Volkswagen « Terug naar discussie overzicht

Volkswagen

3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 ... 150 151 152 153 154 » | Laatste
voda
0
Proefpersonen moesten uitlaatgas van Volkswagen Beetle TDI inademen

Er lijkt geen einde aan Dieselgate te komen. Volkswagen heeft het effect van uitlaatgassen ook op mensen getest, zo blijkt uit een rapport waarover de Duitse krant Süddeutsche Zeitung vandaag bericht. Eerder bood de autofabrikant excuses aan voor proeven, waarbij apen de uitlaatgassen van een Volkswagen Beetle moesten inademen.

David van der Heeden 29-01-18, 11:11 Laatste update: 16:16

Volgens het rapport onderzocht de autofabrikant hoe gezonde mensen reageerden op de inademing van stikstofdioxide (NO2). Stikstofdioxide is het vervuilende element in uitlaatgassen. Volkswagen manipuleerde eerder in onderzoeken het stikstofdioxidegehalte om onder de wettelijke limieten voor dieselvoertuigen te blijven. In werkelijkheid werden die limieten vaak overschreden.

Zaterdag werd duidelijk dat apen voor het onderzoek urenlang uitlaatgassen moesten inademen. De dierproeven uit 2014 waren onderdeel van een grotere studie, die moest aantonen dat moderne dieselmotoren aanzienlijk minder vervuilend waren dan hun voorgangers. ,,We zijn ervan overtuigd dat de methode fout was en verontschuldigen ons voor het wangedrag'', verklaarde een VW-woordvoerder.

Gezonde mensen

Wij zijn geschokt door de omvang van de studies en de uitvoering ervan en nemen expliciet afstand van de EUGT

Autofabrikant Daimler
De krant schrijft, op basis van het rapport, dat de onderzoekers het 'advies' kregen een kortdurend inhalatieonderzoek te doen om de effecten van stikstofdioxide op gezonde mensen te meten. Volgens het rapport waren bij de test 25 proefpersonen betrokken. Bij hen kon 'geen reactie op de geïnhaleerde NO2 worden waargenomen', schrijven de onderzoekers. Ook hadden de uitlaatgassen geen 'irriterend effect' op de luchtwegen. In de studie wordt echter wel gesteld dat als proefpersonen de verontreinigende stof langer hadden ingeademd, dit mogelijk schadelijke gevolgen voor de gezondheid had kunnen hebben.

Het emissieonderzoek, door de Europese Onderzoeksvereniging voor Milieu en Gezondheid in de Transportsector (EUGT) uitgevoerd in een laboratorium van het universitair ziekenhuis in Aken, werd medegefinancierd door autobouwers BMW en Daimler. De Duitse tv-zender NDR meldt dat de proef met uitlaatgassen bij mensen werd goedgekeurd door het ethisch comité van de medische faculteit van de universiteit in Aken. Daimler zegt, nu duidelijk wordt wat er in opdracht van de Duitse auto-industrie gebeurde, ontzet te zijn en de experimenten te veroordelen. ,,Wij nemen expliciet afstand van de EUGT en de studie'', zegt het in Stuttgart gevestigde bedrijf. ,,Wij zijn geschokt door de omvang van de studies en de uitvoering ervan.''

Normen en waarden
Daimler, dat zegt geen invloed op het onderzoek te hebben gehad, vindt verder dat de aanpak van de EUGT indruist tegen de normen en waarden van het bedrijf. Volkswagen, BMW én Daimler waren ten tijde van de onderzoeken echter wel vertegenwoordigd in het bestuur van de onderzoeksvereniging. Nadat Dieselgate, zoals het emissieschandaal wordt genoemd, aan het licht kwam, realiseerden de automerken dat ze zichzelf met de EUGT geen plezier hadden gedaan. De vereniging werd in 2017 ontbonden.

Het moedwillig laten inademen van uitlaatgassen om aan te tonen dat de schadelijke uitstoot is afgenomen, is belachelijk
Stephan Weil, minister-president Nedersaksen

De New York Times onthulde eerder dat bij de emissieproeven tien apen werden gedwongen de uitlaatgassen van een Volkswagen Beetle TDI in te ademen. Bij de test zouden dampen van de dieselmotor zijn opgevangen, verdund en naar de ruimtes zijn gevoerd waarin de apen verbleven. Om de dieren rustig te houden werden tekenfilms vertoond. ,,Het moedwillig laten inademen van uitlaatgassen om aan te tonen dat de schadelijke uitstoot is afgenomen, is belachelijk'', zei Stephan Weil, minister-president van de deelstaat Nedersaksen.

Niets gemerkt
De betrokken automerken zouden de twijfelachtige aanpak van de EUGT niet hebben opgemerkt, maar boden wel snel hun verontschuldigingen aan voor het dierenleed. ,,Wij zijn ervan overtuigd dat de destijds gekozen wetenschappelijke methodiek de verkeerde was'', reageerde Volkswagen in een verklaring. ,,Dierproeven zijn op geen enkele manier te rijmen met de standaarden binnen ons bedrijf. Onze excuses voor het wangedrag en de inschattingsfouten van de betrokken onderzoekers.''

Het is de vraag hoe de op mens en dier uitgevoerde proeven binnen de deelnemende bedrijven verborgen konden blijven. In het EUGT-rapport worden zowel de experimenten op dieren als die op mensen omschreven, schrijft de Süddeutsche Zeitung. Ook worden de managers van Volkswagen, BMW en Daimler genoemd die zitting hadden in het bestuur gedurende het onderzoek. Daarnaast toont het rapport alle namen en foto's van de bij het onderzoek betrokken professoren en artsen, onder wie teamleider Helmut Greim van de Technische Universiteit van München.

www.ad.nl/auto/proefpersonen-moesten-...
voda
0
Volkswagen offers 2 step wage increase in German pay talks

Reuters reported that Volkswagen has offered to raise wages for workers at western German facilities in two steps by 3.5 percent and another 2 percent. The German carmaker has proposed a 30-month wage contract for about 120,000 staff, with the two-step salary increase starting in May, it said in a written statement published after talks with the IG Metall labour union.

The offer also includes a significant improvement in the carmaker's pension scheme.

Mr Martin Rosik, chief wage negotiator said that "Volkswagen needs a wage agreement with a sense of proportion."

Source : Reuters
voda
0
EU shocked by German carmakers monkey experiments

AFP quoted the EU representative as saying that it was "shocked" by revelations that German automakers helped finance experiments that exposed humans and monkeys to diesel fumes. Brussels said the test were "unethical and unacceptable" and urged Germany to investigate them, the latest scandal to hit its car manufacturers. European Commission spokesman Mr Margaritis Schinas, said that "We are shocked by the news as everybody else. We take note of the German authorites aim to investigate the matter and we hope that they will."

Industry commissioner Elzbieta Bienkowska, who is leading the EU's response to the Volkswagen "Dieselgate" emissions testing scandal, made a similar call for action. Bienkowska said on Twitter "Testing diesel emissions on humans and monkeys is unethical and unacceptable for any European company in 21st century."

Source : AFP
ff_relativeren
0
Wat jaren geleden begon in de IEX Koffiekamer als het Volkswagen draadje, en door heel veel bijdragen van vele IEX leden een volwassen en inhoudelijk forum werd, heeft nu zijn thuishaven gevonden op het IEX Volkswagen forum.

De hele koffiekamerdraad, met alle geschiedenis sinds de 1e posting,
is gepromoveerd naar het forum Volkswagen. Een mooi eerbetoon aan de stichters van het koffiekamerdraadje. En aan allen die sindsdien hebben bijgedragen aan de groei en de bekendheid van de draad.

voda
0
Nieuwe invallen bij Audi in dieselschandaal

Aanklagers uit München zijn dinsdagochtend binnengevallen op het hoofdkantoor van Audi in Ingolstadt. Dat melden verschillende Duitse media. Het is de tweede keer in korte tijd dat opsporingsambtenaren het hoofdkantoor doorzoeken. Ook een fabriek in Neckarsulm in de deelstaat Baden-Württemberg wordt doorzocht.
Dossiel

Sjoemelsoftware

De invallen zijn onderdeel van een onderzoek naar fraude met dieselmotoren. Audi zou die met speciale software zo hebben gemanipuleerd dat bij de uitstoot van schadelijke stoffen in testsituaties veel lager is dan op de weg.
Vorige week nog doorzochten opsporingsambtenaren de woningen van zes technici van Audi. Daarbij werden documenten in beslag genomen. Naar verluidt zoeken de opsporingsambtenaren nu naar technische handleidingen voor manipulatie van de uitstoot van V6-3 liter-dieselmotoren voor de Europese markt.

Audi werkt mee
Een woordvoerder van Audi verklaart tegenover de Süddeutsche Zeitung dat de automaker zijn volle medewerking verleent aan het onderzoek. Audi heeft volgens de krant sinds 2009 zo'n 210.000 dieselauto's met sjoemelsoftware op markt gebracht in Europa en de Verenigde Staten.

Het Duitse agentschap voor het wegverkeer KBA riep eind januari 127.000 nieuwe Audi-modellen met een V6-dieselmotor naar de garage terug voor een aanpassing van de software. Daarbij ging het om ruim 77.000 in Duitsland geregistreerde auto's.

fd.nl/ondernemen/1240793/nieuwe-inval...
voda
0
Porsche mulls production hike for electric cars as diesel sputters by 2022

Reuters reported that sportscar maker Porsche may increase annual production capacity of its Mission E model beyond 20,000 cars and decide shortly about whether to electrify its Macan sports utility model, board member Detlev von Platen told. The Stuttgart-based auto maker, which is owned by Volkswagen Group, said it expects to double its investment in hybrid and fully electric vehicles to more than EUR 6 billion by 2022.

The Mission E, a four-seater electric sportscar, is due to roll off production lines in 2019, with initial customer inquiries giving Porsche grounds to believe that customers will not object to the brand's switch from combustion to electric engines.

von Platen said that "The positive feedback for the Mission E makes us very optimistic about demand," adding that Porsche is already looking at how to raise production capacity. Other partially electrified models are also proving popular.

von Platen added that "In Europe, around 60 percent of Panamera vehicles were delivered with a hybrid drivetrain," referring to the company's luxury sport sedan line.

In contrast, demand for diesel vehicles in Germany is on the wane, and Porsche is in talks with Germany's motor vehicle authority KBA about a potential recall of V8-engined models of the Panamera and Cayenne.

Source : Reuters
Bijlage:
voda
0
Porsche, Audi plans to develop joint electric car platform to save costs

German newspapers quoted their chief executives as saying that Porsche and Audi, Volkswagen's main luxury car divisions, plan to develop a joint platform for electric vehicles that will enable them significantly cut down on costs. Audi CEO Mr Rupert Stadler told both the Stuttgarter Zeitung and Stuttgarter Nachrichten "By 2025, we're facing a low single-digit billion euro sum to develop the architecture."

Porsche CEO Mr Oliver Blume said that "If both would act on their own, costs would be 30 percent higher," adding Audi was hiring 550 developers for the project and Porsche 300.

From 2021 onwards, both businesses want to bring several models to the streets based on the joint platform, with Stadler saying that would build two sedan cars in Neckarsulm and two sports utility models at its Ingolstadt base.

Porsche's Blume said the sportscar maker could build its first model based on the joint architecture in Leipzig, where it is already assembling its Macan sport-utility model. "I currently see good chances for Leipzig."

Source : Reuters
voda
0
Trade unions at Volkswagen's Skoda Auto reject wage offer

Reuters quoted the unions as saying that Trade unions at Volkswagen's Skoda Auto plants in the Czech Republic have rejected a wage offer from the carmaker and started preparations for a possible extended strike. Details of the offer have not been disclosed but the unions said it was just enough to cover the country's inflation rate of just over 2 percent - conditional on workers agreeing to a changed pattern of shifts.

The unions said in a statement on their website that "The employer's wage growth offer is a zero at the moment, because the ridiculous initial proposals by the company were based on introducing an atypical shift system."

A spokesman for the company declined to comment on the state of negotiations. Skoda Auto's board will discuss the situation on February 19.

Skoda, which has become Volkswagen's second-most profitable brand in terms of operating margin, reported another record year in 2017 with global sales up 6.6 percent to 1.2 million vehicles.

Strikes rarely take place in the European Union member country which boasts the bloc's lowest unemployment thanks to robust economic growth.

Source : Reuters
voda
0
Volkswagen looks at Apple for electric-car design guidance in 2020

Reuters reported that Volkswagen is looking at Apple products for guidance on how to style its new generation of electric cars, its top designer said, as the automaker aims to turn profits on battery-powered vehicles when they launch in 2020. The U.S. tech giant has brought about a design aesthetic with its iPhone and iPad that set it apart from rivals such as Samsung Electronics Co Ltd and Sony Corp and helped make it the most valuable company in the world.

For Europe's biggest automaker, adopting simplicity as the guiding principle for future styling of electric vehicles (EVs) marks a departure from the era before its 2015 "dieselgate" emissions scandal, when vehicle design conveyed the German group's engineering prowess and technological ambitions.

Mr Klaus Bischoff, head of VW brand design, said in an interview "We are currently redefining the Volkswagen values for the age of electrification. What's at stake is to be as significant, purist and clear as possible and also to visualize a completely new architecture."

With regulators slashing emissions on a fast timetable, dieselgate has also energised the costly shift to EVs that is necessary to compete in China, VW's largest market, and to avoid future fines in Europe.

Previously a laggard on electrification, VW has pledged EUR 34 billion of investment in EVs, self-driving technology and digital mobility businesses across the group by 2022.

Source : Reuters
voda
0
Volkswagen Group deliveries grow 10.1pct in January 2018

The Volkswagen Group handed over 898,700 new vehicles to customers worldwide in the first month of this year growing 10.1 percent in January 2018. “The Volkswagen Group brands made an excellent start to 2018. There was significant growth in all regions. Overall, worldwide deliveries by the Group grew 10.1 percent in January. That is the best start to the year in the history of the Volkswagen Group”, Mr Fred Kappler, Head of Sales at Volkswagen Aktiengesellschaft said.

The Group handed over 332,600 vehicles to customers in Europe, an increase of 5.5 percent. Deliveries in markets in Western Europe grew 4.9 percent to 278,300 units, of which 97,900 were handed over to customers in the home market of Germany, where the environmental incentive had a positive effect on developments.

Between August 2017 and the end of January, 150,000 customers in Germany had already opted for the environmental incentive offered by the Volkswagen Group brands. Changeover to a new Group model will already reduce emissions by 1,995 tonnes of NOx1.

Deliveries in Russia grew 20.8 percent and strengthened the result in the Central and Eastern Europe region where an increase of 8.5 percent was recorded.

The Group handed over 67,900 vehicles to customers in the North America region in January, a rise of 2.0 percent. Deliveries in the U.S. market grew 6.7 percent to 44,300 units in the first month of this year.

In Brazil, 28,100 customers chose a vehicle from the Volkswagen Group in January – a rise of 45.5 percent. Recovery on the Brazilian market and strong demand for Volkswagen brand vehicles led to double-digit growth of 21.2 percent in the South America region. 421,500 vehicles were handed over to Group customers in the Asia-Pacific region in January, representing an increase of 14.5 percent.

Source : Strategic Research Institute
voda
0
Volkswagen lifts German workers' wages by 4.3pct from May

Reuters reported that Carmaker Volkswagen agreed to raise the wages of more than 120,000 workers in Germany by 4.3 percent from May, labour union IG Metall said after a fourth round of talks yielded a deal overnight. The deal mirrors an agreement IG Metall won for around 3.9 million industrial employees in Germany this month after threatening widespread strikes.

As part of the agreement at Europe's largest automaker unveiled on Wednesday, workers at facilities in western Germany will also receive an additional payment equivalent to 27.5 percent of their monthly wage once a year from next year.

IG Metall said that alternately, they can choose to take six additional days off instead of the payment.

The union had demanded a 6 percent wage increase and pushed for improvements in VW's corporate pension scheme and more hiring of apprentices to help cope with an industry shift to electric vehicles and self-driving technology.

But VW, facing billions of euros in costs and fines over its diesel emissions-test cheating scandal and huge investments for its subsequent transformation plan, had dismissed the demands.

It had offered instead to raise wages by 3.5 percent and a subsequent 2 percent as part of a wage contract proposal covering 30 months.

Source : Reuters
voda
0
Russian standards agency recalls 4,857 Audi cars

Reuters quoted Russia's standards agency said in a statement it would recall 4,857 Audi A4, A5 and Q5 cars that were sold between 2011 and 2016. Recently, Mercedes-Benz China and Beijing Benz Automotive announced that they will recall 20,779 vehicles in the country from March 9, due to defective seat belts, a quality control body statement said.

China's General Administration of Quality Supervision, Inspection and Quarantine, said that Beijing Benz Automotive will recall a total of 18,893 class C and GLC vehicles manufactured between October 2016 and February 2017.

Mercedes-Benz China, for its part, will recall 1,886 imported class S, class C and GLC sports vehicles manufactured between July 2016 and December 2016, Xinhua news agency reported.

Source : Reuters
voda
0
Volkswagen schroeft omzet en winst op

Gepubliceerd op 23 feb 2018 om 17:22 | Views: 395

Volkswagen 16:17
165,60 -1,70 (-1,02%)

VOLKSWAGEN AG VZO O.N. 22 feb
163,70 +0,96 (+0,59%)

WOLFSBURG (AFN) - Het Duitse autoconcern Volkswagen heeft in 2017 meer omzet en winst behaald. De grootste autoproducent van Europa profiteerde onder meer van een recordverkoop en lagere kosten voor de nasleep van het dieselschandaal.

De nettowinst kwam uit op bijna 11,4 miljard euro, tegen 5,1 miljard euro in 2016. De omzet ging met ruim 6 procent omhoog tot 230,7 miljard euro. Volkswagen liet in januari al weten dat er in 2017 wereldwijd ruim 10,7 miljoen voertuigen waren verkocht, een stijging van meer dan 4 procent. Het bedrijf uit Wolfsburg is het moederconcern van merken als Volkswagen, Audi, Porsche, Seat, Skoda en trucks van MAN en Scania.

Volkswagen zette afgelopen jaar 3,2 miljard euro opzij voor kosten gerelateerd aan het emissieschandaal. Dat geld ging naar het terugkopen en vervangen van apparatuur in dieselauto's in Noord-Amerika en juridische uitgaven. In 2016 was Volkswagen hier 7,5 miljard euro aan kwijt.

Omzetgroei

De onderneming denkt dat de verkoop dit jaar iets hoger zal uitvallen dan vorig jaar, met een omzetgroei van maximaal 5 procent. Daarnaast verwacht Volkswagen dat de winstmarge verder zal verbeteren, geholpen door kostenbesparingen. Wel zijn er verschillende risico's die het bedrijf ziet, zoals een lichte afzwakking van de wereldeconomie, toenemende concurrentie, wisselkoersschommelingen en eventuele nieuwe ontwikkelingen rond het dieselschandaal.

Topman Matthias Müller gaf in een toelichting aan dat Volkswagen, net als de gehele auto-industrie, te maken heeft met flinke uitdagingen en radicale veranderingen. Hij stelt wel dat de goede financiële prestaties een sterke basis vormen voor het bedrijf en vertrouwen te hebben in de toekomst. Vorig jaar kondigde het concern aan 20 miljard euro uit te trekken in de periode tot 2030 om van alle voertuigen die het maakt elektrische versies te ontwikkelen.
voda
0
Financiële topman Volkswagen gaat getuigen in Duitse rechtszaak sjoemelsoftware

Hans Dieter Pötsch, de chief financial officer van Volkswagen, zal in een civiele rechtszaak getuigen dat het autobedrijf investeerders niet heeft voorgelogen over de sjoemelsoftware. Dat meldt persbureau Bloomberg donderdag op basis van anonieme bronnen.

De getuigenis is opmerkelijk omdat de rol van Pötsch in het schandaal ook strafrechtelijk wordt onderzocht. Een getuigenis pro-Volkswagen onder ede zal in een eventuele strafzaak tegen hem een rol kunnen gaan spelen.

Schade door sjoemelsoftware
Volgens persbureau Bloomberg zal Pötsch een getuigenis afleggen in een civiele zaak die dient voor de rechtbank in Braunschweig. Bij die rechtbank lopen in totaal 1600 zaken van investeerders die zeggen dat ze zwaar op het aandeel Volkswagen hebben verloren doordat de leiding van het autoconcern aanvankelijk zweeg over het feit dat sjoemelsoftware was gebruikt om de werkelijk uitstoot van dieselauto's te verhullen. De schade bedraagt €9 mrd.

In de rechtszaak heeft Volkswagen een verweerschrift van liefst 600 pagina's ingediend. Daarin stelt het bedrijf dat het tot 22 september 2015, toen het schandaal openbaar werd, geen volledig zicht had op het Amerikaanse onderzoek dat het dieselschandaal aan het licht bracht. Dat houdt in dat Volkswagen dus ook geen plicht had om de aandeelhouders in te lichten.

Geen idee omvang boete
Ook had Volkswagen van tevoren geen enkel idee dat de Amerikaanse autoriteiten boetes van in totaal $18 mrd zouden opleggen. De autofabrikant had gerekend op hoogstens €300 mln. In het dikke verweerschrift staat dat Pötsch er zelf op had gerekend dat een boete nooit meer dan €150 mln zou bedragen. Omdat zo'n bedrag voor een miljardenbedrijf als Volkswagen niet materieel is, was er geen enkele reden om de financiële markten in te lichten.

Voormalige topman van Volkswagen Martin Winterkorn (links ) en Hans Dieter Pötsch in mei 2015.Foto: Reuters

In het verweerschrift herhaalt de top van Volkswagen de mantra dat de sjoemelsoftware was ontworpen door een kleine groep techneuten en dat de topmanagers er nooit van hebben geweten. Toen de voormalige topman Martin Winterkorn in mei 2014 een memo kreeg waarin stond dat de Amerikaanse autoriteiten vragen zouden kunnen stellen over software, zag hij geen noodzaak tot verdere actie. Pas een jaar later kreeg de voormalige ceo van een bedrijfsadvocaat te horen van het Amerikaanse onderzoek.

Toen de Volkswagen-top in de loop van 2015 gefaseerd op de hoogte werd gesteld, kreeg die daarbij steevast de boodschap dat alles onder controle was.

fd.nl/ondernemen/1244375/financiele-t...
Bijlage:
voda
0
Volkswagen reveals its future product plan for India market

Car and Bike reported that Volkswagen has revealed its future product plan for Indian market. The German auto manufacturer is aiming to increase its market share here and as it says, the automaker targets to become an affordable premium car brand in India. In 2018, Volkswagen plans to launch couple of special edition models and the Ameo GT TSI as well in order to boost its sales in the domestic market. Clearly, the brand will energies its product portfolio in India with exciting special edition models of Polo, Ameo and other models.

The Ameo GT TSI comes as part of its strategy to roll out the action models here. It will get power from a turbocharged petrol engine coupled with a DSG automatic gearbox. This will certainly add zing to the lineup and increase appeal of the Ameo sedan as well that has been designed and developed keeping Indian market in focus.

Another important part of Volkswagen’s future plan for Indian market is the MQB architecture. While, the brand sees the well acclaimed MQB platform as pricey for India market, it is working on collaboration with Skoda to develop a cheaper variant of the MWB. This new platform is expected to be christened as Eco and it will underpin new Volkswagen and Skoda cars in coming years.

One of the most awaited upcoming cars from the German automaker is the new Polo hatchback that has been already unveiled. The new Polo is based on MQB platform, but the India bound model will see some tweak. Apart from that, the Virtus sedan is another model that will be launched here. Volkswagen is also focusing on the CUV and SUV segments in order to boost its business in India. The T-Roc compact SUV could come here in near future, but the brand is still tight lipped about it.

Source : Car and Bike
voda
0
VW to convert two German coal power stations to gas

Volkswagen Group has announced plans to invest EUR 400 million (GBP 357 million) to covert two coal-fired power stations in Germany to combined cycle gas plants. The Wolfsburg power stations switch is expected to reduce CO2 emissions by 60% or 1.5 million tonnes a year equivalent to the output of around 870,000 vehicles.

The Heizkraftwerk Nord/Sud plant will generate around 136MW of electricity and 386MW of heat and two further units installed at the Heizkraftwerk West power station will generate 288MW of electricity and 265MW of heat.

Construction is scheduled to start this year if permission is granted, with commissioning expected to take place between 2021 and 2022.

Mr Matthias Muller CEO of Volkswagen Aktiengesellschaft said that “By 2025, we intend to reduce environmental impact throughout the Volkswagen Group by 45% (energy, CO2, water, solvents and waste) compared with 2010. The changeover of the two power stations at the company’s headquarters in Wolfsburg from coal to gas is a clear signal in this context and an important step. Others will follow.”

Source : Energy Livenews
Bijlage:
voda
0
Volkswagen launches 1.0 lite MPI engine Polo
Auto News - Published on Mon, 12 Mar 2018

German auto major Volkswagen today introduced a new version of its popular hatchback Polo with a 1.0 lite MPI engine, at a same starting price of INR 5,41,800 (ex-showroom). The 1.2 L MPI engine across the Volkswagen product offering in India will be replaced by 1.0 L MPI engine, the company said in a statement.

The 1.0 L MPI engine Polo will generate a peak power of 56 kW and a torque of 95 Nm.

Volkswagen Passenger Cars India Director Steffen Knapp said that "With this new introduction, we further enhance our brand proposition, providing a diverse portfolio to India's distinctive car-buyer, with multiple engine options that best suits their requirements."

The German-engineered hatchback now comes with improved fuel efficiency of 18.78 kilomitre per litre. It sells models such as Polo, Vento, Jetta, Passat and the Touareg in the domestic market.

Source : Strategic Research Institute
Bijlage:
voda
0
VW maakt meer fabrieken klaar voor toekomst

Gepubliceerd op 13 mrt 2018 om 11:04 | Views: 1.057

VOLKSWAGEN AG VZO O.N. 12 mrt
158,78 +1,58 (+1,01%)

BERLIJN (AFN/DPA) - De Duitse automaker Volkswagen gaat meer fabrieken gereedmaken voor de productie van elektrisch aangedreven voertuigen. Nu nog worden op drie plekken dergelijke auto's gefabriceerd. Eind 2022 wil Volkswagen wereldwijd zestien fabrieken hebben waar elektrisch aangedreven auto's van de band kunnen rollen.

De aankondiging die topman Matthias Müller in Berlijn deed, past in de strategie van het autoconcern om vol in te zetten op elektrisch rijden. Het bedrijf heeft daarvoor miljarden over en verwacht ook te kunnen profiteren van de bundeling van krachten met batterijproducenten in China en Europa.

Volkswagen wil in 2025 tot wel 3 miljoen elektrische voertuigen per jaar maken verdeeld over tientallen geëlektrificeerde modellen. De autoreus overweegt ook eigen accu's te gaan produceren. Het heeft daarvoor een onderzoek opgezet in de fabriek in Salzgitter. Over het eventueel in productie nemen van die componenten is nog geen beslissing genomen.
3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 ... 150 151 152 153 154 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 19:08
Koers 120,450
Verschil +0,100 (+0,08%)
Hoog 121,550
Laag 119,600
Volume 4.396
Volume gemiddeld 3.378
Volume gisteren 1.029

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront