TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM december en de dertiende maand 2017

3.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Dokus
0
quote:

Chiddix schreef op 21 december 2017 11:20:

[...]

Nee, hij is niet overleden maar bereidt zich voor op een mooie vakantie met kerst tot nieuwjaar van de bonussen. Man kan er niets aan doen, dat de koers er niet florissant bijligt. Bekijk je wat hij gedaan heeft dit bijna afgelopen jaar is, voor 50 miljoen aandelen ingekocht(te duur) en sports in de verkoop gezet. En nog wat deals binnengehengeld. Operationeel is het een zwak jaar geweest voor TT. Omzetverlaging en zwakke cijfers. Maar er moet vooruit gekeken worden zoals bij elk bedrijf. Kijken beleggers in een zwart gat of is er licht aan de horizon?
Ik denk , dat 2018 weer een overgangsjaar wordt operationeel. Verkoop sports kan een impuls geven aan de koers. Daarnaast afwachten of er deals/berichten komen over de selfdriving car.
Deals zijn er wel... echter loopt tomtom daar niet mee te koop!
Gemiste kansen zijn dat om heel simpel de koers te ondersteunen!

twitter.com/Groupe_Renault/status/943...
DerksVisie
0
TomTom staat pal tegenover Daimler op de CES. Maar volgens diverse analisten was het daimler-contract: " een oude deal dat niet meer relevant is sinds de verkoop van HERE"

Nu heb ik zelf diverse keren op de VSK-beurs in Utrecht gestaan. En daar werd toch altijd geprobeerd om een plek dichtbij bevriende partijen te bemachtigen.

De stand van TomTom is net iets kleiner dan die van Mobileye. Grootheidswaanzin of juist gepast met betrekking tot de reeds behaalde technologie?

Bijlage:
[verwijderd]
0
quote:

Dokus_ schreef op 21 december 2017 11:26:

[...]

Deals zijn er wel... echter loopt tomtom daar niet mee te koop!
Gemiste kansen zijn dat om heel simpel de koers te ondersteunen!

twitter.com/Groupe_Renault/status/943...
Tenzij er een dirty exit - delisting in de maak is...
Dan worden er nu doelbewust (en zeer succesvol) vuile spelletjes gespeeld om de koers zo laag mogelijk te krijgen.

Kan echt geen andere reden bedenken waarom je als bedrijf zo slecht zou willen communiceren en presenteren.

boem!
1
De huidige outlook voor wpa adjusted is 25 cents(stijgend) en voor de omzet 900 mio(dalend).

Het is duidelijk, dat we het in feite over twee volslagen verschillende bedrijven in een bedrijf hebben te weten:
Een uitfaserend hardware(Consumer)bedrijf met gedrukte marges en een groeiend C&Sbedrijf met hoge marges.

Vanuit dat oogpunt is het niet vreemd, dat Tom2 als geheel hogere wpa's weet te scoren bij afnemende omzetten, terwijl de OPEX en APEX groeien.

Die tendens zal in 2017/2018 evj niet omslaan.
C&S omzet met hoge marges zal blijven groeien en de hardware omzet zal verder afnemen.

Indien we puur naar het verdienmodel van Tom2 kijken is het slechts de vraag in hoeverre de groei in C&S de afname in Hardware zodanig kan overtreffen dat hogere wpa's zeker zijn ondanks de hoge investeringen in R&D en daardoor OPEX en de zeer ruim gebruikte toepassing van deferred om met behulp van de fiscus de cash te spekken.

Een aantal jaren geleden waren er veel forumleden actief die op basis van hun "realistische/kritische" kijk op Tom2 te kennen gaven dat we al blij mochten zijn met 6/8 euro.
Ik kom veel dezelfde forumleden tegen die nu op basis van hetzelfde principe aangeven dat het een bevrijding zal zijn om afscheid te nemen van het aandeel tegen 10/12 euro.

Zelf verwacht ik op basis van de jaarcijfers en de daarbij behorende opmerkingen in de CC dat we hetzelfde verhaal te horen krijgen van deze forumleden maar dan op een nivo van 12/15.

Ik blijf zitten en verbaas me soms ook over het gebrek aan communicatie vanuit de top van Tom2 maar de kans om 120/240 per aandeel te scoren, hoe klein ook, laat ik me niet ontgaan.



[verwijderd]
1
Koos99
0
Eindelijk op Twitter door T2

We’re cruising into the #FutureOfDriving! See the #TomTomHDMap in action in @Groupe_Renault #Symbioz demo drive in France! #AutonomousDriving #selfdrivingcar
Chiddix
0
quote:

Paulus29 schreef op 21 december 2017 11:44:

[...]

Kan echt geen andere reden bedenken waarom je als bedrijf zo slecht zou willen communiceren en presenteren.

Mij niet zo duidelijk. De communicatie zal niet anders zijn dan de meeste bedrijven op de beurs. Het regent hier de laatste jaren aan positieve verhalen van posters. De een overtreft de ander. Dat moet voldoende zijn? Opgemerkt, het zijn geen insiders. Goddijn heeft niets meer te communiceren dan persberichten , conference call/transcript en AvA. Dit is de normale gang van zaken.
[verwijderd]
1
@Derksvisie. TomTom staat pal tegenover Daimler op de CES. Maar volgens diverse analisten was het daimler-contract: " een oude deal dat niet meer relevant is sinds de verkoop van HERE"

Hier nogmaals dat pb van Daimler....

TOMTOM CHOSEN TO POWER MAPPING FOR DAIMLER DRIVERS IN NORTH AMERICA

~ Immediate roll-out of up-to-date maps ~



IAA Frankfurt, Germany, 12 September 2017 TomTom (TOM2) has been chosen by Daimler as the maps supplier for its infotainment platform in North America.

TomTom’s trusted map components will run on the Mercedes infotainment platform in a range of the automaker’s A, C, B and E-class vehicles, marking the strengthening of the relationship with Daimler that expands the TomTom Traffic deal already announced at the Geneva Motor Show in March 2017.

Mercedes drivers will benefit from TomTom’s state-of-the-art maps, which are already trusted by automotive manufacturers across the globe. TomTom is the only global digital map maker with a transactional map making engine, combining large volumes of active and passive community input, with professional mapmaking sources – enabling the efficient delivery of high-quality maps with fast cycle times.

Antoine Saucier, managing director, TomTom Automotive, said: “Our automotive-grade quality maps are used by hundreds of millions of devices worldwide. We’re delighted to enhance the TomTom driving experience for Mercedes drivers in North America – who will not only enjoy our live traffic information, but now also our fresh, and up-to-date, maps.”

TomTom has the world’s most extensive digital map database, covering 134 navigable countries, more than four billion people, and 45.6 million kilometres globally. In 2016, TomTom announced the TomTom HD Map and RoadDNA for autonomous driving, which now cover over 185,000 kilometres of interstates and highways across the mainland US network.

TomTom’s complete automotive product offering will be presented at IAA Frankfurt: Hall 8, booth D26.

The latest on TomTom at IAA Frankfurt can be found here.



This partnership will have no material financial impact on this year's financial results. We at TomTom are nonetheless excited to share the news about our partnership with Daimler, which is in line with TomTom strategy and is beneficial to our long-term development

Vooral het onderste gedeelte....heeft geen impact op dit jaar qua financiën.....

Als dit een oudere deal was, dus van 2015 had dit nl wel impact gehad op de financiën van dit jaar mijn idee....dus is een nieuwe deal....wat denken jullie hiervan???
[verwijderd]
0
quote:

Chiddix schreef op 21 december 2017 12:10:

[...]

Mij niet zo duidelijk. De communicatie zal niet anders zijn dan de meeste bedrijven op de beurs. Het regent hier de laatste jaren aan positieve verhalen van posters. De een overtreft de ander. Dat moet voldoende zijn? Opgemerkt, het zijn geen insiders. Goddijn heeft niets meer te communiceren dan persberichten , conference call/transcript en AvA. Dit is de normale gang van zaken.

Das waar, maar waarom zou je je als ceo niet beter profileren? Wat os er niet mooier/beter dan een mooie hoge koers??
[verwijderd]
0
quote:

Dokus_ schreef op 21 december 2017 11:26:

[...]

Deals zijn er wel... echter loopt tomtom daar niet mee te koop!
Gemiste kansen zijn dat om heel simpel de koers te ondersteunen!

twitter.com/Groupe_Renault/status/943...
Op de press site van Renault meer info en mooie demo's:

releasd.com/account/pages/847d

Chiddix
0
quote:

Tomtom25 schreef op 21 december 2017 12:14:

[...]

Das waar, maar waarom zou je je als ceo niet beter profileren? Wat os er niet mooier/beter dan een mooie hoge koers??
Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is. De consumentdivisie moet hij voorlopig aanhouden en hoe alles rondom de selfdriving car gaat uitpakken, is nog niet hard te maken. Zit je met vragen kun je terecht op de AVA of een mail sturen. Maar daar wordt er niet veel wijzer van omdat Goddijn het algemeen houdt. Gevoelige info zul je niet ontvangen.
[verwijderd]
1
quote:

Tomtom25 schreef op 21 december 2017 12:12:

@Derksvisie. TomTom staat pal tegenover Daimler op de CES. Maar volgens diverse analisten was het daimler-contract: " een oude deal dat niet meer relevant is sinds de verkoop van HERE"

Hier nogmaals dat pb van Daimler....

TOMTOM CHOSEN TO POWER MAPPING FOR DAIMLER DRIVERS IN NORTH AMERICA

~ Immediate roll-out of up-to-date maps ~



IAA Frankfurt, Germany, 12 September 2017 TomTom (TOM2) has been chosen by Daimler as the maps supplier for its infotainment platform in North America.

TomTom’s trusted map components will run on the Mercedes infotainment platform in a range of the automaker’s A, C, B and E-class vehicles, marking the strengthening of the relationship with Daimler that expands the TomTom Traffic deal already announced at the Geneva Motor Show in March 2017.

Mercedes drivers will benefit from TomTom’s state-of-the-art maps, which are already trusted by automotive manufacturers across the globe. TomTom is the only global digital map maker with a transactional map making engine, combining large volumes of active and passive community input, with professional mapmaking sources – enabling the efficient delivery of high-quality maps with fast cycle times.

Antoine Saucier, managing director, TomTom Automotive, said: “Our automotive-grade quality maps are used by hundreds of millions of devices worldwide. We’re delighted to enhance the TomTom driving experience for Mercedes drivers in North America – who will not only enjoy our live traffic information, but now also our fresh, and up-to-date, maps.”

TomTom has the world’s most extensive digital map database, covering 134 navigable countries, more than four billion people, and 45.6 million kilometres globally. In 2016, TomTom announced the TomTom HD Map and RoadDNA for autonomous driving, which now cover over 185,000 kilometres of interstates and highways across the mainland US network.

TomTom’s complete automotive product offering will be presented at IAA Frankfurt: Hall 8, booth D26.

The latest on TomTom at IAA Frankfurt can be found here.



This partnership will have no material financial impact on this year's financial results. We at TomTom are nonetheless excited to share the news about our partnership with Daimler, which is in line with TomTom strategy and is beneficial to our long-term development

Vooral het onderste gedeelte....heeft geen impact op dit jaar qua financiën.....

Als dit een oudere deal was, dus van 2015 had dit nl wel impact gehad op de financiën van dit jaar mijn idee....dus is een nieuwe deal....wat denken jullie hiervan???

Automotive groeit in 2017 als kool (zo'n 50%).

Daimler USA gaat er in 2018 ook bij komen. En nog veel meer nieuwe modellen van grote klanten als Fiat-Chrysler, Peugeot-Citroen, Renault etc.etc..

En de groei in 2019 zit ook al in de tas met Volvo dat volledig overstapt naar TomTom (alle modellen).

In de tussentijd komt ook de nieuwe omzet uit de jaarabonnementen real-time HD-maps + RoadDNA + Services op gang. Samen met Baidu is de nieuwe wereldstandaard neergezet. Vanaf 2019 gaat dat lopen en de omzetgroei zal in de periode 2020-2030 spectaculair zijn (markt nu 0 gaat naar zo'n 100 miljard).
Dat is voor mij de reden om in TomTom te zitten. Bij 50% marktaandeel in 2020 gaat de omzet Automotive in 2022 naar 3,5 miljard. Een beginnetje, maar door de gigagroei wel goed voor een koers boven de 100 euro.
Goddijn verwacht 50% marktaandeel in 2020.

De koers is nu speelbal van dirty partijen. De analisten die Daimler USA uitleggen als niet van belang, zou ik niet vertrouwen. Het gaat in 2018 toch om significante groei in Automotive. Allemaal groei vanuit de traditionele maps die het vage maar wel groeiende orderboek al heeft voorspeld. Hoe de orders van de nieuwe HD-maps in het orderboek gaan komen, is een raadsel. Dat zijn namelijk jaarabonnementen.
[verwijderd]
0
En die jaarabonnementen lopen per auto 15 jaar door (verplichting ivm veiligheid).
[verwijderd]
2
quote:

DerksVisie schreef op 21 december 2017 11:43:

TomTom staat pal tegenover Daimler op de CES. Maar volgens diverse analisten was het daimler-contract: " een oude deal dat niet meer relevant is sinds de verkoop van HERE"

Nu heb ik zelf diverse keren op de VSK-beurs in Utrecht gestaan. En daar werd toch altijd geprobeerd om een plek dichtbij bevriende partijen te bemachtigen.

De stand van TomTom is net iets kleiner dan die van Mobileye. Grootheidswaanzin of juist gepast met betrekking tot de reeds behaalde technologie?
In dat verband ook interessant:

www.daimler.com/innovation/case/auton...

en het commentaar van ene @IexXynix:

twitter.com/IexXynix/status/943768186...
Mark12
0
quote:

Koos99 schreef op 21 december 2017 12:03:

Eindelijk op Twitter door T2

We’re cruising into the #FutureOfDriving! See the #TomTomHDMap in action in @Groupe_Renault #Symbioz demo drive in France! #AutonomousDriving #selfdrivingcar
Dankzij Harry's mail! Overigens... AND blijft maar gaan, de goede kant op wel te verstaan...
[verwijderd]
2
Maar laat je dus niet gek maken door de fundamenten. De fundamenten zijn volstrekt oninteressant.

Het enige wat telt voor de koers van TomTom is het rattengedrag op basis van hun voorkennis over de timing van de berichtgeving en/of endgame-deals.
[verwijderd]
0
quote:

Juun schreef op 21 december 2017 13:01:

Iemand koopt 150.000 stuks en we staan in het groen.
Waar zie jij die 150.000? Ik zie wel een order van bijna 80K.
[verwijderd]
0
quote:

Xynix schreef op 21 december 2017 12:56:

[...]
In dat verband ook interessant:

www.daimler.com/innovation/case/auton...

en het commentaar van ene @IexXynix:

twitter.com/IexXynix/status/943768186...
Dikke AB.
Zet er ook nog even een tweetje bij met een vraag over roadDNA en de radarversie RRS. Zonder deze technologie geen veilige auto bij regen, sneeuw, mist etc..
3.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront