TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Februari 2018

2.606 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... 127 128 129 130 131 » | Laatste
bezinteergebelegt
0
quote:

Topper schreef op 8 februari 2018 11:08:

[...]

Bijgewerkte lijst:

januari 2017
- CES en melding dat 82% van OEMS de HD maps testen
februari 2017
- Samenwerking met Qualcomm (project om data over de positie van auto's in navigatiesystemen te verwerken)
- Raad van Commissarissen wordt vernieuwd, Michael Rhodin (IBM) treedt toe
maart 2017
- TomTom & Volvo test voor zelfrijdende auto
- Intel neemt Mobileye over voor 15 miljard (45* jaaromzet)
- Uitbreiding HD kaarten USA (185.000 kilometer aan 'highways' en 'interstates' in 48 staten)
april 2017
- Outlook 2017 teleurstellend (omzetverlaging naar 925 - 950 mln)
- Hogere waardering Here kaarten (BMW)
- Aanpassing sectie mbt uitgifte aandelen: "tot 10% ivm dan wel in relatie tot fusies en overnames en of strategische allianties'
juni 2017
- Samenwerking Bosch, Radar Road Signature (exacte locatie op de weg te bepalen, HD Map van TomTom)
juli 2017
- Samenwerking Baidu (gebruik TomTom HD platform voor maken van kaarten in China) (geen impact op resultaten 2017)
- Samenwerking Cisco aan nieuwe technologie om sneller informatie over verkeerstromen te vergaren (geen impact op resultaten 2017)
- Halfjaarcijfers met nadruk op focus B2B, Sports divisie wordt herzien
- Afboeking van 169 miljoen op Consumer
- 40% meer opties voor Harold en 66% meer voor Taco en Alain
- VEB onthoudt zich van stemming op de nieuwe termijnen voor Harold en Wakkie
september 2017
- Bernd Leukert nieuwe commissaris bij TomTom (SAP)
- In RvC zowel link naar SAP als naar IBM. SAP opgericht door ex-medewerkers IBM
- TomTom breidt traffic diensten uit naar 68 landen
- Deal met Daimler voor levering kaarten Noord-Amerika
- Peugeot selecteert TomTom als leverancier voor de nieuwe nieuwe 5008 SUV
- Start aandeleninkoop t.w.v. 50 miljoen euro
- TomTom zet mes in personeelsbestand Sports
oktober 2017
- TomTom sluit deal met Michelin, voor nieuwe app vrachtwagenchauffeurs
- Cijfers Q3 omzetverlaging naar 900 miljoen, B2B omzet echter voor eerst meer dan Consumer bijdrage
- Uiterlijk bij jaarcijfers in februari uitkomst over Sports, benaderd door diverse geïnteresseerden
- TomTom sluit deal met Leaseplan voor connected car
- TomTom sluit deal met Zenrin voor HD maps in Japan, 18.000 km al in kaart gebracht (geen impact op resultaten 2017)
- FIL neemt een kapitaalbelang van 3,07 procent met een stemrecht van 2,49 procent.
november 2017
- TomTom verbetert portal voor ontwikkelaars (Het gaat daarbij bijvoorbeeld om partijen die zich bezighouden met autonoom rijden en Internet of Things (IoT)).
- Flevo deelnemingen uit TomTom (4,99 procent).
- TomTom lanceert TomTom Route Monitoring
- TomTom geselecteerd door Transport Systems Catapult om mobiliteit in de UK te supporten
- Diensten TomTom op Azure van Microsoft
december 2017
- Tomtom rondt aandeleninkoop af
januari 2018
- Bosch en Continental nemen een 5% belang in Here
- TomTom voert nieuwe boekhoudregels in
- TomTom maakt zijn HD-routekaarten en een nieuwe service, genaamd TomTom AutoStream, beschikbaar in Apollo, Baidu's platform voor autonoom rijden. De dienst wordt behalve met Baidu ook gelanceerd met Zenuity
- Demonstratie gegeven van wat het oplevert als TomTom's HD-kaarten worden gekoppeld aan cameratechnologie en GPS-data van het zogeheten Drive Data Platform van Qualcomm. De samenwerking met die Amerikaanse chipsmaker wordt eveneens verder uitgebreid, aldus TomTom.
- TomTom MotionQ aan het publiek getoond. Het bedrijf omschrijft die vernieuwing als ,,een rijconcept gericht op het comfort van passagiers in zelfrijdend vervoer
februari 2018
- TomTom lanceert nieuwe product line voor fleetmanagement
- Cijfers 2017: 903 miljoen omzet (waarvan B2B omzet voor eerst meer dan Consumer), automotive order intake meer dan 400 miljoen euro, 16% groei in Telematics, geen concrete update over Sports . Outlook 2018 van 800 miljoen euro
- TomTom lanceert audio traffic
- TomTom on treet parking service beschikbaar

AB, mooi lijstje.

Nu weet ik bijna wat Tommie eigenlijk allemaal doet.
gvanmaarsum
5
Kijk naar deze namen bij de tomtom vacature:

Audi, Volkswagen, BMW, Jeep, Mercedes-Benz, Toyota, Ford, Nissan, GM and many more.

Bijlage:
Tordan
1
quote:

Dokus_ schreef op 8 februari 2018 10:03:

[...]

nee, dat komt omdat de intrinsieke waarde van tomtom 15 eu is en het voor 7,90 nu te koop is!
???? Intrinsieke waarde is amper 3 euro!!!
Advocaat van de Duivel
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 8 februari 2018 06:51:

[...]
Xynix is een opgewonden standje uit 040, zat met geld voor een nieuw huis (contract al getekend) volgens zijn eigen zeggen nog te speculeren met daghandel in TT-opties.
Maar is misschien ook wel de verstandigste van ons allemaal. In de zin van zelfkennis. Beter opgewonden en romantisch leven dan geen leven.

Hij zit karakterologisch anders in elkaar dan ik, maar ik mag en mocht hem zeer, al vanaf voorjaar 2009. Toen begon ik net als TT-belegger en deelnemer aan dit forum, Xynix (toen heette hij anders) deed al langer mee. Hij verwelkomde elke serieuze inbreng.

Naast optiebelegger is hij een heel goede handen-uit-de-mouwen en handige self-educated techneut. Hij legde mij meermalen op dit forum uit hoe ik zelf het een of ander ingewikkeld apparaat in elkaar kon zetten, voor mijzelf en mijn kids. Maar dat was aan mij niet besteed. Ik heb een exacte opleiding, maar dan vooral theoretisch, ik heb twee linkerhanden. En ouderwets, mijn docenten waren van voor of vlak na WO-II. Als ik ergens een kabeltje in moet pluggen, maak ik mij zorgen over de ingangs- en uitgangs-impedanties. Dat schiet niet op...

Xynix is nog veel meer. Ook een cello-bouwer, en volgens mij een goeie. Doet nog meer op muzikaal vlak in het Eindhovense, er zijn connecties met een zeer muzikale vriendin van mij, op haar instrument de beste onder de grote rivieren. Dochter van 'hoofd opleidingen' bij Philips in de jaren '35-'65. En zo is de cirkel weer rond, want Xynix en ik konden heerlijk leuteren over Philips en het NatLab, en ASML natuurlijk.

Nu post Xynix alleen nog maar af en toe op het ASML-forum. Na jaren enthousiasme op het TT-forum begon hij twee jaar geleden te aarzelen, en zich een jaar geleden te ergeren. Vol argwaan naar de TT-directie, overtuigd van vuile spelletjes. Nu zijn het er velen, hij was een van de eersten.
Ik heb hem daarop wel eens bekritiseerd, maar ergens had hij een punt. In ieder geval ben ik nu ook zover dat ik de woorden van HG met vele korrels zout neem. Teveel niet nagekomen of vage beloften, teveel misleiding ("Sports gaat prima").
En nu vreselijk amateurisme over de uitleg van cijfers en IFRS. In hun jaarstukken en conference call: correctie op correctie. Als docent keurde ik dat soort antwoorden bij tentamens af. Ik zei: "Het is de bedoeling dat jullie de meerkeuzevragen beantwoorden, niet dat ik mag kiezen uit jullie meerkeuze-antwoorden."

Ik dwaal af. Ik zei: Xynix is wijs en kent zichzelf. Al zou ik blij opveren als hij zich hier weer vertoont, hij heeft er goed aan gedaan om hier weg te wezen. Het zou hem alleen maar pijn doen.

Zover ben ik nog niet. Meer masochist dan Xynix misschien.
Xynix heeft m.b.t. TomTom de voor hem beste keuze gemaakt. Dat bewonder en respecteer ik.
Ik zal hem dan ook niet meer vragen om hier terug te keren. Uit waardering en respect.

Mooi stukje proza!
AB
[verwijderd]
1
quote:

gvanmaarsum schreef op 8 februari 2018 11:18:

Kijk naar deze namen bij de tomtom vacature:

Audi, Volkswagen, BMW, Jeep, Mercedes-Benz, Toyota, Ford, Nissan, GM and many more.

Dus in USA dan kennelijk zowel Ford als GM erbij.

Dat zou mega mega goed nieuws zijn.

En Nissan was dus kennelijk geen verspreking.
gvanmaarsum
0
quote:

gvanmaarsum schreef op 8 februari 2018 11:18:

Kijk naar deze namen bij de tomtom vacature:

Audi, Volkswagen, BMW, Jeep, Mercedes-Benz, Toyota, Ford, Nissan, GM and many more.

En volgens Goddijn zijn er geen klanten verloren. En deze vacature is heel recent.

Ford en GM, die produceren pas aantallen!!!
Dokus
0
quote:

groeibriljant schreef op 8 februari 2018 11:00:

[...]

Ben benieuwd.

De waarde van maps (zie peer HERE) is alleen maar verder toegenomen. HD-maps zijn een stuk duurder dan SD-maps. Ze leveren minimaal 15x meer op per auto via de jaarabonnementen (SD is eenmalig 40-60 euro en wellicht nog wat updates).

Ook de prijzen die in telematics worden betaald voor overnames zijn goed. Verizon is flink aan het bijkopen.

Verder is de strategische deal voor maps in China van TomTom met Baidu zeer belangrijk voor de waarde van de TomTom-technologie. Daarmee wordt 1 wereldwijde softwarestandaard neergezet. Dat is zeer interessant en kostenbesparend voor de OEM's.
Maar het probleem is dat HD maps nog amper worden verkocht. Alleen maar ter test en de vraag is wanneer gaat dit voor de consument worden uitgerold! voorlopig alleen maar gissen!

geldt ook voor die wereldwijde standaard. voorlopig is er nog helemaal niets dat uberhaupt duidt of er wel een standaard nodig is! zolang het nog niet in miljoenen auto's zit ingebouwd blijft het bij testen en gissen!

DAT is het grote probleem voor de huidige koers!
Dokus
0
quote:

groeibriljant schreef op 8 februari 2018 11:22:

[...]

Dus in USA dan kennelijk zowel Ford als GM erbij.

Dat zou mega mega goed nieuws zijn.

En Nissan was dus kennelijk geen verspreking.

TomTom deed al zaken met GM in de vorm van Opel.. nu over naar psa.
www.rtlnieuws.nl/economie/tomtom-leve...

Ford idem, was PB van in 2014, zeg ik uit mijn hoofd!
www.nu.nl/beurs/3570509/tomtom-krijgt...

Allemaal van die half bakken contractjes voor in de kleine auto;s
ketchup
3
quote:

groeibriljant schreef op 8 februari 2018 10:29:

[...]

Die afschrijvingen zijn eigenlijk een grote schande. Consumer wordt minder maar Automotive groeit spectaculair.

Er staat verder alleen al de afgelopen jaren aan vele honderden miljoenen aan extra softwareontwikkeling tegenover van o.a. HD-maps, rela-time platform, roadDNA etc.. Wordt allemaal direct afgeboekt.

De tent wordt maximaal gedownplayed door de CEO en de CFO. Kennelijk om een dirty-exit tegen een prikkie te verantwoorden want veel anders kun je niet bedenken. Het amateurisme waarmee ze communiceren in de cc straalt er van af.
@ GB - correct, daar denk ik precies zo over

wat betreft marktaandeel verdeling
die enkele analist die 5 jaar vooruit durft te denken
verwacht dat de inbouw uiteindelijk naar 90-100% gaat
dat de auto verkopen wereldwijd de komende jaren nog steeds doorgroeien @ 3%
dat de marktverdeling gaat HERE 45% - TT 35% - overigen 20% voor uiteindelijk ergens 40_40_20 of 1/3e ieder

hoe dan ook er zit groei in voor TT voor a) totale markt b) market share winning

wat betreft de inkomsten " quality of earnings" dat gaat omhoog, maar bijna niemand durft daar een voorspelling op los te laten en dat is niet omdat het enkel moeilijk is te berekenen, elke deal varieert, maar ook omdat HG geen track-record heeft voor winsten en dat begint zo langzamerhand de meeste kopschuw te maken - het blijft maar steeds toekomst muziek en ook al die kosten die gemaakt zijn om de beste aan de meest concurrerende prijs te zijn , zien we nog immer niet terug in het verdienplaatje, integendeel er blijft geld ingepompt worden.
dit geeft dan wel weer aan, ook gezien de enorme R&D bij een Apple en Google for maps, HERE die 600 mio beschikbaar maakt, dat een goede kaartenmaker gewoon onder de 3,5 miljard niet van de grond te krijgen is, buiten het feit dat het je 3 jaar neemt om zover te komen

Telematics is geen Fleetmatics dat is nu wel duidelijk, dus die vergelijking gaat niet op, maar zelfs aan de helft is het nog 1 miljard waard

Traffic best in class, dus neem eender welke concurrent en tel daar 50% bij

dus waarom zien we dit allemaal niet terug in de prijs van het aandeel ?
omdat TT niet bij machte is te verdienen als Groep wat het individueel gesepareerd wel zou moeten kunnen
TT gaat daarom aan een mega discount versus peers, vanwege non-performance en haar structuur

zo simpel is het en het is wachten op iemand die bereid is hier een 3,5 miljard tegen aan te gooien en het vijandig op te bieden, ook al krijgt hij het niet - het breekt de founders, want die 50% in de free float gaat dan een revolte teweeg brengen.

bijt door de pijn en blijf zitten, maar luister niet naar mij, want ik zit er voor nu compleet naast, zowel voor timing als voor prijs.
succes

[verwijderd]
1
quote:

Dokus_ schreef op 8 februari 2018 11:24:

[...]

Maar het probleem is dat HD maps nog amper worden verkocht. Alleen maar ter test en de vraag is wanneer gaat dit voor de consument worden uitgerold! voorlopig alleen maar gissen!

geldt ook voor die wereldwijde standaard. voorlopig is er nog helemaal niets dat uberhaupt duidt of er wel een standaard nodig is! zolang het nog niet in miljoenen auto's zit ingebouwd blijft het bij testen en gissen!

DAT is het grote probleem voor de huidige koers!
Die wereldwijde softwarestandaard voor de OEM's is via Baidu neergezet. Daar gaat geen ander meer aan komen (zelfs Google en HERE zitten op het vinkentouw ivm wetgeving China). Deze deal is de belangrijkste ever voor TomTom (vergelijk het met de deal die Microsoft in haar beginperiode afsloot met IBM over PC-Dos en MS-Dos).

Als OEM is het zeer aantrekkelijk en ook kostenbesparend om die nieuwe softwarestandaard te gaan gebruiken. Lukt dat in de komende jaren, dan wordt TomTom de Microsoft van de connected car (en die koers van Microsoft is hoeveel keer over de kop gegaan in de afgelopen 30 jaar? Ik heb het wel eens uitgerekend maar dan gaat de koers van TomTom met gemak boven de 1000 euro).


Probleem voor de huidige koers is vooral de manipulatie met cijfers door de CFO en de communicatie van zowel CFO als CEO.

Die
Advocaat van de Duivel
1
quote:

trendwatchings schreef op 8 februari 2018 11:14:

[...]

Even een dummie vraag van mijn kant ter lering. Je zegt dat TT opgesplitst in 4 delen ca. 30 euro waard is (laten we even niet over de absolute waarde debateren maar wel dat het significant hoger is dan de huidige koers). Hoe gaat dat dan in zijn werk in praktijk op de beurs bij opslitsing. Ik als TT aandeelhouder krijg dan aandelen toebedeelt van de opgesplitste delen die op de beurs worden genoteerd (naast het TT aandeel wat ik al had en wellicht blijft bestaan). Of als ze niet op de beurs komen gaat het overgebleven TT aandeel gewoonweg in koers omhoog. Misschien weet #wiesje hier ook meer over daar hij dat vast wel eens heeft meegemaakt bij andere fondsen.
Dat is wel een hele naïeve kijk op het handelen van de mensen die het "grote geld" beheren.

Als het zo is dat iemand daadwerkelijk onderkent dat de werkelijke waarde ca 30 euro is bij splitsing dan zal een partij (of een groep) een bod uitbrengen van max 15 euro (de band of brothers zoals Wies ze noemt mag meedoen) en vervolgens zelf de splitsing bewerkstelligen. In dat geval steken die partijen dus tenminste 50% van de geconstateerde meerwaarde in hun zak in een tijdsbestek van laten we zeggen 2 jaar. Dat spoort ook ongeveer met de doelen van private equity (20% plus) op jaarbasis.
Advocaat van de Duivel
0
quote:

lucky14 schreef op 8 februari 2018 11:19:

[...]

???? Intrinsieke waarde is amper 3 euro!!!
Als je naar zichtbaar intrinsiek kijkt heb je gelijk!
Dokus
0
quote:

groeibriljant schreef op 8 februari 2018 11:33:

[...]

Die wereldwijde softwarestandaard voor de OEM's is via Baidu neergezet. Daar gaat geen ander meer aan komen (zelfs Google en HERE zitten op het vinkentouw ivm wetgeving China). Deze deal is de belangrijkste ever voor TomTom (vergelijk het met de deal die Microsoft in haar beginperiode afsloot met IBM over PC-Dos en MS-Dos).

Als OEM is het zeer aantrekkelijk en ook kostenbesparend om die nieuwe softwarestandaard te gaan gebruiken. Lukt dat in de komende jaren, dan wordt TomTom de Microsoft van de connected car (en die koers van Microsoft is hoeveel keer over de kop gegaan in de afgelopen 30 jaar? Ik heb het wel eens uitgerekend maar dan gaat de koers van TomTom met gemak boven de 1000 euro).


Probleem voor de huidige koers is vooral de manipulatie met cijfers door de CFO en de communicatie van zowel CFO als CEO.

Die
Lees nou eens wat ik schrijf! ik geloof er in dat jouw geschetste verhaal werkelijkheid kan worden voor TT. Maar voorlopig is het nog een sprookje! Het KAN...maar het is totaal nog niet zeker.
DAT zorgt voor de huidige koers!
[verwijderd]
0
quote:

gvanmaarsum schreef op 8 februari 2018 11:18:

Kijk naar deze namen bij de tomtom vacature:

Audi, Volkswagen, BMW, Jeep, Mercedes-Benz, Toyota, Ford, Nissan, GM and many more.

opmerkelijk dat ze PSA, Renault en Volvo niet specifiek noemen !?
[verwijderd]
0
quote:

Advocaat van de Duivel schreef op 8 februari 2018 11:35:

[...]

Dat is wel een hele naïeve kijk op het handelen van de mensen die het "grote geld" beheren.

Als het zo is dat iemand daadwerkelijk onderkent dat de werkelijke waarde ca 30 euro is bij splitsing dan zal een partij (of een groep) een bod uitbrengen van max 15 euro (de band of brothers zoals Wies ze noemt mag meedoen) en vervolgens zelf de splitsing bewerkstelligen. In dat geval steken die partijen dus tenminste 50% van de geconstateerde meerwaarde in hun zak in een tijdsbestek van laten we zeggen 2 jaar. Dat spoort ook ongeveer met de doelen van private equity (20% plus) op jaarbasis.
Je hebt het nu over een overname van heel TT en dat de nieuwe eigenaren gaan opsplitsen. Hoe werkt het als TT in eigen beheer de zaak gaat opsplitsen ?
[verwijderd]
2
quote:

GLMF schreef op 8 februari 2018 11:40:

[...]
opmerkelijk dat ze PSA, Renault en Volvo niet specifiek noemen !?

Het gaat om klanten in de USA.
harrysnel
8
quote:

*Justin* schreef op 8 februari 2018 10:08:

[...]

Misschien door het besef dat TomTom de winst per aandeel rekenmethode heeft veranderd, waardoor er 61 miljoen aan TeleAtlas afschrijvingen nu ineens niet worden afgetrokken en nu wel.

De nieuwe rekenmethode brengt de winst per aandeel van 30 cent (IFRS based) naar 18 cent.

Zonder deze verandering zou TT dus geen outlook hebben afgegeven van 25 cent WPA adj maar van 37 cent.

ibb.co/jPSJOx
En het lullige is nu dat dit “besef” er helemaal nooit hoeft te komen als TomTom het zelf in eerste instantie normaal uitlegt. Dan heb je ook geen koersdaling vanaf E9 in december naar laag E7,10 op cijferdag. Mis je weliswaar een opluchtingsrally die jij nu denkt te zien; maar: daar zit ik niet op te wachten als de koers nu ook tegen de E10 kan staan zonder dit boekhoudkundige gedonder omdat de volledige focus ligt op het mooie orderboek dat gerealiseerd is over 2017.

Ik schrijf “vanaf E9” en neem december als startpunt voor daling omdat het gedoe m.i. al begon te spelen vlak na afronding aandeleninkoop. Ik heb 15 december jl. nog melding gedaan bij AFM van opvallend koersverloop omdat koers van TomTom die dag 4% daalde op hoog volume (meer dan 3 mln stuks verhandeld) bij een verder groene beurs. Als je nu ziet dat TomTom een grote afschrijving neemt op Sports, waar overigens volledig omheen gekletst wordt om Madam uit de wind te houden en wat leidde tot nog meer mist, dan schat ik in dat dit stukje kennis over Sports al bekend was bij bepaalde partijen. Niet de “gewone belegger” want die zou 6 feb duidelijkheid krijgen (nog steeds niets). TomTom, dat notabene in stilteperiode zat, kwam wel ineens met een webcast voor analisten over IFRS regels begin januari. Een beschamende vertoning vol gestuntel waar foutieve verwachtingen werden gecreeerd. Dat bleek op cijferdag toen de analisten geen cholade konden maken van de cijfers en er nog een winstbegrip werd geïntroduceerd. Een webcast paar dagen van tevoren aankondigen en dan analisten bijeen roepen die geen contact moment met TomTom verwachten omdat er in stilteperiode niet gecommuniceerd wordt.......achter de schermen heeft er een hoop gespeeld.

En dan de cijferdag.

Als belegger zitten we te wachten op bevestiging van het winnen van deals door TomTom bij klanten die nu nog bij Here zitten. Dat is het allerbelangrijkste gegeven omdat TomTom de “onafhankelijke positie” kaart wil uitspelen. TomTom moet gebruik maken van het feit dat andere autobouwers geen klant meer willen zijn van het Duitse consortium dat Here kocht. Dan gaat het over de >E100mln deals waar Den Drijver over sprak. En nu is er 1 grote VS klant binnen. De hele strategie om geen deelnemingen in TomTom toe te staan omdat het onafhankelijk wil blijven.....het werkt! Goddijn wil geen opsplitsing omdat deze strategie van een zelfstandig TomTom meer waarde zal ontsluiten (beweert hij). En hij wil positie daarbij niet verankeren door toestaan van deelnemingen om vooral onafhankelijk te blijven. Het lijkt te werken.

En wat gebeurt er op de beurs? Net als een jaar geleden wordt dit goede nieuws over orderboek en nieuwe klant (dus: strategie werkt) volledig ondergesneeuwd door gezeur over boekhoudnethodes + tegenvallende outlook 2018. Een herhaling van zetten want het orderboek over 2016 heeft vorig jaar de koers ook niet kunnen helpen. Oktober 2016 kwam er week voor Q3 cijfers omzet waarschuwing vanwege Consumer ——-> koers omlaag. Dan week later bij Q3 2016 cijfers het voorlopige orderboek over 2016 van E200 mln dat tegenviel ———> koers omlaag. Vervolgens bij de uiteindelijke 2016 cijfers een jaar geleden bleek dat orderboek >E300mln bedroeg maar dit goede nieuws viel in het niet door waardeloze outlook 2017 vanwege Consumer ———-> koers omlaag.

Korte conclusies/opmerkingen (mijn mening) over recente gebeurtenissen:

1) Al 2 jaar lang overschaduwt wanprestatie bij Consumer de goede ontwikkelingen bij belangrijkste BU Automotive. In plaats van afscheid te nemen van de verantwoordelijke personen voor dit de debacle, Vigreux als hoofd Consumer maar ook Goddijn die als CEO dit heeft laten gebeuren en actief meegewerkt heeft aan het verspreiden van onjuiste informatie over deze BU, probeert TomTom het falen van deze personen in de boekhouding zoveel mogelijk te verbloemen.

2) Goddijn zet bewust het aandeel naar beneden door nu al een uitspraak te doen over de te winnen ordergrootte 2018 (zou minder zijn dan afgelopen jaar). Maar: heel 2017 heeft Goddijn het over “lumpy orders” die al dan niet in 2017 vallen en dit is voor TomTom dan ook reden om af te zien van een tussentijdse update over het orderboek in sep/okt 2017. Een update waar beleggers aan hechten om wat inzicht te krijgen over belangrijkste BU. En nu kan Goddijn dus wel al in februari een uitspraak doen over tenders 2018. Tot zover “lumpy”, “pending” en andere lulkoek......smoesjes/leugens.

3 Het is voor mij duidelijk waarom de uitstekend functionerende Wyatt voortijdig is opgestapt als CFO...geen zin om aan dit spel mee te doen. De nieuwe CFO Taco heeft de capaciteiten niet voor functie. Kan niet mee met analisten, dat is beschamend als CFO, met als gevolg dat hij de verwachtingen van analisten niet kan managen. Hij moet weg. Zeker na de IFRS wanvertoning.

4) Het geklooi met koers begon al weer ruim voordat er officieel iets naar buiten kwam en TomTom is nog steeds zo lek als een mandje.

5 Ik verwacht op korte termijn een exit van de beurs.
gvanmaarsum
0
quote:

GLMF schreef op 8 februari 2018 11:40:

[...]
opmerkelijk dat ze PSA, Renault en Volvo niet specifiek noemen !?

Dit is voor een vacature in Detroit. Dan zijn de US namen belangrijker dan europa... And many more,
Dokus
0
quote:

trendwatchings schreef op 8 februari 2018 11:41:

[...]

Je hebt het nu over een overname van heel TT en dat de nieuwe eigenaren gaan opsplitsen. Hoe werkt het als TT in eigen beheer de zaak gaat opsplitsen ?
het geld dat ze vangen komt te goede van het eigen vermogen. Dit zal de koers weer ten goede doen.
2.606 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... 127 128 129 130 131 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 09:22
Koers 5,870
Verschil -0,110 (-1,84%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 103.581
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront