PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL 4e kwartaal oktober/november en december

5.636 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 ... 278 279 280 281 282 » | Laatste
prinszicht
0
Dit gaat maandag nog wel even verder. Norges heeft zijn pakketje weer binnen. Dan kunnen ze bij het volgende goede nieuws de koers weer aftoppen onder de 4. Fijn weekend!
rene l
0
quote:

xof schreef op 17 november 2017 15:29:

Wat een armoedig business model. Gedeeltelijk betaald door de Wajong uitkering.

Ik woon ook midden in het verspreidingsgebied van Sandd en dit is ook wat ik zie en hoor.
Op zich vind ik het een goede zaak dat ze mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op deze wijze deel laten nemen aan het arbeidsproces.
Het gaat echter allemaal niet zo snel en ze laten ook wel eens een steekje vallen.

Nu hebben ze bij ons op een paar locaties brievenbussen geplaatst, in o.a. een benzinestation, in een drogist en bijv. een stomerij.
Afgelopen week vroeg ik aan de pompbediende hoe het loopt.
Hij vertelde dat er weinig animo voor is en de bus wordt onregelmatig geleegd en er zitten dan meestal slechts een paar brieven in.
Hij wist mij niet te vertellen of Sandd er nog een vergoeding voor betaalt.

Ik kijk naar mezelf en wanneer ik nog eens een kaartje op de post doe loop ik meestal naar de dichts bijzijnde brievenbus, je gaat toch niet eerst een kwartier fietsen, of laat staan met de auto, dan ben je aan benzine de winst al weer kwijt.
Daarnaast is een buitenbrievenbus 24 uur per dag toegankelijk.

Of stel je voor, je woont in Amsterdam en je wilt je tante in Groningen een verjaardagskaartje sturen.
Wat is er dan leuker dat ze deze precies op de dag van haar verjaardag door de bus krijgt.

Ik snap helemaal niets van Sandd, de postmarkt is krimpende, je bent dan toch niet goed in je hoofd om te gaan investeren in deze doodlopende business.

Als aandeelhouder van PisNl PostNL ben ik momenteel ook pislink over alle overheidsbemoeienis.
Het lijken wel een stelletje kleuters, jaren terug het gekronkel met de afsplitsing van Post van TNT Express en de langslepende soap met de overname van de laatste tegen een belachelijke prijs.
Ik voel mij nog steeds bedonderd.

Mevr. Verhagen mogen ze wat mij betreft ook afvoeren via de achteringang.
Zet er maar eens een capabel management neer die zelf de broek weet op te houden en gewoon winst weet te maken.
[verwijderd]
0
Deze maand voorlopig geen meldingen meer aan het front van de shortende partijen, het lijkt een goed teken aan de wand:

shortsell.nl/short/PostNL

PS. De stoomboot van Sinterklaas is in aantocht... met naar het schijnt heel veel pakjes aan boord.
gerrit 69
0
quote:

rene l schreef op 18 november 2017 10:33:

[...]

Ik woon ook midden in het verspreidingsgebied van Sandd en dit is ook wat ik zie en hoor.
Op zich vind ik het een goede zaak dat ze mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op deze wijze deel laten nemen aan het arbeidsproces.
Het gaat echter allemaal niet zo snel en ze laten ook wel eens een steekje vallen.

Nu hebben ze bij ons op een paar locaties brievenbussen geplaatst, in o.a. een benzinestation, in een drogist en bijv. een stomerij.
Afgelopen week vroeg ik aan de pompbediende hoe het loopt.
Hij vertelde dat er weinig animo voor is en de bus wordt onregelmatig geleegd en er zitten dan meestal slechts een paar brieven in.
Hij wist mij niet te vertellen of Sandd er nog een vergoeding voor betaalt.

Ik kijk naar mezelf en wanneer ik nog eens een kaartje op de post doe loop ik meestal naar de dichts bijzijnde brievenbus, je gaat toch niet eerst een kwartier fietsen, of laat staan met de auto, dan ben je aan benzine de winst al weer kwijt.
Daarnaast is een buitenbrievenbus 24 uur per dag toegankelijk.

Of stel je voor, je woont in Amsterdam en je wilt je tante in Groningen een verjaardagskaartje sturen.
Wat is er dan leuker dat ze deze precies op de dag van haar verjaardag door de bus krijgt.

Ik snap helemaal niets van Sandd, de postmarkt is krimpende, je bent dan toch niet goed in je hoofd om te gaan investeren in deze doodlopende business.

Als aandeelhouder van PisNl PostNL ben ik momenteel ook pislink over alle overheidsbemoeienis.
Het lijken wel een stelletje kleuters, jaren terug het gekronkel met de afsplitsing van Post van TNT Express en de langslepende soap met de overname van de laatste tegen een belachelijke prijs.
Ik voel mij nog steeds bedonderd.

Mevr. Verhagen mogen ze wat mij betreft ook afvoeren via de achteringang.
Zet er maar eens een capabel management neer die zelf de broek weet op te houden en gewoon winst weet te maken.
Onderstaande schreef ik op 15-11-2017 - tijd 19.34 uur

Het lijkt wel of PostNL lui is geworden nu de balans op orde is.
Misschien was het beter geweest als TNT Express nog onder de vleugels zat van nu PostNL.
Het had wellicht wat langer geduurd met de balans, maar PostNL was wel veel dynamischer geweest met TNT Express en deze tak was nu meer waard geweest dan de overnameprijs die er voor betaald is.

****************
Ik ben het dus helemaal met je eens.
[verwijderd]
0
www.emerce.nl/nieuws/stakingen-postnl...

Stakingen bij PostNL van de baan, nieuw overleg over CAO

De staking waarmee vakbond FNV dreigde bij pakketvervoerder PostNL, lijkt van de baan nu volgens de bond de vervoerder zijn ‘flukakkoord’ met werknemers heeft ingetrokken. In reactie op het FNV-ultimatum heeft PostNL de FNV uitgenodigd om alsnog over de CEO te onderhandelen.

FNV en zijn leden wezen het PostNL-eindbod voor een nieuwe CEO onlangs direct af en kondigden acties aan. De onderhandelaars van de andere drie bonden (BvPP, CNV en VHP2) zetten in eerste instantie wel hun handtekening onder het PostNL-bod, maar hun leden gingen vervolgens met grote tegenzin akkoord.

De FNV-leden willen een CEO waarin over 12 maanden een loonsverhoging van 2,5 procent wordt gerealiseerd. PostNL biedt in een CAO van 21 maanden totaal niet meer dan 2,6 procent. In de huidige economische omstandigheden een aanfluiting, zegt de FNV. Ook moeten er meer (jonge) mensen in dienst worden genomen om de werkdruk terug te dringen.

PostNL wil een nieuwe oplossing vinden ‘die voor alle partijen acceptabel is’. De vervoerder kan in de aanloop van Sinterklaas geen acties gebruiken.
eduardo3105
0
Grote sjoemelzaak bij Deutsche Post met niet bestaande brieven
Deutsche Post, het grootste postbedrijf van Europa, is het slachtoffer van een grote fraude met miljoenen brieven geworden. Dat heeft de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung in het weekeinde gemeld.
De schade beloopt volgens de krant tussen de € 50 mln en € 100 mln. In verband met de zaak zijn veertien mensen in de leeftijd van 39 tot 58 jaar onderwerp van onderzoek. Drie van hen zijn gearresteerd.
Onderaannemers halen bij zakelijke klanten (bedrijven) brieven op en geven die gebundeld af bij sorteercentra van het postbedrijf. Hoe groter de zendingen zijn, hoe meer de onderaannemers kunnen verdienen. De door het postbedrijf betaalde premie kan oplopen tot 44% van de portokosten.
Maar in het voorjaar is tijdens een fiscaal onderzoek bij toeval ontdekt dat bij het postbedrijf miljoenen brieven worden geregistreerd die niet bestaan. Goede controle op het aantal verzamelde brieven bestaat niet, bij het postbedrijf worden alleen steekproeven uitgevoerd.
'Kinderspel'
Vooral bij een Frankfurtse vestiging van Deutsche Post zouden zich veel misstanden hebben voorgedaan. De krant citeert een ingewijde ondernemer, die zegt dat fraude 'kinderspel' is. Elke fictieve zending levert volgens hem geld op.
Deutsche Post heeft inmiddels de fraude bevestigt maar wil geen nadere mededelingen doen, behalve dat het bedrijf stelt slachtoffer te zijn van 'manipulatie met schijnmeldingen'. Volgens de FAZ gaat het bij het Duitse postbedrijf om een wijdverbreid crimineel systeem, waarbij waarschijnlijk ook medewerkers van Deutsche Post betrokken zijn.
fd.nl/ondernemen/1228019/grote-sjoeme...
[verwijderd]
0
[verwijderd]
1
Goede controle op het aantal verzamelde brieven bestaat niet, bij het postbedrijf worden alleen steekproeven uitgevoerd.
'Kinderspel'

Domme eigen schuld dus......
[verwijderd]
0
quote:

Relus schreef op 19 november 2017 09:10:

www.emerce.nl/nieuws/stakingen-postnl...

Stakingen bij PostNL van de baan, nieuw overleg over CAO

De staking waarmee vakbond FNV dreigde bij pakketvervoerder PostNL, lijkt van de baan nu volgens de bond de vervoerder zijn ‘flukakkoord’ met werknemers heeft ingetrokken. In reactie op het FNV-ultimatum heeft PostNL de FNV uitgenodigd om alsnog over de CEO te onderhandelen.

FNV en zijn leden wezen het PostNL-eindbod voor een nieuwe CEO onlangs direct af en kondigden acties aan. De onderhandelaars van de andere drie bonden (BvPP, CNV en VHP2) zetten in eerste instantie wel hun handtekening onder het PostNL-bod, maar hun leden gingen vervolgens met grote tegenzin akkoord.

De FNV-leden willen een CEO waarin over 12 maanden een loonsverhoging van 2,5 procent wordt gerealiseerd. PostNL biedt in een CAO van 21 maanden totaal niet meer dan 2,6 procent. In de huidige economische omstandigheden een aanfluiting, zegt de FNV. Ook moeten er meer (jonge) mensen in dienst worden genomen om de werkdruk terug te dringen.

PostNL wil een nieuwe oplossing vinden ‘die voor alle partijen acceptabel is’. De vervoerder kan in de aanloop van Sinterklaas geen acties gebruiken.
De FNV lijkt een weinig realistische kijken op de zaken te hebben, want je kunt je natuurlijk afvragen in hoeverre het realistisch is om van PostNL te verlangen om meer personeel in dienst te nemen... terwijl de post ook volgend jaar wellicht weer met bijna 10% zal gaan krimpen.

In mijn ogen lijkt de chaos rondom de post als maar groter te worden... want ondertussen lijken steeds meer neuzen in een andere richting te wijzen als het gaat om waat het met de post naar toe moeten (ofschoon er wel sprake lijkt van een situaties waarbij de wensen van de vakbonden en de wensen van PostNL elkaar niet ver van elkaar afwijken m.b.t. het punt van de arbeidscontracten).

Voorbeeldje: het nieuwe kabinet wil de mogelijkheid van een aanbesteding onderzoeken... ingegeven door de 'ludieke' plannen van Sandd (inmiddels lijkt al wel duidelijk dat weinig mensen er voor kiezen om een handjevol brieven in een blauwe bus van Sandd te doen, het lijkt mede een verkrampte poging van slecht lopende winkelketens zoals de Blokker om mensen in hun winkels te lokken, want dit soort activiteiten nemen ruimte in beslag in de winkel waarmee nauwelijks een cent te verdienen valt). Echter, afgezien van Sandd lijken er geen serieuze partijen te zijn die een aanbesteding zien zitten - om nog maar te zwijgen over het feit dat het in Europa verboden is om overheidsaanbestedingen te doen waarbij tegelijkertijd overheidssubsidie op tafel moeten komen om de boel draaiende te houden.

Tsja, maar weer zien of de PostNL beleggers komende 2,5 weken in aanloop naar pakjesavond alsnog enigszins bij zinnen weten te komen.
[verwijderd]
0
PS. Schade van afgelopen week lijkt tussen de oren wel mee te vallen... het was dit weekend erg rustig op dit forum.
[verwijderd]
0
Deliveroo-zzp-constructie wordt hard aangepakt bij Zondag met Lubach...

Volgende week SANDD?
keffertje
0
quote:

Martijn van M schreef op 19 november 2017 19:29:

PS. Schade van afgelopen week lijkt tussen de oren wel mee te vallen... het was dit weekend erg rustig op dit forum.
Hoi martijn,

Ik vond het zelf niet posting-waardig maar wat mij juist de afgelopen is opgevallen is dat het in het weekend relatief rustig is. Ik leid daaruit af dat de meeste mensen toch reageren op dagkoersen en hun frustratie daarover afreageren, hetgeen ik overigens wel begrijpelijk vind.

Overigens zie ik net in het stukje van AJK over koopwaardige fondsen dat hij bij post werkt met een dividendrendement van 3% terwijl dat toch echt inmiddels 7% moet zijn en zolang de markt onwetend is over dit aantrekkelijke dividendrendement, is er nog een lange weg te gaan voordat er een koersherstel gaat optreden.

Dat geldt overigens ook voor een meer activistische opstelling, waarvoor het moeilijk is de handen op elkaar te krijgen. Met dit management (dat natuurlijk wel goed werk heeft gedaan in het opschonen van de toko) ga je de toekomstige oorlogen niet winnen en al helemaal geen substantiele waarde creeren.

Het bedrijf is nu in een nieuwe fase en heeft denk ik meer behoefte aan iemand met een strategische/tehnologische visie dan iemand die op de winkel past.
analyse_A3CD
0
Ja ja Keffertje, de beste stuurlui staan aan wal!!

Waar heb ik deze verhalen in de geschiedenis meer gehoord!?
Smakkie
0
Schade meegevallen? Zit er in vanaf 3,65 met 40k stukjes. Shit correctie markt. Aan prestatie post ligt het immers niet.
keffertje
0
quote:

analyse_A3CD schreef op 19 november 2017 22:43:

Ja ja Keffertje, de beste stuurlui staan aan wal!!

Waar heb ik deze verhalen in de geschiedenis meer gehoord!?
Aan het koersverloop te zien zijn in ieder geval veel mensen het met mijn analyse eens. Je zou je naam eer aan doen door een alternatieve analyse aan te reiken.
Peett
0
quote:

Smakkie schreef op 20 november 2017 06:16:

Schade meegevallen? Zit er in vanaf 3,65 met 40k stukjes. Shit correctie markt. Aan prestatie post ligt het immers niet.
Staan binnen een paar dagen wederom op de 3,65. Succes.
5.636 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 ... 278 279 280 281 282 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 1,233
Verschil -0,008 (-0,64%)
Hoog 1,245
Laag 1,228
Volume 1.157.272
Volume gemiddeld 2.175.390
Volume gisteren 949.579

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront