Volkswagen « Terug naar discussie overzicht

Volkswagen

3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 ... 150 151 152 153 154 » | Laatste
voda
0
VW agrees to pay USD 69 million to settle New Jersey emissions suits
Published on Fri, 17 Nov 2017

Reuters reported that Volkswagen AG confirmed that it has agreed to pay USD 69 million to settle New Jersey state diesel emissions claims, one of the last major outstanding diesel legal issues the German automaker faced in the United States. VW has previously agreed to spend more than USD 750 million to resolve various state environmental and consumer claims.

In total, VW has agreed to spend up to USD 25 billion in the United States to address claims from owners, environmental regulators, states and dealers and offered to buy back about 500,000 polluting US vehicles.

Source : Reuters
voda
0
Volkswagen investeert miljarden in elektrisch rijden

Komende jaren tientallen miljarden geïnvesteerd.

(ABM FN) Volkswagen zal tot het einde van 2022 meer dan 34 miljard euro investeringen in de ontwikkeling van elektrische auto's en autonoom rijden. Dit maakte de Duitse autofabrikant vrijdag bekend.

"We gaan de auto opnieuw uitvinden", zei CEO Matthias Müller in een toelichting. De topman meent dat het vandaag de basis legt voor de toekomst van Volkswagen met als doel om in 2025 de nummer één wereldwijd te zijn in elektrische mobiliteit. "Erg ambitieuze groeidoelstellingen", zei CFO Frank Witter.

De financieel directeur voegde daaraan toe dat Volkswagen financieel erg gezond is, ondanks de kosten van het dieselschandaal.

Müller benadrukte ook de sterke financiële positie van Volkswagen, maar wees ook op de ervaring en de kunde binnen de onderneming, die moeten leiden tot het halen van de ambitieuze doelen.

In 2030 wil Volkswagen dat alle auto's die van de band rollen elektrisch zijn.

Door: ABM Financial News.

pers@abmfn.be

Redactie: +32(0)78 486 481

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Volkswagen verhoogt doelstellingen voor 2020

Resultaten moeten ruim een kwart omhoog.

(ABM FN-Dow Jones) Volkswagen heeft zijn doelstellingen voor 2020 opwaarts bijgesteld en rekent nu op ruim een kwart meer winst en omzet. Dit meldde de Duitse autofabrikant maandag in een conferentie met analisten.

Volkswagen wil tegen 2020 de omzet met ruim een kwart hebben verhoogd, De omzet van Volkswagen bedroeg vorig jaar 217,3 miljard euro. In maart lag deze doelstelling nog op ruim 20 procent.

De autofabrikant wil dat het operationeel resultaat voor bijzondere posten meer dan 25 procent hoger zal zijn in 2020 dan de 14,6 miljard euro van vorige jaar en de bijbehorende winst voor belasting meer dan 30 procent hoger zijn dan de 14,8 miljard euro van afgelopen jaar. Eerder lagen deze groeipercentages op respectievelijk 25 procent en ruim 25 procent.

Het concern wil dit onder meer realiseren door een flinke stijging van de verkoop van SUV's in de totale omzet en de start van de verkoop van elektrische auto's. Volkswagen heeft bekendgemaakt miljarden te investeren in de technologie voor elektrische en zelfrijdende auto's. In de komende vijf jaar gaat de onderneming ruim 20 miljard euro investeren.

Wat betreft het dividend wil Volkswagen in de komende vijf jaar het percentage van de nettowinst dat wordt uitgekeerd verhogen naar 30 procent. In 2016 was dit 20 procent.

Het aandeel Volkswagen noteerde maandagmiddag 3,4 procent hoger.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
ACM-boete voor Volkswagen wegens misleiding consument

De Duitse autoproducent Volkswagen is door de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) beboet wegens misleiding van de consument bij de verkoop van dieselauto's. De boete bedraagt €450.000. ACM neemt de maatregel vanwege de 'sjoemelsoftware'-zaak. In september 2015 bleek dat Volkswagen op grote schaal had gerommeld met de meting van de uitstoot van schadelijke gassen bij zijn dieselauto's, via de installatie van manipulatieve software.

Half miljoen boete 'in dit geval' het maximum

De boete van bijna een half miljoen euro is het maximale dat de ACM 'in dit geval' in rekening kan brengen, zo meldt ze in een dinsdag gepubliceerd persbericht. 'Omdat de verschillende overtredingen zijn terug te voeren op één feit, namelijk het installeren van manipulatiesoftware, kan de ACM het bedrijf hiervoor slechts één boete van €450.000 opleggen', aldus de toezichthouder. De ACM-maatregel heeft betrekking op de verkoop van auto's met een motor van het type EA 189, van de merken Volkswagen, Audi, Skoda en Seat, in de periode 2009-2015.

Activisten van Greenpeace houden een actie bij Volkswagen in Groot-Brittannië.REUTERS

De ACM stelt dat Volkswagen zich schuldig heeft gemaakt aan 'oneerlijke handelspraktijken'. Het Duitse autoconcern 'prees de auto's aan als milieuvriendelijk terwijl de resultaten van de emissietests met behulp van verboden software waren gemanipuleerd'. De misleiding betrof 'de belangrijkste kenmerken' van het product. Hierdoor hebben consumenten mogelijke een andere beslissing genomen dan wanneer ze wel de juiste informatie hadden ontvangen. De ACM heeft het onderzoek vorig jaar gestart op verzoek van de Consumentenbond.
'In strijd met professionele toewijding'

Volkswagen presenteerde destijds de betreffende dieselauto's als duurzaam en milieuvriendelijk, terwijl de testuitkomsten niet betrouwbaar waren door de ingebouwde software. Daarmee handelde het concern ook 'in strijd met de vereisten van professionele toewijding'. Verder stelde Volkswagen 'ten onrechte dat de auto's voldeden aan de goedkeuringseisen voor toelating tot de Europese markt'.

'Duidelijk signaal'
Volgens ACM-bestuurslid Cateautje Hijmans van den Bergh geeft de toezichthouder hiermee 'een duidelijk signaal af. Consumenten hebben recht op betrouwbare informatie.' De ACM meldt dat Volkswagen nog beroep kan aantekenen tegen de boete en dat consumenten bij Volkswagen een claim kunnen indienen als zij menen schade te hebben ondervonden van de oneerlijke handelspraktijken.

Ook de Consumentenbond wijst op zijn site consumenten met aantoonbare schade op de mogelijkheid van een claim. Volkswagen moet volgens de bond via een terugroepactie gratis de software van de auto's laten updaten zonder dat de rijeigenschappen van de auto verslechteren.

fd.nl/ondernemen/1229780/acm-boete-vo...
voda
0
Volkswagen's talks with cobalt producers end without deal

Reuters quoted cobalt industry source said that meetings last week between major cobalt producers including mining giant Glencore to supply the world's largest automaker Volkswagen with the material used to make batteries for electric vehicles ended without a deal. The talks last week in Wolfsburg, Germany, where VW is headquartered, had aimed to thrash out cobalt supply deals with Glencore, China's Huayou Cobalt, commodity trader Traxys, US miner Freeport-McMoran and Eurasian Resources Group.

Reuters reported exclusively that VW was moving to secure long-term supplies of cobalt for the group's ambitious electric vehicle plans. Earlier this month Volkswagen approved a 34 billion euro spending plan by the end of 2022 to accelerate its efforts to become a global leader in electric cars.

A VW spokesperson said that "We have requested different options for a hedge from the raw materials industry in the context of a tender ... We have already had constructive talks with the well-known suppliers and will continue those discussions. Besides supplies and costs, other topics in discussion include future capacity expansion, sustainability and transparency."

Cobalt metal prices at around USD 30 a lb are up from below USD 10 a lb in December 2015 and the highest since October 2008. Prices surged last year as auto makers and governments around the world started to promote electric vehicles in earnest as a means of cutting noxious fumes from cars fuelled by diesel- and petrol-powered engines.

Sources were unclear about whether VW was planning to buy the cobalt directly or indirectly for chemical and battery makers.

Source : Reuters
voda
0
Claimstichting VW doet dagvaarding de deur uit

Stichting Volkswagen Car Claim doet de dagvaarding waarin zij miljarden euro’s schadevergoeding eist van Volkswagen, Robert Bosch en andere bedrijven die betrokken zijn bij de sjoemelsoftwareaffaire, binnenkort de deur uit. De dagvaarding wordt vrijdag verzonden naar de aangeklaagde partijen, waaronder alle erkende dealers in Nederland, en belandt in het voorjaar bij de rechtbank in Amsterdam.

Dat zegt advocatenkantoor AKD in Rotterdam, de juridisch adviseur van de stichting. De claimstichting zegt 170.000 Nederlandse eigenaren te vertegenwoordigen van de Volkswagen-merken Seat, Audi, Volkswagen en Skoda. Zij menen gedupeerd te zijn door een schandaal dat de Duitse autobouwer sinds 2015 achtervolgt. In dat jaar bleek VW emissietesten te hebben gemanipuleerd met software, waardoor voertuigen schoner leken dan ze waren. Later bleek dat de autofabrikant hierin nauw samenwerkte met softwareleverancier Robert Bosch.

De stichting, die wordt geleid door oud-ANWB-voorman Guido van Woerkom, had de juridische procedure zes maanden geleden aangekondigd. De stichting zegt dat de maatregelen die het Volkswagen-concern heeft aangeboden, niet helpen om de emissie van schadelijke verbrandingsgassen onder de wettelijke normen te krijgen en dat de diesels nog meer software hebben die het milieu belast. Daarom moeten de eigenaren hun auto bij de dealer kunnen inleveren en het gehele aankoopbedrag terugkrijgen.

Volkswagen heeft de miljoenen eigenaren van auto's met een zogeheten EA189-dieselmotor een software-update aangeboden. Deze zorgt er volgens de stichting alleen voor dat de oorspronkelijke illegale software niet meer werkt. De fabrikant had echter ook beloofd dat de auto's daarna zouden voldoen aan de wettelijke emissienormen, maar daarvan is geen sprake. Bovendien zijn er veel automobilisten die na een update klagen dat hun wagen meer brandstof verbruikt of minder vermogen heeft.

In de Verenigde Staten is al een regeling getroffen met de half miljoen eigenaren van een diesel met de manipulatiesoftware. Dat kostte het concern meer dan $20 mrd. In Europa gaat het om zo'n 8,5 miljoen gedupeerden.
De dagvaarding is nog niet openbaar en staat dan ook bijvoorbeeld niet op de website van de stichting. Advocatenkantoor AKD zegt dat gedupeerden wel een kopie van de rechterlijke oproep kunnen inzien.

fd.nl/economie-politiek/1231988/claim...
voda
0
Volkswagen boss Mr Mueller urges end to diesel tax breaks

FP reported that the head of the world's biggest automaker Volkswagen has issued an unprecedented call to end tax breaks for diesel fuel in Germany, saying the technology must make way for cleaner ways of getting around. "I'm convinced that we need to question the sense and purpose of these diesel subsidies," Mr Mueller told business daily Handelsblatt. "We could more usefully invest the money in environmentally friendly propulsion."

German carmakers like BMW, Mercedes Benz and Volkswagen -- with its 12 brands ranging from Audi and Porsche to Skoda and Seat -- bet big on diesel in the 1990s, hoping to lower carbon dioxide output compared with petrol and meet greenhouse emissions targets.

They were supported by European governments offering tax breaks on the fuel, which last year amounted to some 7.8 billion euros ($9.2 billion) in Germany according to the country's federal environment agency (UBA).

But politics and industry have gradually changed their tune over the past two years, owing in part to VW's 2015 admission that it cheated regulatory tests on 11 million cars worldwide to make them appear to emit fewer harmful nitrogen oxides.

Faced with the prospect of their vehicles being banned from parts of some cities, carmakers have vowed to upgrade older vehicles and offer more battery-electric and hybrid options to consumers.

In recent months, firms like VW, Ford and BMW have offered drivers discounts to trade in older diesels for cars with the latest, less-polluting motors.

Source : AFP
voda
0
Audi recalls over 52,000 cars in US

PTI reported that Audi is recalling more than 52,000 luxury cars in the US and Canada to fix fuel lines that can leak and increase the risk of a fire. The recall covers certain A6 and A7 cars from the 2012 through 2014 model years.

The Volkswagen luxury brand said in government documents that the fuel lines have a compression point to make them easier to install. But over time, that point can weaken and may leak fuel.

The documents posted today by the National Highway Traffic Safety Administration say the cars were made between Jan. 25, 2011 and September 13, 2013. Audi says no fires or injuries have been reported.

Source : PTI
voda
0
Volkswagen AG names Skoda UK exec to head US sales as deliveries fall

Reuters reported that Volkswagen AG recently named a UK-based executive of Czech subsidiary Skoda to replace its former head of US sales whose departure was announced at the weekend as the German automaker's deliveries have plunged in the world's second-largest auto market.

Duncan Movassaghi will start the job on Feb. 1, VW said in a statement. He has been serving as managing director of Skoda UK with full responsibility for the brand in the United Kingdom.

Source : Reuters
voda
0
Volkswagen wil grotere rol spelen in VS

Gepubliceerd op 15 jan 2018 om 09:59 | Views: 226

Volkswagen 10:30
181,50 +0,50 (+0,28%)

VOLKSWAGEN AG VZO O.N. 12 jan
179,60 +1,46 (+0,82%)

DETROIT (AFN/BLOOMBERG) - Volkswagen wil zijn aanwezigheid in Noord-Amerika en dan vooral de Verenigde Staten vergroten. De Duitse automaker heeft voor de periode tot en met 2020 een budget van 3,3 miljard dollar klaarliggen om dit te bereiken, zo werd gemeld.

Volkswagen speelt als een van de grootste automakers ter wereld vooralsnog een ,,irrelevante" rol op de Amerikaanse markt. Het marktaandeel in de VS, de tweede automarkt wereldwijd, ligt momenteel op nog geen 2 procent. Met nieuwe modellen, waaronder een tweetal nieuwe sportieve terreinwagens, zal het Amerikanen proberen te verleiden.

Het bedrijf wil zijn marktaandeel in de VS dit jaar verdubbelen. Op termijn moet het marktaandeel nog verder omhoog. Verder wil het Duitse concern tegen 2020 op operationele basis minstens quitte draaien in de regio. Tot nu toe moet er geld bij.

Volkswagen kampt in de VS nog altijd met de naweeën van het dieselschandaal. Naast een aanzienlijke schadepost door terugroepacties en boetes liep het imago van de Duitsers een forse deuk op.
voda
0
Diesel Scandal - Volkswagen agreed to a settlement worth up to CAD 290.5 with owners of vehicles in Canada

Reuters reported that Volkswagen has agreed to a settlement worth up to CAD 290.5 with owners of vehicles in Canada affected by its diesel emissions-cheating scandal. The agreement provides for cash payments to owners of about 20,000 3.0-liter Volkswagen, Audi and Porsche diesel vehicles in Canada and is subject to court approval. The German automaker also agreed to pay a CAD 2.5 million civil penalty.

Mr Daniel Weissland, president and chief executive officer of Volkswagen Group Canada, said in a statement that "This is an important milestone towards making things right for all of our customers with affected diesel vehicles in Canada."

Last year, in a similar settlement in the United States, VW agreed to spend at least CAD 1.22 billion to fix or buy back nearly 80,000 vehicles with 3.0-liter engines. It also agreed to pay owners of vehicles who obtained fixes for excess emissions between CAD 8,500 and CAD 17,000.

Source : Reuters
voda
0
Volkswagen Group realiseert verkooprecord in 2017
Bijna 11 miljoen auto's verkocht.

(ABM FN-Dow Jones) Volkswagen Group heeft in 2017 een verkooprecord gerealiseerd en verkocht bijna 11 miljoen auto's. Dit maakte het grootste autoconcern van Europa woensdag bekend.

Het Duitse concern leverde afgelopen jaar 10,74 miljoen nieuwe auto's af, 4,3 procent meer dan in 2016. In december werden bijna 1 miljoen auto's afgeleverd, goed voor een stijging op jaarbasis van 8,5 procent. De verkoopstijging deed zich vorig jaar in alle continenten voor. In thuisland Duitsland daalde de autoverkopen vorig jaar evenwel met 0,4 procent.

Verder was er omzetstijging bij alle automerken van de groep, te weten VW, Audi, Skoda, Seat, Porsche en ook bij de vrachtwagenmerken MAN en Scania.

Het aandeel Volkswagen noteerde woensdagochtend ruim een procent lager.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Volkswagen launches all-new Jetta at Detroit Auto Show in America

Reuters reported that Volkswagen launched an all-new Jetta compact car, its biggest seller in America, at the Detroit Auto Show as it looks to revive sales in the world's second-largest auto market and move on from the emissions scandal that has tarnished its reputation over the past few years. The world's largest automaker is still grappling with investigations and lawsuits around the world related to revelations that it cheated government emissions tests for diesel-powered vehicles and has already paid USD 30 billion in fines and costs for the fraud.

VW said that but there are signs the German carmaker is repairing the damage with consumers. Volkswagen brand sales worldwide rose to a record 6.23 million cars in 2017, with demand in the US growing for the first time since 2013.

Audi CEO Mr Rupert Stadler, a member of VW's executive board, said that "Some of our critics thought the diesel crisis would block our view. Instead we have, undeterred by the crisis or rather fired by it, developed our digitization and electrification strategy."

In the United States, VW brand sales rose 5.2 percent in 2017, even as US consumers turned away from smaller cars that are still the brand's mainstay.

Mr Hinrich Woebcken, the new head of the Volkswagen brand in North America, said that "We are really starting to see the efforts of our work reflected in our sales."

Source : Reuters
Bijlage:
voda
0
Emissions Scandal - Volkswagen clinches record sales in 2017

AFP quoted Volkswagen as saying that it sold a record number of vehicles in 2017, putting it on track to hold on to the title of world's largest carmaker two years after its "dieselgate" emissions scandal. Some 10.74 million vehicles from VW or its subsidiaries ranging from Porsche and Audi to Skoda and Seat rolled out of dealerships last year -- an increase of 4.3 percent over the previous year.

Chief executive Matthias Mueller said in a statement that "We are grateful to our customers for the trust these figures reflect." VW's sales look likely to outstrip Japanese rival Toyota's, whose annual figure for last year is expected to stand at around 10.35 million units.

Nevertheless, the Wolfsburg-based group is still facing a growing challenge from the Renault-Nissan-Mitsubishi alliance, which also laid claim to the top spot.

Its chief Mr Carlos Ghosn told the French national assembly that, excluding trucks, Renault-Nissan-Mitsubishi sold 10.6 million vehicles worldwide last year.

Mr Ghosn said that "The alliance is the world's biggest carmaker, that's just been confirmed," adding that the VW figure includes 200,000 heavy trucks, which shouldn't be included in the total.

VW's strong performance underlines its recovery from the blow it was dealt two years ago, when it admitted in September 2015 to cheating regulators' emissions tests on millions of diesel cars worldwide. It has since begun to rebuild its reputation in some of the world's most important markets, with Chinese sales adding 5.1 percent to 4.2 million vehicles last year and US sales rising 5.8 percent to 625,000 vehicles.

Growth was more spectacular in South America, at 23.7 percent, but sales only reached 522,000 units in absolute terms.

Meanwhile, sales in Central and Eastern Europe including Russia rose by 13.2 percent to 745,000 vehicles.

Source : AFP
ffff
0
www.tijd.be/markten-live/nieuws/aande...

Volkswagen 190 Euro, vanmorgen 192 Euro,

Voor achtergrond les bovenstaand artikel EN de artikels die Hans/ Voda plaatste.

Volkswagen in 2018.......... reeds 14 procent in prijs gestegen.

En dan heb ik het nog niet over de vooruitzichten van de schadevergoedingen voor de benadeelde aandeelhouders. Kreeg gisteren een brief van de Rechtsanwaelte dat dat toch nog wel even kan duren.

Peter
voda
0
Duitse autoriteiten roepen 127.000 nieuwe Audi's terug

Het dieselschandaal sleept zich voort. Het Duitse agentschap voor het wegverkeer KBA heeft 127.000 nieuwe Audi-modellen met een V6-dieselmotor naar de garage teruggeroepen voor een aanpassing van de software. Dat schrijft Bild am Sonntag.

De dieselversie van de Audi A8 is een van de modellen die zijn teruggeroepen.Foto: Kai Pfaffenbach/Reuters

Volgens de Duitse zondagskrant hebben inspecteurs 'verboden uitschakelmechanismen' gevonden, waarmee de hoge emissie van schadelijke uitlaatgassen kan worden verhuld.

De overtredingen zouden zijn geconstateerd bij interne onderzoeken bij Audi die in nauw overleg met de autoriteiten zijn uitgevoerd. Audi is onderdeel van het Volkwagen-concern, waar eind 2015 grootschalige fraude met emissiesoftware voor dieselmotoren werd ontdekt.

Verplichte update
Handelsblatt meldt dat er nog naar een oplossing voor de software wordt gezocht en dat de dieselwagens zullen worden teruggeroepen zodra de update beschikbaar is. Het zou gaan om 77.600 Audi's die in Duitsland zijn geregistreerd. De overige auto's zijn in het buitenland verkocht. Hoeveel daarvan in Nederland rondrijden, is niet bekend.

Volgens Bild am Sonntag is de aanpassing verplicht. Wie geen gehoor geeft aan de oproep, dreigt niet meer met zijn wagen de weg op te mogen. Dit geldt in ieder geval voor topmodel A8, die tot midden vorig jaar is gemaakt. Audi zou tot 2 februari de tijd hebben om met een oplossing te komen. Daarna zou de Volkswagen-dochter anderhalf jaar de tijd hebben om de terugroepactie af te ronden.

Hardere aanpak
Audi doet volgens de Duitse pers al meer dan een jaar systematisch onderzoek naar verboden elektronica die de milieuautoriteiten om de tuin leiden. In juli 2017 zijn 850.000 auto's van de merken Porsche, Audi, Volkswagen met V6- en V8-dieselmotoren teruggeroepen. De eigenaren van deze wagens zijn echter niet verplicht om hun motoren te laten aanpassen.

De Duitse auto-expert Ferdinand Dudenhöffer zegt op de website van de Rheinische Post dat het pijnlijk is dat Audi probeerde met een vrijwillige terugroepactie het fraudeprobleem op te lossen, maar dat de autoriteiten daarmee geen genoegen nemen en nu een hardere aanpak eisen. Dat laat zien hoe ernstig de overtreding is. 'Het moederconcern in Wolfsburg zal boos zijn over de escalatie van de gebeurtenissen.'

fd.nl/ondernemen/1237977/duitse-autor...
voda
0
China passenger car market growing 4pct in 2018 - Volkswagen Group

Reuters reported that Volkswagen expects China's passenger car market to rise around 4 percent in 2018, with the German company's own vehicle sales in the country growing at a similar pace partly due to its continued emphasis on sport-utility vehicles. Volkswagen Group China, which includes brands such as Audi, Skoda, Seat as well as Volkswagen, sold a total of 4.18 million vehicles in China last year, an increase of "a little bit more than 5 percent" from 2016, Volkswagen's China chief, Jochem Heizmann, said at a media roundtable in Beijing.

The growth last year outpaced overall gains in the world's biggest auto market, and Heizmann said Volkswagen Group China does not expect sales growth to fall short this year.

Volkswagen expects China's overall 2018 passenger car market to grow at around the same pace as last year, which the German executive said was about 4 percent.

Heizmann said that "Our intention is not to be behind that as VW Group China this year." Heizmann said the new year will likely start slowly but will likely pick up steam later, adding Volkswagen would reap the benefits of an SUV push.

China's vehicle market "is going strongly in the direction that half of the passenger car volume will be SUVs", Heizmann said. "Out SUV offensive will continue this year."

Source : Reuters
voda
0
Bosch warns that tests on monkeys further damage trust in diesel

Reuters cited Germany's Robert Bosch warned that revelations about animal experiments in the auto industry may hamper efforts to restore trust in diesel, a key technology which helped the auto supplier post higher profits last year. Germany's car industry has come under renewed fire after the New York Times reported last week that German carmakers used an organisation called European Research Group on Environment and Health in the Transport Sector (EUGT) to commission tests exposing monkeys to toxic diesel fumes.

The study, conducted in 2014, was designed to defend diesel following revelations that the fuel's exhaust fumes were carcinogenic, the newspaper reported.

Mr Volkmar Denner, Bosch Chief Executive said, warning that a decline in demand for diesel could pose a threat to jobs, the report is damaging for the entire industry.

Mr Denner said that "Bosch had nothing to do with the animal experiments. I am as appalled as you all are."

He said that the best way to tackle pollution is to return to a fact-based debate about its causes, but that effort has suffered a significant setback due to the news of the study involving monkeys.

Source : Reuters
3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 ... 150 151 152 153 154 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 15:29
Koers 121,150
Verschil -0,800 (-0,66%)
Hoog 121,350
Laag 120,000
Volume 295
Volume gemiddeld 3.367
Volume gisteren 1.029

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront