Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air-France KLM eindelijk omhoog in 2017?

3.769 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 ... 185 186 187 188 189 » | Laatste
gerrit 69
0
Ad Nooten is wat voorzichtiger met AF/KLM en schreef gisteren zijn volgende commentaar.
www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/2017/...

Update dinsdag 14 nov 2017: Complete omslag in ruim een week

Het koersverloop van AirFrance-KLM is een typisch geval van overschatting van de toekomstige ontwikkeling door beleggers. Men stuurde het aandeel steeds weer naar boven, met als climax de doorbraak door voorgaande toppen rond € 13,70 een paar dagen voor de bekendmaking van kwartaalcijfers. De cijfers zelf waren goed, maar gestegen brandstof- en personeelskosten baarden beleggers dermate veel zorgen dat het aandeel in de uitverkoop ging. Een reeks rode candles volgde en gisteren werd de bodem uit juli waar de stijging begon naar beneden doorbroken. De stemming is hiermee in een periode van iets meer dan een week compleet omgeslagen, een opbouw van maanden is verloren gegaan.
In de weekgrafiek rechts heb ik vanwege de daling Fibonacci lijnen geplaatst, zodat we weten waar eventueel steun gevonden kan worden. Potentiële steunniveaus vinden we rond € 10,90, € 9,70 en € 8,55. Het aandeel is aangekomen bij het eerste van deze drie en dat wil zeggen dat we kunnen gaan kijken of hier eventueel een bodem tot ontwikkeling komt. Het is mogelijk dat zich vanaf hier een stijging voordoet.
Daalt het fonds daarentegen verder dan geeft dat een vervolg naar € 9,70 en afhankelijk van het verloop bij dat niveau wellicht ook nog een gang naar € 8,55.
Het is zoals u begrepen zult hebben zaak om van niveau tot niveau volgen wat er gebeurt, dan wordt vanzelf duidelijk of de kooplust terugkomt en waar dat het geval is. -Ad Nooten-
[verwijderd]
0
Ik weet niet of Ad Nooten voorzichtiger is.
Ook hij geeft aan dat het mogelijk is dat het steunniveau 10,90 het houdt en dat er dan vanaf dit niveau een stijging zich voor kan doen.
Dat zeg ik hier ook al enkele dagen.
Ik zit zelf nog steeds short (verkocht op 13,40).
Heb vanmiddag al wel overwogen om terug te kopen, maar dus nog niet gedaan.
Als de beurzen het bij deze correctie laten en weer gaan stijgen, dan zal AF/KLM denk ik ook weer opveren.
gbakl
0
opvallend vind ik dat, het compleet fixeren op bedrijfsresultaat en
historische gegevens (TA).
in de wetenschap dat nog altijd een enorme portie aandelen in handen
is van de manipulerende partijen,alsof dat geen factor van betekenis is.

het juli effect van goede cijfers, gevolgd door een logische koersstijging werd binnen een paar uur afgebroken en sloeg om in een enorme dump partij, alsof alle beleggers hadden afgesproken dat ze opeens van de aandelen afwilden en dat kan niet zo massaal en zonder herstel.
precies hetzelfde gebeurde na Q3 cijfers en weer niet logisch gedrag van normale aandeelhouders.
alleen hield de dump nu veel langer aan....waarom?

imho: de manipulerend partijen hebben de koersvorming al het hele jaar in hun grip en daar kapitalen aan verdiend.
ipv op TA-cijfers richt ik me op stoploss deadlines en ook daar gaat de koers soms dwars doorheen op weg naar nieuwe grenzen.

nu lijkt een koersbodem in zicht, want het wordt moeilijk om de psychologische grens van 10 euro (emissie) te benaderen/doorbreken.
gaat ook niet gebeuren.

de shorters zullen zich weer op andere markten gaan richten en langzaam afscheid nemen van deze melkkoe.
volatiliteit blijft voorlopig nog even maar wordt langzaam minder.
healey
0
Wil instappen maar kreeg als koers 10 euro terwijl zit France 11.30 noteerde op de beurs . Hoe kan dat
healey
0
Vond het vreemd dat mijn bank een aankoop koers van 10 euro aangaf, dacht dat het met de emissie te maken had en daar heb ik geen zin in .
healey
0
gbakl
0
"mogen we de neergang van Europese aandelen een dip of een correctie noemen?. Voor wie geen benul heeft wat dan nou weer is: een verzameling dalingsdagen dat resulteert in humeurige beleggers."

gek, daar heb ik nou helemaal geen last van.....:)
gbakl
0
Totale netto shortpositie op 20 november 2017: 14,53% (inclusief de laatst bekende positie van partijen die onder de meldingsgrens zijn gekomen).

er werd stevig afgebouwd door de shortkant.
koers zal eerder 12 euro halen dan 10,50.

december cijfers zijn straks weer goed:

Vrijdag 8 december 2017 Vervoerscijfers november 07:30
BoterbijdeVis
0
De shit-amerikanen hebben een vrije dag. Duidelijk te merken aan de AEX. Die vertoont normaal gesproken bijna elke dag een (wallstreet)dal zo tussen 15.00 en 16 uur. En dat dal is vandaag een nagenoeg vlakke lijn Maar je kunt het natuurlijk ook omdraaien. Je kunt ook zeggen: die slappe Euronext-club is niet in staat om 'm omhoog te krijgen en te houden als Wallstreet open is.
BoterbijdeVis
0
gbakl
0
dat Euronext enigszins impotent aan het worden was, dat wisten we al...

gelukkig(?) hebben we wat manipulatieve handelaren aan de kantlijn
die heel vaak zorgen voor leven in de brouwerij anders was dit al lang een dood-saai aandeel en dat kan het binnenkort WEER worden met maandenlang de koers vastgepind tusen 11 en 12 euro.....willen we dat dan ?
ik speel liever het verdeel-en-heersspelletje mee, maar simpel is dat niet :)
BrakkeStakker
0
www.air-journal.fr/2017-11-23-menaces...

Het lijkt erop dat ze al goedkeuring verlenen voor stakingen in Frankrijk (wat een verrassing weer...)

Samenvatting vertaald vanuit Google Translate:
The current collective agreement for HOP pilots! expires on 3 July, and negotiations on the new text will officially end on 1 December 2017 - the DGAC has agreed to validate the rules in place until 31 December. A text in particular to facilitate the harmonization of working conditions between the pilots of the former entities Airlinair , Brit Air and Regional , and which does not please the SNPL union: according to La Tribune , its national council (including other companies present in France ) voted unanimously for a motion authorizing a national strike if HOP! implements its draft collective agreement without prior agreement . No date set for now, but the Christmas holidays could be targeted. " A strike is extremely likely. There is a risk of circumvention of the social dialogue by the Directorate General of Civil Aviation (DGAC) which is illegal in our opinion, "said Christophe Tharot, the President of the National Union of Airline Pilots who fears a contagion of the principle to other airlines. A " very hard notice holds the rope, " says a driver also interviewed by La Tribune. This lack of agreement on the new collective agreement for the pilots of the regional subsidiary of Air France had already led to a six-day strike last July , with the key to the cancellation of 745 flights.
BoterbijdeVis
0
Euronext to Wallstreet: "Its nearly 15 o'clock. We are ready for landing now. Please permission". Wallstreet to Euronext: "Go now, als usual"
[verwijderd]
0
quote:

gbakl schreef op 23 november 2017 18:51:

dat Euronext enigszins impotent aan het worden was, dat wisten we al...

gelukkig(?) hebben we wat manipulatieve handelaren aan de kantlijn
die heel vaak zorgen voor leven in de brouwerij anders was dit al lang een dood-saai aandeel en dat kan het binnenkort WEER worden met maandenlang de koers vastgepind tusen 11 en 12 euro.....willen we dat dan ?
ik speel liever het verdeel-en-heersspelletje mee, maar simpel is dat niet :)
Het zou toch goed kunnen dat de koers de komende tijd tussen de 11 en 12 euro blijft schommelen, zeker met laatste koersdoelen die ook op dit niveau of iets er boven liggen.
Sinds 17 oktober zit ik short in dit aandeel (verkocht op 13,40)
Als de koers weer in de buurt van de 11 euro komt koop ik ze (denk ik) terug.
Pas als de koers op 9 a 9,5 euro staat ga ik kopen.
gbakl
0
quote:

tukker51 schreef op 28 november 2017 19:35:

[...]
Het zou toch goed kunnen dat de koers de komende tijd tussen de 11 en 12 euro blijft schommelen, zeker met laatste koersdoelen die ook op dit niveau of iets er boven liggen.
Sinds 17 oktober zit ik short in dit aandeel (verkocht op 13,40)
Als de koers weer in de buurt van de 11 euro komt koop ik ze (denk ik) terug.
Pas als de koers op 9 a 9,5 euro staat ga ik kopen.

koers komt niet onder de 10 euro, tenzij er iets uitzonderlijks gebeurt zoals een massale vulkaanuitbarsting op ijsland...nu is het doodsaai tussen heel beperkte day-lows en day-highs.
De Buurman
0
Doodsaai tussen heel beperkte day-lows en day-highs. Je hebt het nog niet uitgesproken of de koers doet alweer ruim +3%.
gbakl
0
quote:

De Buurman schreef op 30 november 2017 11:29:

Doodsaai tussen heel beperkte day-lows en day-highs. Je hebt het nog niet uitgesproken of de koers doet alweer ruim +3%.
RUIM tussen de 11 en 12 euro en idd met 3% Mogen we al heel blij zijn tegenwoordig.
De Buurman
0
Is er ook nog nieuws of is dit weer een typische beweging zoals alleen AF/KLM dat kan?
3.769 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 ... 185 186 187 188 189 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 9,956
Verschil +0,076 (+0,77%)
Hoog 10,050
Laag 9,540
Volume 1.672.155
Volume gemiddeld 1.815.589
Volume gisteren 2.158.542

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront