TomTom « Terug naar discussie overzicht

OKTOBER - Herfst voor Madame

2.991 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 ... 146 147 148 149 150 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

VOORTS schreef op 27 oktober 2017 08:27:

[...]

Postduiven keren niet altijd terug
Nee, maar ze hebben ook geen last van hackers, storingen op de lijn, bugs in 20 sensoren, bugs in 'tonnen' software, storingen in interfaces tussen 'tig' technieken, lege accu's, etc.
[verwijderd]
2
quote:

Cain Velasquez schreef op 27 oktober 2017 08:25:

www.deaandeelhouder.nl/nieuws/2017/10...
deze zijn van "buy and hold", da's nog eens 3% uit de ff, het gaat nog krap worden dadelijk voor Barclays-volgers om straks de shorts te dekken en dan reverse the position naar Long, want ze zeggen toch voor 2018 still a short-play, maar voor 2019/20 moet je wel Long zitten.

[verwijderd]
0
Mooie berichten vanuit Japan. Voor de winst per aandeel dit jaar geen effect maar voor de lange termijn weer een hele goede zet om het marktaandeel in de toekomst voor HD Maps te vergroten.
Ben er ook van overtuigd dat TomTom's positie op het gebied van HD Maps bijdraagt aan de RFQ voor 'normale' kaarten. Er lopen momenteel veel tenders voor levering 'normale' kaart, navigatie en traffic en een innovatieve partij die ook voorop loopt bij HD Maps is dan natuurlijk een pre.
NewKidInTown
0
quote:

Muppet_Waldorf schreef op 27 oktober 2017 08:30:

Nee, maar ze hebben ook geen last van hackers, storingen op de lijn, bugs in 20 sensoren, bugs in 'tonnen' software, storingen in interfaces tussen 'tig' technieken, lege accu's, etc.

Metaalmoeheid, afgebroken vleugels.....
[verwijderd]
2
FIL MELDT EERSTE BELANG IN TOMTOM
ABM Financial News - 08:16
(ABM FN-Dow Jones) FIL Limited heeft een eerste belang in TomTom gemeld. Dit bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 25 oktober dit jaar.

FIL meldde een kapitaalbelang van 3,07 procent met een stemrecht van 2,49 procent.

Wet op het financieel toezicht

De melding valt onder de Wet melding zeggenschap, die sinds 1 januari 2007 onder de overkoepelende Wet op het financieel toezicht valt. Volgens deze wet moeten aandeelhouders met een belang groter dan 3 procent elke wijziging in hun belang melden.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

De newsfeed is tenminste 15 minuten vertraagd en is een beperkte weergave van de totale webfeed die ABM Financial News levert.
[verwijderd]
0
Europa weer omhoog, goed nieuws uit Japan, en een belang van 3%, dat zou toch een trigger moeten zijn, om eens flink te stijgen. Maar ja, we hebben wel met tt te maken.
Jejo303
0
quote:

NewKidInTown schreef op 27 oktober 2017 07:44:

"Computers kraken captcha zonder miljoenen voorbeelden; grote stap in kunstmatige intelligentie

Onderzoekers hebben een vorm van kunstmatige intelligentie ontwikkeld die beelden herkent op een manier die lijkt op hoe mensen dat doen. Het is ze daarmee gelukt captcha's te kraken - de vervormde, doorgestreepte en kleurige letters die bezoekers van websites moeten overtikken om te bewijzen dat ze geen spamrobot zijn.

Door: Bard van de Weijer 26 oktober 2017, 20:00

Het was eerder al gelukt captcha's te ontcijferen, maar het nieuwe aan deze methode is dat er nu veel minder voorbeelden nodig zijn om de computer te trainen. Het resultaat wordt gezien als een fundamentele stap voorwaarts in kunstmatige intelligentie.

Captcha's zijn vijftien jaar geleden bedacht in de strijd tegen internetrobots die invulformulieren op websites afstruinden om deze te kunnen misbruiken voor het versturen van spam of het onbeperkt deelnemen aan onlinepeilingen. Het herkennen van patronen in een ogenschijnlijk chaotisch geheel is iets wat voor mensen relatief makkelijk is, maar waar computers grote moeite mee hebben. Jarenlang golden captcha's daarom als een effectief filter tegen robotspam.

Miljoenen voorbeelden
Het herkennen van patronen in een ogenschijnlijk chaotisch geheel is iets wat voor mensen relatief makkelijk is, en waar computers grote moeite mee hebben

De afgelopen jaren is beeldherkenning zo sterk verbeterd dat computersystemen met behulp van zogenoemde neurale netwerken de letter- en cijferbrij konden ontcijferen. Google toonde in 2014 aan dat hun systeem 99,8 procent van de ingewikkeldste captcha's kon oplossen; beter dan de mens."

www.volkskrant.nl/tech/computers-krak...

Weer een voorbeeld van grote ontwikkelingen van AI. In dit specifieke geval het kraken van captcha. Wereldwijd zijn er honderden bedrijven bezig met de ontwikkeling van AI. Het zou wel heel raar zijn dat met name Google niet de raakvlakken heeft ontdekt richting autonomous driving, "nu veel minder voorbeelden nodig zijn om de computer te trainen" en "Onderzoekers hebben een vorm van kunstmatige intelligentie ontwikkeld die beelden herkent op een manier die lijkt op hoe mensen dat doen."

Mag toch hopen en bidden voor de TT-aandeelhouders dat TT zich niet alleen blijft focussen op kaarten-maken, maar zich zal realiseren dat die fase in het proces, het maken van kaarten, het op het juiste moment en de juiste plaats ter beschikking stellen, lezen van die kaarten, het juist interpreteren ervan en het vervolgens nemen van een adequate aktie, zal kunnen worden overgeslagen in de niet zo heel verre toekomst, binnen 10 jaar.

Dan zal overblijven, NIET het lezen van kaarten die een nauwkeurige weergave zouden moeten zijn van de werkelijkheid, MAAR het waarnemen van die werkelijkheid ter plekke en real-time en daar naar handelen/rijden/manouvreren.

Als TT wijs is en toekomstgericht, zetten ze een stuk of twintig crazy guys (en/of girls ook) apart, de helft daarvan intern vrijgemaakt, de andere helft met AI-achtergrond van buiten aangetrokken, liefst ook filosofen, psychologen en theologen e.d. mensen die zich hebben ingegraven in moraal, angsten en psyche om zoveel mogelijk het menselijke gedrag te kunnen doorgronden en nabootsen.
Vooral crazy, zoals ik schreef, die in staat en bereid zijn de meest knotsgekke ideeen verder te ontwikkelen, waar echt deskundige techneuten in hun hele leven niet op zouden komen. Dus even verre van beta's en laat die alpha's maar hun gang gaan. En wat zou dat eigenlijk helemaal moeten kosten ? Die ene helft haal je intern en moest je toch al betalen, die andere tien kosten je hooguit 1 ton per jaar p.p., samen 1 miljoen. Okay, ik geef toe, dat is op dit moment zelfs al een zware belasting vanuit de winst, maar puur uit de cash-flow moet dat toch te doen zijn.

Stel me gerust en vertel me dat TT daar al in het diepste geheim reeds aan begonnen is. Afgesproken, we houden dat hier onder ons.
Ter geruststelling, het is geen verkapte sollicitatie van mij, ik ben niet beschikbaar maar ook totaal ongeschikt, heb een beta-achtergrond, m'n fantasie schiet volkomen tekort en ben lang niet crazy/knotsgek genoeg, een heel klein beetje maar.

Geluk.
automotive.tomtom.com/products-servic...
[verwijderd]
0
Techniek op techniek op techniek stapelen. Mede omdat allerlei tekortkomingen en bijwerkingen weggewerkt moeten worden.

Doet me erg denken aan mijn Oma met 12 pillen. De ene pil moest de bijwerking van de andere pil onderdrukken. Per saldo: Oma altijd misselijk.

Van de week op TV: bacterie maakt je ziek - dus oplossing van de techniek (farmacie) antibiotica - bacterie wordt sterker - méér antibiotica - bacterie wordt resistent.

Oplossing van de techniek: oeps, we weten het niet meer, maar u bent nu tenminste écht ziek.

Oplossing van de natuur: bacteriofaag. Een slim virusje dat meegroeit met de bacteriën, en ze alsnog nekt.

Moraal van het verhaal: spiek bij de natuur zoveel je kunt. Zoek het niet in een kruiwagen vol techniek (hdmaps, roaddna, etc, etc.).
all 2getthere
0
ook weer zo iets moois, als er grote belangen in een bedrijf verkocht worden staat het breed uitgemeten, als er gekocht wordt, lees FIL, zie je niets op IEX.

[verwijderd]
0
quote:

Mob2020 schreef op 27 oktober 2017 08:34:

Mooie berichten vanuit Japan. Voor de winst per aandeel dit jaar geen effect maar voor de lange termijn weer een hele goede zet om het marktaandeel in de toekomst voor HD Maps te vergroten.
Ben er ook van overtuigd dat TomTom's positie op het gebied van HD Maps bijdraagt aan de RFQ voor 'normale' kaarten. Er lopen momenteel veel tenders voor levering 'normale' kaart, navigatie en traffic en een innovatieve partij die ook voorop loopt bij HD Maps is dan natuurlijk een pre.
De groei van de traditionele maps zal de komende jaren inderdaad spectaculair zijn. Kijk maar naar de groei Automotive in Q3.

1 wereldwijde standaard voor HD-maps op basis van TomTom-technologie!!!!

Die markt is nu nog nul maar gaat vanaf 2019 op gang komen. Marktexperts verwachten 7 miljard omzet in 2022 en >15 miljard in 2025.

China en Japan waren de ontbrekende schakels voor TomTom.
Via techgigant Baidu is China geregeld en nu via Zenrin dus Japan.

Marktaandeel TomTom in Automotive nu 20-25% gaat volgens Goddijn in 2020 naar 50%.
Dan gaat de koers ergens in de periode 2021-2022 door de grens van 100 euro. Dat gaat zelfs gebeuren als het marktaandeel niet zou groeien, maar dan enkele jaren later. Die 100 euro is dan slechts een begin want de groei in de periode 2023-2030 zal spectaculair zijn.

Prijzen HD-maps zijn 'substantially higher' dan de gewone maps.
HD-maps = jaarabonnementen (recurring revenue).

Autofabrikanten kunnen met 1 wereldwijde softwarestandaard de HD-maps en real-time Services (traffic, alerts, parking, ev-charging etc.) gaan aanbieden.
TomTom wordt een soort Windows voor de connected car.
[verwijderd]
0
quote:

all 2getthere schreef op 27 oktober 2017 08:49:

ook weer zo iets moois, als er grote belangen in een bedrijf verkocht worden staat het breed uitgemeten, als er gekocht wordt, lees FIL, zie je niets op IEX.

Staat wel bij DEGIRO in de persberichten.
Boekje ziet er iig al meer belovend uit dan gisteren.
NewKidInTown
1
Het zal steeds lastiger worden om in een zo sterk veranderende en doorontwikkelende sector, voorspellingen te doen over de resultaten in de toekomst. Het "domweg" doortrekken van de omzet en winst vanuit het verleden, bleek al fataal, met nu krimp in omzet en winst en verwacht voor de komende jaren tot 2019.
Mocht daar ook nog eens de overbodigheid van de core-business, het kaarten-maken, overheen komen in de niet al te verre toekomst, zoals ik en meerdere deskundigen verwachten, dan wordt het beleggen helemaal tricky.
Het verder uitspitten van technische aspecten op een doodlopende weg is dan ook verder zinloos.
Het doet mij denken aan het op een ouderwetse Shell-wegenkaart aangeven waar de paarden-uitspanningsplaatsen onderweg zijn, inclusief voeder- en watermogelijkheden voor paarden.
Net als dat je in vele woningen ouderwetse landkaarten opgehangen ziet met een mooi lijstje erom heen, ter verhoging van de nostalgie, zul je over een jaar of 10 hooguit 15, printscreens zien opgehangen, van de nu nog gebruikelijke navigatie-providers, waarschijnlijk ook met een mooi lijstje.

www.youtube.com/watch?v=tGXK4jKN_jY
trend follower
0
quote:

Cain Velasquez schreef op 27 oktober 2017 08:25:

www.deaandeelhouder.nl/nieuws/2017/10...

3% BELANG DOOR fil.
Lijkt een subsidiary of Fidelity te zijn
Agatan
1
Goedemorgen. Wat een fraaie info voor vandaag. Moeten maar eens positief met TT het weekend in.
Hoewel met ons aandeel is dat nooit helemaal zeker. Fijne dag.
[verwijderd]
0
NKIT 50 jaar geleden: "Juf, juf, mogen we vanmiddag allemaal nablijven? Ik zag net dat Jantje vergeten was het bord voor u schoon te maken en dat mag toch niet?"
[verwijderd]
1
quote:

Muppet_Waldorf schreef op 27 oktober 2017 08:39:

Techniek op techniek op techniek stapelen. Mede omdat allerlei tekortkomingen en bijwerkingen weggewerkt moeten worden.

Doet me erg denken aan mijn Oma met 12 pillen. De ene pil moest de bijwerking van de andere pil onderdrukken. Per saldo: Oma altijd misselijk.

Van de week op TV: bacterie maakt je ziek - dus oplossing van de techniek (farmacie) antibiotica - bacterie wordt sterker - méér antibiotica - bacterie wordt resistent.

Oplossing van de techniek: oeps, we weten het niet meer, maar u bent nu tenminste écht ziek.

Oplossing van de natuur: bacteriofaag. Een slim virusje dat meegroeit met de bacteriën, en ze alsnog nekt.

Moraal van het verhaal: spiek bij de natuur zoveel je kunt. Zoek het niet in een kruiwagen vol techniek (hdmaps, roaddna, etc, etc.).

Qua bacterie en bacteriofaag meld je niets nieuws. De natuur lost zijn problemen op.

Maar dat betekent niet dat we als mensheid niet verder komen met kruiwagens vol technologie (auto, vliegtuig, computer etc.).
En dat technologie zijn problemen zelf oplost. HD-maps, RoadDNA en real-time Services zijn binnenkort de fundering onder veiliger autorijden. Wordt zelfs wettelijk verplicht. Net zo standaard als de veiligheidsgordel, airbag, kooiconstructie etc..

[verwijderd]
1
De markt snapt denk k niet dat Zenrin betekent dat de Japanse automakers (met aan kop waarschijnlijk Toyota!) binnen zijn.

Zonder Zenrin geen zaken in Japan!

China en Japan allebei binnen voor TomTom. Dit wordt retespannend voor de Duitsers als die nog zouden willen volharden in HERE!!
[verwijderd]
0
Ik heb een "beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald" gedaan, na gisteren alweer voorzichtig te zijn begonnen.
2.991 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 ... 146 147 148 149 150 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront