Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Kabinet Rutte III, vertrouwen in de toekomst ???

53.714 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 ... 2682 2683 2684 2685 2686 » | Laatste
izdp
0
quote:

rationeel schreef op 12 december 2017 16:43:

[...]

Houd toch op.
Zal ik doen als je stopt met het proppen van die achterlijke partij.
Maar kom gerust met hun onderbouwing van hun economisch plan.
Die hebben ze niet net zoals de PVV.
rationeel
0
quote:

izdp schreef op 12 december 2017 16:57:

[...]

Zal ik doen als je stopt met het proppen van die achterlijke partij.
Alles waar je ...terecht...jaloers op bent, afkraken?

Wat heb jij te bieden?
objectief
0
quote:

sniff schreef op 12 december 2017 16:46:

[...]
Maglev treinen zouden ideaal zijn, maar leg dat maar eens aan. De huidige hogesnelheidslijnen in Europa zijn eigenlijk ook net niets. Zie die Intercity Direct tussen Amsterdam en Rotterdam. Kost je 40 minuten voor 80 kilometer. Ofwel, je gaat 120 km/u. Enige voordeel is dat je niet in de file staat of voor een stoplicht.

Als dat vervangen wordt door een maglev die 500 km/u kan heb je wat interessants.
De Intercity Direct voldoet voor mij 100%...snel zonder tussenhaltes.
Nederland is een landje met kleine afstanden..dus reistijden zijn nooit lang. Enkel bij hogere volumes zou het speeltje van Elon Musk kunnen...maar daar zit wel een prijsje aan vast.
izdp
0
quote:

rationeel schreef op 12 december 2017 16:58:

[...]

Alles waar je ...terecht...jaloers op bent, afkraken?

Wat heb jij te bieden?
Ik draag veel meer bij dan die Franse ezel van je.
Die teert op andermans zakken en is louter afbrekend bezig.
sniff
0
quote:

rationeel schreef op 12 december 2017 16:55:

[...]

Ja, ga daar maar een Europees project van maken:)
Dat zijn nou echt projecten vinden die de EU moet oppakken. Als je echt snelle treinen kunt doen tussen alle hoofdsteden en andere metropolen, dan heb je wat. Het is tergend dat je 4 uur onderweg bent van Amsterdam naar Frankfurt. Auto is net zo snel. Vliegtuig is een uurtje, binnen EU dus ook snel door de checks. Dan pak je als zakenreiziger echt niet de trein, en als tourist heb je liever een goedkope vlucht. Zelfde met die Thalys naar Parijs eigenlijk. Tal van keren gedaan, maar ik bedank er tegenwoordig voor. Ook nog eens dramatisch internet, dus geen werk te doen onderweg.

Misschien moeten we eens met China bellen, die bouwen flink door met hun treintjes daar.
sniff
0
quote:

fred12345 schreef op 12 december 2017 17:00:

[...]

De Intercity Direct voldoet voor mij 100%...snel zonder tussenhaltes.
Nederland is een landje met kleine afstanden..dus reistijden zijn nooit lang. Enkel bij hogere volumes zou het speeltje van Elon Musk kunnen...maar daar zit wel een prijsje aan vast.
Maglev is niet van Musk, dat is de hyperloop. Maglev is een magneettrein. Zelfde volume als een normale trein, maar ander soort baan. Japan, China en Korea gebruiken de techniek al.

Shanghai was de eerste, klein traject van 30 kilometer, maar topsnelheid van meer dan 400 kilometer per uur. Gemiddeld daar 250 km/u.

Grotere route wordt gebouwd in Japan nu tussen enkele steden daar. Reistijd van 2 uur en 40 minuten naar 50 minuten. Sneller dan een vliegtuig is het dan.

Natuurlijk werkt een IC Direct wel, maar stel je voor dat je reistijd daar een kwartierje zou zijn. Dat soort snelle lijnen openen ook goede mogelijkheden voor de bevolking, aangezien je een stuk makkelijker overal aan het werk kan. Goed transport is één van de belangrijkste dingen om mensen kansen te geven in het leven. Dus magneettreinen tussen de steden en dan monorails en metro lijnen naar de wijken toe. Eindelijk eens echt futuristisch ;)
rationeel
0
quote:

sniff schreef op 12 december 2017 17:09:

[...]
Dat zijn nou echt projecten vinden die de EU moet oppakken. Als je echt snelle treinen kunt doen tussen alle hoofdsteden en andere metropolen, dan heb je wat. Het is tergend dat je 4 uur onderweg bent van Amsterdam naar Frankfurt. Auto is net zo snel. Vliegtuig is een uurtje, binnen EU dus ook snel door de checks. Dan pak je als zakenreiziger echt niet de trein, en als tourist heb je liever een goedkope vlucht. Zelfde met die Thalys naar Parijs eigenlijk. Tal van keren gedaan, maar ik bedank er tegenwoordig voor. Ook nog eens dramatisch internet, dus geen werk te doen onderweg.

Misschien moeten we eens met China bellen, die bouwen flink door met hun treintjes daar.
Ja, dat pakken we erg klungelig aan, vergeleken met China.

Thalys veel vertraging.
rationeel
0
quote:

sniff schreef op 12 december 2017 17:22:

[...]
Maglev is niet van Musk, dat is de hyperloop. Maglev is een magneettrein. Zelfde volume als een normale trein, maar ander soort baan. Japan, China en Korea gebruiken de techniek al.

Shanghai was de eerste, klein traject van 30 kilometer, maar topsnelheid van meer dan 400 kilometer per uur. Gemiddeld daar 250 km/u.

Grotere route wordt gebouwd in Japan nu tussen enkele steden daar. Reistijd van 2 uur en 40 minuten naar 50 minuten. Sneller dan een vliegtuig is het dan.

Natuurlijk werkt een IC Direct wel, maar stel je voor dat je reistijd daar een kwartierje zou zijn. Dat soort snelle lijnen openen ook goede mogelijkheden voor de bevolking, aangezien je een stuk makkelijker overal aan het werk kan. Goed transport is één van de belangrijkste dingen om mensen kansen te geven in het leven. Dus magneettreinen tussen de steden en dan monorails en metro lijnen naar de wijken toe. Eindelijk eens echt futuristisch ;)
Onbegrijpelijk dat we daar niet mee bezig zijn.
objectief
0
quote:

sniff schreef op 12 december 2017 17:22:

[...]
Maglev is niet van Musk, dat is de hyperloop. Maglev is een magneettrein. Zelfde volume als een normale trein, maar ander soort baan. Japan, China en Korea gebruiken de techniek al.

Dat zijn fantasieverhalen..we hebben alhier in Nederland veel te weinig passagiers om zoiets rendabel te maken...je leeft volkomen buiten de werkelijkheid.
Je loopt volledig buiten je schoenen...hoe kom je op zulke onrealistische visies.
sniff
0
quote:

fred12345 schreef op 12 december 2017 19:10:

[...]

Dat zijn fantasieverhalen..we hebben alhier in Nederland veel te weinig passagiers om zoiets rendabel te maken...je leeft volkomen buiten de werkelijkheid.
Je loopt volledig buiten je schoenen...hoe kom je op zulke onrealistische visies.
Beetje fantasie wellicht, maar de EU doet er goed aan om met ambitieuze projecten te komen die zichtbaar zijn voor de burger. En infrastructuur is er daar één van. Kosten druk je door schaal, dus in Europees verband kan dit ook beter.

De NS breekt records met het aantal passagiers, laat steeds meer treinen reiden op een al flink hoog bezet netwerk (drukste van Europa volgens mij, of in ieder geval dichtbij).

Jij maakt nu ook handig gebruik van de Intercity Direct zeg je eerder. Maar eigenlijk was daar een normale intercity van anderhalf uur dan toch ook prima als er te weinig passagiers zijn?
hirshi
0
DeZwarteRidder
0
quote:

ffff schreef op 13 december 2017 11:28:

Ik denk dat hij geslaagd is voor de cursus Engels.
Of voor 'reddend zwemmen'......

Maar hij gaat natuurlijk aftreden.
hirshi
0
Roemer verlaat de Kamer.

"Het is de hoogste tijd dat iemand anders het stokje overneemt".

Geen gebrek aan zelfkennis bij deze neo-communistische clown.
[verwijderd]
2
quote:

hirshi schreef op 13 december 2017 11:44:

Roemer verlaat de Kamer.

"Het is de hoogste tijd dat iemand anders het stokje overneemt".

Geen gebrek aan zelfkennis bij deze neo-communistische clown.
neemt de nazaat van marijnissen het stokje over.
lekker geloofwaardig .
een echt democratische partij.
ffff
0
Nu even serieus gepost:

Ik zie in dit aftreden een verscherping van de tegenstellingen tussen links en rechts. De moedig PvdA die de moed had onpopulaire en vervelende maatregelen te nemen zoals de verhoging van de pensioenleeftijd werd door het verpamperde kiezersvolkje afgeserveerd.

Lieve buurman, Emile, el sympathico kon er ook niet veel tegen in brengen.

En dan heb je de grote doorbraak, de Messias, nu volop gepromoot en ondersteund door de linkse media op Nederlandse tv.
Gisteren was ie er weer eens.

Met de " zwakkere" linksfiguren eruit, zal de Messias nog meer steun krijgen, want er is nog altijd een sinterklaas in de politieke arena.

Wat verscherping tegenstelling links- rechts, zie IK in deze manoeuvre, maar je mag er uiteraard best anders tegenaan kijken.

Peter
hirshi
0
quote:

@realjohnnywalker schreef op 13 december 2017 11:47:

[...]

neemt de nazaat van marijnissen het stokje over.
lekker geloofwaardig .
een echt democratische partij.
Methode Castro.

Was redelijk voorspelbaar
Politieke inteelt.
objectief
0
quote:

hirshi schreef op 13 december 2017 11:55:

[...]

Methode Castro.

Was redelijk voorspelbaar
Politieke inteelt.
Als je tegen de democratie bent, ja dan heb je gelijk.
Liever voor referenda?? om eigen mening door te drukken via populisten omdat er dan weinig kiezers opkomen!!!
objectief
0
quote:

hirshi schreef op 13 december 2017 11:44:

Roemer verlaat de Kamer.

"Het is de hoogste tijd dat iemand anders het stokje overneemt".

Geen gebrek aan zelfkennis bij deze neo-communistische clown.
Aanhangers van neo-nazistische partijen zien in de S.P. nog neo-communisten...de pot verwijt de ketel...
53.714 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 ... 2682 2683 2684 2685 2686 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
869,22  -4,80  -0,55%  15:11
 Germany40^ 17.879,50 -1,16%
 BEL 20 3.853,29 -0,79%
 Europe50^ 4.921,65 -1,37%
 US30^ 38.036,68 -0,83%
 Nasd100^ 17.223,42 -1,72%
 US500^ 5.005,71 -1,31%
 Japan225^ 37.395,14 -1,59%
 Gold spot 2.323,55 +0,32%
 EUR/USD 1,0683 -0,14%
 WTI 82,40 -0,60%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

UNILEVER PLC +5,74%
Flow Traders +4,36%
B&S Group SA +2,85%
NX FILTRATION +2,31%
Fugro +2,27%

Dalers

ADYEN NV -10,31%
VIVORYON THER... -5,47%
WDP -4,62%
Alfen N.V. -3,31%
BESI -3,06%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront