TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom maart 2018

3.177 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Stille vennoot schreef op 30 maart 2018 10:12:

woensdag 8,5 miljoen, hoeveel in de laatste minuten ..
Donderdag 6 mio
Als iemand een belang koopt van HG, of gewoon bod doet en je kan aanmelden, dan is het mooi om eerst nog even zoveel mogelijk rond 7,5-8 te kopen..tot de 3 %
Stel 3 % tegen 8
Bod 7 % tegen 12
Is 10 % tegen 10,80 dat is toch prachtig dan..

Wellicht heeft HG wel 3of4 giganten die een 10 % willen, Bosch/Baidu/Apple/Geely/etcetc
Baidu mag dan misschien wel 10 % krijgen als 90 % over de rest vd wereld zit..?

Het is allemaal met hagel schieten

HG kan ook bod doen op rest 50 %! Lijkt me zo gefinancierd en desnoods 1 of 2 10 % belangen toestaan, is toch zo voor elkaar..?
Je vraagt aan een bank 1,5 miljard lening en geeft Telematics en je eigen aandelenbelang vast als onderpand met de belofte dat je Telematics verkoopt binnen een jaar tegen een miljardje.. klaar toch
Of ben ik nou zo simpel, waarschijnlijk ja
woensdag geen 8,5 miljoen
[verwijderd]
0
TomTom ontkent niet dat wordt gekeken naar de strategische opties. De onderneming met een marktwaarde van zo’n 1,7 miljard euro, zou onder meer peilen of er geïnteresseerde partijen zijn in Azië.

Dus Reuters verzint dit NIET, dat mag wel duidelijk zijn, er speelt wel degelijk wat... een bedrijf als Reuters zit bijna altijd bij de waarheid....
mjmj
0
Is TT door zijn belabberde communicatie een prooi voor partijen die een shuffle willen uitvoeren?

En... kunnen we dat nog een keer verwachten?
sammie1988
0
Bartjeamateur
0
quote:

sammie1988 schreef op 30 maart 2018 10:51:

Dus geen overname en ik denk onze johny heeft zijn aandeeltjes verkocht !
Dus jij denkt dat de koers Dinsdag verder omlaag gaat ?
sammie1988
0
Even een kleine dip en dan stabiliseren !
Velen dachten aan een overname dus deze mensen zullen eruit gaan.
We zullen het ervaren.
Ik denk zakken tot slotkoers van Dinsdag !
Fijne paasdagen ieder !
pwijsneus
1
quote:

ketchup of catch-up schreef op 30 maart 2018 10:34:

dat er wat staat te gebeuren lijkt haast onvermijdelijk, de geest is nu echt uit de fles, de markt ruikt bloed en ze gaan HG nu echt onder druk zetten, vraag is enkel gaat dat nog even via de 6 of is 8 ook sexy genoeg voor 12

maar 12 zou het toch minimaal moeten opbrengen, ook als men partners ambieert voor equity participaties.

mag lijden dat er een externe partij een 12 euro bieding neerlegt, dat forceert HG op te betalen als hij de controle over zijn toko wil behouden.
Kijk, er waren een hoop signalen - door veel posters hier aangegeven - dat er afgelopen periode is voorgesorteerd op een delisting. De beeldspraak dat TomTom komende jaren een beetje in z'n blote kont staat is wel treffend.

- Licensing staat wat stil (contract Microsoft gaan vanaf nu wel lopen)
- Automotive is de groeimotor, maar nieuwe technologien zijn vaak te mistig om een outlook op af te geven.
- Telematics is in Europa sterk, deze markt gaat groeien maar er komen ook partijen als Verizon bovendrijven. (hoor niets meer over Leaseplan en soortgelijke deals)
- Consumer had naar mijn mening al een tijd geleden elders ondergebracht moeten worden. Er zijn andere manieren om aan cash te geraken. Consumer is wel de beste beschermingsconstructie voor het aandeel, schrikt een hoop investeerders af.

Een greep uit de signalen dat er op een delisting zou worden voorgesorterd;

- Automotive orderboek wordt in de FY conference call gedownplayed.
- Er zijn geen roadshows meer geplanned
- Geen nieuws omtrent strategische beslissing sports, terwijl daar bij FY resultaten duidelijkheid over zou komen.
- Aanhouden van consumer divisie
- Interview waarin wordt gesteld dat TomTom nog "lange weg te gaan heeft" terwijl links en rechts het nieuws rondom HD-maps je om de oren vliegt.
- Andere manier van rapporteren cijfers, wat nogal wazig wordt uitgelegd.
- Vaag blijven op gewonnen automotive-klant in de VS
- Zo zijn er nog tal van signalen

Omdat de komende periode het cijfermatig nogal....saai wordt en je toch vanwege de beursnotering elke 3 maanden investeerders moet overtuigen lijkt een delisting nu het juiste moment. Zeker nu de druk van de aandeelhouders een kookpunt heft bereikt omdat het aandeel ronduit slecht heeft gepresteerd terwijl alle sectorgenoten omhoog zijn geschoten.

Wat zou het dan een actie zijn dat precies voordat je de delisting wilt aankondigen er barbaren aan de poort staan. Speculatie: deelnemers uit Apollo platform zouden TomTom misschien wel een handje willen helpen om TomTom's innovatiekracht wat te helpen versnellen. Dat claimt TomTom's AutoStream ook te doen: het versnellen van het brengen van HD-maps binnen de technologische oplossing van de selfdriving car.

De druk zit er goed op, en het is nu een uitgelezen kans als investeerder om je er voor de delisting in te friemelen. Denk bijvoorbeeld aan een Baidu(speculatie):

www.zacks.com/stock/news/297169/baidu...

De vraag om actie is groter dan ooit tevoren, en verwacht dat door Reuters' bericht eea in een stroomversnelling is gekomen.

Wordt interessante dag op 17 April.
[verwijderd]
0
quote:

sammie1988 schreef op 30 maart 2018 10:51:

Dus geen overname en ik denk onze johny heeft zijn aandeeltjes verkocht !
Wat een onzin kraam je weer eens uit, met Johnny heeft verkocht...
Lang
0
Als je aan alle geruchten een eind wilt maken...dan zeg je toch als Tom2, we hebben niemand in de arm genomen, er is geen koper, we gaan niet verkocht worden...dan ben je overal van af....maar...alleen het eerste wordt ontkend...
apollo
0
quote:

pwijsneus schreef op 30 maart 2018 11:08:

[...]

Kijk, er waren een hoop signalen - door veel posters hier aangegeven - dat er afgelopen periode is voorgesorteerd op een delisting. De beeldspraak dat TomTom komende jaren een beetje in z'n blote kont staat is wel treffend.

- Licensing staat wat stil (contract Microsoft gaan vanaf nu wel lopen)
- Automotive is de groeimotor, maar nieuwe technologien zijn vaak te mistig om een outlook op af te geven.
- Telematics is in Europa sterk, deze markt gaat groeien maar er komen ook partijen als Verizon bovendrijven. (hoor niets meer over Leaseplan en soortgelijke deals)
- Consumer had naar mijn mening al een tijd geleden elders ondergebracht moeten worden. Er zijn andere manieren om aan cash te geraken. Consumer is wel de beste beschermingsconstructie voor het aandeel, schrikt een hoop investeerders af.

Een greep uit de signalen dat er op een delisting zou worden voorgesorterd;

- Automotive orderboek wordt in de FY conference call gedownplayed.
- Er zijn geen roadshows meer geplanned
- Geen nieuws omtrent strategische beslissing sports, terwijl daar bij FY resultaten duidelijkheid over zou komen.
- Aanhouden van consumer divisie
- Interview waarin wordt gesteld dat TomTom nog "lange weg te gaan heeft" terwijl links en rechts het nieuws rondom HD-maps je om de oren vliegt.
- Andere manier van rapporteren cijfers, wat nogal wazig wordt uitgelegd.
- Vaag blijven op gewonnen automotive-klant in de VS
- Zo zijn er nog tal van signalen

Omdat de komende periode het cijfermatig nogal....saai wordt en je toch vanwege de beursnotering elke 3 maanden investeerders moet overtuigen lijkt een delisting nu het juiste moment. Zeker nu de druk van de aandeelhouders een kookpunt heft bereikt omdat het aandeel ronduit slecht heeft gepresteerd terwijl alle sectorgenoten omhoog zijn geschoten.

Wat zou het dan een actie zijn dat precies voordat je de delisting wilt aankondigen er barbaren aan de poort staan. Speculatie: deelnemers uit Apollo platform zouden TomTom misschien wel een handje willen helpen om TomTom's innovatiekracht wat te helpen versnellen. Dat claimt TomTom's AutoStream ook te doen: het versnellen van het brengen van HD-maps binnen de technologische oplossing van de selfdriving car.

De druk zit er goed op, en het is nu een uitgelezen kans als investeerder om je er voor de delisting in te friemelen. Denk bijvoorbeeld aan een Baidu(speculatie):

www.zacks.com/stock/news/297169/baidu...

De vraag om actie is groter dan ooit tevoren, en verwacht dat door Reuters' bericht eea in een stroomversnelling is gekomen.

Wordt interessante dag op 17 April.
Denk dat we nog een beste klap naar beneden gaan.
Gewoon mijn gedacht
tatje
1
- Automotive orderboek wordt in de FY conference call gedownplayed.

Nee.

Het orderboek in 2018 is kleinder dan in 2017, meer zoals in 2016.

Maar we kunnen meer winnen in 2018 !

Orderboek 2017 1000 aandeel Tom Tom 40% is 400
Orderboek 2018 als 2016 stel 900 aandeel Tom Tom 60% is 540.

Tja kwestie van de goed lezen van de Q4 call.
[verwijderd]
0
gerrit 69
0
www.telegraaf.nl/financieel/1856210/t...
'TomTom richt zich op drie groeiende divisies'
Door ANP PRODUCTIES

1 uur geleden in FINANCIEEL

AMSTERDAM - TomTom blijft zich vooral richten op zijn divisies 'automotive, enterprise en telematics', die allemaal groei laten zien. Dat heeft topman Harold Goddijn van de navigatiedienstverlener gezegd tegen persbureau Bloomberg. Hij herhaalde daarbij dat geruchten dat TomTom een adviseur ingehuurd zou hebben om op zoek te gaan naar mogelijke kopers niet waar zijn. Verder wilde hij daarover geen commentaar geven.

De koers van TomTom steeg woensdag ruim 10 procent na berichten dat gekeken wordt naar een koper voor het hele bedrijf of een minderheidsbelang. Het bedrijf sprak de berichten woensdagavond laat al tegen door middel van een persverklaring. TomTom eindigde donderdag vervolgens met een min van 8,2 procent als de grootste verliezer bij de middelgrote fondsen in Amsterdam.

Goddijn zei ook nog dat TomTom momenteel 'best owner' is van zijn consumententak. Bij die grootste divisie van het bedrijf, verantwoordelijk voor onder meer de navigatiekastjes waar het bedrijf groot mee werd, loopt de omzet al een tijdje terug. Bijna niemand gebruikt nog zulke apparaten voor navigatie in de auto nu smartphones dat kunstje ook beheersen. Er worden wel ook nog sporthorloges en actiecamera's gemaakt, maar dat alleen biedt weinig soelaas.

[verwijderd]
0
quote:

tatje schreef op 30 maart 2018 09:56:

Nieuws uit 2017, dat voor mij wijst op de berichten van Reuters in 2018.

- sports stoppen of verkopen
- impairment heel consumer 169 miljoem
- nieuwe leden RVC van IBM en SAP
- 40% meer opties Harold, Alain en Taco zelfs 66%
- 10% emissie voor en of strategische allianties.
- Bonus 2017 toch uitbetaald, Consumer weggelaten.
- restricted share Units 2016 bijna niet. 2017 1,3 mijoen stuks.
- opties granted in 2017 700000 waarvan 350000 voor de RVB
- Change of control voor de RVB voor het eerst in jaarrapport ( 2017 )
- aandelen inkoop

Allemaal tekens dat er in 2018 iets gaat gebeuren.
Bod of deel bod of deelnemingen.

Alleen is Tom Tom zich rot geschrokken dat 2 weken voor de Q1 cijfers en de AVA 2018, Reuters een bom legde.

Op de Q1 en AVA had Tom Tom miz de puntjes op de i willen zetten.

1) misschien net voor de AVA een deelneming en na onze toestemming op de komende AVA weer 1, want we gaan er weer over stemmen en of strategische alliantie.
2) de RVB en andere toppers krijgen nog 1 maal opties.
3) misschien nog RSUs om talenten en toppers nog 3 jaar te binden.

1) reuters bericht: Deutsche bank adviseert Tom Tom bij verkoop of minderheidsbelang.
2) Tom Tom en Deutsche bank both declined to comment.
3) dan zegt Tom Tom we hebben geen financieel adviseur in de hand genomen om kopers te zoeken.
4) dan zegt Martijn den Drijver ( NIBC ) Tom Tom is vermoedelijk benaderd door een potentiele koper, waardoor de navigatie specialist besloot om advies in te winnen bij een zakenbank.
5) dan zegt Marc Zwartsenburg, Tom Tom is zwaar ondergewaardeerd en zegt dat het Tom Tom pers bericht zegt: er is geen financieel adviseur , maar zegt niets over een eventuele koper !
6) Tom Tom ontkent inschakelen DB om te helpen bij een eventuele verkoop, maar we zijn wel van plan om een minderheidsaandeel te verkopen.
7) Wakkie bij BNR
8) Goddijn interview met Bloomberg.

Mijn conclusie :
- Alles wat DB zegt is WAAR
- Koers moet laag blijven, daarom verkoop ontkennen en minderheids belang toegeven.
Helemaal ontkennen tegenover Reuters maakt de boel erger.
- Hopelijk moet de koers laag blijven om op de AVA de puntjes op de i te zetten.

Als de founders alles verkopen en zelf dus totaal geen belang meer hebben in Tom Tom of zijn nieuwe eigenaar en ik krijg voor mijn aandeel hetzelfde als de founders dan heb ik daar vrede mee.

Spelen de founders een vies spelletje, dan KAN ik mij voorstellen, dat iemand zijn verstand verliest.

Zelf ben ik een te vredelievend mens.

Taco zei dat de founders Tom Tom niet van de beurs wilden halen.

Maar een Ten catentje kan dan wel.

Denk dat in 2018 veel duidelijk wordt.

Alles: gewoon mijn eigen mening .


Dank voor je uitgebreide overzicht Tatje.

Ik hoop eerdaags nog iets te lezen van Reuters.

Die kunnen dit toch niet laten lopen ,zou je zeggen(of schrijven)?
[verwijderd]
0
quote:

apollo schreef op 30 maart 2018 11:26:

[...]

Denk dat we nog een beste klap naar beneden gaan.
Gewoon mijn gedacht
Nee. Gewoon your wish!
gerrit 69
0
Er moet nog heel wat water door de Rijn vloeien wil TomTom ooit haar introductie koers van € 17,50 bereiken, die is gemaakt op 27 mei-2005
tatje
0
Nog even het artikel door nr36 geplaatst, ook op 29 maart heel vroeg.

nr36 14 feb 2018 om 06:00

Financiering !!!!

Het in 1991 opgerichte TomTom staat dertien jaar aan de beurs genoteerd, dat maakte de financiering van overnames gemakkelijker. De vier oprichters, onder wie Harold Goddijn, beschikken nog over 45% van de aandelen. Was het geen idee geweest om het bedrijf van de beurs te halen om de transitie naar een ander businessmodel in de luwte door te voeren? In Nederland koos medische groothandel Mediq hiervoor, net als Telegraaf Media Groep die later deze maand van het Damrak verdwijnt. In de VS is computerfabrikant Dell een bekend voorbeeld. ‘Het is waar dat het tijdens een transitie lastiger is’, erkent Goddijn. ‘Maar daar komen we wel doorheen en dan gaan de voordelen van de notering zwaarder wegen.’

‘Maar de beursnotering dwingt ons ook tot transparantie. Klanten kunnen zien wat hier gebeurt.’
€ 903 mln
TomTom boekte in 2017 een omzet van €?903 mln. Daarvan kwam 61% uit data, computerprogrammatuur en diensten.
70 %
Als de huidige ontwikkeling zich voortzet, loopt het percentage aan omzet voor de zakelijke markt dit jaar op tot ver boven de 70%.

Wat betreft financiering !!

Harold:""Voor nieuw kapitaal heeft TomTom de beurs nu niet nodig, gezien de stevige kasstroom en solvabiliteit.""

Nu lees ik : Redaktie Emerce nieuws 29 maart 20118 6.22
TT ontkent dat het DB heeft ingeschakeld om te helpen bij een eventuele verkoop, maar bevestigt tegenover Reuters wel dat het van plan is om een minderheidsaandeel te verkopen.

Dus TT heeft geen geld nodig heeft een stevige kasstroom en solvabiliteit.
Maar willen wel een minderheidsbelang geven.

Conclusie : is dus niet voor het geld.

Dus strategisch, zoals Intel bij AMSL.







INTERVIEW NAVIGATIEBEDRIJF
pwijsneus
1
quote:

apollo schreef op 30 maart 2018 11:26:

[...]

Denk dat we nog een beste klap naar beneden gaan.
Gewoon mijn gedacht
Dat zou best eens kunnen, en daar kan het algehele beurssentiment misschien ook nog een handje bij helpen.

Echter maakt dat de druk alleen maar groter, en wordt de optie om voor een delisting te kiezen alleen maar interessanter, en beter te verantwoorden naar de aandeelhouders. De roep van de aandeelhouders om een strategische move heeft een kookpunt bereikt.

Consumer zorgt ervoor dat het aandeel niet wordt gewaardeerd op de groei-onderdelen van TomTom. Saillant detail is dat het management board wel een bonus krijgt op basis van group-revenue, minus consumer.

Waarom wordt ik als aandeelhouder jarenlang afgerekend op group-revenue PLUS consumer, terwijl de board ervan doorgaat met een bonus??!

Iets om op de AVA aan te stippen.
nr36
0
TomTom publishes quarterly 2017 consolidated condensed statement of income using IFRS 15 and IFRS 16 accounting standards
Amsterdam, 30 March 2018
Transition to new accounting standards
The purpose of this report is to provide disclosure on the 2017 quarterly impact of the IFRS 15 and IFRS 16 accounting standards adoption.
The impact on our income statement for full year 2017 is provided for completeness, as it was previously disclosed in the Q4 and full year 2017 results report, on page 12, published on 6 February 2018.
We also provide the adjusted earnings per share based on our new definition, and the net movement of deferred and unbilled revenues and deferred cost of sales per segment.
Contents
• Consolidated condensed statement of income using IFRS 15 and IFRS 16 accounting standards:
o Q1 2017
o Q2 2017
o Q3 2017
o Q4 2017
o FY 2017
• Adjusted earnings per share
• Net movement of deferred and unbilled revenues and deferred cost of sales per segment

View the full report in the attached PDF and excel. This is also available on our website
3.177 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront