TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tomtom augustus 2017

2.207 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 ... 107 108 109 110 111 » | Laatste
[verwijderd]
1
quote:

call optie schreef op 22 augustus 2017 10:16:

de koers mag gewoon niet omhoog triest maar waar

Klopt, maar er zijn ook geen kopers. Deze zijn weg gejaagd door het management van TomTom helaas.....men wacht nu op tt, wat zei te vertellen hebben....die stilte zolang, doet me ook iets vermoeden....maar goed....we zullen het zien....
[verwijderd]
2
Beste Tatje,
Klopt helemaal. Maar bedenk er wel bij dat eind 2015 de koers op € 12,00 stond. En de koers gedaald is naar zo,n € 6,50 en daarna opgekrabbeld naar de huidige koers. Naar mijn idee had de koers al op € 17,00 tot €18,00 moeten staan. Daar zit nogal wat tussen. Dat verschil is veroorzaakt door het bestuur. En naar mijn idee moedwillig.
[verwijderd]
0
quote:

TX 7 schreef op 22 augustus 2017 10:27:

Beste Tatje,
Klopt helemaal. Maar bedenk er wel bij dat eind 2015 de koers op € 12,00 stond. En de koers gedaald is naar zo,n € 6,50 en daarna opgekrabbeld naar de huidige koers. Naar mijn idee had de koers al op € 17,00 tot €18,00 moeten staan. Daar zit nogal wat tussen. Dat verschil is veroorzaakt door het bestuur. En naar mijn idee moedwillig.
100% mee eens. Als je ziet bv hoe een Elon musk, maar ook Here hun bedrijven verkopen, dan zou ik zeggen HG, ga daar maar eens bij in opleiding. Al zou HG maar 10% van een Elon musk hebben, stonden we zeker al boven de 12 euro.....
[verwijderd]
0
Aandeel heeft nieuwe kopers nodig en die moeten buiten NL vandaan komen. Engels posten op Seeking Alpha forum zet dan ook meer zoden aan de dijk voor TomTom.
[verwijderd]
0
Een tijd geleden zag je nog weleens, een aankoop van ineens 50.000 of 100.000 stukjes bestens. Zelfs een keer 350.000 bestens. Nu in 1,5 uur maar liefst 47000 stukjes in totaal.....tja....tt is niet HOT....momenteel...
[verwijderd]
2
Geduld is een schone zaak bij TomTom. Er zijn nog steeds niet veel mensen die snappen welke kansen TomTom de komende jaren heeft. Het negatieve beeld van de navigatiekastjes blijft dominant. Het feit dat TomTom ook geen goede winstcijfers presenteert is daar natuurlijk ook onderdeel van.

Toch is TomTom in mijn ogen een van de betere beleggingen op dit moment. De komende maanden komen een aantal evenementen waar TomTom weer nieuwe successen kan melden. Ook verwacht ik binnen nu en een half jaar vanuit TomTom meer info over de winstverwachting. Deze kan door nieuwe samenwerkingen zoals Mircosoft Azure en Baidu behoorlijk gaan stijgen. Als TomTom stopt met sports betekend dit al direct een betere winst aangezien ze verlies draaien op deze tak.

De grote winst voor TomTom zit op korte termijn niet op volledig zelfrijdende auto's (level 5) maar in level 3/4. Verschilende autofabrikanten komen op zeer korte termijn met deze auto's (IAA Frankfurt). Hiermee kan men straks zonder sturen op de snelwegen gaan rijden. TomTom is de enige die alle snelwegen in Europa en de VS in een HD map hebben. Dit gaat mijn inziens volgend jaar al geld opleveren en bijdragen aan de winst.

Als TomTom de nettowinst kan verhogen richting de 250/500 miljoen per jaar stijgt de koerst van TomTom uiteraard ook mee.
[verwijderd]
0
Je ziet duidelijk, als de aex stijgt, juist dan een blokje gedumpt wordt, om de koers maar niet te laten stijgen.

P.s. Je zou toch zeggen, eens komt het moment dat.....gerucht.....deelname....interesse....
harrysnel
2
quote:

tatje schreef op 22 augustus 2017 09:12:

Het zijn ook maar mensen :-)

Stel dat Harold bier drinkt.

Denk je dan echt dat Harold nooit op een bierviltje voor zijn vrouwtje een berekening maakt, wat diverse biedingen kunnen opbrengen.

Ik ga er van uit, van YES :-)

Zelfs de studerende kinderen kunnen zelf de berekening op het bierviltje uit hun hoofd :-)

Ga daar maar vanuit.

Het zijn tenslotte ook allemaal maar gewoon mensen, met mensen ( menselijke ) eigenschappen :-)
Dat bierviltje gebruikt onze vriend Harold wel meer. Samen met zijn kornuiten.

Eind 2007 doet TomTom een emissie vanwege de overname van Tele Atlas (gekocht voor bijna E3 miljard). Het moment van timing is perfect. Koers van TomTom staat boven E60. TomTom plaatst iets van 8 miljoen aandelen tegen een koers van E56 bij uitverkoren institutionele beleggers en haalt zo'n E450 mln aan financiering uit de markt. Op de beurs "keldert" de koers van TomTom aanvankelijk met 10% naar een koers van .... E56.

Halverwege 2009 blijkt dat de schuldenlast op TomTom blijft drukken en is een nieuwe emissie nodig. Er wordt ongeveer hetzelfde bedrag opgehaald als bij de emissie van eind 2007 nameleijk E430 miljoen. Er zijn 2 grote verschillen: ditmaal worden de aandelen geplaatst tegen E8,75 en grotendeels bij bekende partijen:
- Founders krijgen kleine 20 mln aandelen erbij.
- De Mol en Janivo (trekken samen op onder de naam Flevo deelnemingen) kopen ruim 11 miljoen aandelen voor een totaal bedrag van E100mln.

Dus: de institutionele investeerders, die E450 miljoen in TomTom hebben gestopt, zien ruim een jaar later dat de eigenaren bijna 2,5x zoveel aandelen verkrijgen tegen 1/3 van de prijs die zij zelf hebben betaald. Ook zien zij dat de Mol en Janivo ruim 11mln aandelen verkrijgen voor E100mln.

Extra pikant: Janivo heeft E500 mln voor haar deel in Tele Atlas geïncasseerd omdat Goddijn dat bereid was te betalen. Een te hoge prijs waardoor de extra emissie in 2009 noodzakelijk werd. En Janivo stopt in 2009 slechts 10% van die opbrengst in TomTom en verkrijgt een belang van ruim 4% ...... Janivo mag bovendien een commissaris leveren.

Als je ziet dat Goddijn samen met Janivo het belang in van Oord van BAM heeft gekocht dan zie je dat deze partijen gemeenschappelijke belangen hebben ook buiten TomTom. En dat Janivo belang had om Tele Atlas zo hoog mogelijk te verkopen en vervolgens zo min mogelijk wil betalen voor belang in TomTom. Verder zegt Goddijn dat de Mol 1 van de aandeelhouders is en niets van hem gehoord heeft. Alsof Goddijn geen verleden heeft met de Mol.

Mijn mening: Goddijn is een slinkse geldwolf die slechts zijn eigenbelang nastreeft en die daarbij voor de Bühne een toneelstukje opvoert. De banden van Goddijn en Janivo zijn hecht en samen hebben zij institutionele beleggers eind 2007 doelbewust "genaaid" door teveel voor Tele Atlas te betalen en een emissie te doen op E56. De schuldenlast als gevolg van de dure Teele Atlas overname heeft een nieuwe emissie noodzakelijk gemaakt in 2009 en door zelf grotendeels die aandelen op te nemen (en deel naar de Mol en Janivo) wisten de Founders de touwtjes volledig in handen te houden.

Als ik dan nu Goddijn hoor zeggen dat E8 een faire prijs is voor aandeel. De CFO TT Maps neerzet als een startup tov Here. De IR afdeling beleggers schoffeert. De update van het orderboek mogelijk dit jaar niet komt. Er geen persberichten worden uitgebracht over Opel, Renault...... dan is het toch logisch dat ik gezien het verleden het vermoeden heb dat Goddijn opnieuw naar een lage prijs toewerkt om zichzelf en evt vriendjes al Janivo, de Mol te verrijken?

tatje
0
4 jan 2017 .

CES, Las Vegas, NV, USA, 4 January 2017 TomTom (TOM2) today announced that the majority of OEMs present in the Automotive Hall (LVCC North Hall) at CES are currently evaluating TomTom HD Maps to develop autonomous driving technologies. TomTom’s HD Map, including RoadDNA, is a revolutionary, highly accurate, digital map based product that helps automated vehicles precisely locate themselves on the road and plan manoeuvres, even when traveling at high speeds.

82% test momenteel HD maps en Road dna.

corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

Voor mij is de reden dat automotive order intake geen 2 maal per jaar ( bij cijfers Q3 en FY cijfers ) maar nog maar 1 maal per jaar gaat gebeuren ( Q4 en FY cijfers )

Dus de order intake automotive krijgen we pas te horen eind jan of begin feb 2018.

82% van de aanwezige OEMS op de ces test momenteel met HD maps en Road DNA.

Ik denk dus, dat er heel veel oems gaan kiezen voor HD maps en road dna van TT voor SDC.

Kies je dan voor TT dan zul je ook voor de inbouwnavigatie voor Tom Tom kiezen.

Dus een omhoogknallende order intake automotive wil je niet laten zien eind oktober 2017, maar pas eind jan 2018.

Waarom, tijd winnen !

Ik probeer altijd te denken, waarom TT op een bepaalde manier handelt :-)

[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 22 augustus 2017 10:50:

[...]

Dat bierviltje gebruikt onze vriend Harold wel meer. Samen met zijn kornuiten.

Eind 2007 doet TomTom een emissie vanwege de overname van Tele Atlas (gekocht voor bijna E3 miljard). Het moment van timing is perfect. Koers van TomTom staat boven E60. TomTom plaatst iets van 8 miljoen aandelen tegen een koers van E56 bij uitverkoren institutionele beleggers en haalt zo'n E450 mln aan financiering uit de markt. Op de beurs "keldert" de koers van TomTom aanvankelijk met 10% naar een koers van .... E56.

Halverwege 2009 blijkt dat de schuldenlast op TomTom blijft drukken en is een nieuwe emissie nodig. Er wordt ongeveer hetzelfde bedrag opgehaald als bij de emissie van eind 2007 nameleijk E430 miljoen. Er zijn 2 grote verschillen: ditmaal worden de aandelen geplaatst tegen E8,75 en grotendeels bij bekende partijen:
- Founders krijgen kleine 20 mln aandelen erbij.
- De Mol en Janivo (trekken samen op onder de naam Flevo deelnemingen) kopen ruim 11 miljoen aandelen voor een totaal bedrag van E100mln.

En die aandelen inkoop, is zogenaamd een goedmakertje?? Of is die om ons op het verkeerde been te zetten,

Dus: de institutionele investeerders, die E450 miljoen in TomTom hebben gestopt, zien ruim een jaar later dat de eigenaren bijna 2,5x zoveel aandelen verkrijgen tegen 1/3 van de prijs die zij zelf hebben betaald. Ook zien zij dat de Mol en Janivo ruim 11mln aandelen verkrijgen voor E100mln.

Extra pikant: Janivo heeft E500 mln voor haar deel in Tele Atlas geïncasseerd omdat Goddijn dat bereid was te betalen. Een te hoge prijs waardoor de extra emissie in 2009 noodzakelijk werd. En Janivo stopt nu 10% van de opbrengst in TomTom verkrijgt een belang van ruim 4% ...... en mag een commissaris leveren.

Als je ziet dat Goddijn samen met Janivo het belang in van Oord van BAM heeft gekocht dan zie je dat deze partijen gemeenschappelijke belangen hebben ook buiten TomTom. En dat Janivo belang had om Tele Atlas zo hoog mogelijk te verkopen en vervolgens zo min mogelijk wil betalen voor belang in TomTom. Verder zegt Goddijn dat de Mol 1 van de aandeelhouders is en niets van hem gehoord heeft.

Mijn mening: Goddijn is een slinkse geldwolf die slechts zijn eigenbelang nastreeft en die daarbij voor de Bühne een toneelstukje opvoert. De banden van Goddijn en Janivo zijn hecht en samen hebben zij institutionele beleggers eind 2007 doelbewust "genaaid" door teveel voor Tele Atlas te betalen en een emissie te doen op E56. De schuldenlast als gevolg van de dure Teele Atlas overname heeft een nieuwe emissie noodzakelijk gemaakt in 2009 en door zelf grotendeels die aandelen op te nemen (en deel naar de Mol en Janivo) wisten de Founders de touwtjes volledig in handen te houden.

Als ik dan nu Goddijn hoor zeggen dat E8 een faire prijs is voor aandeel. De CFO TT Maps neerzet als een startup tov Here. De IR afdeling beleggers schoffeert. De update van het orderboek mogelijk dit jaar niet komt. Er geen persberichten worden uitgebracht over Opel, Renault...... dan is het toch logisch dat ik gezien het verleden het vermoeden heb dat Goddijn opnieuw naar een lage prijs toewerkt om zichzelf en evt vriendjes al Janivo, de Mol te verrijken?

En die aandelen inkoop, is een goedmakertje voor de aandeelhouders? Of is die er voor, om ons op het verkeerde been te zetten, en speelt er zich achter de schermen zich iets af......
[verwijderd]
0
Leg mij dan maar eens uit, waarom ze tijd willen winnen, door de koers nu laag te houden.....waarom dan??
harrysnel
1
quote:

Tomtom25 schreef op 22 augustus 2017 10:59:

Leg mij dan maar eens uit, waarom ze tijd willen winnen, door de koers nu laag te houden.....waarom dan??
Dat kan bv zijn omdat er in de overeenkomst met Apple een voorwaarde is opgenomen dat er geen verandering in eigendomsstructuur mag zijn gedurende de looptijd van het contract. En dat Goddijn en trawanten na afloop van deze bepaling TT willen stelen middels exit op niet al te hoge koers.

Of dat er bij de samenwerking met Bosch is afgesproken dat Bosch opdraait voor grootste deel van de ontwikkelingskosten en dan in 20.. een belang mag nemen in TomTom tegen bedrag X per aandeel. Dan moet de koers daaronder blijven.

Ik verzin maar wat.

Edit: aandeleninkoop is dan zoethoudertje om tijd te overbruggen.
[verwijderd]
0
Je zal toch maar belazerd worden door die boevenbende.
Ik verbaas mij nergens meer over.
tatje
1
eind Q2 2016 cash 58
eind Q4 2016 cash 76

Toename 28 miljoen

Eind Q2 2017 cash 82

The second is that when we look at cash generation in the coming short term period that even with when we consider the buyback of 50 million worth of shares we still think we generate cash in the second half of this year.

Dus ondanks die 50 miljoen aandelen inkoop zal de cash positie eind 2017 groter zijn, zegt Harold.

Zeg dan eind 2017 90 miljoen.

eind Q2 2017 cash 82
aandelen inkoop - 50
Eind 2017 misschien dus 90 aan cash.

2e helft 2016 groei cash 28
2e helft 2017 groei cash misschien wel 58.

Je zou zeggen sports drukt dus niet meer op de resultaten 2e helft 2017.

Is dat verkopen of stoppen.

verkopen voor bijna nop en alle personeel erbij, is voor mij ook een optie.

Bij de cijfers Q3 2017 heeft Harold MISSCHIEN ook een verrassing in PND, zei hij bij presentatie Q2 2017.

We zullen het zien.

Ik ben er in ieder geval klaar voor :-)
Gerard_ecb
0
quote:

harrysnel schreef op 22 augustus 2017 11:05:

[...]

Dat kan bv zijn omdat er in de overeenkomst met Apple een voorwaarde is opgenomen dat er geen verandering in eigendomsstructuur mag zijn gedurende de looptijd van het contract. En dat Goddijn en trawanten na afloop van deze bepaling TT willen stelen middels exit op niet al te hoge koers.

Of dat er bij de samenwerking met Bosch is afgesproken dat Bosch opdraait voor grootste deel van de ontwikkelingskosten en dan in 20.. een belang mag nemen in TomTom tegen bedrag X per aandeel. Dan moet de koers daaronder blijven.

Ik verzin maar wat.

Edit: aandeleninkoop is dan zoethoudertje om tijd te overbruggen.
www.bing.com/videos/search?q=suspicio...
siepels
0
quote:

Accuboor schreef op 22 augustus 2017 10:31:

Aandeel heeft nieuwe kopers nodig en die moeten buiten NL vandaan komen. Engels posten op Seeking Alpha forum zet dan ook meer zoden aan de dijk voor TomTom.
Ik geef je groot gelijk.
Maar wanneer ik die vele dagelijkse klaagzangen
van een te groot aantal posters hier telkens hoor,
zal er geen enkele koper belangstelling tonen voor TomTom.
En dat is juist waaraan het momenteel mankeert.
[verwijderd]
2
quote:

Tomtom25 schreef op 22 augustus 2017 10:19:

[...]

Klopt, maar er zijn ook geen kopers. Deze zijn weg gejaagd door het management van TomTom helaas.....men wacht nu op tt, wat zei te vertellen hebben....die stilte zolang, doet me ook iets vermoeden....maar goed....we zullen het zien....
Beleggers zijn bewust murf gemaakt door HG en zijn vriendjes de laatste 2 jaar. Het onafgebroken manipuleren en drukken van de koers dat is de reden van te weinig kopers. Dat is Percies waar ze op uit zijn. Het aantal vrij verhandelbare aandelen droogt ook aardig op door HG zijn vermogende vriendjes. Ze hebben nog niet genoeg en Harold heeft gelijk na de cijfers al een signaal gegeven ik kom verlopig nog even met geen info dus jullie kunnen je gang gaan.
Omzet laag of iets hoger in het aandeel maakt niks uit het moet en zal onder de 9€ blijven.
De prijs die ze uiteindelijk zullen moeten neerleggen is 13-14€ Daarom wordt ze nog geen strobreedte in de weg gelegd iedere week harken ze goedkoop aandelen binnen zodat hun gemiddelde prijs per aandeel alsmaar lager wordt, over het laatste beetje betalen ze 40-50% premie oftewel 13-14€
Perfect samen gespeeld niemand die ze wat maakt.
Wakkie heeft dat allang gecontroleerd.
De particulier wordt schofterig behandeld door vermogende frends meer kan ik er niet van maken.

Pariculier ? Herstel het zijn mede eigenaren van het bedrijf.
[verwijderd]
0
quote:

siepels schreef op 22 augustus 2017 11:18:

[...]

Ik geef je groot gelijk.
Maar wanneer ik die vele dagelijkse klaagzangen
van een te groot aantal posters hier telkens hoor,
zal er geen enkele koper belangstelling tonen voor TomTom.
En dat is juist waaraan het momenteel mankeert.
Niet terecht zeker. Komop man....pffff
2.207 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 ... 107 108 109 110 111 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront