Aperam « Terug naar discussie overzicht

Aperam naar 50 euro in 2017?

354 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 » | Laatste
0,0
0
Kijk ook eens met een schijn oog naar Ta Chen uit Taiwan. Ook actief in USA, hou ze al tijdje in de gaten.

Geen producent dus heel ander profiel maar overweeg ze om ook klein beetje exposure te hebben verder in de keten. Heb mezelf alleen nog niet weten te overtuigen, durf het risico nog niet aan.
[verwijderd]
0

Ta chen.
Production Capability: 
Welded Pipe: 3000 tons / month 
Structural Tubing: 1100 tons / month 
Flat bar: 650 tons / month 
Butt-weld fittings: 180 tons / month 
Valve: 100 tons / month 150#
Fittings: 80 tons / month

Weet niet of het wat is en of je er wat aan verdient.
Wat niet is kan altijd nog komen.

Ik blijf bij de grote namen en de import embargo voor china kan straks ook als een olievlek op taiwan neerstrijken.
Teveel mits en maren.

APERAM zit boven 45 range en we gaan het zien dit jaar in 4e kwartaal.
Weer terug naar 47 en als wij de analisten mogen geloven, gaan wij ook over 50 aantikken.

Ik vind het mooi.

Ga volgend jaar richten op elektrisch rijden, lithium, asml..(maar eerst moet aandeel splitsen, 144 euro is erg duur voor 1 aandeel. Wij zijn niet de Am investeerdeers die met dit soort bedragen handelen).

SUC6
0,0
0
Ja vindt ik ook interessant maar het risico is me te groot. Echt een mega hype rondom electrisch rijden maar ik heb de kennis niet om de winnaars van de verliezers te onderscheiden in die race. Ik zet liever mijn geld op de energie transitie in zijn geheel als afgeleide van die electrisch rijden trend. Dat kan ik beter beoordelen en kun je veel meer gespreid inzitten waardoor het risico in mijn beleving kleiner is.

Ben gewoon een beetje huiverig voor het enorme kapitaal dat het verlangt en de onduidelijke uitkomst wie er uiteindelijk met de pegels vandoor zal gaan.

Om je een kijkje te geven in mijn gedachte gang. Tesla heeft prachtige marketing en heeft absoluut een voortrekkersrol maar hun waardering is belachelijk en onhoudbaar, daarnaast zie ik het simpelweg niet gebeuren dat Daimler, BMW, VAG, Ford, Toyota etc. zich collectief de kaas van het brood gaan laten eten dus die gaan er zeker weten een concurrerend product tegenover zetten MAAR wat gaat dat kosten? EN met welke marge gaan ze dat terugverdienen? EN hoe komen ze met goed fatsoen van hun oude business model met importeurs en dealers en fabrieken etc. af? Want die tijd is ook geweest, onderhoud is er nog amper nodig, je auto stel je samen en bestel je online, misschien hier en daar een testcentrumpje maar dat is het dan wel. Ook is het beduidend eenvoudiger om een electromotor te bouwen dan een conventionele motor dus hoe ga je al die faciliteiten en mensen benutten of wat kost die transitie?.

Ik vindt het kostenplaatje, investeringen en returns van conventionele vs hernieuwbare energie wat makkelijker te beoordelen dan me in bovenstaande te verdiepen en daar winstgevend uit te komen.

[verwijderd]
0
Hi 0,0.

Mooie gedachtes en overpeinzing.
Eens, zo dacht ik ook maar ik ben overtuigd dat wij mensen ook maar een instrument zijn v.h. geheel.
Alles wat je op de films (futuristisch) ziet gaat ook komen. Wij zullen het niet meemaken maar dat wij met holograms, elec rijden, digitaal betalen,eten halen uit de vitrine zonder bediendes.
Het gaat gebeuren. Wie had gedacht dat internet zo'n vlucht zou nemen had niemand geweten want dan waren wij nu multimillionaire met apple, google, microsoft aandelen.
De sceptici, zoals ik, lopen achter de feiten aan.. net als de overheid.
Digitale innovatie komt eraan, alleen niemand weet hoe je dit met de traditonele economie moet combineren of loslaten. Want de vastgeroeste analisten, ambtenaren, beleggers kijken naar de toekomst van de kennis die ze nu weten en elke verandering tegenhouden als ze die kennis of positie moeten loslaten.
Oude bankiermeesters (j.p. morgan) proberen bitcoin te stoppen omdat ze de kennis niet hebben en hun beeld van de economie stopt als ze met pensioen gaan.

Ik ben dus vooral aan het kijken in welke segment de wereld gaat veranderen.
Staal blijft want de ruimteschepen moeten gebouwd worden (??).

Lithium (AMG) is opkomend want electrisch rijden wordt een nieuw tijdperk dat later verheven wordt naar vliegen.. alleen zo oud word ik niet om dat mee te maken.

Computergames (TCEHY) wordt steeds populairder en in een futuristisch wereld zal dit niet ontbreken.

Electr. rijden (BYD) wint aan populariteit, mede ook ingegeven door de overheid...( baal nu al dat je in sommige steden niet meer mag inrijden in centrum....)

Microchips zal verder ontwikkeld worden (asml, asmi,besi) want geheugenchips om alles nog sneller te laten werken en functioneren is gewoon een gegeven, alleen onze horizon voor de groei van de aandelen is tot aan ons pensioen.

Bitcoins, ethrum enz. Het gaat gebeuren of wij willen of niet en banken en overheid zullen met alle moeite doen om dit te bestrijden want ze willen de controle houden over onze economie en geldhoeveelheid/verspilling.
Banken praten over illegaliteit en pyramidespel enz... maar dat wij 60 millard in de economie oppompen omdat het "traditioneel" zgn democratisch besloten is, dan is het plotseling geen nepgeld.

Dat velen de ontwikkeling hadden gemist met mobiele telefonie (Nokia) en niks zagen in Apple, microsoft hebben mij wel de ogen doen openen en dat overheid en banken de markten en consumptie bepalen is mij nu wel duidelijk.

Zeker is dat hun handelen niet komt vanwege democratisch gedachtegoed maar op basis van banencarrousel, reputatie, machtvertoon.

Voor velen is het waarschijnlijk overdreven, maar dat doen ze omdat ze niet willen dat hun portfolio in shell, abnamro, bp enz.. onderwater komt te liggen.

Zogaat het met handelen, de shorters tegen de believers. Banken/overheid tegen de bitcoin ontwikkelaars.
GM tegen tesla...

Ik ga paar euro investeren in sectoren waarvan ik denk dat wij over 20 jaar weleens op een ander economie zitten.

Back to Aperam.

nieuws dat Japan gefraudeerd heeft is niet als een bom ingeslagen omdat ze het meest exporteren naar zuid korea, thailand etc...
Toch zouden de analisten dit verder moeten uitzoeken.
Straks krijgen wij niet de dieselschandaal maar komt er een steelschandaal van jewelste want 5% export naar Amerika voor de vliegtuig industrie, zou ik als boeing wel even nakijken of ze geen staal uit japan importeren.

Hopelijk krijgt het een vervolg en zien wij koersen van 46 en 10 (outokumpu) op de borden verschijnen.

Suc6.

[verwijderd]
0

Ben benieuwd of de short positie van CQS op 5 nov gerapporteerd met winst uitpakt of verder de prijs doordrukken om later weer met een halve euro bij te snabbelen.
En met computer handelen zullen ze elke verkoop order binnenhalen, niet wetende dat ze de prijs hierdoor laten zakken en onwetende verschrikt op de bord zien staan dat Aperam op 44,50 gehandeld werd.. .
En morgen weer op 45,00.

Black rock, cqs...met miljarden onder je beheer kun je van geld geld maken.

Mijn positie mogen ze hebben als de borden 50 hebben getikt en dan ga ik nog over nadenken.
Wil eerst mijn dividendje ontvangen.

Over dividendje gesproken.

Amerika heeft plannen, nu Nederland.

Zal leuk centjes opleveren voor bedrijven om geen 20% meer in te leveren aan de schatkist, terwijl bedrijven nu weer winst maken (hahahaha)...
Oke AM met uitzondering na.

Wat zullen de analisten nu schrijven als tegenhang ?.
Blijven mijmeren over beurscorrectie....

0,0
0
Dank voor het delen van je overpeinzingen :)

Schandaaltje is wel grappig om te volgen inderdaad, maar verwacht geen impact op de sector als geheel.
[verwijderd]
0
Schandaal rondom Kobe Steel breidt zich uit

Klopt 0,0
Maar zou leuk zijn.

Ga in ieder geval Kobe steel volgen.
Als aandeel zoveel klappen heeft opgevangen dan ben zou ik blij zijn als het herstelt en naar oude niveau stijgt.

Nog effe een maand wachten voor Aperam resultaten en lezen wat de vooruitzichten zijn voor 2018.
Denk dat dit bepalend is wat ik ga doen.

Een deel cash achter de hand is altijd goed en ik ga ook maar mee met de euforie van Apple.

Vandaag zal de markt weer terugkrabbelen.
Eerst retraction dan weer stijgen. Gaat al maanden zo. Aex loopt achter met menig beurzen en continue toeteren over correctie.
Correctie in nasdaq en NY, okay.
Maar Aex 540 punten is toch geen gewicht voor een correctie.
Terwijl de correcties al paar keer de revue is gepasseerd.

APERAM van 50 naar <40 getikt dit jaar en nog willen de goeroes ons angst aansmeren voor een correctie.

De TA van Royce Tostram zegt genoeg.

Denk dat aantal scheef zitten en graag dat de beurs een correctie maakt.

Ik heb nog geen winstwaarschuwingen gehoord van Asml, Heineken, Unilever, Dsm etc... dus het zal wel meevallen...

SUC6.

Gepubliceerd op 11 okt 2017 om 07:18 | Views: 377

ArtikelReacties

inShare

TOKIO (AFN/BLOOMBERG) - Het fraudeschandaal rondom Kobe Steel breidt zich verder uit. Het op twee na grootste staalconcern van Japan liet woensdag weten dat niet alleen gegevens over de stevigheid en levensduur van aluminium- en koperproducten zijn vervalst, maar dat waarschijnlijk ook data over ijzerpoeder niet kloppen.

Kobe Steel zei eerder al dat zijn producten naar zo'n tweehonderd afnemers gingen, maar dat er geen geen veiligheidsproblemen aan het licht zijn gekomen. Het zou gaan om in totaal 20.000 ton aan metaal waarvan de gegevens onjuist zijn.

Namen van klanten werden niet genoemd. Volgens Japanse media zou onder meer de vliegtuig- en automobieldivisie van Mitsubishi Heavy Industries de betrokken producten hebben ontvangen. Maar ook andere grote concerns als Boeing, Toyota, Nissan en Subaru staan op de klantenlijst van de onderneming. Zij controleren momenteel met een noodgang de veiligheid van hun producten.

Zware klappen

Ondertussen krijgt Kobe Steel op de beurs in Tokio zware klappen. Het aandeel verloor dinsdag al 22 procent van zijn beurswaarde, woensdag kwam daar nog eens een kleine 20 procent bovenop.

Het Kobe Steel-schandaal is een nieuwe klap voor de Japanse industrie, waar de afgelopen tijd grote zorgen zijn ontstaan over kwaliteitscontroles en inspecties. Zo moest Nissan onlangs 1,2 miljoen auto's terugroepen omdat ze gecontroleerd waren door ongekwalificeerde technici en bleek Mitsubishi Motors te hebben gesjoemeld met brandstoftesten.

[verwijderd]
0

Sector dingetje.
Analisten rapporten eruit voor de staal industrie en Aperam goes with the flow.

46 wordt beslecht.

Zitten tot de 50 en zijn wij weer terug waar wij vandaan kwamen.

Suc6.

voda
0
Beursblik: Goldman Sachs haalt Aperam van kooplijst

Koersdoel onveranderd op 50,00 euro.

(ABM FN-Dow Jones) Goldman Sachs heeft het advies voor Aperam verlaagd van Kopen naar Neutraal, maar handhaafde het koersdoel op 50,00 euro. Dit bleek uit een sectorrapport van de Amerikaanse zakenbank.

"We zien een gebrek aan extra aanjagers op de korte termijn", aldus de analisten. Daarbij verwacht Goldman Sachs dat de resultaten in het derde kwartaal "uitdagend" zullen zijn, terwijl de positieve verwachtingen voor de sector al in de koers van Aperam zijn verwerkt. Dit is de reden dat de zakenbank elders in de sector betere kansen ziet.

Het aandeel Aperam sloot dinsdag 0,9 procent hoger op 47,20 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
[verwijderd]
0
Inderdaad.
Vorige week vrijdag had ik Aparam verkocht op 47 euro.
Had een terug koop order staan op 46,30. Jammer had veel lager kunnen terugkopen.
Heb nu voor de daghandel bijgekocht op 45,45 en 45,75. Een beetje op de gok, dus misschien dom, want ik weet ook niet waarom de koers plotseling daalde.
Zit daarom ook te denken ze te verkopen.
BeursMania
0
Waarom koers daalde om 11:00 uur ? Omdat toen Outokumpu met tegenvallende cijfers kwam. Koers - 10%.
0,0
0
Het heeft zich trouwens precies ontvouwen zoals ik in September al aangaf.
Veels te hooggespannen verwachtingen voor Outokumpu gecombineerd met productieproblemen. Nu gaan er weer een hoop nat en is het weer mooi momentje om (zeer) gematigd in te stappen. Q4 zal ook nog niet zo denderend zijn want de markt in USA hersteld zich niet zo snel van problemen, en zeker niet in laatste kwartaal want distributeurs bouwen hun voorraden af (en die hebben in USA een veel groter aandeel vd totale sales zo werkt die markt nu eenmaal) en daarnaast hebben ze onderhoud in Europa.

Ook voorraden zijn weer best omhoog gekropen en die gaan ze in Q4 niet afbouwen, dus Q4 is ook zozo en als het onderhoud goed verloopt en ze de juiste spullen op voorraad hebben gaan ze Q1 weer knallen.
0,0
0
Aperam zal wel stukken beter gepresteerd hebben al is Brazilie ff afwachten dus daar geen zorgen.
[verwijderd]
0
in korte tijd wel een enorme dump! Nog even en de kansen keren weer zoals gisteren!
[verwijderd]
0
cijfers outo 9 mnd 2017 tov 2016 toch niet verkeerd als ik het goed zie, Desondanks enorme koersval
0,0
0
Precies, er is niks mis met de cijfers. Veels te hooggespannen verwachtingen is het probleem, niet de prestaties vh bedrijf. Ja er zaten even wat dingen tegen maar operationeel draait het prima. Schuld gaat super hard omlaag, cash flow is OK. Volumes zijn prima, USA moet nog verder groeien maar dat heeft tijd nodig. En dat laatste is iets wat beleggers in Outokumpu nu weer even schijnen te moeten leren.

In het voorjaar ook al de 10 aangetikt, zijn ze waard hoor maar niet nu en ook niet volgend kwartaal maar over pak hem beet 2 jaar ofzo als ze op dit pad doorgaan. En dan nog heb je risico dat er weer een crisis aankomt.

Daarom lekker nuchter blijven, op tijd een keer verkopen en op tijd een keer weer aankopen en niet op een paar cent meer of minder kijken want op de bodem aankopen en op de top verkopen is mij in ieder geval nog nooit gelukt.

[verwijderd]
0
quote:

0,0 schreef op 26 oktober 2017 12:48:

Precies, er is niks mis met de cijfers. Veels te hooggespannen verwachtingen is het probleem, niet de prestaties vh bedrijf. Ja er zaten even wat dingen tegen maar operationeel draait het prima. Schuld gaat super hard omlaag, cash flow is OK. Volumes zijn prima, USA moet nog verder groeien maar dat heeft tijd nodig. En dat laatste is iets wat beleggers in Outokumpu nu weer even schijnen te moeten leren.

In het voorjaar ook al de 10 aangetikt, zijn ze waard hoor maar niet nu en ook niet volgend kwartaal maar over pak hem beet 2 jaar ofzo als ze op dit pad doorgaan. En dan nog heb je risico dat er weer een crisis aankomt.

Daarom lekker nuchter blijven, op tijd een keer verkopen en op tijd een keer weer aankopen en niet op een paar cent meer of minder kijken want op de bodem aankopen en op de top verkopen is mij in ieder geval nog nooit gelukt.

m.a.w. tov Aperam geen reden om Aperam te verkopen ; integendeel: koopkans Aperam
0,0
0
quote:

Dongen schreef op 26 oktober 2017 12:55:

[...]
m.a.w. tov Aperam geen reden om Aperam te verkopen ; integendeel: koopkans Aperam
Dat is correct. Zoals gezegd Brazilie is een vraagteken, de vraag kant daar is beetje onduidelijk.

In Outokumpu's cijfers zag je dat zij in Europa marktaandeel gewonnen hebben, dat is ook een risico'tje maar eerlijk gezegd traditioneel gezien heeft dit weinig tot geen impact op Aperam aangezien zij erg goed zijn in de selectie van klanten en dus hun sales mix heel goed bewaken.
Je zult zien dat Aperam 1) volumes een tikje laat varen maar wel betere prijzen/marges krijgt of 2) positie houdt en dat dus andere spelers in de markt (Acerinox of de Aziaten) hebben moeten bloeden voor het verbeterde marktaandeel van Outokumpu. Aperam is daar normaal gesproken vrij ongevoelig voor of het duurt niet langer dan 1 of 2 kwartaaltjes.

Daarnaast blijft Aperam natuurlijk absolute koning in kosten (wat Outokumpu op basis vd assets eigenlijk zou moeten zijn), met een killer cash flow en geen schuld.
Wat blijft dan nog over? Productieproblemen, teveel voorraad of verliezen in de metalen en ik verwacht dat bij Aperam niet of minder dan bij Outokumpu.

Het is allemaal zo moeilijk niet, maar je moet 1) de fundamentals vd industrie begrijpen (RVS markt is niet 1-op-1 te vergelijken met normale staalmarkt ondanks ook de vele overeenkomsten) 2) het cyclische karakter begrijpen (en je daar niet door laten gekmaken) en 3) de sterke en zwakke punten van de grote spelers kennen (assets, markten & organisatie) (dit vergt wat studie...)

Dit is nog veel meer een lange termijn business dan bijv. de olie industrie en dat vergeten veel mensen door het cyclische vd metaalprijzen.

354 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:35
Koers 27,280
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 27,900
Laag 27,040
Volume 188.690
Volume gemiddeld 190.028
Volume gisteren 188.690

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront