TomTom « Terug naar discussie overzicht

De particuliere beleggers moeten hun aandelen bundelen en samen optrekken !

61 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 » | Laatste
[verwijderd]
1
quote:

De Klokkenluider schreef op 25 februari 2018 07:22:

Quote1:
Sterker, hij heeft nog extra geld opgehaald bij deze aandeelhouders vanwege zijn dure aankoop van Tele Atlas.

Quote2:
En zoals vriend en jurist Peter Wakkie al herhaaldelijk heeft aangegeven in de media, doet men er goed aan om de koers van een aandeel laag te houden zodat het makkelijker is om een mogelijke vijandige bod af te wijzen en overname partijen buiten de deur te houden.

Quote 1:
Hij heeft zelf ook een pakket extra aandelen gekocht bij die emissie. Dus ‘he put his money where his mouth is’. Bovendien was het toen 2009! We zijn nu negen jaar verder.

Quote 2:
Met een beetje logisch nadenken snap je dat het laag houden van een koers helemaal geen vijandige overnemers buiten de deur houdt. Sterker nog, als tomtom een koopje lijkt, dan trekt dat eerder geinteresseerde kopers aan. Dit is is dan ook nooit zo gezegd of geschreven (en al zeker niet herhaaldelijk) alleen door sommigen zo uitgelegd of verdraaid. Dit stond 1x in het fd en ging overduidelijk over het moment (de dag) waarop een vijandelijk bod plaatsvindt. Dan moet je volgens hem - indien het bod ongewenst is - direct heel stellig laten weten voordat de koers explodeert en dingen in gang gezet worden die moeilijk terug te draaien zijn. Deze comment gaat dus niet over normale beursdagen en was in het algemeen en niet tomtom specifiek. Neem een wolters kluwer waar wakkie al jaren voorzitter van de RvC is. Die koers gaat al jaren gestaag omhoog.

Dit soort denkfouten maakt je boodschap niet overtuigender. Plus het feit dat je 1 dag lid bent.
[verwijderd]
2
quote:

*Justin* schreef op 25 februari 2018 11:06:

Misschien moet TT maar voortaan jaarlijks zo’n zaaltje voor IEX-ers regelen waarin ze presentaties geeft en vragen beantwoordt. Voordat we honderd van dit soort draadjes krijgen.

Ook goed dat we ons beseffen dat de (atmo)sfeer rond een aandeel hier gemaakt wordt. Wie dit soort draadjes leest haalt het wel uit zijn hoofd om in tomtom te beleggen. We schieten dan in ons eigen voet. Als ik sommige meningen lees, dan neem ik aan dat diegene al lang is uitgestapt, anders is het niet zo consequent.

Voordat ik weer de wind van voren krijg dat ik alleen maar tomtom ‘verdedig’. Dat is onzin. Ik was bijvoorbeeld ook verbaasd over de plompverloren nieuwe EPS berekening met 60 miljoen teleatlas afschrijving in ons nadeel. En ik weet dar analisten dat ook waren, die vonden het een massive own goal.

Misschien dat het met het nieuwe ifrs 15 te maken heeft waardoor tomtom voor haar gevoel TEVEEL deferred revenue moet erkennen, waardoor cijfers anders ‘te goed’ gaan ogen. We weten dat een automotive contract altijd opbouwt en de meeste omzet in de staart zit. Maar volgens ifrs moet je de omzet contractwaarde tijdsevenredig inboeken, dus neem je eigenlijk een voorsprong.

Als je er echt de vinger achter wilt krijgen waarom dat soort keuzes gemaakt worden, lijkt dialoog me kansrijker dan anoniem je gal spuwen, ook via twitter zie ik dat gebeuren richting tomtom medewerkers. Het gevolg kan dan zijn dat TT alleen maar meer gesloten wordt en een vestingmuur optrekt.

Tuurlijk Justin had ook niet anders van je verwacht, “ gevolg dat TomTom alleen maar meer gesloten wordt en een vestingmuur optrekt” ze hebben destijds een deel van hun belang verkocht aan de beurs en daardoor ben je verplicht om meer openheid te geven aan de overige eigenaren en een nog dikkere vestingingsmuur opzetten, getuigd alleen maar meer naar onaantastbaarheid en schofferen van de overige eigenaren.
[verwijderd]
1
quote:

De Klokkenluider schreef op 25 februari 2018 11:42:

[...] Tuurlijk Justin had ook niet anders van je verwacht, “ gevolg dat TomTom alleen maar meer gesloten wordt en een vestingmuur optrekt” ze hebben destijds een deel van hun belang verkocht aan de beurs en daardoor ben je verplicht om meer openheid te geven aan de overige eigenaren en een nog dikkere vestingingsmuur opzetten, getuigd alleen maar meer naar onaantastbaarheid en schofferen van de overige eigenaren.

Je post rammelt aan alle kanten en kent ook geen enkele realiteitszin. Hoeveel procent van de aandelen denk je via iex deelnemers te verzamelen. 1 procent zou al een unicum zijn (2,3 miljoen aandelen = 20 miljoen waarde).

Het gaat er dus om wat een realistische manier is om meer informatie te krijgen of dat je beter gehoord wordt. Als je meer informatie wilt dan werkt een positief-kritische houding beter dan een beetje roeptoeteren.

Van jou kan ik niet zeggen “had niet anders verwacht”, want je bent 1 dag lid.

.
[verwijderd]
0
quote:

*Natte krant* schreef op 25 februari 2018 10:59:

[...]
Je bedoelt twitter met #goddijnresign ?
Dat gaat wel lopen.
Kun je een gmailaccount openen?
Kunnen we daar naar toe mailen met aantal stukken.
Plaatsjehier de stand. Kunnen we eens kijken hoever we komen en
Of we De Mol of andere partij moetenbenaderen.
@ Natte krant @Justin

Om je aandelen evt alvast aan te melden, ik zal komende week dagelijks nabeurs het aantal aandelen vermelden.

Klokkenluidert2@gmail.com
pwijsneus
0
Respect voor ieders mening. Sympathiek dat er wat initiatieven genomen worden, maar ik denk eerlijk gezegd dat dit weinig kans van slagen heeft. Ook moet je oppassen dat bepaalde reuring die gecreëerd wordt niet averechts gaat werken.

Als ik 1 vraag zou mogen inbrengen op de AVA zou het zijn waarom er niet voor wordt gekozen om de consumer-divisie elders onder te brengen. Als argument wordt gebruikt dat het geld oplevert, en om feeling te houden met gebruikers (deden ze dat ook maar met de aandeelhouders).

Eigenlijk zit deze divisie het aandeel alleen maar in de weg. Het zijn activiteiten die krimpen, dus hier zal binnen niet afzienbare tijd toch een strategisch besluit over genomen moeten worden. Elke aandeelhouder heeft hier last van waar TT zich dan weer om moet verantwoorden. En zonder consumer ziet de mix van activiteiten er weer een stuk frisser uit, en is de bereidheid van investeerders ook weer een stuks groter. Goed voor het aandeel, maar ook een kans om kapitaal aan te trekken. Er zijn meerdere manieren om aan cash te komen, dan het verkopen van PND's.

Het aandeel wordt telkens afgerekend/afgestraft op de krimp van consumer(tomtom). De board wordt afgerekend op de totale omzet, minus consumer(tele-atlas). Dat is echt schofterig.

Eigenlijk ben ik in TomTom gaan beleggen omdat ik potentie zie in Tele-Atlas. Maar door die navigatiekastjes aan te houden (door trots van de founders?) zal die potentie van Tele-Atlas nooit in uitdrukking komen in het aandeel.

Voor wat betreft je actie klokkenluider, leuk bedacht. Maar dit is onmogelijk, simpelweg door het feit dat iedereen zijn aandelen kan aanmelden tussen 9 en half 6 voor een prijs van € 7,85 per aandeel, last time I checked. De partijen die je noemt happen zelfs op deze prijs ook niet, waarschijnlijk omdat ze geen zin hebben de hoofdprijs te betalen(voor tele-atlas), en dan ook de rommel (tomtom) zelf mogen opruimen.

Dit aandeel heeft geen beschermingsconstructie nodig, consumer = de beschermingsconstructie.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 25 februari 2018 11:06:

Misschien moet TT maar voortaan jaarlijks zo’n zaaltje voor IEX-ers regelen waarin ze presentaties geeft en vragen beantwoordt. Voordat we honderd van dit soort draadjes krijgen.

Ook goed dat we ons beseffen dat de (atmo)sfeer rond een aandeel hier gemaakt wordt. Wie dit soort draadjes leest haalt het wel uit zijn hoofd om in tomtom te beleggen. We schieten dan in ons eigen voet. Als ik sommige meningen lees, dan neem ik aan dat diegene al lang is uitgestapt, anders is het niet zo consequent.

Voordat ik weer de wind van voren krijg dat ik alleen maar tomtom ‘verdedig’. Dat is onzin. Ik was bijvoorbeeld ook verbaasd over de plompverloren nieuwe EPS berekening met 60 miljoen teleatlas afschrijving in ons nadeel. En ik weet dar analisten dat ook waren, die vonden het een massive own goal.

Misschien dat het met het nieuwe ifrs 15 te maken heeft waardoor tomtom voor haar gevoel TEVEEL deferred revenue moet erkennen, waardoor cijfers anders ‘te goed’ gaan ogen. We weten dat een automotive contract altijd opbouwt en de meeste omzet in de staart zit. Maar volgens ifrs moet je de omzet contractwaarde tijdsevenredig inboeken, dus neem je eigenlijk een voorsprong.

Als je er echt de vinger achter wilt krijgen waarom dat soort keuzes gemaakt worden, lijkt dialoog me kansrijker dan anoniem je gal spuwen, ook via twitter zie ik dat gebeuren richting tomtom medewerkers. Het gevolg kan dan zijn dat TT alleen maar meer gesloten wordt en een vestingmuur optrekt.

Justin op de 'IEX-ers' dag zijn er geen vragen beantwoord. Er werd overal omheen gedraaid en follow-ups waren niet toegestaan. Het was een grote farce, cq desillusie. Het was ook geen dag, maar een paar uren in de namiddag. Die kunnen ze dus gewoon achterwege laten.
loesje62
0
quote:

*Justin* schreef op 25 februari 2018 11:33:

[...]

Quote 1:
Hij heeft zelf ook een pakket extra aandelen gekocht bij die emissie. Dus ‘he put his money where his mouth is’. Bovendien was het toen 2009! We zijn nu negen jaar verder.

Quote 2:
Met een beetje logisch nadenken snap je dat het laag houden van een koers helemaal geen vijandige overnemers buiten de deur houdt. Sterker nog, als tomtom een koopje lijkt, dan trekt dat eerder geinteresseerde kopers aan. Dit is is dan ook nooit zo gezegd of geschreven (en al zeker niet herhaaldelijk) alleen door sommigen zo uitgelegd of verdraaid. Dit stond 1x in het fd en ging overduidelijk over het moment (de dag) waarop een vijandelijk bod plaatsvindt. Dan moet je volgens hem - indien het bod ongewenst is - direct heel stellig laten weten voordat de koers explodeert en dingen in gang gezet worden die moeilijk terug te draaien zijn. Deze comment gaat dus niet over normale beursdagen en was in het algemeen en niet tomtom specifiek. Neem een wolters kluwer waar wakkie al jaren voorzitter van de RvC is. Die koers gaat al jaren gestaag omhoog.

Dit soort denkfouten maakt je boodschap niet overtuigender. Plus het feit dat je 1 dag lid bent.
Hoi Justin.
Ik ben al lid sinds bart1805 en Justin op het forum dagelijks de dienst uit maakten. Ik heb de forumleden zien komen “enthousiast”,en gaan” gefrustreerd. Zelf beweeg ik mij in het dagelijks leven ook in het kleinschalig bedrijfsleven zoals zovelen.en van daar uit beredeneert verwacht ik dat de heer goddijn net als velen van ons nog steeds voor zijn eigen portemonnee aan het werk is. De beurs notering is ooit een noodzakelijk kwaad geweest,maar heeft bij de heer goddijn niet gezorgd het “voor wat, hoort wat” effect.hij heeft zich volgens mij omringt door mensen die er voor kunnen zorgen dat de mensen die ( in de ogen van de heer goddijn) het werk verrichten , en de risico s nemen, uiteindelijk gaan profiteren. Hij ziet volgens mij de klein aandeelhouders als een lastige/te verwaarlozen , sterk wisselende groep van profiteurs die uitsluitend binding hebben met TomTom vanuit te verwachten financieel gewin.

Loesje
[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 25 februari 2018 12:16:

[...]

Justin op de 'IEX-ers' dag zijn er geen vragen beantwoord. Er werd overal omheen gedraaid en follow-ups waren niet toegestaan. Het was een grote farce, cq desillusie. Het was ook geen dag, maar een paar uren in de namiddag. Die kunnen ze dus gewoon achterwege laten.
Kwam dat niet vooral omdat 1 presentatie uitliep?

Hoe dan ook, het lijkt me kansrijker om een vervolg daar op te vragen dan met 0,001% van de aandelen een ‘advocaat’ in de arm nemen voor kosten die waarschijnlijk hun koersverlies overschreiden of anoniem gaan schelden op TT personeel.
[verwijderd]
2
quote:

*Justin* schreef op 25 februari 2018 12:31:

[...]

Kwam dat niet vooral omdat 1 presentatie uitliep?

Hoe dan ook, het lijkt me kansrijker om een vervolg daar op te vragen dan met 0,001% van de aandelen een ‘advocaat’ in de arm nemen voor kosten die waarschijnlijk hun koersverlies overschreiden of anoniem gaan schelden op TT personeel.
Als Dhr, Goddijn ook maar enig respect kan opbrengen voor zijn trouwe aandeelhouders dan is hij er zelf op zo'n dag, maar ook dat kan hij niet opbrengen.Bij een AVA vertrekt hij ook (opgelucht) eerder dan zijn gasten??

Je maakt mij niet wijs dat het met zijn agenda niet uitkomt, daar heeft hij ook geen last van als hij dagen weken op zijn schip zit.

Juist, kleine beleggers die kunnen de beeldvorming van zijn bedrijf maken en breken en hij weet dat donders goed, hij heeft er gewoon .... aan!

Tini
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 25 februari 2018 12:09:

Respect voor ieders mening. Sympathiek dat er wat initiatieven genomen worden, maar ik denk eerlijk gezegd dat dit weinig kans van slagen heeft. Ook moet je oppassen dat bepaalde reuring die gecreëerd wordt niet averechts gaat werken.

Als ik 1 vraag zou mogen inbrengen op de AVA zou het zijn waarom er niet voor wordt gekozen om de consumer-divisie elders onder te brengen. Als argument wordt gebruikt dat het geld oplevert, en om feeling te houden met gebruikers (deden ze dat ook maar met de aandeelhouders).

Eigenlijk zit deze divisie het aandeel alleen maar in de weg. Het zijn activiteiten die krimpen, dus hier zal binnen niet afzienbare tijd toch een strategisch besluit over genomen moeten worden. Elke aandeelhouder heeft hier last van waar TT zich dan weer om moet verantwoorden. En zonder consumer ziet de mix van activiteiten er weer een stuk frisser uit, en is de bereidheid van investeerders ook weer een stuks groter. Goed voor het aandeel, maar ook een kans om kapitaal aan te trekken. Er zijn meerdere manieren om aan cash te komen, dan het verkopen van PND's.

Het aandeel wordt telkens afgerekend/afgestraft op de krimp van consumer(tomtom). De board wordt afgerekend op de totale omzet, [b]minus consumer
(tele-atlas). Dat is echt schofterig. [/b]

Eigenlijk ben ik in TomTom gaan beleggen omdat ik potentie zie in Tele-Atlas. Maar door die navigatiekastjes aan te houden (door trots van de founders?) zal die potentie van Tele-Atlas nooit in uitdrukking komen in het aandeel.

Voor wat betreft je actie klokkenluider, leuk bedacht. Maar dit is onmogelijk, simpelweg door het feit dat iedereen zijn aandelen kan aanmelden tussen 9 en half 6 voor een prijs van € 7,85 per aandeel, last time I checked. De partijen die je noemt happen zelfs op deze prijs ook niet, waarschijnlijk omdat ze geen zin hebben de hoofdprijs te betalen(voor tele-atlas), en dan ook de rommel (tomtom) zelf mogen opruimen.

Dit aandeel heeft geen beschermingsconstructie nodig, consumer = de beschermingsconstructie.
AB.

Consumer is het anker.

Het enige wat ik hier tegenin kan brengen is dat ‘de markt’ dat toch ook kan zijn?

Er is winstgroei (vertroebeld door nieuwe eps calculatie) en de brutomarge gaat van 62% in 2017 naar 70% in 2018.

dubbel f
0
@Klokkenluider: ik waardeer je voorstel. Echter, ik denk dat je aansluiten bij de VEB het beste is. Zij hebben de ervaring en de middelen.
Ikzelf heb VEB ook gemachtigd voor een groot deel van mijn aandelen.
[verwijderd]
0
quote:

dubbel f schreef op 25 februari 2018 12:57:

@Klokkenluider: ik waardeer je voorstel. Echter, ik denk dat je aansluiten bij de VEB het beste is. Zij hebben de ervaring en de middelen.
Ikzelf heb VEB ook gemachtigd voor een groot deel van mijn aandelen.
Bedankt en ga ik zeker ook doen !
pwijsneus
2
quote:

*Justin* schreef op 25 februari 2018 12:40:

[...]

AB.

Consumer is het anker.

Het enige wat ik hier tegenin kan brengen is dat ‘de markt’ dat toch ook kan zijn?

Er is winstgroei (vertroebeld door nieuwe eps calculatie) en de brutomarge gaat van 62% in 2017 naar 70% in 2018.

De markt beoordeelt TomTom op het totaal. TomTom beoordeelt zichzelf op het totaal minus consumer.

Zonder consumer heb je een groeiaandeel, in een enorm interessante markt waar iedereen op dit moment op zit te azen. Kijk wat Qi Lu hierover zegt, voormalig Microsoft, nu COO bij Baidu:

www.technologyreview.com/s/609936/bai...

Elke keynote, interview, artikel wat je leest over TomTom, gaat over dat ene bedrijfje, wat een paar decennia geleden zo'n succes met tomtommetjes. Get over it, en neem hiervan afscheid. Goed voor het imago van tomtom/teleatlas, goed voor het aandeel, goed voor de leiding van TomTom, want die kan zich volledig gaan focussen op (hd)kaarten en software.

Stoppen met de shit-of-yesterday, en beginnen met focus op de toekomst.

Moet jij eens kijken hoe "de markt" dit dán gaat beoordelen.
[verwijderd]
0
quote:

loesje62 schreef op 25 februari 2018 12:19:

[...]

Hij ziet volgens mij de klein aandeelhouders als een lastige/te verwaarlozen , sterk wisselende groep van profiteurs die uitsluitend binding hebben met TomTom vanuit te verwachten financieel gewin.

Loesje
Op de keper beschouwd is dat toch ook zo? Veruit de meest gestelde vraag aan Goddijn is wanneer de hut nou eens verkocht wordt en welke partijen er allemaal interesse hebben. Met op nummer 2 de vraag om nog wat automerken te noemen die met tomtom samenwerken, maar nog niet openbaar mogen worden (misschien aankomende week in Genève :-)) Daaruit blijkt dat velen er in zijn gestapt om (snel) rendement te maken, niet omdat tomtom zulke geweldige activiteiten verricht. Which is fine.

[verwijderd]
0
Nogmaals AB, Pwijsneus. En als de sports divisie een doorslaand succes was geweest, hadden ze zichzelf dan ook beoordeeld ‘ex consumer’?
VanillaSky
0
quote:

pwijsneus schreef op 25 februari 2018 13:02:

[...]

De markt beoordeelt TomTom op het totaal. TomTom beoordeelt zichzelf op het totaal minus consumer.

Zonder consumer heb je een groeiaandeel, in een enorm interessante markt waar iedereen op dit moment op zit te azen. Kijk wat Qi Lu hierover zegt, voormalig Microsoft, nu COO bij Baidu:

www.technologyreview.com/s/609936/bai...

Elke keynote, interview, artikel wat je leest over TomTom, gaat over dat ene bedrijfje, wat een paar decennia geleden zo'n succes met tomtommetjes. Get over it, en neem hiervan afscheid. Goed voor het imago van tomtom/teleatlas, goed voor het aandeel, goed voor de leiding van TomTom, want die kan zich volledig gaan focussen op (hd)kaarten en software.

Stoppen met de shit-of-yesterday, en beginnen met focus op de toekomst.

Moet jij eens kijken hoe "de markt" dit dán gaat beoordelen.
eens, helaas gaat de realiteit zeer waarschijnlijk zijn nog enkele jaren forse omzetdalingen in consumer slikken totdat het uiteindelijk dood bloed.

harrysnel
6
quote:

*Justin* schreef op 25 februari 2018 11:33:

[...]

Quote 1:
Hij heeft zelf ook een pakket extra aandelen gekocht bij die emissie. Dus ‘he put his money where his mouth is’. Bovendien was het toen 2009! We zijn nu negen jaar verder.

....

Het ligt totaal anders.

Je moet namelijk onderscheid maken tussen twee emissies.

1 De eerste vanwege overname TeleAtlas was in december 2007 tegen E56 en werd geplaatst bij instituten. Daar deed Goddijn niet aan mee en "he did not put his money where his mouth is". Hij was bereid om E3 miljard voor Tele Atlas te betalen maar niet met eigen geld. De hoofdprijs (40X bedrijfswaarde/EBITDA) werd betaald door institutionele beleggers en vreemd vermogen verschaffers. Dat is makkelijk geld uitgeven. En het geld werd voor 1/6 deel (=E500mln) gegund aan Janivo (familie de Pont). Bekende naam in de TT story van het herverdelen van geld via beurs.

"TOMTOM RAISES APPROXIMATELY EUR 457 MILLION THROUGH EQUITY ISSUANCE

Amsterdam, 4 December 2007 - TomTom N.V. (“TomTom”) announces that it has successfully placed 8,156,250 new ordinary shares at a price of € 56 per share, raising gross proceeds of approximately € 457 million..
."

m.tomtom.com/releasedetail.cfm?Releas...

2) 2008

In 2008 zijn er zorgen dat TomTom door de dure overname van TeleAtlas niet aan zijn convenanten kan voldoen. Dat is een gevolg van de keuze van Goddijn om bijna E3 miljard te betalen voor de Maps van TeleAtlas. Dezelfde Maps waar nu naar hartelust op wordt afgeschreven en dat afschrijven zorgt voor daling van koers. "Leuk" is dit bericht uit 2008 waar twee andere usual suspects opduiken: Goldman Sachs, die de onrust in gang zet door zorg over de convenanten uit te spreken dat de koers van E20 op dat moment tot onder de E10 zal duwen, en....huisvriend Den Drijver die gerustellende woorden spreekt:

TOMTOM GEBETEN HOND VANWEGE ONRUST OVER AANDELENEMISSIE

TomTom was deze week de gebeten hond op de toch al zo negatief gestemde Amsterdamse beurs. De paniek rond het aandeel brak uit nadat Goldman Sachs in een rapport aangaf dat de mogelijkheid dat het bedrijf kapitaal uit de markt moet halen 'aanzienlijk' is toegenomen.

Door zwakke vooruitzichten voor de consumentenmarkt in Europa neemt de kans volgens het effectenhuis toe dat TomTom niet meer aan zijn bankconvenanten kan voldoen voor de nettoschuld van EUR1,4 miljard.

Gevolg zou zijn dat het bedrijf in de komende zes tot twaalf maanden vers kapitaal moet ophalen bij zijn aandeelhouders, bij zijn oprichters, die nog altijd een meerderheid van de aandelen bezitten, of bij een strategische partner.

Met name het scenario van een verwaterende aandelenuitgifte, zeker tegen de huidige aandelenkoers, stemt beleggers somber: het aandeel daalde dinsdag na publicatie van het rapport ruim 14%.

Analist Martijn den Drijver suste vrijdag door te stellen dat de zorgen van beleggers over een mogelijke aandelenemissie van TomTom overdreven zijn. Het is volgens hem onwaarschijnlijk dat TomTom geld moet ophalen middels een aandelenuitgifte. Zelfs als het bedrijf de bankconvenanten schendt, is een emissie niet meteen noodzakelijk, aldus Den Drijver.

"TomTom kan heronderhandelen met zijn banken, meer activa verpanden en instemmen met een hogere rente in ruil voor een langere terugbetalingsperiode en tijdelijk hogere nettoschuld/EBITDA ratio's", zo stelde de analist.

Maar het kwaad was al geschied: het aandeel leverde op weekbasis 12,2% in.


Door Maaike Noordhuis & Ykje Vriesinga; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715201; ykje.vriesinga@dowjones.com

Zie bv:
www.participaties.nl/forum/Topic/1167...

3) Het jaar 2009 waarin Godddijn "his money puts where his mouth is" maar dat is niet "his mouth van 2007" want hij betaalt geen E56 voor TeleAtlas maar een euro of E5. Zie:

files.shareholder.com/downloads/TOMTO...

Opvallend: Goldman Sachs, die de koersdaling deed versnellen in 2008, begeleidt het geheel. Janivo (grote winnaar van betalen van hoofdprijs voor TeleAtlas) en Cyrte (de Mol) mogen net als Founders laag (opnieuw) instappen.

Dit hele gedoe rond overname TeleAtlas komt er uiteindelijk op neer dat Goddijn de waardevolle assets met geld van derden koopt (instituten en VV). Vervolgens keldert de koers van E60 naar onder E10 vanwege zorgen over convenanten. Zorgen veroorzaakt door bereidheid van Goddijn om zoveel te betalen voor TeleAtlas. Goddijn laat heel 2008 voorbijgaan en pas in 2009 als koers genoeg gezakt is stopt hij er eigen geld in. Winnaars: de Founders die waardevolle assets in handen hebben gekregen dankzij derden maar nog steeds meerderheid van aandelen hebben dankzij "goedkope" emissie 2009. De banken die dit circus mogen begeleiden en Janivo. Verliezers: de overige aandeelhouders van TomTom die koers hebben zien zakken van E60 naar onder E10. De beurs is hierbij het instrument geweest (net als bij de IPO in 2005) om geld te herverdelen van overige aandeelhouders naar Founders (en bevriende partijen).

Dit is het verleden. Kijk je naar vandaag....denkt er nog iemand dat Goddijn de belangen van de overige aandeelhouders dient nadat hij dit al geflikt heeft? Endgame is m.i. nogmaals dit spelletje zelfverrijking.

[verwijderd]
0
quote:

De Klokkenluider schreef op 25 februari 2018 13:19:

Aandelen evt. aanmelden op Klokkenluidert2@gmail.com
belangrijk knelpunt:

hoe ga je verifieren wat het werkelijk aantal aandelen is?
Stel ene John de M mailt je: ik heb vijf procent; en dan? En wanneer kan ik dat dan geloven?
61 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 7,275
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 7,275
Laag 7,075
Volume 227.592
Volume gemiddeld 272.576
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront