GeoJunxion « Terug naar discussie overzicht

2017

908 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 » | Laatste
Onderbouwer
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 22 december 2017 10:47:

Dat gedoe met Continental kan alleen iets worden als AND geheel of grotendeels wordt overgenomen door Continental.
Dat zou dan een stuk hoger dan € 12 per aandeel moeten zijn. 2 jaar geleden was er ook interesse, koers toen tegen de € 11. Het bestuur vond dat AND veel meer waard was. Persoonlijk denk ik dat ze gewoon nog even een aantal jaar salaris wilden opstrijken.

In 2018 worden ze m.i. overgenomen. Of Continental moet in de eerste 6 maanden al laten weten van de samenwerking af te zien.

AND staat op mijn watchlist heb nog even geen positie. Toendertijd op € 10,20 en € 9,60 uitgestapt.
EQ140
0
quote:

Onderbouwer schreef op 23 december 2017 11:20:

[...]

Dat zou dan een stuk hoger dan € 12 per aandeel moeten zijn. 2 jaar geleden was er ook interesse, koers toen tegen de € 11. Het bestuur vond dat AND veel meer waard was. Persoonlijk denk ik dat ze gewoon nog even een aantal jaar salaris wilden opstrijken.

In 2018 worden ze m.i. overgenomen. Of Continental moet in de eerste 6 maanden al laten weten van de samenwerking af te zien.

AND staat op mijn watchlist heb nog even geen positie. Toendertijd op € 10,20 en € 9,60 uitgestapt.
Ik heb 5 augustus j.l.al eens geschreven dat ik in zelfrijdende auto,s niets zie. AND is een goed bedrijf maar weten hun produkten niet aan de man te brengen. Ze moeten een gat in de markt zoeken zoals dat heet. Nu blijven de aandeelhouders tussen hoop en vrees.
lapins
0
Ik heb het tatje bij TT gevraagt , je kan het stock picking 2018 boekje gratis via de mail bij beursgenoten aanvragen .
The Duck Master
0
www.beursgenoten.nl/
Dan zie je vanzelf rechtsonder een banner waar je het rapport kan downloaden.
Staan totaal 7 aanbevelingen van Geert Schaaij in voor 2018.
[verwijderd]
0
Bron: E-book Stockpicking 2018, Geert Schaaij/Beursgenoten, December 2017

"AND laat zich niet in de kaart kijken
Nadat in 2016 grote orders werden binnengehaald, werd
voor digitale kaartenbouwer AND een gouden toekomst
voorspeld. De koers steeg in korte tijd van €5 tot €11
en de onderneming wees potentiële kopers af onder het
motto dat onafhankelijkheid de aandeelhouders meer
zou opleveren.
Een jaar later zijn de resultaten teleurstellend, nadat
er vertraging is opgetreden bij de realisatie van enkele
grote en eenmalige deals. De koers is inmiddels weer
terug bij af. Het lukt AND maar niet om zijn innovatieve
diensten om te zetten in stijgende omzetten en winsten.
Het bedrijf is te afhankelijk van incidentele orders en
van enkele grote klanten, die veelal geheimhouding
bedingen. Dit komt de inzichtelijkheid niet ten goede.
Als er, zoals dit jaar het geval was, vertraging in de
orders optreedt, moet de belegger maar vertrouwen op
betere tijden. Hiermee wordt geen goed trackrecord
opgebouwd en het volatiele koersverloop vergt stalen
zenuwen van de belegger. Indien de vertraagde orders
alsnog worden geboekt, de marketingstrategie op de
Amerikaanse markt succesvol blijkt en de aangekondigde
samenwerking half september op de IAA met de
leidende partij op de automotivemarkt tot groei in de
markt van zelfrijdende auto’s en connected cars leidt,
biedt het aandeel op het verlaagde koersniveau echter
wel kansen."
maci
0
quote:

Aafje Aasgier schreef op 24 december 2017 13:44:

Bron: E-book Stockpicking 2018, Geert Schaaij/Beursgenoten, December 2017

[Knip]
Waarom vergeet je het niet onbelangrijke laatste deel van het stuk te plaatsen?

Bij deze de rest:
"De financiële positie van AND is goed met een solva- biliteit van 95% en een netto kaspositie, zodat er voor mindere tijden een buffer is opgebouwd en dit de onderneming ruimte laat voor dividendverhoging. Er bestaan op korte termijn veel onzekerheden doordat AND zich niet in de kaart laat kijken. Alles afwegende geeft Beursgenoten AND een speculatief advies.
Er zijn veel grootaandeelhouders die pakweg 65% van de aandelen in bezit hebben. De koers was hoog de laat- ste 12 maanden € 10,49 en laag €5,80. Het eigen vermo- gen per aandeel is 5,09, de winst per aandeel 2016 € 0,75 en taxatie 2017 winst per aandeel € 0,45. Het dividend over 2016 bedroeg € 0,15. Onder de categorie klein maar kansrijk zouden beleggers een beperkte positie in kun- nen nemen. Nogmaals, het is een speculatief aandeel. Geschikt voor volbloed speculanten voor een snelle winst bij een positieve koersreactie. Limiteer uw order."
DeZwarteRidder
0
TomTom is flink gestegen dankzij heel veel fantasie; dat zou met AND ook moeten kunnen gebeuren.
[verwijderd]
0
quote:

maci schreef op 24 december 2017 14:48:

[...]

Waarom vergeet je het niet onbelangrijke laatste deel van het stuk te plaatsen?

Dat laatste deel was mij helemaal ontgaan. Te snel geplaatst, slordig, geen opzet, mijn oprechte excuses!
maci
0
quote:

Aafje Aasgier schreef op 24 december 2017 15:14:

[...]

Dat laatste deel was mij helemaal ontgaan. Te snel geplaatst, slordig, geen opzet, mijn oprechte excuses!
Ge zijt, met de Kerstgeachte in het hoofd, oprecht vergeven! ;-)
Hkdnp
0
quote:

100€ schreef op 24 december 2017 12:09:

Heb je een link?
Dat je nog durft schrijven hier....!

aandeeltje!
0
Balans en EV ov cash positie zeggen natuurlijk niets. Alles hangt af van het opbrengst genererend vermogen en dat is nogal duister bij AND. Het kan ook zomaar zijn dat AND dood neervalt om het maar zo te zeggen. Buffers zijn altijd tijdelijk.
Diegy
0
Ik verwacht eerdaags een forse winstwaarschuwing van and. Amper nieuwe opdrachten binnen gehaald dit jaar. And belooft altijd heel veel maar bij de kwartaalcijfers valt het keer op keer tegen en gaat de koers fors naar beneden.
dre1960
0
Diegy, de beste wensen voor 2018, hoop dat al je wensen uit gaan komen , behalve deze dan .
Beperktedijkbewaking
0
quote:

AND fan schreef op 21 augustus 2017 08:41:

[...] Op het TomTom forum waar jij heel actief bent heb je aangegeven dat je 25 jaar flink de pest/ schurft heb op AND (denk veel oud zeer en frustraties zeker als je de sprong 2 jaar terug van de 2,90€ naar de 10€ plus heb gemist ) tis jaren kommer en kwel geweest maar de laatste jaren gaat het erg goed. 2017 gaat zeker niet verliesgevend worden. AND kan wel eens een luis in de pels worden voor de heersers TomTom en Here. Let maar op bekend maken strategie tijdens de Capital Markets Day.
We gaan het zien in de koers komende maanden. Ik voorspel je dat eind 2017 de koers fors hoger staat dan die van TomTom.
Nou, dat had je dan mis....
Zeg nooit dat ik hun business niet begrijp.

Allen de beste wensen voor 2018, maar geef toe dat beleggen in AND een pure gok is.
Bij een enigszins voorspelbare opdrachtenstroom en omzet zou je de balans en cash-positie van AND gezond kunnen noemen. Maar in hun geval is het een eekhoorntjesvoorraad voor barre tijden.

O ja, dat met Continental...
Dacht je dat Frau Schaeffler (groot-aandeelhoudster van Conti) ooit van AND gehoord heeft?
www.stern.de/wirtschaft/news/die-reic...

Beperktedijkbewaking
0
quote:

[verwijderd schreef:

id=10230120 date=201708210841]
[...] Op het TomTom forum waar jij heel actief bent heb je aangegeven dat je 25 jaar flink de pest/ schurft heb op AND (denk veel oud zeer en frustraties zeker als je de sprong 2 jaar terug van de 2,90€ naar de 10€ plus heb gemist ) tis jaren kommer en kwel geweest maar de laatste jaren gaat het erg goed. 2017 gaat zeker niet verliesgevend worden. AND kan wel eens een luis in de pels worden voor de heersers TomTom en Here. Let maar op bekend maken strategie tijdens de Capital Markets Day.
We gaan het zien in de koers komende maanden. Ik voorspel je dat eind 2017 de koers fors hoger staat dan die van TomTom.
Dat schreef ene "AND-fan" nog geen jaar geleden. Hoe mis zat hij! Terecht heeft hij (of zij?) zich verwijderd van het forum. Meningen, laat staan wensen, zijn nog geen feiten.

Intussen doet AND aan 'mapfusion'. Ik probeer oprecht met hen mee te denken wat ze daarin kunnen betekenen, en wat hun verdienmodel zou kunnen zijn. Zodra ik in dezen licht aan de horizon zie, zal ik het hier laten weten.
Voor nu slechts één vraag: doet AND mee met "Sensoris"?

Denk van niet. Maar af en toe lezen ze mee:
www.openautodrive.org/index.html#part...

Na ver doorscrollen kom je AND tegen...

Beperktedijkbewaking
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 19 november 2017 05:51:

[...]
...
De site van AND opent met 'mapfusion'. Weten ze überhaupt wel waar ze het over hebben? Voor AND is het cont(r)act met Conti een zeer welkome reddingsboei. Voor Conti is het een zijdelings researchprojectje (en dan mag AND nog blij zijn).

Sorry, ik geloof niet in AND. Pas bij een koers < 4€ zou ik een klein gokje willen wagen.
...
Dit schreef ik een klein jaar geleden, ik kan het niet nalaten er even aan te herinneren. Toen stond de koers rond €6,50.
Ook daarvoor en daarna heb ik vaak gewaarschuwd. En zie waar we nu staan, ik zeg het zonder leedvermaak.

AND is een gokaandeel geworden, maar zelfs die benaming is denk ik nog te optimistisch. Dat gokje onder de vier euro heb ik dan ook niet gedaan, ik blijf er vanaf.

908 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 jan 0001
Koers 0,000
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront