TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tomtom augustus 2017

2.207 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 107 108 109 110 111 » | Laatste
[verwijderd]
0
Forum is doodstil...iedereen denkt zeker: eerst zien dan geloven
Hg heeft ons murw geslagen, vertrouwen is zoek, bouw het weer op HG, eerst Tesla morgen, dan sports, dan na weekje(s) van stijgingen inkoop eroverheen..dan toch bij Q 3 melden tussenstandje orders...hopsakeeeee
Dutchy Ron
2
Ideale scenario is als Tesla de HD-maps en RRS van TT-Bosch gaat gebruiken en dit een succes wordt zodat de Tesla rijders maximaal worden ondersteund en zich veilig voelen. Als dit in de praktijk op grote schaal wordt aangetoond dan komen de andere autofabrikanten (GM, Ford, Nissan, etc.) die met eigen hun eigen dochters of start-ups bezig zijn vanzelf bij TT-Bosch, voor zover nog niet gedaan. Tot die tijd probeert ieder voor zich de heilige graal uit te vinden.

Tesla loopt nog steeds voor op de rest dus heeft het meeste exposure. Hopelijk neemt Tesla meer van TT af dan enkel de speed limits en wordt op korte termijn (dit jaar) bekend gemaakt dat er een deal is tussen TT en Tesla. Deals met GM, Ford, Nissan, etc. zie ik voorlopig niet gebeuren. Maar net als Baidu kunnen ook zij het stuur ineens omgooien, vandaar dat ik het in dit geval met GB eens ben dat de Baidu deal naast die met Nvidia en Bosch erg belangrijk zullen zijn voor de toekomst van TT. Maar TT moet zich wel eerst nog bewijzen bij Baidu, ik vertrouw erop dat dat wel goed komt.

Kortom, in augustus en september verwacht ik geen grote deals vwb HD-map en RRS. Koers zal mede met het oog op het inkoopprogramma nog wel een tijdje rond de 9 blijven hangen. Wat dat betreft het overwegen waard om het geld tijdelijk in andere fondsen te stoppen. Maar er is niemand die de boot wil missen natuurlijk. Een deal met Tesla vwb HD-maps en RRS leidt écht tot een stijging van 20% die dag, ben ik van overtuigd.

Eerst maar eens zien of die deal er komt......geniet van het mooie weer!

@BDB mijn 2.500m2 gras is weer gemaaid ;-)
Dutchy Ron
0
Vergeet ook niet de omgeving van TT in de gaten te houden.

Mr Cook teased investors this week with a hint that its work on "autonomous systems", being tested on the roads of California in its self-driving car prototype, could be used in "a variety of ways - and a vehicle is only one". Apple is making a "big investment" in autonomy, he said. "We do have a large project going."

[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 6 augustus 2017 14:16:

Vergeet ook niet de omgeving van TT in de gaten te houden.

Mr Cook teased investors this week with a hint that its work on "autonomous systems", being tested on the roads of California in its self-driving car prototype, could be used in "a variety of ways - and a vehicle is only one". Apple is making a "big investment" in autonomy, he said. "We do have a large project going."

Hopelijk zijn de Bosch / Tomtom patenten voldoende krachtig om Apple in de juiste rol te houden.

Wie weet zit er een einde aan te komen van een geheime 10-jarige calloptie van Apple op Tomtom.

Apple zal ook maar wat graag actief worden in China. Van de iPhone weten ze al wat die markt kan betekenen. Voor EV/SDC zal dat tot de macht 3 zijn. Noodzaak, overheidsmaatregelen en een nog deels te mobiliseren massamarkt. Met India in aantocht. Samen de helft van de wereldbevolking.
siepels
0
quote:

Stille vennoot schreef op 6 augustus 2017 13:13:

Forum is doodstil...iedereen denkt zeker: eerst zien dan geloven
Hg heeft ons murw geslagen, vertrouwen is zoek, bouw het weer op HG, eerst Tesla morgen, dan sports, dan na weekje(s) van stijgingen inkoop eroverheen..dan toch bij Q 3 melden tussenstandje orders...hopsakeeeee
De handel ligt stil.
We wachten allen op de oerknal.
Elke handelsmove met het aandeel kan betekenen
dat je er nooit meer over beschikken kunt.
Dus laat maar donderen, het komt wel goed.
shaai
0
quote:

xynix schreef op 6 augustus 2017 14:38:

[...]

Wie weet zit er een einde aan te komen van een geheime 10-jarige calloptie van Apple op Tomtom.

10jarig? is dat een vermoeden/wilde gok, of heb je daar aanwijzigingen voor?
Dutchy Ron
0
mjmj
1
quote:

Dutchy Ron schreef op 6 augustus 2017 15:26:

3 jarige contracten tussen Apple en TT lopen van mei 2012 tm mei 2015 en van mei 2015 dus tm mei 2018
3 jaar? Evidence?
Henry_Chinaski
0
Man man. Ik dacht echt dat Tesla TOMTOM gebruikte.
Sorry, maar geen PB => geen gebruik van TOMTOM
[verwijderd]
0
quote:

Henry_Chinaski schreef op 6 augustus 2017 17:06:

Man man. Ik dacht echt dat Tesla TOMTOM gebruikte.
Sorry, maar geen PB => geen gebruik van TOMTOM
Glazen bol gekocht. Bewijs dat er geen gebruik wordt gemaakt van TomTom?
[verwijderd]
0
'Audi moet mogelijk winst afstaan door dieselschandaal'
Gepubliceerd: 06 augustus 2017 09:23
Laatste update: 06 augustus 2017 09:38

Automaker Audi moet mogelijk een deel van de winst inleveren. De openbaar aanklager in München heeft het bedrijf toegevoegd in een onderzoek naar het dieselschandaal.
De autoriteiten willen weten of bestuurders bij Audi de fraude hebben toegelaten, zo meldt persbureau Bloomberg dit weekend.

Hierdoor is het mogelijk geworden om extra maatregelen te nemen zoals het beslagleggen op winst die gemaakt is met illegale activiteiten. Het moederbedrijf van Audi, Volkswagen, is al onderdeel van een vergelijkbaar onderzoek.

Bij een eerder corruptieonderzoek tien jaar geleden schikte Siemens voor 600 miljoen euro met de autoriteiten.

Een woordvoerder van Audi zegt dat het bedrijf op de hoogte is van het onderzoek en zal meewerken met de openbaar aanklager.
Rambo77
0
Fitbit
Fitbit verscheepte in het afgelopen kwartaal 3,4 miljoen wearables, wat het bedrijf een marktaandeel van bijna 16 procent opleverde. Dat is ongeveer de helft minder dan een jaar geleden, toen het bedrijf nog een marktaandeel van 29 procent had.
Apple verkocht 2,8 miljoen wearables in de afgelopen drie maanden, 56 procent meer dan in dezelfde periode in 2016. "Apple is zijn toppositie op het gebied van wearables kwijtgeraakt aan Xiaomi vanwege een gebrek aan fitnesstrackers", stelt Cliff Raskind, directeur van Strategy Analytics.

'Xiaomi grootste wearablemaker ter wereld'
nu.nl/gadgets/4867250/xiaomi-grootste...

Zou TomTom Sports een welkome aanvulling zijn voor Apple?
nr36
0
Benzineauto voorlopig nog niet afgeschreven
Aan ambities en optimistische groeiverwachtingen voor de elektrische auto ontbreekt het niet, maar wereldwijde verkoopcijfers en prognoses laten zien dat de benzine- en dieselmotor nog niet is afgeschreven.

Frankrijk en Groot-Brittannië onthulden recentelijk plannen om de benzine- en dieselmotor in 2040 in de ban te doen, Volvo gaat vanaf 2019 alleen nog maar auto's maken met tenminste ook een elektrische motor en de aandelenkoers van Tesla ? ? schoot afgelopen week omhoog na beter dan verwachte kwartaalcijfers en hooggespannen verwachtingen voor het nieuwste model.

Afzwakkende groei

Toch betekent het nog niet het einde van de benzine- of dieselauto. Zo werden er afgelopen jaar wereldwijd weliswaar 60% meer elektrische auto's verkocht dan in 2015 en rijden er nu voor het eerst meer dan 2 miljoen elektrische auto's rond op deze planeet, het marktaandeel is met minder dan 1% nog beperkt. Gilles Normand, hoogste baas van Renault elektrische auto's, zei in juni dat de groei van de elektrische automarkt lager is dan het bedrijf eerder had verwacht.

En waar verkopen in Europa en de VS nog stevig in de lift zitten, zwakt de groei juist af in China, verreweg de belangrijkste markt voor elektrische auto's. Dat land is goed voor meer dan 40% van alle verkochte elektrische auto's wereldwijd.

Van hoge subsidies naar quota

China heeft dit jaar de subsidies met een vijfde teruggebracht en wil er in 2020 helemaal van af om een eind te maken aan subsidiefraude. Dat heeft het afgelopen halfjaar geleid tot een sterk afgenomen groei van het aantal verkochte elektrische auto's tot ruim 14%, vergeleken met 127% in dezelfde periode van 2016.

Nieuwe plannen en zelfs controversiële verplichte quota voor elektrische auto's moeten autofabrikanten de komende jaren aansporen meer elektrische auto's te gaan produceren, maar het is de vraag hoe effectief die maatregelen zullen zijn bij het wegvallen van subsidies voor consumenten.

Zo is de best verkochte elektrische auto in China op dit moment de volledig elektrische tweezitter Zhidou D2 EV. Het omgerekend zo'n €6300 kostende stadsautootje dankt die koppositie voor een belangrijk deel aan subsidies, want als die er niet waren geweest zouden consumenten er ruim drie keer zoveel (€20.000) voor moeten betalen.

Hoe belangrijk subsidies nog steeds zijn, bleek eerder dit jaar in Hongkong. Tesla verkocht er in april geen enkel voertuig meer, nadat de lokale belastingsubsidie op elektrische auto's was komen te vervallen. In maart verkocht het bedrijf er nog bijna 3000. In Denemarken stortten de verkopen van elektrische auto's in het eerste kwartaal van dit jaar met 60% in, na het wegvallen van belastingvoordelen.

Optimistischer

Onderzoeksbureau Bloomberg New Energy Finance is niettemin optimistischer geworden over een mooie toekomst voor de elektrische auto. De onderzoekers verwachten dat in 2040 iets meer dan de helft van alle auto's die in de wereld worden verkocht elektrisch zullen zijn.

Omdat de wereldwijde automarkt naar verwachting blijft groeien, rijden er volgens Bloomberg New Energy Finance over 23 jaar wel nog steeds ruim 1 miljard fossiele auto’s rond in de wereld, zelfs iets meer dan nu.

100% elektrisch in 2035

Zakenbank ING denkt dat het sneller zal gaan met de elektrische auto, althans in Europa. 'Een groeipad waarbij bijna alle verkochte nieuwe auto's in 2035 volledige elektrisch aangedreven zijn, wordt steeds realistischer', schrijft de bank in een recent marktrapport.

De bank denkt dat door sterk dalende kosten voor batterijen en een toenemende actieradius de totale kosten van de auto in 2024 gelijk zullen zijn aan die van een brandstofauto. In de jaren daarna zullen ze zelfs goedkoper worden en worden elektrische auto's dus veel aantrekkelijker.

[verwijderd]
2
quote:

Dutchy Ron schreef op 6 augustus 2017 14:04:

Tesla loopt nog steeds voor op de rest dus heeft het meeste exposure. Hopelijk neemt Tesla meer van TT af dan enkel de speed limits en wordt op korte termijn (dit jaar) bekend gemaakt dat er een deal is tussen TT en Tesla. Deals met GM, Ford, Nissan, etc. zie ik voorlopig niet gebeuren. Maar net als Baidu kunnen ook zij het stuur ineens omgooien, vandaar dat ik het in dit geval met GB eens ben dat de Baidu deal naast die met Nvidia en Bosch erg belangrijk zullen zijn voor de toekomst van TT. Maar TT moet zich wel eerst nog bewijzen bij Baidu, ik vertrouw erop dat dat wel goed komt.

Laatste alinea
www.economist.com/news/business/21723...

America’s big three car companies, General Motors, Ford and Fiat Chrysler, have also invested heavily in digital mapping through AI startups and in partnerships with ride-hailing firms and with TomTom of the Netherlands, another older mapping firm.

En wat Tesla betreft: samenwerking tussen tesla en 'een mapping firm' (tomtom), dat betreft echt niet alleen wat speed limits en betreft ook sensor data. Die wilde Tesla niet aan MobilEye geven. En nu zij eigendom zijn van Intel en intel met het consortium werkt is dat maar goed ook.
Dutchy Ron
0
Economist is net als Forbes, Reuters, Techcrunch, Electrek, etc. doorgaans goed geïnformeerd maar dat is het enige artikel die de link legt met TT. Het zijn niet alleen AI bedrijven, ook mapping bedrijven waar de grote namen in investeren.
Ze hebben nog ff de tijd maar er zullen toch op korte termijn al strategische keuzes gemaakt moeten worden.
[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 6 augustus 2017 20:02:

Economist is net als Forbes, Reuters, Techcrunch, Electrek, etc. doorgaans goed geïnformeerd maar dat is het enige artikel die de link legt met TT. Het zijn niet alleen AI bedrijven, ook mapping bedrijven waar de grote namen in investeren.
Ze hebben nog ff de tijd maar er zullen toch op korte termijn al strategische keuzes gemaakt moeten worden.
De beste man heeft 2 maanden over zijn artikel gedaan
(via-via gehoord)
Energy
2
De duitsers zitten in de hoek waar de klappen vallen.Ze doen het in hun broek voor Tesla. Uit angst houden ze vast aan hun dieseltechniek. Uit angst hebben ze Here gekocht. Uit angst hebben ze een kartel gevormd.Uit angst naaien ze nu elkaar een oor aan inzake de kartelvorming.

Uit angst hebben ze de politiek beïnvloed(omgekocht).

Here loopt achter op tt.Wat hebben ze concreet te bieden met de nieuwe generatie maps?

Wie acteert uit angst doet rare dingen.

Bmw, Mercedes en audi lopen hopeloos achter op tesla!!

Zodra tt de deal met tesla mag bevestigen dan gaat de koers verdubbelen.Tesla is de nieuwe benchmark
mjmj
0
quote:

*Justin* schreef op 6 augustus 2017 20:14:

[...]

De beste man heeft 2 maanden over zijn artikel gedaan
(via-via gehoord)
Dit forum is heel wat ouder dan 2 jaar...
2.207 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 107 108 109 110 111 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 5,575
Verschil -0,155 (-2,71%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 419.134
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront