TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM-NOVEMBER 2017 we gaan voor de 10 deze maand.

2.503 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... 122 123 124 125 126 » | Laatste
tatje
0
Het aandelen inkoopprogramma.

Zo staat het in het PB.

The programme will be executed by an intermediary to allow for share buybacks in the open market during both open and closed periods.

an intermediary, zal toch niet de ABN Amro zijn :-)
holenbeer
0
quote:

tatje schreef op 18 november 2017 10:18:

[...]

Ik ben een beetje duizelig van die bedragen :-)

www.telegraaf.nl/financieel/1261568/v...
Tip: AMG is net weer 10 % gezakt, levert lithium en andere grondstoffen voor batterijen. Mooi koopmoment.

Na Nvidia mijn grootste kaskraker dit jaar.
[verwijderd]
0
The tech on-board our #TomTomCar collects 700,000 #DataPoints per second to form a 3D point cloud, this captures the complete roadway environment! #AutonomousDriving bit.ly/2lZoJst
[verwijderd]
1
Mooi artikel vergelijking strategie Volvo met Tesla

Opmerkelijke frase van de schrijver:
It looks like Volvo and Geely are firing on all cylinders right now," said Dave Sullivan,

www.autonews.com/article/20171119/OEM...
tatje
0
quote:

tatje schreef op 18 november 2017 17:53:

Het aandelen inkoopprogramma.

Zo staat het in het PB.

The programme will be executed by an intermediary to allow for share buybacks in the open market during both open and closed periods.

an intermediary, zal toch niet de ABN Amro zijn :-)
Gisteravond op rtl Z mooi programma over SDC en de bijbehorende levels.

Hoe gaat nu die aandelen inkoop.

50 miljoen delen door 9,288 geeft 5,38 miljoen aandelen.

Er zijn echter 6,3 miljoen opties volgens Taco bij Q2.

The share buyback programme will ultimately end on 29 December 2017, unless the maximum number of 5,384,450 shares has been repurchased prior to that date. In that case the programme will end on the date on which this maximum is reached and the early termination will be disclosed.

Momenteel was het gemiddelde aankoop bedrag 9,40, stel het wordt 9,33.
50 miljoen delen door 9,33 geeft 5,376 miljoen aandelen.

29 dec zo wie zo stop, stel we hebben er inderdaad 5,376 zeg voor het gemak 5,3 miljoen.

Het komt er dus op neer, de opties over 2017 zeg 900000 worden pas definitief toegekend op de AVA 2018.
Stel er komt in feb 2018 een knal bod, zijn de opties 2017 dan toch al intern toegekend.
3 en 4 is 7 speelt pas in mei ( vervallen pas in mei ), dus 900000 moeten in mei worden gecasht.

dan hebben we het in feb 2018 toch over 7,2 miljoen opties.

Dus zijn er 7,2 miljoen opties en maar 5,3 miljoen aandelen op het optieplan te coveren.

Komt er dan een aandelen inkoopplan 2 en dan voor 1,9 miljoen aandelen.

Simpel gezegd, er komt een knal bod in feb 2018, zijn de opties over 2017 dan al definitief, ondanks dat ze nog niet bij de AVA zijn geweest.
Dan hebben we het dus over 6,3 miljoen plus 900000 is 7,2 miljoen, want de opties die vervallen worden pas in mei gecasht :-)

[verwijderd]
0
quote:

Sunshine Band schreef op 19 november 2017 09:32:

Mooi artikel vergelijking strategie Volvo met Tesla

Opmerkelijke frase van de schrijver:
It looks like Volvo and Geely are firing on all cylinders right now," said Dave Sullivan,

www.autonews.com/article/20171119/OEM...
Herken je hand van HG? Zeg maar de hand van GOD.
[verwijderd]
0
Tja, Volvo en tesla. Allebei met TomTom, denk het niet...toch? Althans tesla niet denk ik.

P.s. Wordt tijd voor een exciting nieuwtje.
boem!
0
Door het inkoopprogramma heeft Tom2 de beschikking over een hoeveelheid aandelen ter dekking van toegekende optierechten.
Op het moment dat iemand gebruikt maakt van zijn optierecht krijgt die persoon de aandelen geleverd tegen de in de toezegging genoemde waarde.
Het verschil tussen de op dat moment geldende beurskoers en de koers ten tijde van de toezegging komt ten laste van Tom2 en wordt verantwoordt onder General Expenses inz opties.
Doordat Tom2 deze aandelen uitgeeft is er tevens sprake van verwatering.

Met het inkoopprogramma vindt er voor dat aantal aandelen geen verwatering plaats.
De kosten te verantwoorden onder general zijn nog steeds het verschil tussen toekenningswaarde optie en waarde op het moment dat de optie uitgeoefend wordt met die restrictie dat voor de waarde op het moment dat de optie uitgeoefend wordt gelezen moet worden de waarde die betaald is tijdens het inkoopprogramma.
tatje
0
quote:

martinmartin schreef op 19 november 2017 11:35:

Door het inkoopprogramma heeft Tom2 de beschikking over een hoeveelheid aandelen ter dekking van toegekende optierechten.
Op het moment dat iemand gebruikt maakt van zijn optierecht krijgt die persoon de aandelen geleverd tegen de in de toezegging genoemde waarde.
Het verschil tussen de op dat moment geldende beurskoers en de koers ten tijde van de toezegging komt ten laste van Tom2 en wordt verantwoordt onder General Expenses inz opties.
Doordat Tom2 deze aandelen uitgeeft is er tevens sprake van verwatering.

Met het inkoopprogramma vindt er voor dat aantal aandelen geen verwatering plaats.
De kosten te verantwoorden onder general zijn nog steeds het verschil tussen toekenningswaarde optie en waarde op het moment dat de optie uitgeoefend wordt met die restrictie dat voor de waarde op het moment dat de optie uitgeoefend wordt gelezen moet worden de waarde die betaald is tijdens het inkoopprogramma.
Kan het er niet mee eens zijn, naamgenoot :-)

Harold krijgt een optie, die optie is 4 plus waard, de belasting over die optie betaalt Tom Tom.
Stel op 9 euro toegekend.

Na 3 jaar kan Harold gedurende 4 jaar de optie verzilveren, heeft alleen zin als koers hoger is dan 9.

Betreffende optie is na 5 jaar bij een bod van 100 dus 91 waard, bij mij zou dat netto in box 3 zijn.

De optie wordt verzilverd en Tom Tom krijgt 9 euro voor het aandeel, de behandeling lijkt me hetzelfde als een emissie op 9 euro.

Bij inkoop aandelen op 9,30 moet Tom Tom het aandeel afgeven voor 9, een verlies dus van 0,30 euro.

Het volgende lijkt me raar :-)

Het verschil tussen de op dat moment geldende beurskoers en de koers ten tijde van de toezegging komt ten laste van Tom2 en wordt verantwoordt onder General Expenses inz opties.

Bod van 100 min 9 euro toezegging, dan zou Tom Tom 91 euro per optie aan General expenses moeten boeken.
Gemiddelde toezegging zeg 7 , 100 min 7 is 93 maal 7,2 miljoen opties is 670 miljoen aan kosten.

Ik dacht het niet, he piet :-)

Maar misschien zit ik er wel naast.
[verwijderd]
0
nr36
1
Management team november 2017; interview met Willem Strijbosch.

O.a.:

Begin dit jaar hebben we Autonomos overgenomen, een Duitse start-up die software levert voor autonoom rijden. Wij hebben de data, zij ontwikkelen de software.
Zo hopen we de HD-kaarten voor de meeste zelfrijdende auto’s in 2020 te leveren en rekenen we op het vliegwieleffect.
Zit onze kaart in je auto, dan heb je ook onze updates nodig. Zo verzamelen we meer data en kunnen we onze produucten weer verbeteren.

[verwijderd]
0
quote:

Tomtom25 schreef op 18 november 2017 17:00:

[...]
Sorry, had dit gemist, maar goed gevonden inderdaad. Heb er iig dezelfde gedachte erover. Ben benieuwd wanneer we iets gaan horen over sports.
Ik verwacht dat ze eerst nog het feestdagenseizoen willen benutten om de laatste TomTom-branded watches uit de voorraad te boxen. Daarna mag het over naar een nieuwe eigenaar. Je mag toch aannemen dat die zwarte cijfers voor Q4 geen bluf zullen zijn geweest.
Kuiken
0
bron FD :

Britse regering investeert in laadstations voor elektrische auto's en in zelfrijdende auto's
Het Verenigd Koninkrijk gaat honderden miljoenen investeren in laadstations voor elektrische auto’s. Ook wil de Britse regering over enkele jaren zelfrijdende auto’s toestaan op de weg.
Om de gevolgen van de 'brexit' te beperken en het Verenigd Koninkrijk technologisch sterker te maken investeert de Britse regering ook in andere nieuwe technologieën.
Het Britse ministerie van financiën maakte zondag bekend dat het £ 400 mln, omgerekend zo’n € 450 mln, gaat steken in de bouw van laadstations. Ook wil minister Philip Hammond de aanschaf van elektrische auto’s stimuleren, en £75 mln beschikbaar stellen voor bedrijven die aan de slag gaan met kunstmatige intelligentie.
Voor de ontwikkeling van het supersnelle 5G-mobiele netwerk wordt £ 160 mn uitgetrokken. Deze technologie is ook onontbeerlijk voor de technologie van zelfrijdende auto’s. Hammond wil het testen van zelfrijdende auto’s op de openbare weg vanaf 2021 toestaan en daartoe de bestaande regelgeving veranderen.
Genoemde plannen zijn onderdeel van een pakket van circa £ 1 mrd aan investeringen in hightechprojecten. Later deze week zullen meer details bekend worden als Hammond zijn begrotingsplannen bekend maakt. Woensdag houdt hij een rede in het Britse parlement.
[verwijderd]
0
Maandag terug in de 9,40 range. Tweede helft van november wordt herstel voor TT terug naar koers voor de daling.
[verwijderd]
0
quote:

TTendofstory schreef op 19 november 2017 16:15:

Maandag terug in de 9,40 range. Tweede helft van november wordt herstel voor TT terug naar koers voor de daling.
Wel bijzonder dat je dit zomaar even de ether inslingert. De wens is de vader van de gedachte. Ik neem even aan dat je te vroeg bent ingestapt zo rond €9,50 en hoopt dat dit gaat gebeuren.
Tijd voor een nieuwe glazen bolleke vrind. Zet hm op je verlanglijstje voor 5 december.
Succes en geluk.
Eddysoft
6
Apollo Mission
Apollo is an open, complete, and secure platform that help the partners swiftly build their own autonomous driving system.

www.youtube.com/watch?v=h97XRqkU0Xw&a...
via @YouTube
Eddysoft
5
Apollo 1.5 New Feature Highlight
- The Simulator

The Simulation Engine, which has embedded HD maps, is backed by vast amounts of actual autonomous driving data such as traffic lights, road signs, & lane marks to allow developers to verify their algorithms.

youtu.be/ZHCuRI7rgNI
via @YouTube
[verwijderd]
2
Dood geld dit aandeel
En CEO die er werkelijk niks van snap\t en al helemaal niks durft
Grauwe muizenbeleid met een grijs fantasieloos Management
Verschrikkelijk wat een tent/beleid
[verwijderd]
2
quote:

moneymaker_BX schreef op 19 november 2017 21:34:

Dood geld dit aandeel
En CEO die er werkelijk niks van snap\t en al helemaal niks durft
Grauwe muizenbeleid met een grijs fantasieloos Management
Verschrikkelijk wat een tent/beleid
Ja eeeeh, maar dan altice, daar wordt je tenminste rijk van...op naar de 2 euro?? Hoeveel miljard schuld ook alweer????
[verwijderd]
1
TomTom R&D has successfully completed a prototype to deliver real-time maps to autonomously driving cars. We need you to scale this up for commercial use. You will be responsible for the technical design of the service-side system in the cloud and you will lead and guide the scrum teams in building your scalable solution. As the services are going to be used by autonomously driving cars, a good understanding of system design is crucial to complete this daunting task successfully. We understand we are not looking for just any Lead Architect, we are looking for the best

hoitalent.com/positions/lead-architec...
2.503 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... 122 123 124 125 126 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 09:15
Koers 5,630
Verschil +0,110 (+1,99%)
Hoog 5,635
Laag 5,550
Volume 75.117
Volume gemiddeld 317.474
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront