TomTom « Terug naar discussie overzicht

off-topic

23.307 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... 1162 1163 1164 1165 1166 » | Laatste
[verwijderd]
0

Agfa - zeer nerveus koersgedrag , swingt echt op en neer tussen de 3,80 en 4,20
lijkt wel of er belangen aan beide kanten sterk in verdediging gaan

ze geven indicatie van de tent te splitsen en hebben al een move daarvoor gemaakt, maar nog geen echte confirmatie

ik heb ze en wacht af.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

cave canem schreef op 19 oktober 2017 12:19:

@ BDB, wat ik al eerder schreef , denk echt dat HAL -Trust uitstekende investeerders zijn, maar ze moeten wel nu iets extra gaan nemen voor investering, wellicht vinden ze de huidige waardes te veel aan de prijs, of vinden ze het moeilijk de juiste kandidaat te vinden, want hun intentie is als ze voor iets gaan om een aanmerkelijk belang te nemen en een stoeltje op de Board te krijgen

met hun visie en lef zou eigenlijk een TT een kandidaat kunnen zijn, misschien dat het hen afschrikt vanwege de enorme pakketten aandelen die nog zitten bij de Founders ?
hoe dan ook , HAL is cash rich en ze moeten wat, ze hebben 2 miljard beschikbaar binnen de lijnen.

blijf ook zitten, kan enkel niet veel bijnemen, zit al redelijk vol in HAL , toont maar weer op goede rallies toch eens wat winst nemen, zit je flexibel om bij een correctie wat op te rapen , nu voelt het wat geforceerd aan om nu bij te nemen, werkt ook meestal niet in je voordeel.

wat doe je met je vastgoed fonds ?
Dat HAL voorlopig even voorzichtig is met hun cash (voorzichtiger dan ik?) vind ik niet erg, vermoedelijk komen er later betere kansen. Ik denk dat TT voor hen geen kandidaat is, idd vanwege de founders, en ook omdat de high-tech verwachtingen bij TT voor hen niet genoeg te doorgronden zijn.

Ik blijf zitten in HAL, de koers ligt nu ongeveer op hun NAV, al kan die nog best iets dalen. Onder 150 koop ik wellicht nog een pietsie bij, afhankelijk van het algehele beursklimaat en m.n. de oliesector.

WDP (logistiek vastgoed) hou ik vast, ook vanwege spreiding. Stabiele groeier, zit m.i. in goede sector gezien de groei van webshops en pakketdiensten. Heb ze nog niet zolang, ben bezig hun jaarverslag 2016 en HY2017 nog beter door te spitten. Ben nog geen rare dingen tegengekomen, hun financiering (nu nog 5-6 jaar vooruit met rentes van 2-3%) ziet er solide uit.

NewKidInTown
0
Ik kijk als goed alternatief even naar Fugro, gaat qua NETTO-winst in 2018 naar 2019 van 0,10 naar 0,55 ofwel 450%. Ik reken daar een heel bescheiden koers/winst-verhouding van 50 voor en kom dan op een 27,50 in 2019 ofwel een ruime verdubbeling binnen twee jaar. Voor wie het wil zien.
[verwijderd]
0
Ik kijk naar KPN. Ver achtergebleven. Geert Schaaij zei het nog bij Harry.
Die Geert is een moordgozert.
[verwijderd]
0
FD 24-10-2017

VDL scoort miljoenenorders voor productie zelfrijdende voertuigen

Het Eindhovense familiebedrijf VDL Groep heeft miljoenenorders ontvangen van het Duitse chemieconcern Basf en het Belgische logistieke bedrijf Katoen Natie. VDL Automated Vehicles, de businessunit die zich bezighoudt met automatisch rijdende voertuigen voor goederentransport, gaat nieuwe autonoom rijdende voertuigen leveren aan deze klanten in Duitsland en Singapore.

Het gaat om vervolgorders, zo meldt het familiebedrijf. Het Duitse chemieconcern heeft een vervolgorder geplaatst van zeven automatisch geleide voertuigen (agv’s), inclusief onder andere laadpalen, besturing, infrastructuur en andere doorontwikkelingen naar volledig autonoom rijden.

De agv’s rijden onbemand in een bemande omgeving. De zelfrijdende en volledig elektrisch rijdende voertuigen worden door Basf ingezet in Ludwigshaven en zullen met een maximumsnelheid van 30 km/uur over een traject van meer dan 100 kilometer routes afleggen.

Dieselhybride voertuigen

Het Brabantse familieconcern bouwt al langer elektrisch aangedreven dieselhybride voertuigen (agv’s), die op verzoek van klanten steeds vaker volledig elektrisch worden gemaakt. Zo worden de agv’s vaak gebruikt bij het transport vanuit zeecontainers op haventerminals.

VDL leverde onlangs ook de eerste chauffeurloze truck aan logistiek bedrijf Katoen Natie in Singapore. Het gaat om een speciaal voertuig dat daar wordt ingezet voor het vervoer van opleggers. De software en de uitrusting om automatisch te rijden zijn bij VDL in Nederland voorbereid. Nu de eerste rijtesten succesvol zijn verlopen, heeft Katoen Natie nog elf zelfrijdende chauffeurloze trucks besteld.

Volgens het Eindhovense familiebedrijf zijn de chauffeurloze trucks een uitkomst voor de werkzaamheden van Katoen Natie in Singapore. Zo zijn lokale chauffeurs er moeilijk te vinden en wil de overheid het aantalbuitenlandse chauffeurs verminderen.

NewKidInTown
0
quote:

eduardo3105 schreef op 25 oktober 2017 10:23:

Robert Bohemen heeft geretweet
NVIDIA Embedded? @NVIDIAEmbedded 13 uur geleden
At #VBSummitAI talking about how transportation is being disrupted by #AI and how NVIDIA is at the heart of this transformation.
Ik zou het liever zoeken in de richting van AI dan op sec maps. Eens kijken of daar interessante beleggingsmogelijkheden zijn, waarschijnlijk ook grote companies die zich er met een klein gedeelte op richten.

twitter.com/hashtag/VBSummitAI?src=hash

"How to Invest in Artificial Intelligence
The artificial intelligence market could be worth $46 billion by 2020 -- here's how to benefit from it.

There's a lot of potential for investors in the artificial intelligence (AI) market. Myriad companies -- like NVIDIA Corporation (NASDAQ:NVDA) and Alphabet's (NASDAQ:GOOG) (NASDAQ:GOOGL) Google -- are betting on a variety of AI segments, including data processing, deep learning, machine learning, driverless cars, etc. that all contribute to AI's growing market potential -- which is estimated to be worth $46 billion in just three years.

So, let's take a quick look at few things investors should know about AI, including some key areas to invest, which companies are leading in the space, and why you should take the long view with any AI investment you make."

www.fool.com/investing/2017/08/13/how...

The Motley Fool natuurlijk, een goed startpunt.

Opmerkelijk:

"For example, if you invest in NVIDIA because its graphics processors are likely to power many driverless cars, you should keep in mind that it's going to take another two decades before fully self-driving cars are ubiquitous."

Ook alweer: geduld, geduld, geduld. Ik heb jullie er vanmorgen nog voor gewaarschuwd. ("de ongeduldige belegger is zijn eigen grootste vijand", vrij naar NKIT)

NVIDIA dan maar of toch Google ?

"I've already mentioned a handful of them above, but let's focus our attention on Google for just a minute. The company has already purchased at least 20 artificial intelligence companies over the past few years, more than any other company including Microsoft, Apple, and Intel."

OF ?

"Newly released! 10 stocks we like better than Nvidia
On October 13 , investing geniuses David and Tom Gardner revealed what they believe are the ten best stocks for investors to buy right now… and Nvidia wasn't one of them! That's right -- they think these 10 stocks are even better buys."

En verder:

investorplace.com/2017/06/5-hot-artif...

investorplace.com/2017/10/stocks-to-b...

Njoy and profit.
[verwijderd]
0
Net een Arcadis turbo verkocht die ik vanmorgen gekocht had. Wat een dunne handel (best wel eng ook) is dat. Tussen mijn koop vanmorgen en verkoop zojuist zat één andere koper. Verder de hele dag geen handel in geweest. Timing is dan wel érg belangrijk. Hier meer ervaringen met turbo's?
mjmj
0
Aan korte termijn speculatieve handel in turbo's heb ik me regelmatig gebrand. Ik doe het niet meer.
[verwijderd]
0
quote:

mjmj schreef op 25 oktober 2017 22:49:

Aan korte termijn speculatieve handel in turbo's heb ik me regelmatig gebrand. Ik doe het niet meer.
Heel verstandig, timing is belangrijk. Stoplosses ook. Maar met een duidelijke trend kun je wel eens geluk hebben. Voor mij is het ook niets voor iedere dag.
eduardo3105
0
quote:

Hik schreef op 25 oktober 2017 14:58:

Net een Arcadis turbo verkocht die ik vanmorgen gekocht had. Wat een dunne handel (best wel eng ook) is dat. Tussen mijn koop vanmorgen en verkoop zojuist zat één andere koper. Verder de hele dag geen handel in geweest. Timing is dan wel érg belangrijk. Hier meer ervaringen met turbo's?
Ik beleg alleen maar in turbo's. Veel TT maar dan wat verder weg van de koers. Was bij de cijfers wel spannend omdat ik ook de 8,50 turbo heb. Verder de 7,50 - 7 en 6,50. Maar ook bv Post turbo's, de 3,17 voor 0,16 gekocht terwijl de koers toen 3,31 was. Wat meer speculatief dus. Koop soms ook AEX als gok voor onder de 10 cent. Als dat 1 keer op de 10 keer lukt maak je toch een leuke winst. Je moet wel uitkijken omdat vooral bij cijfers de koers heel heftig kan reageren en daarna weet hersteld. Zoals TT terugviel naar de 8,80 en dezelfde dag toch weer boven de 9,20 sloot. Er wordt nogal eens gezegd dat de banken koersen lager of hoger zetten om een turbo te laten klappen maar dat is onzin. Voor banken is het interessants als de turbo heel lang blijft lopen.
[verwijderd]
0
quote:

eduardo3105 schreef op 25 oktober 2017 23:18:

[...]
Ik beleg alleen maar in turbo's. Veel TT maar dan wat verder weg van de koers. Was bij de cijfers wel spannend omdat ik ook de 8,50 turbo heb. Verder de 7,50 - 7 en 6,50. Maar ook bv Post turbo's, de 3,17 voor 0,16 gekocht terwijl de koers toen 3,31 was. Wat meer speculatief dus. Koop soms ook AEX als gok voor onder de 10 cent. Als dat 1 keer op de 10 keer lukt maak je toch een leuke winst. Je moet wel uitkijken omdat vooral bij cijfers de koers heel heftig kan reageren en daarna weet hersteld. Zoals TT terugviel naar de 8,80 en dezelfde dag toch weer boven de 9,20 sloot. Er wordt nogal eens gezegd dat de banken koersen lager of hoger zetten om een turbo te laten klappen maar dat is onzin. Voor banken is het interessants als de turbo heel lang blijft lopen.
Dankje, Ik had op de dag van de cijfers van ASML een turbo die lekker naar 15% ging. Na de US opening ging de koers heel eventjes door het putje. Ik zat er gewoon naar te kijken, geen stop-loss. Bingo. Alles foetsie. Maar op de cijferdag van TomTom heb ik een paar zeer mooie ritten gemaakt. Vandaag ook weer met Arcadis. Het is leuk voor erbij, maar uiteindelijk natuurlijk toch min of meer gokken. In ieder geval meer dan simpel aandelen kopen.
Misschien is er morgen een kansje met AMD (vandaag min 14,5%).
[verwijderd]
2
quote:

Hik schreef op 25 oktober 2017 14:58:

Net een Arcadis turbo verkocht die ik vanmorgen gekocht had. Wat een dunne handel (best wel eng ook) is dat. Tussen mijn koop vanmorgen en verkoop zojuist zat één andere koper. Verder de hele dag geen handel in geweest. Timing is dan wel érg belangrijk. Hier meer ervaringen met turbo's?
Turbo met een lage stoploss is eigenlijk een aandeel, alleen wordt de stoploss langzaam verhoogd. Dus bij een gelijkblijvende koers van het aandeel wordt het risico van de turbo hoger (omdat de stoploss richting de koers van het aandeel kruipt). Echter, de verhoging is wel verwaarloosbaar.

Turbo is een overeenkomst met de bank en is dus altijd te kopen/verkopen. Laag volume in een turbo maakt dus niet uit.

Ander voordeel van een turbo is dat wanneer je met lage hefboom de rit naar beneden maakt (koers van het aandeel daalt) en met een hogere hefboom de rit omhoog maakt, heb je per saldo meer geld (bij een koers die terug is op het oude niveau).

Dus: koers TomTom gaat bijvoorbeeld van 10 naar 9,5. Als je een Turbo koopt op 10 met een stoploss 8 dan kost die turbo over het algemeen 2 euro, stel je koopt 100 stuks, investering: 200 euro. Koers daalt vervolgens naar 9,5 dan is jouw investering nog 150 euro waard. Als je vervolgens denkt dat het een klein dipje was en dus dat je jouw risico kan verhogen, verkoop je de turbo met stoploss 8 en koop je een turbo met een stoploss 9 (kost dan ongeveer 9,5 - 9 = 0,5). Je kan dan voor 150 euro 300 turbo's kopen. Stijgt de koers weer naar 10, dan is jouw investering 300 euro waard. 100 euro meer terwijl koers van het aandeel gelijk is gebleven.

Ander puntje: altijd een turbo kopen die stoploss en financieringsniveau gelijk heeft, anders betaal je teveel (zijn bijvoorbeeld de Binck Turbo XL of de Commerzbank Best turbo's). Binck turbo's zijn open van 8:00-22:00 en fluctueren ook nabeurs nog. Weet niet precies hoe dat gaat.

Het is echter wel een perfect product om hebberig te worden.

NewKidInTown
0
Turbo's long Arcadis (BNP) vandaag tussen de 6,78% en 24,21% hoger dan gisteren. Jammer te vroeg verkocht kennelijk, maar zolang je op winst verkocht hebt, mag je ook tevreden zijn.
[verwijderd]
0

Potash estimate miss , beats on revenue

dat gaat het aandeel terug in de range zetten van 15 om 20$, spijtig het zat dicht tegen year-high aan met een notering @ 19,60$ en een uitbraak boven de 20$ had het aandeel voor sentiment goed gedaan

pre-opening @ 18.75 - 4,5%

heb genoeg ruimte in de positie om op de break te kopen en was bereid liever op te betalen bij zekerheid boven de 20$ , toch denk ik dat het aandeel gaat draaien - het is al 12 maand bezig met een stevige bodemvorming , dan maar dubbelen scale down.

midden deze maand kwam HSBC ( 12 oktober) met een aankoop aanbeveling voor 24$

[verwijderd]
0
quote:

mjmj schreef op 26 oktober 2017 10:23:

Hoezo AMD? Komt die dan met cijfers?
Gisteren 13,5% gedaald, lijkt me een beetje oversold.
polo47
0
quote:

Hik schreef op 26 oktober 2017 15:10:

[...]

Gisteren 13,5% gedaald, lijkt me een beetje oversold.
Helaas nog geen herstel.
[verwijderd]
0

spannend weekje in t vooruitzicht met cijfers voor Apple en Tesla

Apple zit ik nog half-Long , Apple staat tegen ATH aan 163/165$ , 1e upside koersdoel 175$, daarna 194$ , scale-up eruit
steun aan 135/145$ scale-down erin
niemandsland thans tussen de 150 en 165$

Tesla zit ik vol-short
Tesla kraakt al wat en heeft de hogere koersen niet echt weten vast te houden en graviteert langzaam lager van 350$ plus naar nu rond de 320$
meningen ongelofelijk verdeeld, Morgan denkt dat Tesla naar 400$ kan, Goldman naar 200$

we gaan t zien - succes voor hen die in deze 2 aandelen zitten, hopelijk mijn kant uit.
23.307 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... 1162 1163 1164 1165 1166 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil +0,210 (+3,80%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront