TomTom « Terug naar discussie overzicht

OKTOBER - Herfst voor Madame

2.991 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

zapdis schreef op 30 oktober 2017 17:02:

Zag net maar liefst 278.000!! stukjes in de laat rond de 9,77
Zijn zo weg, als men bij 9,77 is.
tatje
0
Beste Henk.

Via de PC gewoon iets schrijven is moeilijk, de cursor valt dan weg.

Las dat er meer forumleden last van hebben.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
[verwijderd]
1
quote:

TTendofstory schreef op 30 oktober 2017 17:44:

@wies wat denk je dat Gazprom nog gaat doen. De cijfers komen op 15 november.
Vw en al die andere troep op de of topic draad Rabo, en dat weet je, maar je doet het erom.
[verwijderd]
0
quote:

TTendofstory schreef op 30 oktober 2017 17:44:

@wies wat denk je dat Gazprom nog gaat doen. De cijfers komen op 15 november.
cijfers denk goed, maar Gazprom is nog altijd hands-off voor de grote investeringsfondsen en dat is een serieuze handicap, ze gaan nu weer aan 3,70 , maar de grote trek is eruit, die kan enkel terugkomen als de grote investeringshuizen groen licht krijgen om het weer te mogen nemen, te politiek gedreven.

denk dat je beter BP of StatOil kunt hebben als je voor Oliewaardes gaat

BP is waarschijnlijk de beste als je gaat voor dividend rendement en koers potentieel.

heb ze alle 3 in de porto BP, StatOil en Gazprom.
[verwijderd]
0
morgen 31-10, zouden de beheerders van diverse fondsen de koers lekker hoog willen hebben ?
[verwijderd]
0
quote:

cave canem schreef op 30 oktober 2017 17:54:

[...]

cijfers denk goed, maar Gazprom is nog altijd hands-off voor de grote investeringsfondsen en dat is een serieuze handicap, ze gaan nu weer aan 3,70 , maar de grote trek is eruit, die kan enkel terugkomen als de grote investeringshuizen groen licht krijgen om het weer te mogen nemen, te politiek gedreven.

denk dat je beter BP of StatOil kunt hebben als je voor Oliewaardes gaat

BP is waarschijnlijk de beste als je gaat voor dividend rendement en koers potentieel.

heb ze alle 3 in de porto BP, StatOil en Gazprom.

Als we de 4 euro dit jaar nog gaan zien gaan ze eruit. Was een beetje te vroeg ingestapt bij de daling.
seren
1
opvallend weinig discussie over de share-buyback
terwijl ik vind dat er zeer weinig gekocht is verleden week.
38% van het programma tot nu toe, dat waren 6 weken

stel nog eens 38% in de vier weken van November, bijft er toch nog 24% over voor de dunne maand december. Geeft dus meer opwaartse druk dan tot nu toe.
[verwijderd]
3
Ik heb de teksten van Bosch en HERE nog eens nagelezen t.a.v. Increment P (mapping dochter van Pioneer).

Bosch, afgelopen week:

Japan partnership in high resolution maps for automated driving
Bosch currently cooperates with major map providers in North America, Europe and China to develop the high-resolution maps for automated driving utilizing Bosch Road Signature. This time, as part of the cooperation with INCREMENT P, Bosch will provide Radar Road Signature localization layer data to INCREMENT P, and INCREMENT P will create maps for automated driving integrating Radar Road Signature localization layer. The president of Bosch Corporation's Chassis Systems Control Division in Japan, Lutz Hillebold, stated, "I am very happy that we have partnered with INCREMENT P, a leading map provider in Japan. Establishing a partnership in Japan is a major milestone in providing Bosch Road Signature to automakers globally. This partnership should further accelerate Bosch's development of automated driving in Japan."


www.bosch.co.jp/press/rbjp-1710-07/?l...

Eerder in juni, HERE:

HERE and Pioneer/Increment P form partnership to enable global map solutions for the autonomous driving era
...
Global HD (high definition) map offering to support vehicles across all levels of automation
HERE and IPC are developing a proof of concept for HD mapping, which will be a vital technology in ensuring autonomous vehicles can transport passengers safely, efficiently and comfortably. The goal of this initiative is to enable the two companies to offer global and consistent HD mapping data to companies building autonomous vehicles. Both companies intend to collaborate with Dynamic Map Planning Co., Ltd.* which will provide the foundation layer of the HD map in Japan. IPC is already an investor, while HERE is currently in discussions regarding collaboration as a non-investing alliance partner.


Ik denk eigenlijk dat het Bosch bericht onmogelijk anders gelezen kan worden dan dat de tender is afgerond en dat Bosch/TomTom hebben gewonnen. Met name de wereldwijde dekking is een duidelijke indicator. Dat kan HERE gewoon nog niet bieden. Kan bijna niet anders dan dat Nissan (incl. Mitsubishi?) en/of Toyota, maar waarschijnlijk beiden en misschien nog andere Dynamic Map Platform Co partners voor HD-maps (Honda, Suzuki, Mazda, Subaru, Isuzu) gaan leunen op Bosch/TomTom. En dan komt er een dijk van een orderboek update aan. Zeker als ook in Noord-Amerika het moment van tekenen zou zijn aangebroken.

Zie ook de Investing partner lijst van het Dynamic Map Platform op:

www.dynamic-maps.co.jp/en/overview/in...

Mogelijk zijn er wel standard mapping contracten nog naar HERE gegaan.
[verwijderd]
2
Zijn er al aanwijzingen voor een Technology Day(de verkapte investors day) in 2017?

De vorige was namelijk op 11 november 2016:

corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...
benbelegger
0
quote:

seren schreef op 30 oktober 2017 18:21:

opvallend weinig discussie over de share-buyback
terwijl ik vind dat er zeer weinig gekocht is verleden week.
38% van het programma tot nu toe, dat waren 6 weken
....

Discussie hierover is niet mogelijk, we moeten maar afwachten wat TT doet.

Na de publicatie van vanmorgen met de resultaten van vorige week heb ik toch het idee er een bepaalde lijn in te hebben ontdekt. Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, je weet het bij TT nooit, maar toch...

Ik denk dat het opkoopprogramma verdeeld is in 3 termijnen van elk 5 weken.
Eerste termijn eindigt in week 42 met donderdag en vrijdag een grote omzet zodat je ongeveer op 1/3 van die 50 miljoen komt. Tweede termijn zou dan eindigen in week 47 en derde termijn in week 52.
Als bovenstaande klopt en het werkelijk zo staat te gebeuren dan zijn er een paar datums waar men wat op verdacht zou moeten zijn: 23 en 24 november en 28 en 29 december. 24 november is er in ieder geval geen expiratiedag, 29 december is finaledag. Op die dagen zou je dus heel wat vuurwerk kunnen verwachten, kijk maar naar wat er gebeurde op 19 en 20 oktober: de shortende partijen laten zich dan van hun beste kant zien, daar doe je met 150.000 of 200.000 aandelen niet veel tegen.

Ik denk dat we gemiddeld met 2 dubbeltjes verschil per dag naar boven of naar beneden de komende 2 maanden moeten uitzitten, maar ik hoop natuurlijk dat de aandeleninkoop versneld zal plaatsvinden met kort daarop één of ander zeer goed bericht. Kijk ik naar het aantal ingekochte aandelen van vorige week dan lijkt het daar niet op.

Mvg, Ben

[verwijderd]
0
Er zullen wel insiders zijn die kennis delen over verkoop van TT onderdelen en die groep gaat groot inkopen.
afgelopen dagen was nog maar het begin. (hoop ik)
Koos99
2
De share buy back bekeken.
Ik vind het opvallend dat er vrijdag goed nieuws doorkomt, en dat het inkoopprogramma flink veel aandelen heeft ingekocht (100,000), maar de koers toch daalt.

Verder valt wederom op dat TomTom omhoog niet bijkoopt. Maar de volgende dag wel vanaf de opening op de hogere koersen koopt.

Als grote partij kun je hier wel geld aan verdienen.

Begin met heel veel aandelen verkopen, je weet dat het TomTom inkoopprogramma dan fanatiek gaat kopen (kijk bv naar afgelopen do en vr)

Als je veel heb gekocht, ga je de dag daarna heel veel aandelen kopen en zorg dat de koers daar flink mee oploopt. Je weet dat TomTom dan geen eigen aandelen inkoopt, maar dit wel gaat inhalen. De ochtend daarna begin je met verkopen.

Héé, dit patroon tekent zich ook daadwerkelijk af. Het zou goed kunnen dat partijen dit spel spelen. Waarom niet, gratis geld.
visje
0
zou er leuke surprise in het vat kunnen zitten na press release verkoop sports onderdeel? die nieuwe club zal wel niet voor niets een belang nemen. @xnyx mooie plaatsing vandaag tnx :-) wat denken jullie? trouwens, (mijn mening ;-) ) dat tomtom orderboek niet graag bekent maakt is wel begrijpelijk. de investeerders zien het gefactureerde deel van het orderbook terug in de omzet. tom2 heeft een herhaalde CAGR 15% afgeven, dat is het orderboek wat uitgeleverd wordt. ik zit ook al een tijdje in tom2, de omzet is tot nu toe alleen maar gedaald volgens mij. zodra de omzet 2 of 3 kwartalen stijgt is het hek van de dam. nou mensen een fijne avond.
visje
0
wel grappig iedereen weet nu wat CAGR betekent wanneer je op TOM2 forum bezoekt. hebben de meesten wel op wikipedia op gezocht denk ik. en justin heeft het ook eens uitgelegd volgens mij.
seren
0
quote:

Koos99 schreef op 30 oktober 2017 20:40:

De share buy back bekeken.
Ik vind het opvallend dat er vrijdag goed nieuws doorkomt, en dat het inkoopprogramma flink veel aandelen heeft ingekocht (100,000), maar de koers toch daalt.

Verder valt wederom op dat TomTom omhoog niet bijkoopt. Maar de volgende dag wel vanaf de opening op de hogere koersen koopt.

Als grote partij kun je hier wel geld aan verdienen.

Begin met heel veel aandelen verkopen, je weet dat het TomTom inkoopprogramma dan fanatiek gaat kopen (kijk bv naar afgelopen do en vr)

Als je veel heb gekocht, ga je de dag daarna heel veel aandelen kopen en zorg dat de koers daar flink mee oploopt. Je weet dat TomTom dan geen eigen aandelen inkoopt, maar dit wel gaat inhalen. De ochtend daarna begin je met verkopen.

Héé, dit patroon tekent zich ook daadwerkelijk af. Het zou goed kunnen dat partijen dit spel spelen. Waarom niet, gratis geld.
Het opkoop programmatje zal vele parameters hebben, met beperkte middelen en beperkte rekenkracht moeilijk om te doorgronden.

Maar er zijn ook partijen die wel de rekenkracht hebben en genoeg geld, dan zal er inderdaad wel wat gratis geld te halen zijn. Ze zullen ook wel een beetje random doen om het net iets onvoorspelbaarder te maken.

Ik geloof niet in de drie stukken van vijf weken, en ook niet in enig verband met nieuws.

Wel verwacht ik de volgende factoren:
volume van de lopende week
inkoop van de voorgaande dagen
delta van de koers
richting van de koers
volatiliteit
etc..

al met al een dempend effect, en een tekort eind december ;)
[verwijderd]
0
@Wies Zit jij nog in BAM ? Ik heb daar in het verleden goed aan verdiend maar zit er al weer geruime tijd niet meer in. Staat nog wel op het verlanglijstje eigelijk alleen omdat ik verwacht dat ze nog wel eens overgenomen kunnen worden. Op dit moment vind ik ze nog wat te prijzig. Op 9 novrmber komen ze met de cijfers dus ga volgen wat de koerd gaat doen in de aanloop hiervan.
2.991 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:21
Koers 5,550
Verschil -0,180 (-3,14%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 322.588
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront