TomTom « Terug naar discussie overzicht

De hype cycle van self-driving cars

3.871 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 ... 190 191 192 193 194 » | Laatste
Beperktedijkbewaking
1
quote:

mjmj schreef op 21 februari 2018 19:58:

Ik hoor graag van de de experts hier hoe we dit kunnen duiden:
www.yahoo.com/tech/moovit-raises-anot...
Moovit is een OV-site, vergelijkbaar met ons 9292.nl, maar dan wereldwijd. Als bedrijf vrij klein, ook na hun laatste funding-ronde.

Ik heb het even uitgeprobeerd voor NL en een streek in Zwitserland die ik vrij goed ken. Het is behoorlijk volledig, en ze tonen bij het gevonden traject een aardig kaartje, al vind ik de app in het gebruik niet zo handig, zie:
moovitapp.com/?timeType=arrive&ti...

Ze bieden bij een trip van A naar B meer alternatieven dan 9292, maar sommige daarvan zijn zinloos (uren omrijden). Bij nadere beschouwing blijkt Moovit weinig lokale kennis hebben: soms missen ze de meest handige mogelijkheid, en bij enkele wel geboden reisadviezen laten ze je rustig >30 min lopen. Ze hebben een Nederlandstalige versie, maar alle achtergrondinfo en helpfuncties zijn niet in het Nederlands beschikbaar. Hip en modieus zijn ze wel:
moovitapp.com/blog/womens-march/

Voor TT is het allemaal niet zo relevant, behalve dat deelmoeder Intel er kennelijk samen met Mobileye (en Here) iets 'moois' van wil gaan maken. Ik vermoed dat de Israëlische oprichters van Moovit vriendjes zijn van MBLY's Sashua.
TT heeft tot nu toe weinig belangstelling voor OV. Zou dat komen omdat Apple dat liever voor zichzelf houdt?

pwijsneus
1

Different road rules, different software

Different driving rules in each city also mean that further software tweaks must be made. "You will have to redo the software in every geography that you enter," says Wu of DeepMap.

The emerging demand for specialised 3D maps has created a race between incumbents such as Here and TomTom, the satellite-based navigation device maker, and upstarts such as DeepMap. While the start-ups are focused only on maps for fully self-driving cars, Here and TomTom believe that high-definition maps will be useful even before the mass adoption of autonomous vehicles, because they will help with advanced driver assistance technologies.

But industry participants agree that a wave of consolidation is inevitable. "If you look at the number of companies in this space, it doesn't fit the economics," says Willem Strijbosch of TomTom. "There are very high fixed costs, so only a couple of players will make it to the end."

The possibility of a regulatory backlash adds to the technical issues for the sector. Just as the launch of Google Earth prompted some homeowners to insist that the shapes of their properties be scrubbed out of the images on privacy grounds and Google Street View blurred licence plates and human faces, so too will HD map makers have to deal with privacy concerns. Although most of these maps are not directly available to consumers — they are made to communicate with the robot brain, not the passenger — the high level of detail they contain could raise alarm among privacy advocates.

Beyond cars


Some in the industry believe that, once cars can roam autonomously, other types of robotic devices could be fitted with mapping software.

"I think all of robotics is going to follow suit and go in the direction of self-driving cars," says Wang. "Eventually every robot that we build in the future is going to involve the same suite of sensors."

Researchers expect that self-driving cars could eventually become less dependent on maps, as their Lidar (light detection and ranging) sensors improve enough to allow them to navigate their environment. The maps will be crucial to ensuring safety during the early years of self-driving cars but eventually, optimists hope, the technology could move past that.

"Long, long term, Google Maps in its current form is all you need, because cars will be as smart as humans and solve all the daily existential problems," says McClendon. "But that is many, many years from now, when your car is equivalent to a human."

Financial Times

www.afr.com/technology/technology-com...
pwijsneus
1
Driverless cars need 3D maps and engineers say that's a 'very hard problem'

by Leslie Hook

When a self-driving car looks at the world, there are many things it sees. It has radars that measure distance to the next car, it has cameras that take in colour images of the street and its Lidar sensors send out laser pulses that gauge the surroundings. For any robot-driven car, one of the most important components of the journey is not just what it sees but what it knows beforehand about the area it is travelling through.

The robot needs a map, but not just any map – these cars need a three-dimensional representation of the environment around them, one that is updated continuously and is accurate down to the centimetre. As it cruises through the streets, a self-driving car collects more than a terabyte of data a day, enough to fill 1400 CDs. With that much detailed information coming from the car's many sensors, however, it is uneconomic to send it through a network like the internet.

Instead, companies have to physically move the data from one hard drive to another, a process sometimes called the "sneakernet" because engineers joke that the hard drives move at the pace of their own footwear.

The data collection is part of a great race to amass knowledge about the physical world that can be used to train the new generation of cars. Researchers hope that eventually the base layer of information will have applications not just for transport and logistics, but also for the development of augmented reality technologies – becoming like a simulation of the real world that can be used by any robot, drone or car.

The first step in realising this potential, however, is the development of effective digital mapping technologies for self-driving cars. The cumbersome storage of data is just one of the technical issues that are occupying many of the brightest engineering minds in Silicon Valley. Without better 3D maps, the much-hyped self-driving car revolution will be much slower to materialise.

'A very hard problem'

"This is a very hard problem," says Brian McClendon, a mapping expert who previously ran Google Maps and co-founded the company that became Google Earth. McClendon, who led Uber's mapping efforts after he left Google, departed from Silicon Valley last year to go into politics in Kansas. He is an adviser to DeepMap, a mapping start-up founded by former Google colleagues.

The reason these maps are so important for self-driving cars, he says, is not only for location but also "because it reduces the amount of work that the autonomous software has to do to recognise the world around it".

By comparing their actual surroundings to what was predicted in the map, he says, they can focus their attention only on things that are different, like identifying a pedestrian or a bicycle.

Investment in autonomous vehicle research has reached record levels in the past year and along with it has come a surge of funds to improve mapping. Start-ups such as Civil Maps, DeepMap and Lvl5 have attracted mapping engineers from Google, Apple and Tesla, and raised more than $US40 million in funding. Google won the first race to digitally map the world, but this array of competitors is spending big to stop them doing it again.

The biggest autonomous car companies all have their own mapping systems. Alphabet's mapping prowess is seen as a key advantage for its self-driving car unit Waymo, which has already completed more than 4 million miles of autonomous driving. (Alphabet owns Google Maps, Google Earth, Google Street View and the navigation app Waze, which tracks real-time traffic).

Tectonic plates have an impact


Within the industry there is a vibrant debate about whether to call these visual representations "maps" at all, such is their complexity. The information collected can be roughly divided into layers: the physical location of the pavements, buildings and trees; road signs and traffic lights; and how the self-driving car should behave, such as observing the speed limit. Accuracy is so important that even small changes, such as the shifting of tectonic plates that move a few inches a year, can have an impact.

"The word 'map' is an inaccurate way of describing it," says Wei Luo, chief operating officer at DeepMap. She prefers to think of it as a piece of software that feeds the car the information about its surroundings. Her colleague James Wu, DeepMap's founder, describes these maps as the "part of the brain" of the autonomous robot that allows it to understand its location.

"I tend to see the map as the 'collective memory' of all self-driving cars," says Ralf Herrtwich, head of automotive maps at Here, which is mostly owned by German carmakers after a consortium bought the map-making unit of Nokia for $US2.8 billion in 2015. "It's almost like a driving school for autonomous vehicles," he jokes.

Regardless of what they are called, making these maps is extremely difficult. The huge volume of data used in the maps is one dilemma. Another challenge is keeping them updated continuously, so that they provide the latest information to the cars.

Driverless cars are 'geofenced'


"A lot of companies have not figured out how to actually store their data," says Sravan Puttagunta, chief executive of Civil Maps, a mapping start-up. "That is why autonomous vehicles are geofenced. They physically cannot fit the data in the trunk of the car, so they are restricted to certain areas," he says.

Civil Maps is trying to deal with this problem by simplifying the map data so that it is easier to manage, but there is no single industry standard that has won out yet. Moreover, the artificial intelligence needed to generate these maps is still far from perfect. Humans are often needed to check the labelling on maps, assess the need for any updates and analyse why the cars make mistakes during test drives.

"One thing that is really not talked about with AI is how much human work is really required behind the scenes to get this technology to really work," says Alexandr Wang, an engineer whose company, Scale API, provides human trainers for AI.

"As these companies try to produce autonomous vehicles they need a bunch of humans to go through and meticulously label these maps, just like Google Maps back in the day."

Another challenge is the deep fragmentation of the sector, with no obvious common standard for these high-definition, 3D maps, nor any sharing of data because companies consider this to be important proprietary information.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

pwijsneus schreef op 3 maart 2018 23:53:

Driverless cars need 3D maps and engineers say that's a 'very hard problem'

by Leslie Hook

When a self-driving car looks at the world, there are many things it sees. It has radars that measure distance to the next car, it has cameras that take in colour images of the street and its Lidar sensors send out laser pulses that gauge the surroundings. For any robot-driven car, one of the most important components of the journey is not just what it sees but what it knows beforehand about the area it is travelling through.

The robot needs a map, but not just any map – these cars need a three-dimensional representation of the environment around them, one that is updated continuously and is accurate down to the centimetre. As it cruises through the streets, a self-driving car collects more than a terabyte of data a day, enough to fill 1400 CDs. With that much detailed information coming from the car's many sensors, however, it is uneconomic to send it through a network like the internet.
...
AB en dank voor het plaatsen. Toevallig had Carlo vd Wijer (TUE/TomTom) het daar gisteren op BNR ook over, hij noemde ook 'vele terabytes' per auto (per maand geloof ik). Hij zei dat dit alleen kan indien de G5-netwerken volledig ontwikkeld en in gebruik zijn genomen. Dat duurt nog wel een paar jaar.

Hij zei nog meer. Namelijk dat ook met G5 er nog steeds veel preprocessing van de primaire sensordata nodig is alvorens ze te verzenden. Dat beweerde ik 1 à 2 jaar geleden ook al vaak in discussies met @Hik. Die gingen over een door HERE verzonnen standaard voor sensordata, waarvoor zelfs een speciale praatgroep werd opgericht ('Sensoris').

Dat HERE-concept ging belachelijk ver, bv. codes voor het wielnummer waar een ABS-melding van afkomstig is. Alsof iemand in de cloud (behalve de autofabrikant zelf misschien) dat zou willen weten. Ik vermoed dat een BAD-boy daar achter zat. Het is niet de eerste keer dat een fabrikant via standaardisatieprocessen een eigen 'proprietary' dingetje of patentje aan de hele wereld wil opleggen.

Ik hoor de laatste tijd overigens weinig meer van Sensoris. Weet @Hik daar wellicht iets meer van?

Beperktedijkbewaking
0
P.S.: Ik vind Carlo altijd nerveus qua toon. Net alsof hij niet geheel zeker is van zijn zaak. Wat vinden jullie?

(Got, was mis ik @Xynix nu!)
mjmj
1
Ja, BdB, helemaal waar. Xynix, wil je niet terugkomen in een andere geheimzinnige alias die alleen insiders begrijpen? Ik denk dan aan bv Amati.
[verwijderd]
2
Beperktedijkbewaking
1
Wie kan hier iets van maken?
fccid.io/S4L4GF41

Op eerste gezicht lijkt dit iets voor bikers in de US te zijn.
Ze noemen het "wings/stelvio". Stelvio is een beroemde wielrenberg in Italië. Wings verwijst naar motorrijders? Niet mijn hobby.

Zei @Justin niet dat TT zich qua consumer op Europa zou terug trekken? Nou, daar zijn ze dan nog niet mee begonnen...

Het is een zeer technisch verhaal, maar als je effe doorklikt krijg je enig inzicht in de gang van zaken achter de schermen van TT. Hun medewerker Fergus King heeft er de handen vol aan. Hoeveel bonusopties krijgt die King eigenlijk?

Ook leuk: TT vraagt om vertrouwelijkheid tot 23 april 2018. Nou nee dus, de FCC heeft daar geen boodschap aan...
Ik heb meer uitgeplozen, dus later wellicht meer...

[verwijderd]
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 13 maart 2018 11:48:

Wie kan hier iets van maken?
fccid.io/S4L4GF41

Op eerste gezicht lijkt dit iets voor bikers in de US te zijn.
Ze noemen het "wings/stelvio". Stelvio is een beroemde wielrenberg in Italië. Wings verwijst naar motorrijders? Niet mijn hobby.

Zei @Justin niet dat TT zich qua consumer op Europa zou terug trekken? Nou, daar zijn ze dan nog niet mee begonnen...

Het is een zeer technisch verhaal, maar als je effe doorklikt krijg je enig inzicht in de gang van zaken achter de schermen van TT. Hun medewerker Fergus King heeft er de handen vol aan. Hoeveel bonusopties krijgt die King eigenlijk?

Ook leuk: TT vraagt om vertrouwelijkheid tot 23 april 2018. Nou nee dus, de FCC heeft daar geen boodschap aan...
Ik heb meer uitgeplozen, dus later wellicht meer...

Poeh, lastige dit!
Het is nog minder gedetailleerd en nóg schimmiger dan een gemiddeld patent.
De vele aanduidingen lijken te wijzen in de richting van een GPS communications-device. Maar van wat naar waar? Met welk doel? Wel lokale data-opslag (sd kaart). Waarom de naam en fysiek adres van TomTom op het device is gegraveerd?
Vaag hoor.
Wings kan duiden op assistentie (wingman)
samen met Stelvio op hoogte ?

Volgens het Testdocument is het dus wel een GPS-navigatie device dat op verschillende frequenties communiceert.

(Ik doe even een BDB-tje: De Stelvio heb ik inderdaad op de fiets beklommen in het vroege voorjaar. Ondanks het bordje "chiuso" beneden besloten we met zijn vieren toch door te fietsen. Het was begin mei en er lag nog behoorlijk veel sneeuw aan weerszijden van de weg. Bijna boven gekomen bleek waarom de pas nog gesloten was: ze waren hem met veegmachines nog aan het sneeuwvrij maken. De ook aanwezige carabinieri waren niet blij me te zien en sommeerden me om te keren. Voor mij en een fietsmaat was het niet erg. wij hadden de top gehaald, maar voor de 2 anderen in het gezelschap was het minder leuk. Ze waren een paar honderd meter onder de top maar mochten niet naar boven. Het leidde nog bijna tot ruzie toen de dienders nogal grof en handtastelijk werden en om paspoorten begonnen te vragen. Bij de fietsmaten staat ie nog steeds op de bucketlist, maar ik heb gelukkig de foto's nog ;-)
Beperktedijkbewaking
1
quote:

Hik schreef op 13 maart 2018 22:34:

[...]
...
(Ik doe even een BDB-tje: De Stelvio heb ik inderdaad op de fiets beklommen in het vroege voorjaar. Ondanks het bordje "chiuso" beneden besloten we met zijn vieren toch door te fietsen. Het was begin mei en er lag nog behoorlijk veel sneeuw aan weerszijden van de weg. Bijna boven gekomen bleek waarom de pas nog gesloten was: ze waren hem met veegmachines nog aan het sneeuwvrij maken. De ook aanwezige carabinieri waren niet blij me te zien en sommeerden me om te keren. Voor mij en een fietsmaat was het niet erg. wij hadden de top gehaald, maar voor de 2 anderen in het gezelschap was het minder leuk. Ze waren een paar honderd meter onder de top maar mochten niet naar boven. Het leidde nog bijna tot ruzie toen de dienders nogal grof en handtastelijk werden en om paspoorten begonnen te vragen. Bij de fietsmaten staat ie nog steeds op de bucketlist, maar ik heb gelukkig de foto's nog ;-)
Mooi verhaal Hik, wist niet dat je zo sportief was ;-)

Nog even over dat testrapport:
fccid.io/S4L4GF41

Bij doorklikken vind je een plaatje dat op de GO-5200 of GO-6200 pnd lijkt, en dan de nieuwste versie met WiFi-updates en bleutooth (naar oortjes of telefoon). Ook een semi-commerciële link naar Amazon.de(?) verwijst daarnaar. Plus het feit dat eerdere documentatie die genoemd wordt dateert van najaar 2014. Dat is de tijd dat deze all-in pnd's geïntroduceerd werden.
Maar de naamgeving (ergens staat ook het woord 'rider') en de aandacht voor spatwaterdichtheid in het rapport duiden erop dat het toch om een versie voor motorrijders gaat.
Overigens wordt fijntjes geconstateerd dat de WiFi en bleutooth frequenties niet tegelijk te gebruiken zijn, maar in de praktijk is dat natuurlijk geen probleem.

De vraag is waarom deze FCC-goedkeuring nú aangevraagd wordt (de aanvraag is vrij recent, nl. van dec 2017):
1. Het gaat om een in Europa al verkrijgbaar model, dat men nu ook in de US op de markt wil gaan brengen. Weet een liefhebber dat misschien? Of:
2. De variant voor motorrijders is nieuw. Of:
3. Het gaat om een compleet nieuw model pnd. De gevraagde geheimhouding tot half april zou daar op kunnen duiden.

Hoe dan ook, van een snelle afbouw van de consumertak is dus nog geen sprake.

Nog iets voor technische fijnproevers, sla het gerust over.
De FCC test dit soort dingen niet zelf, TT moet dat laten doen door een onafhankelijk testlaboratorium, in dit geval een club genaamd 'Veritas" (what's in a name) in Taiwan. De testen gaan ongelooflijk ver, zo gebruiken ze een dummy-hoofd om evt. stralingsschade te bepalen. Het SAR-deelrapport daarover beslaat alleen al een kleine 100 pgs. (Ik zou willen dat NL tandartsen met hun röntgenfoto's aan even strenge eisen zouden moeten voldoen!)

Ze, d.w.z. Veritas, beschrijven ook hun testapparatuur. Die is voor een groot deel van Europese origine (leuk voor ons). Zo kom je namen als Schwarzbeck en Rohde&Schwarz tegen. De laatste is een bekende wereldwijde fabrikant van zend- en testapparatuur, zo leveren ze bij mijn weten de RDS-coders voor al onze FM-zenders.
Sterker nog, díe apparatuur wordt weer geijkt en gecalibreerd door het Zwitserse Schmid&Partner Engineering AG, en die worden weer erkend door de Swiss Calibration Service (SCS). Wie anders?
Enfin, zo gaat het geld de wereld rond maar eindigt het altijd in Zwitserland...

[verwijderd]
0
Magna and Lyft Announce a Multi-Year Partnership to Develop and Manufacture Self-Driving Systems at Scali

Magna and Lyft will fund and develop self-driving systems
Co-developed self-driving systems can be deployed on the Lyft network as well as for the entire automotive industry
The partnership will benefit from data generated by the 5+ billion miles traveled per year on the Lyft network
In addition to funding the partnership, Magna to invest $200 million in Lyft
SAN FRANCISCO, March 14, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Magna, a mobility technology company and one of the world's largest automotive suppliers, and Lyft, North America's fastest growing rideshare company, today announced a multi-year collaboration in which the companies will jointly fund, develop, and manufacture self-driving systems. In addition, Magna will invest $200 million in Lyft equity. The establishment of this partnership is subject to regulatory approval.

Magna and Lyft_logos_480px.jpg

This partnership is an industry-first and positions Magna and Lyft to enable the development and manufacturing of self-driving systems at scale. In addition to self-driving vehicles that will be deployed on Lyft's own ridesharing network in the coming years, Magna has the ability to deploy the technologies across a wide-range of use cases to benefit the entire global mobility ecosystem.

"There is a new mobility landscape emerging and partnerships like this put us at the forefront of this change," said Swamy Kotagiri, Magna Chief Technology Officer. "Lyft's leadership in ridesharing and Magna's automotive expertise makes this strategic partnership ideal to effect a positive change as a new transportation ecosystem unfolds."

"Together with Magna, we will accelerate the introduction of self-driving vehicles by sharing our technology with automotive OEMs worldwide," said Lyft CEO Logan Green. "This is an entirely new approach that will democratize access to this transformative technology."

Partnership details include:

Lyft will lead the co-development of the self-driving system at its Palo Alto-based self-driving engineering center
Magna will lead manufacturing and join Lyft's development team onsite, contributing their vehicle systems knowledge, safety and ADAS expertise, and manufacturing capabilities
Lyft and Magna will share jointly created IP and utilize Lyft data to improve systems
Lyft will utilize Magna's vast automotive experience for its fleet's self-driving systems
This scalable technology is expected to be market-ready over the next few years and can be deployed across the industry through Magna

www.magna.com/media/press-releases-ne...

Beperktedijkbewaking
8
En wéér twee aanvragen voor het mogen uitbrengen van TomTom-producten in de US:
fccid.io/S4L4BA53
fccid.io/S4L4BA63

De omschrijving is in beide gevallen: "GPS Navigation System with WLAN and BT/BLE".
Dit keer geen plaatje of verdere naamgeving waaruit je zou kunnen opmaken om wat voor (consumer)producten het gaat. Maar twee dingen vind ik opvallend.

1. In de begeleidende 'confidentiality letter' wordt gevraagd om vertrouwelijkheid tot maar liefst oktober 2018. Dat suggereert dat het om een nieuw product of althans nieuw submodel gaat.

2. De vorige FCC-aanvraag dateert van januari 2018, en betrof de professionele 'TomTom BRIDGE Hub'. Die mag volgens de voorwaarden niet aan consumers verkocht worden.
Wat consumerproducten betreft, is het bijna een jaar stil geweest. In april 2017 was er een aanvraag voor een 'Tablet Navigation Device (Bridge)'. Hierbij zijn op de FCC-site veel meer details te vinden, ook foto's en een user manual. Zie:
fccid.io/S4L4FI722
Kennelijk is die FCC-goedkeuring definitief verleend, en is de vertrouwelijkheids-periode daarvoor voorbij.

Samenvattend: na een jaar ineens drie aanvragen voor (nieuwe?) consumerproducten op de US-markt. Waar is TT mee bezig?

holenbeer
0
holenbeer
0
quote:

mjmj schreef op 16 maart 2018 14:05:

AB BdB, sherlock holmes is er niets bij.
Moet je hem wel geven he, er staat er maar 1 :-)
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 16 maart 2018 14:02:

Samenvattend: na een jaar ineens drie aanvragen voor (nieuwe?) consumerproducten op de US-markt. Waar is TT mee bezig?

Er zijn al PND's die zich via Wi-Fi updaten (link). Dus dat is het niet. Tenzij er nieuwe apparaten komen met Wi-Fi.
nl.support.tomtom.com/app/answers/det...
shaai
0
quote:

*Justin* schreef op 16 maart 2018 15:41:

[...]

Er zijn al PND's die zich via Wi-Fi updaten (link). Dus dat is het niet. Tenzij er nieuwe apparaten komen met Wi-Fi.
nl.support.tomtom.com/app/answers/det...

paar uneducated gokjes:
Stelvio (ook een Alfa SUV, maar dat zal wel niet) doet mij denken aan Strava, de runners app: erg populair, ook ' social' onder renners.
nl.wikipedia.org/wiki/Strava

qua WiFi: zu het kunnen/nuttig zijn dat TomTom PNDs gaat brengen die een bron van WiFi zijn? Als je er een Traffic/LifeTime update abo bijneemt/afkoopt?
Zoals Opel met dat OnStar en hun reclames heeft. Dat je je oude auto dus modern kan maken. En je phone, maar ook je laptop in een selfdriving car, en voor de kids achterin continu online kunnen zijn?
Dan kun je misschien weer een stuk markt terugpakken?
holenbeer
0
quote:

shaai schreef op 16 maart 2018 17:08:

[...]

paar uneducated gokjes:
Stelvio (ook een Alfa SUV, maar dat zal wel niet) doet mij denken aan Strava, de runners app: erg populair, ook ' social' onder renners.
nl.wikipedia.org/wiki/Strava

qua WiFi: zu het kunnen/nuttig zijn dat TomTom PNDs gaat brengen die een bron van WiFi zijn? Als je er een Traffic/LifeTime update abo bijneemt/afkoopt?
Zoals Opel met dat OnStar en hun reclames heeft. Dat je je oude auto dus modern kan maken. En je phone, maar ook je laptop in een selfdriving car, en voor de kids achterin continu online kunnen zijn?
Dan kun je misschien weer een stuk markt terugpakken?
Zou dat wat toevoegen? je kan toch gewoon je telefoon als hotspot gebruiken?
3.871 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 ... 190 191 192 193 194 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 16:38
Koers 5,795
Verschil -0,185 (-3,09%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 382.123
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront