TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM-NOVEMBER 2017 we gaan voor de 10 deze maand.

2.503 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 122 123 124 125 126 » | Laatste
Navigatix
0
Turbo short van ING zojuist verzilvert en turbo long Tomtom bijgekocht voor de rit naar de Q4 cijfers.
Verwacht dat deze correctie op zijn einde loopt en we na de expiratie weer rustig zullen opklimmen richting de 10,00 euro.
[verwijderd]
0
quote:

Navigatix schreef op 15 november 2017 10:59:

Turbo short van ING zojuist verzilvert en turbo long Tomtom bijgekocht voor de rit naar de Q4 cijfers.
Verwacht dat deze correctie op zijn einde loopt en we na de expiratie weer rustig zullen opklimmen richting de 10,00 euro.
Ben ik wel benieuwd welke stop-loss.
tatje
0
Stukje uit 2006 over Alain de Taeye.

Toen viel al de naam Robert Bosch !

Na zijn architectuurstudie aan de Gentse universiteit wees niets erop dat hij fortuin zou maken met een futuristische toepassing als navigatiesystemen. De Taeye zocht aanvankelijk zijn draai als wetenschappelijk assistent en als software-ontwikkelaar voor onder meer het staalbedrijf Sidmar. Ook toen hij in 1984 zijn eigen bedrijfje oprichtte, bleef zijn werkgebied hoofdzakelijk beperkt tot geografische databanken en routeplanning. Dat veranderde met de overname door het Nederlandse navigatiebedrijf Tele Atlas, waar hij al in 1990 opklom tot IT-directeur. Drie jaar later mocht hij zich voorzitter noemen. In de tweede helft van de jaren '90 begeleidde hij mee de integratie van de kaartendivisie van Robert Bosch in het snel groeiende bedrijf. De Taeye kreeg er in 1999 de titel van chief executive officer bij. Onder zijn leiderschap haalde het bedrijf twee keer geld op met een beursintroductie, en deed het een paar stevige overnames in Noord-Amerika.

VanillaSky
0
Vanmorgen maar weer eens ingestapt met mijn handelsgedeelte. Ik hoop dat er een gelegenheid komt dat weer te verzilveren voor de jaarcijfers, verwacht in Februari in ieder geval een behouden verhaal.
[verwijderd]
0
quote:

tatje schreef op 15 november 2017 11:06:

Stukje uit 2006 over Alain de Taeye.

Toen viel al de naam Robert Bosch !

Tatje, ik heb bij Tele-Atlas gewerkt toen ze net begonnen. Toen al deden ze proeven met navigatiesystemen van Bosch en Philips (CARIN).
De Taeye was toen zelf nog niet in dienst bij Tele-Atlas. Die kwam er pas later bij.
[verwijderd]
0
Vraagje:
stel je hebt als founder 25 mio aandelen
Wat is het verschil in belasting bij koers van 10 euro of 9 euro per 1-1-2018 ?
Is dat dan 25 mio * 1,6 % dus een 400.000 ? En voor meneer en mevr Goddijn dan 800 k
Eigenlijk peanuts voor ze , maar als ze bovenop de centen zitten...?
tatje
0
quote:

Hik schreef op 15 november 2017 11:08:

[...]
Tatje, ik heb bij Tele-Atlas gewerkt toen ze net begonnen. Toen al deden ze proeven met navigatiesystemen van Bosch en Philips (CARIN).
De Taeye was toen zelf nog niet in dienst bij Tele-Atlas. Die kwam er pas later bij.
Toen de koers 9,80 was, dacht ik wel, wat gaan ze nu bedenken om de koers lager te zetten.

Dat Flevo Janivo uit de hoed werd getoverd, daar had ik ff niet aan gedacht.

Maar telkens tovert Tom Tom weer iets uit de hoed om een lagere koers te rechtvaardigen.

Die Taco Titulaer.

Gelukkig ging de AVA akkoord met opties, geen 60% vh salaris, maar 100%, een stijging van 67%.

Taco heeft er nu 133000 .

Zeg dat de koers bij uitgifte van die opties 8 was.

Dan beurt Taco bij 20 dus 133000 maal 12 is 1,596 miljoen.

Zal toch ook op een hogere koers hopen, dan die 20.

Maar dat Alain De Taeye, de fam Pont en de fam Goddijn, samenspannen lijkt me wel logisch !

Janivo wil niet zeggen wat waar wie.

Geen commentaar :-)

[verwijderd]
0
quote:

VOORTS schreef op 15 november 2017 11:05:

Op naar de 8 voor de ,
Het is volbracht :-)
Navigatix
0
@Hik de stoploss is € 8,0634. Deze heb ik al eerder gehad en dat ging toen goed. (geen garantie)
[verwijderd]
0
quote:

Navigatix schreef op 15 november 2017 11:37:

@Hik de stoploss is € 8,0634. Deze heb ik al eerder gehad en dat ging toen goed. (geen garantie)
Zozo, jij durft :-)
Ik neem er zelf liever 1 een eurootje lager. History can (and will?) repeat, zeker met TomTom.
Wanneer is het aandeel eigenlijk interessant voor bodemvissers? Nu nog niet zo te zien.
[verwijderd]
0
Als de koers makkelijk te bepalen is
Dan doe je als Flevo toch gewoon:
stel 5 % is 12 mio aandelen, je verkoopt ze en krijgt er 9.50 voor
Toch een 114 mio

je koopt weer een 60.000 opties, in verschillende dagen op of rond de 10 Euro UOP
(want je weet toch wel dat de koers in 1 jaar bijv naar 15 of meer gaat)
Is 6 mio aandelen, stel je moet 1 Euro per optie betalen is investering 6 mio...
maar dan zit je pas op de helft van eerste positie..

Dan lekker koers drukken en bij 9 dan gaan we pUts schrijven, dikke premies binnenharken, en kopen met die premie dan meteen weer calls in

Rest de ruime 100 mio in cash voor andere leuke investeringen..

Bij info van vrindjes, hulp van een paar hedgefundjes...easy money

Toch zonde dan om ruime 100 mio waarde in aandelen te hebben staan terwijl je met 10 % van dat bedrag ook zo'n positie kan maken, als je maar de timeframe weet...?

Toch......
Eva1960
0
Nou het is riemen vast, eerst hard opveren van 9,02-9,03 en nu plat liggen op de doorbraak. Het is duidelijk dat we er doorheen zakken op weg naar 8,60-8,80.
En dat is goed nieuws voor de (lange termijn) aandeelhouders, TT kan immer goedkoper aandelen inkopen. Het gezwets op dit forum over koersmanipulatie wordt lachwekkend. TT is gewoon een nog niet bewezen businesscase, met een slecht communicerende CEO. Mooi tradersaandeel Wies!

Waar ikzelf inmiddels bang voor ben is dat de auto-industrie straks makkelijk kiest uit een stuk of 3 alternatieven en dat de hype van autonoom rijden helemaal niet zoveel oplevert. Ik vraag me af of er vanuit de fabrikanten en Google soms disruptie start, zodat TT voor de derde keer in haar bestaan ondermijnd raakt.

Laten we hopen dat een aantal parels nog los verkoopbaar blijken te zijn, zoals trafic en road dna, zodat deze in een wereldwijd standaard systeem nog geïntegreerd worden. TT is gewoon te klein voor een zelfstandige key player strategie, opslokken door een grote, of pareltjes te gelde maken. Iets anders bestaat niet.

quote:

Eva1960 schreef op 12 november 2017 08:42:

Volgens mij komt er een fikse disruptie aan waar in de markt al wat (voor)kennis van aanwezig is. Riemen vast?

1. HG durft het Q3 orderboek niet meer te noemen en rept over uitstel orders. Klaus Frohlich van BMW zegt: FiatChrysler is the first associated car manufacturer, but Fröhlich is sure that more will follow by the end of the year. HG heeft zich al laten ontvallen: je kunt niet alles winnen.

2. Het Duitste consortium gaat straks gewoon via Intel met Waymo (Google) verder (spoor BMW/Intel/Fiat-Chrysler/Waymo).
"Upon request, the BMW technology boss is able to imagine another development partnership for next year: "With someone who takes on a sub-task. Let’s say perhaps a downgraded version of a robot taxi for metropolitan areas." When it comes to autonomous cars for cities, nobody has more experience than Google/Waymo. Interestingly, it is FiatChrysler, of all companies, that has already built 100 autonomous Chrysler Pacifica vans together with Waymo. It could just be coincidence, but Brian Krzanich has also just announced a closer development partnership with Waymo. Intel will provide the technology needed to bring robotic cars to inner cities. This is something that all players in the open cooperation will benefit from – directly or indirectly".

BRON: Artikel gepost door TomTom25 10 nov 20:16 in dit draadje

boem!
0
Het is wel spannend om te zien waar de marktbepalende partijen de koers durven/willen neerzetten.
Momenteel bij een koers van 9 euro een heel hoge kw van ca 90*.

Buiten de garantie dat Automotive op basis van orderboeken stijgt richting een jaaromzet van 300+ mio en Consumer oiv Sports daalt is de rest onzeker.
Kunnen Licensing en Telematics groeicijfers laten zien en indien dat zo is hebben we het dan over enkelvoudige groei of meer.

Alles bepalend zal zijn of Tom2 een substantiele rol kan spelen in het SDC tijdperk.
Bij een marktaandeel van 50% zal iedere Tom2-bull zich meer dan tevreden voelen dat hij/zij in een eerder stadium in tom2 is gestapt.

Alhoewel velen mee lopen met het positieve toekomstscenario blijkend uit een huidige wpa van 90* is er uit het koersverloop ook af te lezen dat niet iedereen daarvan overtuigd is.

De konsekwentie zal zijn een forse uptick richting 40* te behalen wpa in 2022 of met dezelfde parameters een forse knal naar beneden.

[verwijderd]
0
Je ziet ook vandaag alleeen algoritme met af en toe een dumpje. Er is niet veel nodig voor een verdere daling. Een flinke dump, en we staan zo weer veel lager. Vanaf welke prijs wil men weer gaan kopen? Voorlopig nog niet zo te zien.

P.s. De te sterke euro zorgt voor de daling in Europa. Ik denk dat we nog verder gaan dalen en heb er een groot deel uitgegooid, te laat dat wel....maar ja, wat is te laat....waar eindigt dit??
JanssenB
0
quote:

TTendofstory schreef op 15 november 2017 11:47:

Hele jaar 2017 de 8/9 pendel zoals voorspeld !!!!
Hey, jij had toch voorspelt dat het vanaf maandag weer up zou gaan ???
Nou snap ik je niet meer....
Navigatix
0
Er ligt op de weg terug nog een oude steun op € 8,51 en het 200 daags gemiddelde van het aandeel ligt vandaag op € 8.97. Mocht de eerste (€ 8,97) bezwijken dan moet ik opnieuw beoordelen wat de koers kan gaan doen. Risico is er natuurlijk altijd. Mijn aandelen houd ik vast van 2015 tot 2018. Dan gaan ik heeeeeeeel diep nadenken, wat te doen. Voorlopig mee op en neer met turbo's.
2.503 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 122 123 124 125 126 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:03
Koers 5,785
Verschil -0,195 (-3,26%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 399.368
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront