TomTom « Terug naar discussie overzicht

OKTOBER - Herfst voor Madame

2.991 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 ... 146 147 148 149 150 » | Laatste
Topper
0
De feiten:
- Samenwerking met Nvidia, september 2016
- Omzetgroei B2B t/m 2020, waarbij er niet gesproken wordt over Consumer.
- Verizon neemt fleetmatics over (november 2016)
- CES in januari en melding dat 82% van OEMS de HD maps testen
- Samenwerking met Qualcomm, februari 2017
- TomTom & Volvo test voor zelfrijdende auto, maart 2017
- Intel neemt Mobileye over voor 15 miljard (45* jaaromzet), maart 2017
- Uitbreiding HD kaarten USA, maart 2017
- Outlook 2017 teleurstellend, april 2017
- Hogere waardering Here kaarten (BMW), april 2017
- Samenwerking Bosch RRS, juni 2017
- Samenwerking Baidu, juli 2017
- Samenwerking Cisco, juli 2017
- Halfjaarcijfers met nadruk op focus B2B, sports wordt herzien, juli 2017
- TomTom breidt traffic diensten uit naar 68 landen, september 2017
- Deal met Daimler voor levering kaarten Noord-Amerika, september 2017
- Peugeot selecteert TomTom als leverancier voor de nieuwe nieuwe 5008 SUV, september 2017
- Start aandeleninkoop t.w.v. 50 miljoen euro, september 2017
- TomTom zet mes in personeelsbestand Sports, september 2017
- TomTom sluit deal met Michelin, oktober 2017
- Cijfers Q3 omzetverlaging naar 900 miljoen, B2B omzet echter voor eerst meer dan Consumer bijdrage, oktober 2017
- Uiterlijk bij jaarcijfers in februari uitkomst over Sports, benaderd door diverse geïnteresseerden, oktober 2017
- TomTom sluit deal met Leaseplan voor connected car, oktober 2017
[verwijderd]
0

@ Turquoisine - ga altijd voor de hoogste net asset value bij een ETF,
DIA heeft 18 miljard market cap
ik volg zelf thans de PUT voor uitvoerdatum 18 JAN 2019 @ 235 USD strike

wacht nog even dit kwartaal af en koop deze dan tegen einde jaar, denk dat de fonds Managers in ieder geval zullen proberen de Dow hoog te houden vanwege performance fees , zeker nu deze dit jaar new high op new high maakt, dan vullen ze hun zakken
maar ook zij kunnen een wave niet tegenhouden mocht die komen, dus heb cash klaar staan om deze put te kopen, mocht ik voelen dit is het moment.

de enige PUT die ik thans Long zit en bij heb gekocht is op TESLA , ook voor Jan 2019 - ik volg hier echt Goldman die denken dat Tesla aan haar laatste bull run bezig is en dat die 1/3e kan inleveren, goed dat hebben ze al eens eerder gedacht en dat ging niet goed.

heb vandaag echt een field-day gehad op TT, ben er echt grof in gaan hangen
nu maar hopen dat we de 10 gaan opzoeken einde jaar.

goed we kunnen nu weer 3 maand wachten , of HG moet tussentijds nog wat te melden hebben, de analisten hebben hun meningen gegeven

posities zijn ingenomen, vandaag super volume, er is wat heen en weer gesmeten.
gd wknd.
Regenboog33
0
quote:

cave canem schreef op 20 oktober 2017 19:22:

@ Turquoisine - ga altijd voor de hoogste net asset value bij een ETF,
DIA heeft 18 miljard market cap
ik volg zelf thans de PUT voor uitvoerdatum 18 JAN 2019 @ 235 USD strike

....

gd wknd.
Dank je Wies. $235 strike zat ik ook al naar te kijken, alleen wist ik nog niet welke uitvoerdatum. Maar misschien is idd een wat latere uitvoeringsdatum (jan 2019) verstandiger dan een kortere. Goed weekend ;-)

Edit: Ben je trouwens bij Tesla niet bang dat deze door Apple kan worden overgenomen? Want dan ben je met je puts in de aap gelogeerd. En welke serie heb je? De P $350 Jan 2019?
[verwijderd]
0
quote:

Turquoisine schreef op 20 oktober 2017 19:31:

[...]Dank je Wies. $235 strike zat ik ook al naar te kijken, alleen wist ik nog niet welke uitvoerdatum. Maar misschien is idd een wat latere uitvoeringsdatum (jan 2019) verstandiger dan een kortere. Goed weekend ;-)

Edit: Ben je trouwens bij Tesla niet bang dat deze door Apple kan worden overgenomen? Want dan ben je met je puts in de aap gelogeerd. En welke serie heb je? De P $350 Jan 2019?
dat kan, maar dan gaan ze Goldman niet in de weg staan om hen eerst de koers te laten halveren en dan pas toeslaan :)

heb de 300 usd genomen, begonnen @ 40$ en bijgenomen aan 35$
ben daar nu klaar, want zoals gezegd heb het al eerder allemaal zien verdampen

Tesla lees Musk heeft heel veel volgers, die gewoon helemaal geloven in wat hij zegt en doet, voor wie hij een soort cult-figuur is die ze blindelings volgen, ook de cliff af, maar eerlijk is eerlijk , ik dacht aan 150 het staat te hoog en zo ook aan 250 en nu aan 350
[verwijderd]
1
quote:

Straddleman schreef op 20 oktober 2017 19:05:

[...]

Lang geleden werkte ik in een no-nonsense omgeving.
Toen ik een nieuwe manager kreeg begon die ook met fyi en we hadden geen idee waar dat voor stond.
Wij hebben er Fuck You Idiot van gemaakt en dat was tevens de laatste fyi van deze manager. Die heeft het nooit meer gedaan.

Omg, roflmao. Tbh, wtf dacht die mgr van jou wel niet? Nou ja, tgif.
voda
1
Beursblik: S&P Equity Research verhoogt koersdoel TomTom

Koersdoel naar 9,50 euro.

(ABM FN-Dow Jones) S&P Equity Research heeft vrijdag het koersdoel voor TomTom verhoogd van 9,00 naar 9,50 euro met een ongewijzigd Houden advies.

Volgens analist Aaron Ho is in de waardering van het aandeel de verbeterde brutomarge van TomTom meegenomen, die de zwakkere omzettrend binnen de consumententak kan opvangen. De marktvorser blijft na publicatie van de cijfers over het derde kwartaal eerder vandaag vasthouden aan zijn ramingen voor de verwachte winst per aandeel voor 2017 en 2018.

TomTom zelf mikt dit jaar op een winst per aandeel van circa 0,25 euro, maar verwacht wel minder omzet te realiseren. De navigatiespecialist voorziet voor dit jaar een omzet van 900 miljoen euro, terwijl het bedrijf eerder uitging van 925 miljoen tot 950 miljoen euro.

Ho merkte op dat de omzet in het afgelopen kwartaal daalde vanwege de zwakte in de consumententak, die de goede prestaties bij Automotive & Licensing en Telematics teniet deed.

Op een groen Damrak sloot het aandeel TomTom vrijdag 0,9 procent lager op 9,24 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
Straddleman
0
quote:

*Justin* schreef op 20 oktober 2017 20:10:

[...]

Omg, roflmao. Tbh, wtf dacht die mgr van jou wel niet? Nou ja, tgif.
Het was een zeer duurbetaalde zij die van pwc vandaan kwam maar ze zag de humor er nog wel van in.
In haar afscheidsspeech heeft ze de fyi nog aangehaald.
Ik vraag me wel af of er nog veel fyi's circuleren bij pwc.
Grovert
1
The same, but different
TomTom has been through multiple business models and targeted a wider range of opportunities than most companies with a 26-year track record. Yet, according to Pauwels, its ethos has remained constant throughout. “All four founders are still with the company and have a significant stake. That is important because while we are subject to the rhythms of the market as a listed company, our stability means we can look farther out than some other companies and execute decisions for the long term. At heart, we are still all about entrepreneurialism.”
These values permeate the entire business. “Although our size means that we have clear managerial structures in place, TomTom is much less hierarchical than other companies,” says Titulaer. “We’re not interested in ticking boxes or strict reporting lines – people talk to whoever is necessary to solve problems. Our culture is about getting things done: it’s an in-company joke that we are light-touch when it comes to support – i.e. do it yourself! – because we find it gets in the way of the entrepreneurial spirit. Nobody tells the business how to run the business.”
Pauwels echoes these sentiments. “We have no hard rules about how people work – we’re interested in individuals taking responsibility. Young people who come into the company can progress rapidly if they are willing to take responsibility.” TomTom’s open culture and flexible approach has delivered numerous technological advances over the years. “Most recently, our Road DNA technology for autonomous driving, which is critical to the future, was developed by employees working overtime on their weekends,” he says. In January, the company bolstered its autonomous driving capabilities with the acquisition of Autonomos, a Berlin-based autonomous driving start-up – following a similar path to its entry into the telematics market in 2007.
“It’s not the strongest that survive but the most adaptable.”
It is TomTom’s openness to new ideas that continues to motivate Pauwels. “Every day I get to work with great people in a stimulating environment,” he says. “TomTom continues to be at the forefront of technology. There are constant new challenges and opportunities – it’s super cool.” Titulaer agrees that the vigorous competition faced by TomTom is a major motivation: “Playing with the big boys – while still being a company based in Amsterdam – is exciting. We do things a little differently to everyone else and the fact that we’re still thriving shows that Darwin was right: it’s not the strongest that survive but the most adaptable.”

Support when it’s needed
“In 2008, when we had to restructure our debt, we needed strong partners – and ING was one,” recalls CFO Taco Titulaer. “It was a scary time because no-one knew what would happen – in our business, the financial system or the broader economy. But the benefits of our frequent and multi-level contact with ING – between CEOs, CFOs, treasury, M&A and many different areas of the business – paid off. We found that it created a broad relationship that ensured ING understood our strategic ambitions and our story rather than just looking at the numbers.”
TomTom became debt-free in 2013 and now has just a revolving credit facility to provide working capital. But it continues to value the closeness of its relationship with ING. “We know that if we find a suitable acquisition, for example, bridging finance will be there because ING already understands what we’re aiming to achieve,” says Titulaer. That closeness comes from being candid about challenges, he adds. “When I talk to our ING relationship manager I am open and honest about our problems and the day-to-day reality of the business. I expect the same degree of transparency in return because it helps me to understand where problems might emerge from.”
[verwijderd]
0
quote:

Straddleman schreef op 20 oktober 2017 20:37:

[...]

Het was een zeer duurbetaalde zij die van pwc vandaan kwam maar ze zag de humor er nog wel van in.
In haar afscheidsspeech heeft ze de fyi nog aangehaald.
Ik vraag me wel af of er nog veel fyi's circuleren bij pwc.

glmf
Grovert
0
www.ingwb.com/themes/client-cases-art...
TomTom hasn’t been afraid of changing direction. Its business initiatives continue to be driven by a culture of flexible entrepreneurialism.

Read about our other client cases
Although it’s best known for satellite navigation technology, TomTom began life as a completely different sort of business. Moreover, the company’s future success may come from products that the majority of the public don’t currently associate with the brand. In short, this is a company that has already evolved significantly – and continues to adapt to its changing environment.
“We’ve been in so many businesses over the years,” recalls Peter-Frans Pauwels, co-founder of TomTom. “As opportunities have emerged we’ve always been pragmatic and taken advantage of them if they made sense for the company. Although some acquisitions, for example, might have looked expensive or surprising at the time; with hindsight it is clear that they opened new doors for TomTom that were valuable.”
TomTom’s story started in 1991 and by 1996 it was a creator of apps (a word not then invented) including games, dictionaries and travel guides for personal digital assistants. It rapidly realised that much of its revenue came from mapping and when President Clinton’s administration opened up the GPS system in 2000, TomTom leapt at the opportunity. Initially it developed software for the Windows Pocket PC before entering the hardware market itself.
With a product that exploited faster processing power and cheaper memory, TomTom carefully refined its offering through multiple versions before making a breakthrough. “In 2004, we successfully democratised navigation,” says Pauwels. “Our goal was straightforward: to create a product that was accessible, affordable and easy-to-use. We wanted people to be able to drive home from the shop using a TomTom without having to read the instructions.”
The formula worked perfectly: revenues and profits soared, and in 2005 TomTom went public. But while it basked in its success, the company foresaw potential threats to its business model. “We recognised that standalone satellite navigation would be an intermediate step,” says Pauwels. “We knew that in time it would be built into cars. So we used the IPO proceeds to explore diversification possibilities.”

Product diversification
The diversification decisions made at that time still shape TomTom today. In 2005, the company acquired a business that subsequently made TomTom Europe’s number one telematics company, logging the movements of 750,000 company and lease vehicles.
TomTom also hired a team from Siemens to acquire knowledge to enable it to deal directly with the auto industry as satellite navigation began to be integrated into cars: TomTom is now one of just three providers of map data to the global auto industry.
Another diversification initiative, traffic information, was born out of a realisation of how people used their satnavs. “Once the initial novelty wore off, it became clear that many people only drove short distances and therefore seldom used their device,” explains Taco Titulaer, TomTom’s CFO. “However, we realised that even if people didn’t need satnav on a regular basis they would be interested in traffic conditions on their route.” TomTom hired a team that had created an algorithm that used mobile phone information from Vodafone to detect – and therefore avoid – traffic jams; later, once it had achieved a critical mass of traffic-enabled satnavs, TomTom was able to use its own data.
TomTom is now the number one traffic information supplier globally, supplying data to Uber, Apple and many of the world’s largest automakers (including those that have their own mapping technology). It also makes its raw mapping data available to technology and other companies, powering Apple maps, for example.
The company’s search for alternative markets intensified in the much tougher trading and financial environment after 2008. “[It was a] a truly horrible year,” says Pauwels. “Consumer spending collapsed and retailers stopped ordering stock as the financial crisis hit. At the same time the iPhone was released and Google entered the mapping market with a free product.” The events of 2008 had some serious financial repercussions – TomTom had to renegotiate over €1 billion of debt and conduct a rights issue.
TomTom made a subsequent foray into wearables, which reports suggest could be curtailed following disappointing sales. Fortunately, earlier diversification initiatives have provided TomTom with the stability required to weather such setbacks. Consumer revenues, which represent around 40% of group revenues, continue to be dominated by standalone satellite navigation devices. “We know the satellite navigation business will eventually disappear,” says Titulaer. “We have planned for that: traffic and mapping software is now 30% of revenues and is growing at 20% a year.” The remaining revenue comes from telematics, which continues to grow steadily.

Organisational structure
According to Titulaer, the change in organisational structure required by the company after 2008 mirrored the evolution of its mindset that accompanied its earlier spectacular growth in the mid-2000s.
“Going from 100 to 5,000 employees required us to put in place a more robust structure in terms of products and management,” he says. “Similarly, the broadening of our product portfolio prompted us to reorganise. Now, market and product opportunities are targeted by the relevant business units, which are served by various technology groups. So, for example, our core navigational capabilities go into both the consumer product and software we develop for tech or auto players. This change required us to focus on developing products that work both individually and collectively, which is a good discipline.”
TomTom is now both a B2C and a B2B company. While its B2B technology and data sales do not directly leverage the strength of TomTom’s brand, Pauwels is adamant that its consumer brand heritage is important to the company’s future in all markets. “Obviously marketing differs depending on the segment, but TomTom’s consumer market presence and broad recognition is still valuable,” he says.
[verwijderd]
0
quote:

*messiah* schreef op 20 oktober 2017 19:09:

[...]
ab voor de creativiteit ;)))))
Dapper van je dat je lacht als je wordt afgezeken.
VanillaSky
0
Al met al zeker een aantal positieve punten maar qua harde cijfers blijft het mager, ook de komende tijd. Er word ook geen enkele commitment gegeven vwb bedrijfsresultaat richting de toekomst. Heb nav van de cijfers vandaag en de trends hieruit mijn prognoses wat aangepast, omzet verder omlaag, marge wat hoger. Grosso modo word het er niet veel beter op. Denk echt dat tot aanvang 2019 er nog legio koop / verkoop en bijkoop momenten komen. Dit aandeel gaat niet rennen na outlook 2018 en gezien de manier van rapportering van TT komt er enkel fantasie bij hoop op een overname.

Ik kom met wat snel rekenwerk op het volgende:
2018 omzet 870 mio / 23mio net result
2019 omzet 890 mio / 58 mio net result
2020 omzet 930 mio / 98 mio net result

Denk eerlijk gezegd dat een omzet van 1 mrd zelfs voor 2021 nog te hoog gegrepen gaat zijn.
Mijn verwachting is dat na outlook 2019 het aandeel wel structureel hoger gaat (kan dan ook wel obv cijfers) uiteraard indien geen disrupties.
[verwijderd]
0
quote:

de speurneus schreef op 20 oktober 2017 21:20:

[...]
Dapper van je dat je lacht als je wordt afgezeken.
poesie, nog wat doekoes verdiend vandaag..? :))))))
[verwijderd]
0
quote:

*messiah* schreef op 20 oktober 2017 21:34:

[...]
poesie, nog wat doekoes verdiend vandaag..? :))))))
Circa 10k€ :)))))))))))))))))))))))))))))!!!!!!!!!
[verwijderd]
0
quote:

de speurneus schreef op 20 oktober 2017 21:37:

[...]
Circa 10k swd www.wisselkoers.nl/zimbabwaanse_dollar :)))))))))))))))))))))))))))))!!!!!!!!!
congrats :-))))
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 20 oktober 2017 18:24:

[...]
De discussie met Hik ging over de vraag of ridehailing-initiatieven of 'buscompanies' als dat van Baidu een disruptor voor TT's HD-mapping kunnen worden. Ik denk dat het zo'n vaart niet loopt, zie de discussie gisteravond.
Baidu zal zeker niet gaan disrupten. Zij en TT zijn het eens over de HD-standaard en zullen die gaan promoten en toepassen, ook in China dus. Dat is precies wat ik gisteravond al schreef en vanmiddag krachtig (her)bevestigd werd.

Al met al ben ik behoorlijk tevreden over de cc, de meest positieve sinds jaren. Na 2018, en zeker na 2019, gaat het los met TT, ook in de officiële cijfers. Normaliter behoort een koers daarop vooruit te lopen, maar voor vele beleggers is een horizon van meer dan 12 maanden kennelijk te moeilijk.
Waarom ze dan wel graag en veel geld storten in verlieslijdende bedrijven als Uber en Tesla, of in Californische garage-initiatieven die denken slim te zijn door een iPhone op de voorruit te plakken, blijft een raadsel. Zal wel komen doordat Palo Alto sexyer klinkt dan Oosterdok.

De vraag voor mij is: zijn er voor dit soort diensten alternatieven die niet in de lijn liggen van HERE en TomTom
Vanmiddag hoorde ik dat de mens nog nodig is om HD-map-transacties door te voeren. Maakt niet uit, want Apollo voor personenwagens gaat op zijn vroegst 2020 van start.
Dit past in mijn ogen niet bij de zelfrijdende bus aankondiging (waar niet over Apollo gesproken wordt) van Baidu omdat zij spreken over volgend jaar én: The bus will run on a designated route and Baidu is working with a Chinese company to make it.
Dat wijst voor mij niet op een complexe benadering maar op een simpele pre-map benadering.
[verwijderd]
0
quote:

Eva1960 schreef op 20 oktober 2017 15:22:

Dat herken ik niet direct uit de call. HG zei m.i. dat de eerste azure opbrengsten min of meer gebruikt worden als engeneering fees, maat dat het pas na 2-3 jaar echt gaat meetellen (topline) als vai MS HD maps verkocht worden. En toen kwam via Baidu dat standaardisatieverhaal en dus ook dan beschikbaar voor China, US en Europe. Kortom de Baidu en MS samenwerking in combi kan de grote doorbraak worden, maar natuurlijk pas met echt omzet effect als level 3-4 in 2021 begint door te breken. Kortom geduldidg wachten op goud, of een bod van MS of zo :)

[...]
Nee, die engineering fees bracht hij wel in verband met Baidu. Azure gaat al in of vanaf Q4 meetellen en kan snel doorontwikkeld worden. In mijn ogen is de Geocoding optie voor de Peugeot 5008 al een dienst die hiervan gebruik maakt.
Topper
0
"We also announced at the IAA Frankfurt that we are working with Renault on the SYMBIOZ autonomous driving programme by providing the TomTom HD Map with RoadDNA, as well as engineering support and other products and services."

Is hier een persbericht van geweest?

corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...
[verwijderd]
1
quote:

Grovert schreef op 20 oktober 2017 20:50:

“In 2008, when we had to restructure our debt, we needed strong partners – and ING was one,” recalls CFO Taco Titulaer. “It was a scary time because no-one knew what would happen – in our business, the financial system or the broader economy. But the benefits of our frequent and multi-level contact with ING – between CEOs, CFOs, treasury, M&A and many different areas of the business – paid off. We found that it created a broad relationship that ensured ING understood our strategic ambitions and our story rather than just looking at the numbers.”

TomTom became debt-free in 2013 and now has just a revolving credit facility to provide working capital. But it continues to value the closeness of its relationship with ING. “We know that if we find a suitable acquisition, for example, bridging finance will be there because ING already understands what we’re aiming to achieve,” says Titulaer.

Interessante quote

2.991 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 ... 146 147 148 149 150 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil +0,210 (+3,80%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront