PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL 4e kwartaal oktober/november en december

5.636 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... 278 279 280 281 282 » | Laatste
eduardo3105
0
SAP prijst fast delivery-projecten Philips Lighting, PostNL en Stahl
PostNL
Een geïntegreerde rapportage van zowel de financiële als niet-financiële resultaten. Die doelstelling heeft PostNL in samenwerking met FPM Solutions bereikt door de consolidatie op SAP Business Planning & Consolidation (BPC). Daardoor kan het bedrijf nog beter gefundeerde beslissingen nemen, bespaart het tijd en kosten en realiseert het maximale waarde voor alle stakeholders. Het project behaalde zilver in de categorie ‘Fast Delivery’ tijdens de Quality Awards van SAP.
Volgens Dave Middelburg, Manager Group Reporting bij PostNL, is geïntegreerde rapportering een logische stap. “Niet-financiële (CR-)resultaten zijn zowel direct als indirect van niet te onderschatten waarde. Voor het milieu, onze medewerkers en klanten. Maar uiteindelijk ook voor het netto bedrijfsresultaat. Het is van groot belang dat we de CR-resultaten zo goed mogelijk meewegen in onze beslissingen, en dat ook onze controllers hierop kunnen aansturen. Daarvoor is een compleet, geïntegreerd en tijdig inzicht nodig in alle behaalde resultaten.”
www.emerce.nl/wire/sap-prijst-fast-de...
aandeelofoptie
0
williedevil
0
quote:

eduardo3105 schreef op 17 oktober 2017 15:47:

SAP prijst fast delivery-projecten Philips Lighting, PostNL en Stahl
PostNL
Een geïntegreerde rapportage van zowel de financiële als niet-financiële resultaten. Die doelstelling heeft PostNL in samenwerking met FPM Solutions bereikt door de consolidatie op SAP Business Planning & Consolidation (BPC). Daardoor kan het bedrijf nog beter gefundeerde beslissingen nemen, bespaart het tijd en kosten en realiseert het maximale waarde voor alle stakeholders. Het project behaalde zilver in de categorie ‘Fast Delivery’ tijdens de Quality Awards van SAP.
Volgens Dave Middelburg, Manager Group Reporting bij PostNL, is geïntegreerde rapportering een logische stap. “Niet-financiële (CR-)resultaten zijn zowel direct als indirect van niet te onderschatten waarde. Voor het milieu, onze medewerkers en klanten. Maar uiteindelijk ook voor het netto bedrijfsresultaat. Het is van groot belang dat we de CR-resultaten zo goed mogelijk meewegen in onze beslissingen, en dat ook onze controllers hierop kunnen aansturen. Daarvoor is een compleet, geïntegreerd en tijdig inzicht nodig in alle behaalde resultaten.”
www.emerce.nl/wire/sap-prijst-fast-de...
Niet dus...in ieder geval niet voor de stakeholder die ze ook wel aandeelhouder noemen, even verderop in het stukkie noemt de PostNL meneer ook nog met naam en toenaam alle stakeholders die PostNL belangrijk vindt, ha, ha.....
Dicall69
0
Iedereen is gewoon gepiepeld door Kamp en consorten en dan ook nog doen, alsof het aan Bpost te wijten valt, Sandd laten begaan en een prachtig bod waar iedere aandeelhouder jaren bij PostNL op had moeten wachten door de neus boren.
PostNL gelukkig met een aanzienlijk rendement van de hand gedaan en een LT positie in Ahold genomen waar ik zeker vanuit ga dat het aandeel weer op het niveau gaat komen waar het thuishoort en voor mij is dat rond de € 20,- !!!
Rising Star
0
quote:

Hansbeleg schreef op 17 oktober 2017 14:02:

[...]

Nee ik denk dat Sandd zich aan de wet gaat houden in ruil voor de UPD of een gedeelte daarvan. Sandd heeft nu 50% in vaste dienst, daar moet dan nog 30% bij en dat kan dan betaald worden vanuit de extra UPD inkomsten.

Van PostNL hoor je ondertussen amper iets over al deze nieuwe ontwikkelingen. Welk aanvalsplan hebben zij om de UCOI verwachting veilig te stellen? Of gaan ze weer op de fatalistische tour bij de Q3 cijfers?

Zoals je de hele tijd al aanhaalt, wanneer komt er een tegengeluid van PostNl? wanneer komt er eens uiteindelijk aandeelhouderswaarde? Ik kan je het antwoord geven, nooit! Dus knikker die Herna ( die zogenaamde topvrouw volgens de roddeljournalistiek) er onmiddelijk uit samen met dat oerdomme MT team.

Ze zeggen weleens dat dit in Amerika niet zou gebeuren om je zo door je CEO te laten piepelen. Zegt misschien iets over ons Nederlanders, slappe zakken volk.
Hansbeleg
1
Waarom mag Sandd nu een bedrijf overnemen terwijl het zich niet eens aan de regels houdt? Misschien moet PostNL zich ook maar niet meer aan de regels houden, wie weet loont dat.

O nee, dan organiseert de FNV wel weer een staking. Waar blijven de stakingen bij Sandd en/of van Straaten post?

Sandd staat dat voor Scam and Deceive? ;-)
[verwijderd]
0
Zolang er onduidelijkheid bestaat over de UPD, het wel/niet opleggen van boetes aan Sandd i.v.m. geen 80% van het personeel in vaste dienst en een besluiteloze overheid is het PNL schip compleet stuurloos. De enige kapitein aan boord (Herna) doet daarnaast ook nog niets dus shorters hebben alle vrijheid om flink tekeer te gaan en dus gebeurt dit ook. Helaas moet ik direct bij zeggen want bij een meer assertieve CEO had dit allemaal niet hoeven gebeuren.
alida1
1
quote:

Mr. President schreef op 17 oktober 2017 16:36:

Zolang er onduidelijkheid is over de UPD, het wel/niet opleggen van boetes aan Sand i.v.m. geen 80% in vaste dienst en een besluiteloze overheid is het PNL schip compleet stuurloos. De enige kapitein aan boord (Herna) doet daarnaast ook niets dus shorters hebben alle vrijheid om flink tekeer te gaan en dus gebeurt dit ook. Helaas moet ik direct bij zeggen want bij een meer assertieve CEO had dit allemaal niet hoeven gebeuren.
Denkt u dat de wijze waarop aandeelhouders op dit forum over Erna Verhagen praten haar motiveren om voor deze shareholders aan de gang te gaan?
eduardo3105
0
quote:

Hansbeleg schreef op 17 oktober 2017 16:20:

Waarom mag Sandd nu een bedrijf overnemen terwijl het zich niet eens aan de regels houdt? Misschien moet PostNL zich ook maar niet meer aan de regels houden, wie weet loont dat.

O nee, dan organiseert de FNV wel weer een staking. Waar blijven de stakingen bij Sandd en/of van Straaten post?

Sandd staat dat voor Scam and Deceive? ;-)

Bij Sandd is niemand lid van een vakbond. Kunnen ze niet betalen ;-)
Hansbeleg
0
quote:

alida1 schreef op 17 oktober 2017 16:38:

[...]

Denkt u dat de wijze waarop aandeelhouders op dit forum over Erna Verhagen praten haar motiveren om voor deze shareholders aan de gang te gaan?
Ik ben het wel met je eens dat ze waarschijnlijk nog niet eens begonnen is.

[verwijderd]
0
quote:

alida1 schreef op 17 oktober 2017 16:38:

[...]

Denkt u dat de wijze waarop aandeelhouders op dit forum over Erna Verhagen praten haar motiveren om voor deze shareholders aan de gang te gaan?
Ze heeft genoeg tijd gehad om zich te bewijzen maar na het afslaan van het bod van BPost is de koers alleen maar onderuit gegaan terwijl ze (haar eigen woorden) juist zou gaan zorgen voor het creëren van aandeelhouderswaarde. Vind je het dan gek dat na een jaar van wanprestatie (want die beloofde aandeelhouderswaarde is er bij lange na niet) er zo over haar gesproken wordt?

Ik begrijp best dat als Herna dit zou lezen (maar ik verwacht niet dat ze dat doet) dat dit geen leuke berichten zijn maar een hand in eigen boezem steken en in de "helikopter view modus" te gaan staan zou niet verkeerd zijn.
alida1
0
quote:

Hansbeleg schreef op 17 oktober 2017 16:47:

[...]

Ik ben het wel met je eens dat ze waarschijnlijk nog niet eens begonnen is.

wordt ze gemotiveerd om te beginnen?
[verwijderd]
0
die 3,65 lijkt wel heel heilig nu want elke keer op 3,65 en weer eronder, nu maar hopen dat we een keer een goed half uur hebben en sluiten tussen de 3,68-3,7
Hansbeleg
0
quote:

alida1 schreef op 17 oktober 2017 16:48:

[...]

wordt ze gemotiveerd om te beginnen?
Ze heeft een tamelijk hoog jaarsalaris, vind je niet dat dit al motivatie genoeg zou moeten zijn?

Ik zou liever het salaris aan de koers koppelen, dan zou ze het afgelopen jaar geld moeten meenemen. En dat is dan weer een goede motivatie om nu echt aan de slag te gaan met wat ze heeft beloofd en dat is: aandeelhouderswaarde creëren.

PS: en geen verborgen waarde maar zichtbare waarde

Hansbeleg
0
Kan een ander postbedrijf de ondergang van de brief stoppen?
Gisteren, 20:29Binnenland, Economie

Terwijl we meer mailen en we minder brieven op de bus doen met zijn allen, krijgt PostNL er voor het eerst in twee eeuwen een concurrent bij. Postbedrijf Sandd brengt een postzegel op de verlieslijdende markt. Wat valt er nog te halen voor het bedrijf?

Het zinkende schip
Het ophalen en verzenden van brievenbuspost is, alles bij elkaar genomen, helemaal niet rendabel. In sommige delen van Nederland wonen zo weinig mensen, en zo ver uit elkaar, dat het meer geld kost om er post te blijven bezorgen dan het oplevert.

Dat er toch post komt, is omdat het volgens Nederlandse en Europese regels verplicht is. Die bepalen bijvoorbeeld dat post ten minste vijf dagen per week opgehaald en bezorgd moet worden en dat bijna alle brievenpost uiterlijk de volgende dag al in de bus moet liggen.

Dit is allemaal vastgelegd in de zogenoemde universele postdienst (UPD). In Nederland vervult PostNL deze dienst voor de overheid. Het postbedrijf is dus verplicht om genoeg brievenbussen te plaatsen en snel te bedienen, ook al legt het erop toe. In ruil daarvoor ontvangt PostNL subsidie van de overheid en hoeft het minder btw te betalen.

Om te voorkomen dat PostNL deze steun uitbuit, mag het niet meer dan tien procent winst maken op de omzet die onder de dienst vallen. Dat lijkt geen probleem: door de bank genomen heeft de dienst de afgelopen jaren verlies gemaakt, blijkt uit een evaluatie van eerder dit jaar in opdracht van het ministerie van Economische Zaken.

Het aantal verzendingen van binnenlandse brieven en kaarten daalt namelijk al jaren: tussen 2010 en 2015 met grofweg een derde. Per huishouden versturen we nu nog ongeveer 28 stuks post per jaar, een gemiddelde uitgave van zo'n 22 euro. Dit zal alleen maar verder afnemen.

En toch: Sandd denkt dat er wel degelijk winst te halen valt. Eind vorig jaar diende het bedrijf een voorstel in bij het ministerie om de UPD over te nemen.
Het nieuwe kabinet staat in elk geval open voor een aanbesteding: het gaat onderzoeken of het een goed alternatief is voor het huidige model met PostNL, zo staat in het regeerakkoord.

Geen toeval
De timing van de nieuwe postzegel van Sandd is dan ook veelzeggend. Niet voor niets zegt het bedrijf in de eerste regel van zijn persbericht: "Terwijl de politiek zich buigt over een nieuw regeerakkoord en een nieuwe invulling van de UPD, introduceert Sandd haar eigen zegels."

Met de introductie van de eigen bezorgdienst voor particuliere brievenpost over heel Nederland vergroot het bedrijf mogelijk de kans om bij aanbesteding de opdracht binnen te slepen.

Overigens is het nog niet duidelijk of de overheid de brievenpost mag aanbesteden. Volgens het onderzoek van het ministerie moet eerst onderzocht worden of dat niet in strijd is met Europese regels rond aanbestedingen en staatssteun.

Wat valt er nog te halen?
Maar van een kale kip kun je niet plukken. Zelfs als Sandd een aanbesteding van de postdienst binnensleept, is het maar de vraag of het bedrijf daar nog iets aan kan verdienen.

Daarvoor zal het harder moeten zien te bezuinigen dan dat de post afneemt. Veel mogelijkheden zijn er niet.

Zo is PostNL het aantal brievenbussen al flink aan het terugschroeven, bezorgt het niet langer op maandag en heeft het minder dienstverleningspunten. Dat moet uiteindelijk 40 miljoen euro per jaar aan besparing opleveren.

Daarmee is de bodem wel bereikt. Veel meer mag de universele postdienst niet op deze onderdelen bezuinigen, want dan voldoet ze niet meer aan de Europese eisen. Die zullen dan eerst onder het mes moeten, en dat is ingewikkeld.

Als de kosten niet verder omlaag kunnen, kan ook de prijs van de postzegel omhoog. Maar dat zal volgens de evaluatie weinig opleveren, omdat er dan nog minder post verstuurd wordt. Hoewel zegels minder kosten dan gemiddeld in Europa, vindt twee derde van de consumenten ze (zeer) duur.

De prijs verlagen tot 60 cent per zegel, zoals Sandd voorstelt als het de UPD overneemt, is ook geen garantie voor succes. Slechts een derde van de consumenten zegt meer post te zullen versturen als de postzegelprijs zakt.

Vakbond FNV vreest dat Sandd het vooral moet hebben van goedkope arbeidskrachten. Volgens de bond werkt het postbedrijf veel met zzp'ers die weinig betaald krijgen.

Zelf denkt Sandd dat dit probleem zal worden opgelost als het de aanbesteding wint, blijkt uit het ingediende voorstel. "Een uitbreiding naar vijf tot zelfs zeven bezorgdagen in het kader van de uitvoering van de UPD, zou betekenen dat Sandd kan opschalen naar fulltimebezorgers."
Brievenbus
0
quote:

Aphrodite01 schreef op 17 oktober 2017 16:58:

Vrijdag is het expiratie, blijkbaar liggen de belangen onder de 3,70?!
Yep.
De omzet is het in ieder geval niet, oftewel, het lukt lekker goedkoop.
Hansbeleg
0
Hadden wij maar zo'n overheid

Het scheelde geen haar of de prijs van een postzegel was in België gestegen van 79 naar 81 cent. Het Belgische postbedrijf wou de prijs in de komende maanden met 3 procent verhogen, maar werd tegengehouden door het BIPT.
Advertentie

Die regulator voor de telecom- en de postsector moet nauwlettend toezien of Bpost zijn tarieven netjes houdt en niet te veel aanrekent om een brief te versturen, want concurrentie ondervindt Bpost niet op de consumentenmarkt.

Wat een verschil met Nederland, waar marktleider PostNL al jaren geen alleenheerser meer is. Uitdager Sandd verstuurt al geruime tijd brieven van bedrijven naar particulieren, maar voortaan kunnen gewone stervelingen onderling ook brieven sturen via Sandd.

Bovendien stelt Sandd zich op als een prijsbreker. Per zegel moeten klanten 60 cent neertellen, terwijl een zegel bij PostNL 78 cent kost. In centen lijkt het verschil niet zo groot, maar in procenten wel: Sandd doet het 23 procent goedkoper. PostNL zal dus op zijn tellen moeten passen als het de tarieven nog eens overweegt te verhogen.

Een prijsverlaging zit er niet meteen aan te komen bij PostNL, want het bedrijf verweert zich met het argument dat het een betere service aanbiedt dan zijn uitdager. Mensen die een brief willen versturen via Sandd zullen wat verder moeten wandelen om die te posten. Sandd heeft amper 150 postbussen in heel Nederland, terwijl PostNL er 17.000 heeft. Sandd wil het aantal eigen postbussen ‘in de komende maanden’ doen toenemen tot 1.000.

Sandd zal klanten voor zijn zegels 23 procent minder aanrekenen dan PostNL.
Bovendien zullen Sandd-klanten ook wat meer geduld moeten hebben. Terwijl PostNL zijn bezorgers vijf dagen per week de baan op stuurt, zal Sandd maar twee keer per week post bestellen.

De Rekenmeester - een grote expert ter zake omdat hij voor de komst van de elektronische post ook wel eens een brief heeft verstuurd via de middeleeuwse methode - ziet hetzelfde soort concurrentie niet snel optreden in België. Op de particuliere markt is Bpost alleenheerser en dat zal niet snel veranderen.

Concurrenten mogen zich aandienen bij de overheid, maar de kans dat ze de toelating krijgen om Bpost op de particuliere markt te bekampen is klein. Niet zozeer omdat de overheid de meerderheid van de aandelen van Bpost in haar bezit heeft, maar omdat een postbedrijf absurd veel regels moet naleven voor het een licentie kan krijgen voor de particuliere markt. Dat zegt de Rekenmeester niet, maar de Europese Commissie. Die spoorde de regering in april nog aan om ‘het feitelijke brievenmonopolie van Bpost’ aan te pakken.

Uitdagers van Bpost moeten in België binnen twee jaar tweemaal per week een postbedeling garanderen, na vijf jaar moeten ze dat in heel België doen. Ook de voorwaarde dat concurrenten van Bpost een uniform tarief in België moeten hanteren vindt de Commissie te restrictief.

Slechts één bedrijf is het gelukt die hordes te overwinnen: TBC-Post. Maar het bedrijf kon op de zakelijke markt nog maar 10 procent marktaandeel vergaren en heeft dus nog veel werk op die professionele markt, mede doordat de overheid - een grootgebruiker - ondanks de duurdere tarieven brieven blijft versturen via Bpost. Het zal dus nog even duren voor de TBC-bode voor uw deur staat met een brief van uw bomma.
Machiavelli
0
quote:

Brievenbus schreef op 17 oktober 2017 17:19:

[...]

Yep.
De omzet is het in ieder geval niet, oftewel, het lukt lekker goedkoop.
Alles kan in hier in Nederland, het land van kapot shorten en koers manipuleren..
5.636 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... 278 279 280 281 282 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:38
Koers 1,241
Verschil -0,077 (-5,84%)
Hoog 1,298
Laag 1,230
Volume 2.916.414
Volume gemiddeld 2.244.247
Volume gisteren 4.020.721

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront