TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom in 2018

5.112 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 ... 252 253 254 255 256 » | Laatste
Koperlijktopgoud
0
Denk dat jij spoken ziet.
Ik geloof niet dat goddijn dit toestaat
Ook is sport denk ik niet verkocht
Wie wil dit in zijn geheel kopen ?
ketchup
2

Een vijandige benadering hoeft niet te leiden tot een vijandig bod, maar de geest is dan uit de fles en dat hebben we recent gezien bij Unilever, Accell en PostNl en daarna is het voor een bestuur nooit meer het zelfde en ook dat zien we dan ook bij deze fondsen
De focus is dan immer presteren om in ieder geval dezelfde koers potentie te laten zien wat men indicatief bereid was te betalen en anders moet je het veld ruimen

HG gaat het zover niet laten komen en weet dat enkel een substantieel hogere koers hem en zijn partners in het zadel houden
Hij krijgt noch meer tijd, noch meer krediet, time is up
[verwijderd]
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 21 januari 2018 18:42:

Een vijandige benadering hieft niet te leiden tot een vijandig bod, maar de geest is dan uit de fles en dat hebben we recent gezien bij Unilever, Accell en PostNl en daarna is het voor een bestuur nooit meer het zelfde en ook dat zien we dan ook bij deze fondsen
De focus is dan immer presteren om in ieder geval dezelfde koers potentie te laten zien wat men indicatief bereid was te betalen en anders moet je het veld ruimen

HG gaat het zover niet laten komen en weet dat enkel een substantieel hogere koers hem en zijn partners in het zadel houden
Hij krijgt noch meer tijd, noch meer krediet, time is up

Sorry Wies maar bij PostNL is die geest IN de fles gebleven!!!
tatje
0
quote:

RickBreda schreef op 16 januari 2018 13:21:

Nog even om het korte termijn geheugen op te frissen het positieve bericht van vorige week waarop de koers eindelijk deed herstellen.
Vandaag de dag niets veranderd aan het positieve bericht en de gouden toekomst voor TT dus stop de dalende waanzin en sla aan het kopen van dit absurd goedkope aandeel!

CES, Las Vegas, 8 januari 2018 TomTom (TOM2) en Baidu, Inc. (NASDAQ: BIDU) hebben vandaag een uitbreiding aangekondigd van hun samenwerking op High Definition (HD) -kaarten voor autonoom rijden.

TomTom's HD Map en TomTom AutoStream, die vandaag op CES werd aangekondigd, worden vooraf geïntegreerd in Baidu's open autonome rijplatform Apollo, waardoor ontwikkelaars toegang hebben tot de nieuwste TomTom HD Map-gegevens, om de productie van autonome rijproducten te versnellen.

TomTom AutoStream is een innovatieve kaartbezorgservice voor autonoom rijden en geavanceerde rijhulpsystemen. Hiermee kunnen voertuigen een horizon maken voor de weg die voor hen ligt door de nieuwste kaartgegevens van de TomTom-cloud te streamen. Door ervoor te zorgen dat de kaart die wordt gebruikt voor het aandrijven van geavanceerde rijfuncties altijd de nieuwste is, verbetert TomTom AutoStream het bestuurderscomfort en de veiligheid.

TomTom's HD Map is een revolutionair digitaal kaartproduct dat is bedoeld om geautomatiseerde voertuigen veiliger en comfortabeler te maken door sensoren aan te vullen, accurate lokalisatie mogelijk te maken en routeplanning mogelijk te maken. TomTom's HD Map dekt al de VS, West-Europa en Japan met meer dan 380.000 km snelwegen en gemarkeerde snelwegen. Met toonaangevende dekking voor HD-kaarten en geavanceerde kaartmakingtechnologieën, helpt TomTom de autonome rij-visie te realiseren.

Harold Goddijn, CEO van TomTom, zei: "Ik aarzel niet om te zeggen dat TomTom's HD Map, en technologieën voor autonoom rijden, cruciaal zullen zijn voor de voertuigen van de toekomst." Werken met Baidu, die onze visie en vastberadenheid delen, om de toekomst van het rijden versnellen - is een volgende stap op weg naar deze toekomst. "

Weihao Gu, GM van Intelligent Vehicle Division, Baidu, zei: "Kaartgegevens zijn essentieel voor de ontwikkeling van autonome voertuigen. De wereldwijd uniforme HD-kaartservice die we met TomTom hebben gecreëerd, maakt het voor OEM's en technologiebedrijven eenvoudiger om systemen te engineeren en testen, en de uitbreiding van TomTom AutoStream verbetert dit door Apollo-partners tijdig toegang te geven tot de nieuwste kaartgegevens. Dit versterkt ons autonome rijplatform van Apollo nog verder en zal de sector als geheel helpen om de voortgang te versnellen. "

Baidu is de toonaangevende internetzoekmachine in de Chinese taal en een belangrijke leverancier van cartografische diensten in China. Door gebruik te maken van zijn middelen en mogelijkheden op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), heeft het bedrijf sinds 2013 HD-kaarten ontwikkeld met behulp van slimme technologieën, zoals diepgaand leren, om gegevensverwerking en het maken van kaarten te automatiseren. Apollo is voor het eerst aangekondigd in april 2017 en is het open autonome rijplatform van Baidu, dat een uitgebreide, veilige en betrouwbare all-in-one oplossing biedt die alle belangrijke functies en functies van een autonoom voertuig ondersteunt. Apollo streeft naar een gezamenlijk ecosysteem voor bedrijven om samen te werken en de ontwikkeling en verspreiding van autonome rijtechnologie te bevorderen.

Door de TomTom HD Map en TomTom AutoStream vooraf in het Apollo-platform van Baidu te integreren, zetten TomTom en Baidu een wereldwijde standaard voor HD-kaarten.

De TomTom-booth is te vinden in het Las Vegas Convention Center, North Hall, Booth # 5226, waar TomTom zijn technologieën voor autonoom rijden zal demonstreren, evenals zijn kerntechnologieën - cartografie, navigatie en verkeersdiensten.
Frans Pauwels Corinne en Harold en Alain hebben we toch samen op de CES foto gezien.
Mijn mening over de 1 miljoen aandelen die pieter Geelen minder heeft.

Tom Tom kwam 1 miljoen aandelen tekort bij de aandelen inkoop.

Dan is degene die niet meer in Tom Tom werkt de l.l.

Is ook wel eerlijk, dadelijk een hoofdprijs waar je geen kl.ten voor hebt gedaan.

Ik ga niet in op Harold Corinne en peter Frans Pauwels, die toch nog dagelijks in Tom Tom werken en over de hele wereld vliegen.

Als ik 1 miljoen aandelen ga halen bij een founder, dan kies ik ook voor degene die er niets meer voor doet, dus Pieter Geelen.

Taco zei geen dirty exit en geen uitlenen van de founders van aandelen.

Voor mij blijft, het is zo, of we gaan naar de rechter !

Alle aantijgingen tegen Harold op dit Forum !

"" Harold Goddijn, CEO van TomTom, zei: "Ik aarzel niet om te zeggen dat TomTom's HD Map, en technologieën voor autonoom rijden, cruciaal zullen zijn voor de voertuigen van de toekomst." Werken met Baidu, die onze visie en vastberadenheid delen, om de toekomst van het rijden versnellen - is een volgende stap op weg naar deze toekomst. """

Aarzel niet en cruciaal.

In jullie ogen. liegt Harold dus zelfs in PBs.

De ballen.

[verwijderd]
0
quote:

Mojo schreef op 18 januari 2018 13:45:

[...]
Juist omdat in het voordeel is en positief is geloof ik er niet in.
Geniale benadering. Petje af!
[verwijderd]
1
quote:

Mojo schreef op 18 januari 2018 13:28:

[...]

Kortom het kan vriezen en het kan dooien! TA is bullshit
En uw posts zijn pareltjes, van fundamentele analyse of nieuwtjes van het eerste uur?

Kan best zijn hoor, maar dan weet je ze erg spaarzaam te gebruiken. Ik zag dat je 3 ab'tjes kreeg voor je vrij plat antwoord op Reversal zn analytische benadering van de markt. Dan moet het haast zijn of jij hebt een Mister Whisper in het hoge management van Tomtom. Dat zie ik weliswaar niet meteen terug in je posts.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet de moeite heb genomen die historiek gans te doorspitten.
[verwijderd]
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 21 januari 2018 18:42:

Een vijandige benadering hoeft niet te leiden tot een vijandig bod, maar de geest is dan uit de fles en dat hebben we recent gezien bij Unilever, Accell en PostNl en daarna is het voor een bestuur nooit meer het zelfde en ook dat zien we dan ook bij deze fondsen
De focus is dan immer presteren om in ieder geval dezelfde koers potentie te laten zien wat men indicatief bereid was te betalen en anders moet je het veld ruimen

HG gaat het zover niet laten komen en weet dat enkel een substantieel hogere koers hem en zijn partners in het zadel houden
Hij krijgt noch meer tijd, noch meer krediet, time is up

En het is ook nog eens the right thing to do!

Kan hij daarna al high five-end door Amsterdam lopen...
[verwijderd]
2

Ik heb sinds kort put opties (Feb, € 8,40) op TomTom. Ik kijk al jaren met verbazing naar de koers van dit bedrijf. Volgens mij wordt de waarde van TomTom voor 90% bepaald door twee factoren: 1) een scenario waarin TomTom wordt overgenomen en 2) de waarde van het intellectueel eigendom.

De cijfers van TomTom zijn echter zwaar onder de maat en de koers van TomTom zou in een zelfstandig scenario geen € 8,70 noteren, maar eerder onder de € 5

  • In 2016 en waarschijnlijk in 2017 teruglopende omzetten
  • WPA in 2015 € 0,08 en in 2016 € 0,05. In verhouding tot de koers natuurlijk bedroevend slecht.
  • In 2015 en 2016 negatieve vrije cash flow
  • 75% van de activazijde van de balans is goodwill en intangiblle assets. Uiteraard is dit een algemeen kenmerk van technologie bedrijven. Echter wat zijn die immateriële activa waard als je er zo weinig geld mee verdient?

Een zelfstandig TomTom rechtvaardigt geen koers van € 8,70. De vraag is dus welke partij meer dan € 2 miljard voor de patenten, kennis en technologie van TomTom wil betalen?

[verwijderd]
0
quote:

AnalytischDenker schreef op 21 januari 2018 21:25:

Ik heb sinds kort put opties (Feb, € 8,40) op TomTom. Ik kijk al jaren met verbazing naar de koers van dit bedrijf. Volgens mij wordt de waarde van TomTom voor 90% bepaald door twee factoren: 1) een scenario waarin TomTom wordt overgenomen en 2) de waarde van het intellectueel eigendom.

De cijfers van TomTom zijn echter zwaar onder de maat en de koers van TomTom zou in een zelfstandig scenario geen € 8,70 noteren, maar eerder onder de € 5

  • In 2016 en waarschijnlijk in 2017 teruglopende omzetten
  • WPA in 2015 € 0,08 en in 2016 € 0,05. In verhouding tot de koers natuurlijk bedroevend slecht.
  • In 2015 en 2016 negatieve vrije cash flow
  • 75% van de activazijde van de balans is goodwill en intangiblle assets. Uiteraard is dit een algemeen kenmerk van technologie bedrijven. Echter wat zijn die immateriële activa waard als je er zo weinig geld mee verdient?

Een zelfstandig TomTom rechtvaardigt geen koers van € 8,70. De vraag is dus welke partij meer dan € 2 miljard voor de patenten, kennis en technologie van TomTom wil betalen?

Kid? Ben jij het?

Advocaat van de Duivel
2
quote:

AnalytischDenker schreef op 21 januari 2018 21:25:

Ik heb sinds kort put opties (Feb, € 8,40) op TomTom. Ik kijk al jaren met verbazing naar de koers van dit bedrijf. Volgens mij wordt de waarde van TomTom voor 90% bepaald door twee factoren: 1) een scenario waarin TomTom wordt overgenomen en 2) de waarde van het intellectueel eigendom.

De cijfers van TomTom zijn echter zwaar onder de maat en de koers van TomTom zou in een zelfstandig scenario geen € 8,70 noteren, maar eerder onder de € 5

  • In 2016 en waarschijnlijk in 2017 teruglopende omzetten
  • WPA in 2015 € 0,08 en in 2016 € 0,05. In verhouding tot de koers natuurlijk bedroevend slecht.
  • In 2015 en 2016 negatieve vrije cash flow
  • 75% van de activazijde van de balans is goodwill en intangiblle assets. Uiteraard is dit een algemeen kenmerk van technologie bedrijven. Echter wat zijn die immateriële activa waard als je er zo weinig geld mee verdient?

Een zelfstandig TomTom rechtvaardigt geen koers van € 8,70. De vraag is dus welke partij meer dan € 2 miljard voor de patenten, kennis en technologie van TomTom wil betalen?

Tsja....dat kun je je afvragen. Je kunt ook eens heel kritisch naar de cijfers kijken en die corrigeren met de afschrijvingen....als je de investeringen activeert. Dan ontstaat een heel ander beeld.
[verwijderd]
0
quote:

AnalytischDenker schreef op 21 januari 2018 21:25:

Ik heb sinds kort put opties (Feb, € 8,40) op TomTom. Ik kijk al jaren met verbazing naar de koers van dit bedrijf. Volgens mij wordt de waarde van TomTom voor 90% bepaald door twee factoren: 1) een scenario waarin TomTom wordt overgenomen en 2) de waarde van het intellectueel eigendom.

De cijfers van TomTom zijn echter zwaar onder de maat en de koers van TomTom zou in een zelfstandig scenario geen € 8,70 noteren, maar eerder onder de € 5

  • In 2016 en waarschijnlijk in 2017 teruglopende omzetten
  • WPA in 2015 € 0,08 en in 2016 € 0,05. In verhouding tot de koers natuurlijk bedroevend slecht.
  • In 2015 en 2016 negatieve vrije cash flow
  • 75% van de activazijde van de balans is goodwill en intangiblle assets. Uiteraard is dit een algemeen kenmerk van technologie bedrijven. Echter wat zijn die immateriële activa waard als je er zo weinig geld mee verdient?

Een zelfstandig TomTom rechtvaardigt geen koers van € 8,70. De vraag is dus welke partij meer dan € 2 miljard voor de patenten, kennis en technologie van TomTom wil betalen?

ING (via catch-up)

we look for cash adjusted EPS - versus P/L adjusted EPS

2018: 0.80 vs 0.40
2019: 0.93 vs 0.50
2020: 1.08 vs 0.65
holenbeer
0
quote:

AnalytischDenker schreef op 21 januari 2018 21:25:

Ik heb sinds kort put opties (Feb, € 8,40) op TomTom. Ik kijk al jaren met verbazing naar de koers van dit bedrijf. Volgens mij wordt de waarde van TomTom voor 90% bepaald door twee factoren: 1) een scenario waarin TomTom wordt overgenomen en 2) de waarde van het intellectueel eigendom.

De cijfers van TomTom zijn echter zwaar onder de maat en de koers van TomTom zou in een zelfstandig scenario geen € 8,70 noteren, maar eerder onder de € 5

  • In 2016 en waarschijnlijk in 2017 teruglopende omzetten
  • WPA in 2015 € 0,08 en in 2016 € 0,05. In verhouding tot de koers natuurlijk bedroevend slecht.
  • In 2015 en 2016 negatieve vrije cash flow
  • 75% van de activazijde van de balans is goodwill en intangiblle assets. Uiteraard is dit een algemeen kenmerk van technologie bedrijven. Echter wat zijn die immateriële activa waard als je er zo weinig geld mee verdient?

Een zelfstandig TomTom rechtvaardigt geen koers van € 8,70. De vraag is dus welke partij meer dan € 2 miljard voor de patenten, kennis en technologie van TomTom wil betalen?

Het antwoord op je vraag is, helaas, erg simpel: alle huidige aandeelhouders. De marketcap is ruim 2 miljard. Kan morgen weer onder de 2 miljard zitten, overigens.
Wat bedoel je overigens met: in een zelfstandig scenario? TT is toch zelfstandig nu, of zijn ze van iemand afhankelijk?
[verwijderd]
0
Zenuity inside; het is maar door welke ogen...

Self-Driving Automobiles Imply New Love for the Auto Business


Henrik Fisker spent this year's CES at Booth 3315, standing next to a deep red, curvaceous, quirky electric sedan with doors that pivot like wings. The EMotion is the work of Fisker Inc, the car designer's latest venture. But the stage Fisker and the car stood on didn't say Fisker Inc. It said Quanergy—a Silicon Valley-based startup that makes lidar sensors for self-driving cars; it has plans to embed several of its units is discreetly into the new car.

Fisker wasn't the only one shacking up at CES. Ford’s display highlighted not cars, but its deal with Dominos to work on autonomous pizza deliveries. Pizza Hut announced a partnership with Toyota. Lyft joined forces with Aptiv to give showgoers rides in autonomous cars. Nobody was going it alone.

But at the Detroit Auto Show just a week later—which is still about cars, not all this mobility stuff—Mercedes didn't unveil the newest, brashest G-Class in conjunction with its exhaust supplier. Dodge didn’t team up with a construction company to showcase its new Ram 1500 pickup. Unless you're a car geek, you've probably never heard of Delphi, ZF, Bosch, or Valeo, the global megasuppliers on which the auto industry depends. That's because automakers take pains never to mention those companies (. When they buy an advanced cruise control system or hybrid components, they slap their own made-up name on them, and market them as their innovations.


The race to develop driverless cars is . As cars learn to drive themselves, they require components from new sorts of companies, many of them startups. "The entire value chain is now screwed up, we're seeing something different happening here," says Dennis Nobelius. He's the CEO of Zenuity, a joint venture focused on self-driving software, formed between safety equipment supplier Autoliv and Volvo, and which also has partnerships with Nvidia, TomTom, and Ericsson.

lockportpress.com/self-driving-automo...
DerksVisie
0
quote:

AnalytischDenker schreef op 21 januari 2018 21:25:

Ik heb sinds kort put opties (Feb, € 8,40) op TomTom. Ik kijk al jaren met verbazing naar de koers van dit bedrijf. Volgens mij wordt de waarde van TomTom voor 90% bepaald door twee factoren: 1) een scenario waarin TomTom wordt overgenomen en 2) de waarde van het intellectueel eigendom.

De cijfers van TomTom zijn echter zwaar onder de maat en de koers van TomTom zou in een zelfstandig scenario geen € 8,70 noteren, maar eerder onder de € 5

  • In 2016 en waarschijnlijk in 2017 teruglopende omzetten
  • WPA in 2015 € 0,08 en in 2016 € 0,05. In verhouding tot de koers natuurlijk bedroevend slecht.
  • In 2015 en 2016 negatieve vrije cash flow
  • 75% van de activazijde van de balans is goodwill en intangiblle assets. Uiteraard is dit een algemeen kenmerk van technologie bedrijven. Echter wat zijn die immateriële activa waard als je er zo weinig geld mee verdient?

Een zelfstandig TomTom rechtvaardigt geen koers van € 8,70. De vraag is dus welke partij meer dan € 2 miljard voor de patenten, kennis en technologie van TomTom wil betalen?

Ik denk niet dat TomTom momenteel genoteerd staat met de mogelijkheid binnenkort te worden overgenomen. Mocht dat wel zo zijn, dan zou met de huidige hosanna van de zelfrijdende auto's, TomTom minimaal op €10,- staan. Nee dit maakt het aandeel juist goedkoop want de founders hebben een te groot belang in het bedrijf waardoor vijandige overname zowat onmogelijk wordt.

Het aandeel staat juist op deze prijs, omdat de ware contracten voor de zelfrijdende auto pas rond 2019/2020 zal meetellen met de kwartaalcijfers. 2019/2020 is nog heel ver weg (zeker voor de beleggerswereld) en er zijn op de rest van de beurs momenteel zeer goede rendementen te halen. Dus is het niet zo gek dat er niet echt druk op de koers staat.

Voor de wat langere termijn-belegger ziet het er naar uit dat dit de prijs is die je moet betalen om in te stappen, om mee te kunnen doen met de terugkeer van TomTom. En als je puur naar de technologie kijkt dat TomTom in bezit heeft, is het eigenlijk niet zo duur:

- Wereldwijde kaarten, TomTom Maps
- Gedetailleerde locatie-data met TomTom Traffic
- Gedetailleerde voertuig-informatie met TomTom Telematics
- RadarRoadSignature, RoadDNA, AutoStream, MotionQ, en HD-maps allemaal technologie dat speciaal is gemaakt voor de zelfrijdende auto.

Goed de kwartaalcijfers zijn inderdaad nog niet goed, en wellicht is er zelfs geld te maken met puts voor de komende cijfers. Maar de technologie en samenwerkingen die zijn er, alleen nog even wachten tot dit ook zichtbaar is in de cijfers.

[verwijderd]
0
DerksVisie
0
quote:

Sunshine Band schreef op 21 januari 2018 23:00:

Voor z'n alias kiest 'analytischdenker' wel een zeer eenzijdige benadering
Ik ken hem van Delta Lloyd en een aantal andere aandelen. Vaak is er wel zorgvuldig onderzoek gedaan, en komt hij met goede feiten. Maar dit keer is het gewoon te kort door de bocht.
Grey01
0
Tijdje weggeweest en zit nog steeds in Tom2. Ook calls gekocht (jun'18/9,00). Nieuws van de CES zie ik als positief voor T2. De ideale autorijden komt binnen handbereik.
5.112 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 ... 252 253 254 255 256 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront