Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Mitchieboy schreef op 12 februari 2018 14:09:

Dat zou inderdaad een duidelijker verklaring zijn. dank Aafje
.........en meteen terug te zien in sentiment tankers m.n. VLCC's.

www.crweber.com/
Risky bets
0
www.tradewindsnews.com/tankers/143154...

Hierom natuurlijk. Niet door een stukje op IEX.

Vraag me af waarom hij verwacht dat concurrenten gaan "defaulten". Aandelen uitgeven, ok, maar default? Ik zie niemand met een dergelijk zwakke balans. Misschien NNA.
[verwijderd]
0
"Stanley says investors can expect the tanker market to recover due to upcoming increases in OPEC production, rising U.S. exports, contango trade in oil which should lead to more trading activity, and higher scrapping due to new IMO regulations".

seekingalpha.com/news/3330370-shippin...
Lammetod
0
'Groene scheepvaart' krijgt financiering
AMSTERDAM (AFN) - ING en de Europese Investeringsbank (EIB) investeren gezamenlijk 300 miljoen euro in groene Europese scheepvaart. Dat werd maandag bekendgemaakt. De overeenkomst zorgt ervoor dat sponsors van groene en duurzame projecten in de maritieme sector gunstige financiële voorwaarden krijgen.

ING en EIB dragen elk de helft van het bedrag bij, geleidelijk de komende drie jaar. Het gaat om projecten voor zowel de binnenvaart als de zeescheepvaart.
[verwijderd]
0
Lammetod
0
Dank voor het plaatsen was interssant om te lezen , als ik het goed begrijp zal in 2018/2019 de markt misschien sneller kunnen herstellen door evt meer sloop van schepen , verbeter me maar als het nie goed is .
Risky bets
0
Ja misschien.

Zijn afgelopen week een aantal 1998-2000 tankers verkocht tegen schroot. 1 VLCC en een paar aframaxen. Als 17.5-20 jaar oud schrap een trend wordt kan dat goed uitpakken. Zijn aardig wat oudere schepen momenteel nog een de vaart.

Al de recente nieuwbouw orders zijn alleen wel killing. Vandaag weer 3 www.tradewindsnews.com/tankers/144263... ...

Al met al ben ik niet zo positief tot wellicht Q4 2019 ofzo.
Mitchieboy
0
Weet niet of de aankoop van GNRT zo goed getimed is door het management van EURN. Als de rates zo dramatisch blijven gaat EURN door een nog dieper dal dan zonder GNRT...
Risky bets
0
Achteraf hadden ze beter kunnen wachten. GNRT had nu denk 3-3.5 gehandeld. Kijk maar wat andere hoog leverage bedrijven als STNG/TNK/TNP enzo hebben gedaan sinds de overname.

Maar ik denk dat ze niet veel keuze hadden. Er was blijkbaar al lange tijd een strijd om GNRT aan de gang. www.tradewindsnews.com/finance/143683...
Risky bets
0
quote:

Mitchieboy schreef op 28 februari 2018 21:24:

Weet niet of de aankoop van GNRT zo goed getimed is door het management van EURN. Als de rates zo dramatisch blijven gaat EURN door een nog dieper dal dan zonder GNRT...
EURN heeft natuurlijk bij de overname ook aandelen uitgegeven en de liquiditeit behouden. Die kunnen nog best een paar flink slecht jaren hebben, dit in tegenstelling tot veel sectorgenoten. Als ze de overname met cash hadden gedaan had je gelijk, maar nu met aandelen valt het wel mee. Schulden zijn wat omhoog gegaan, maar niet extreem.
Mitchieboy
0
Eens, balanstechnisch akkoord. Maar resultaat technisch gaan ze nu ook het verlies door de slechte rates voor de kiezen krijgen....
Risky bets
0
ja, maar die extra verliezen worden ook over extra aandelen uitgesmeerd. Verlies per aandeel zal wel toenemen, maar niet drastisch.

www.hellenicshippingnews.com/tanker-d...
Mitchieboy
0
Lijkt toch een serieuze handelsoorlog op gang te komen. Hoe zou dat de tankers kunnen raken? Bijvoorbeeld de lucratieve routes van en naar de US?
Stephan010
0
quote:

Mitchieboy schreef op 4 maart 2018 14:51:

Lijkt toch een serieuze handelsoorlog op gang te komen. Hoe zou dat de tankers kunnen raken? Bijvoorbeeld de lucratieve routes van en naar de US?
Vraag ik me ook af. Geloof dat 11e maart Trump een beslissing neemt.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 15,360
Verschil +0,060 (+0,39%)
Hoog 15,450
Laag 15,300
Volume 25.364
Volume gemiddeld 225.021
Volume gisteren 24.422

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront