PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL maart 2018

3.841 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 » | Laatste
sowieso
0
Leden BVPP stemmen in met principeakkoord cao postbezorgers

De leden van de BVPP hebben ingestemd met het principeakkoord voor een nieuwe cao PostNL Postbezorgers. De uitslag van de stemming is als volgt:

Voor 82%
Tegen 15%
Blanco 3%

De uitslag van de stemming koppelen we terug aan PostNL. Indien ook de andere bonden instemmen, kunnen we tot ondertekening van de cao overgaan.
www.bvpp.nl/index.php/postbezorgers/5...
[verwijderd]
0
Formeel zijn de uitzendkrachten in dienst van de uitzendorganisatie. Als ik het bovenstaande artikel lees, dan moet de uitzendorganisatie Flexcargo de nabetaling doen en niet Schiphol! Ik zie het probleem voor PostNL niet direkt.
DWB Happy
0
quote:

MC Bammer schreef op 30 maart 2018 15:11:

Stockon verzamelt merkboodschappen bij PostNL

twinklemagazine.nl/2018/03/interview-...
Ik heb dit jaren geleden hier al geschreven, Ahold zou mogelijk wel eens
interesse kunnen hebben in Postnl.....

Lijkt een raar idee, maar toch het geld bij Ahold klotst over de plinten,
het zou een goede investering kunnen worden op de LT.

De online activiteiten van AH, Bol.com en Delhaize groeien jaarlijks enorm.

Een groot netwerk van winkels van Delhaize in Belgie, ze zouden de Belgische Post heel moeilijk kunnen maken...

AHold kan een grote groep werknemers zeer goed managen, dat hebben ze al decennia lang bewezen..

Het grappige is ze hebben er zelfs nog geen bank voor nodig, gelijk cash.
[verwijderd]
0
quote:

DWB Happy schreef op 30 maart 2018 16:39:

[...]

Ik heb dit jaren geleden hier al geschreven, Ahold zou mogelijk wel eens
interesse kunnen hebben in Postnl.....

Lijkt een raar idee, maar toch het geld bij Ahold klotst over de plinten,
het zou een goede investering kunnen worden op de LT.

De online activiteiten van AH, Bol.com en Delhaize groeien jaarlijks enorm.

Een groot netwerk van winkels van Delhaize in Belgie, ze zouden de Belgische Post heel moeilijk kunnen maken...

AHold kan een grote groep werknemers zeer goed managen, dat hebben ze al decennia lang bewezen..

Het grappige is ze hebben er zelfs nog geen bank voor nodig, gelijk cash.

Een supermarkt en een postbezorger zijn totaal verschillende bedrijven, er is tussen beide ook geen synergievoordeel te behalen... want PostNL en Ahold zijn ook helemaal geen concurrenten van elkaar.

Daarom heeft het ook geen zin om naar de bankrekening van Ahold-Delhaize te kijken.

Conclusie: op geen enkele wijze een realistische optie.
[verwijderd]
0
quote:

Geefgas schreef op 29 maart 2018 19:18:

[...]

Dank Cerburus.

Als ik een eventuele hoger dan verwachte groei (maar ook moordende concurrentie) van de pakketten en bezorging markt even terzijde laat (hoewel ik daar wel in geloof) is de koers van PostNL overgeleverd aan de beslissing van de overheid.

Natuurlijk zijn er vele verschillende vormen mogelijk (zoals hoe vaak per week bezorgen etc), maar op peppi en kokkie niveau zijn er volgens mij vier scenario's:
1) PostNL houdt de UPD vergelijkbaar met wat het nu is, maar wel concurrentie
2) PostNL en Sandd gaan samen (al dan niet gedwongen) en UPD sluit daar bij aan.
3) UPD wordt aanbesteed en Sandd gaat met de buit ervan door
4) Post komt weer onder hoede van overheid en het Post gedeelte van PostNL wordt afgesplitst

Bij scenario 3 en 4 dient PostNL haar processen wel uit elkaar te halen.
Op basis van jouw input Cerburus mag ik toch aannemen dat ze de investeringen om de processen verder met elkaar te verweven hebben gedaan in overleg met politiek. Want als scenario 3 werkelijkheid wordt, dan zal PostNL zich zonder twijfel laten overnemen, waarbij het dan vooral gaat om de pakketten divisie en niet om de post.

Bij scenario 4 dient ook ontvlechting te worden gedaan.

Iets wat in elkaar gevlochten kan worden, kan ook altijd weer uit elkaar worden gehaald, echter zijn de sunk costs dan wel hoog. Dat zou zeker pijn doen. En zou ook erg zonde zijn, en niet de bedoeling van de investeringen. Maar het is niet aan PostNL, de overheid is nu aan zet.

Ik denk dus ook niet dat politiek voor optie 3 of 4 gaat, hoewel het strategisch voor de pakketten divisie helemaal niet verkeerd hoeft te zijn. Want de ietwat oubollige spruitjes geur van PostNL blijft nu ook aan de pakketten kleven, en dat is niet per se positief. PostNL heeft niet de uitstraling van een Coolblue zeg maar, en ook niet de flexibele organisatie en (vaak jongere) werknemers met kennis van nieuwe digitale ontwikkelingen om in deze markt de voorloper te zijn. Het is meer een "oude economie" bedrijf met ook flink aantal werknemers die met post en ietwat ambtelijke mindset zijn opgegroeid, en dat haal je er niet zo snel uit.

Wat ik wel heel lastig vind om te doorgronden, en wellicht kan iemand me daar inhoudelijk nog bij helpen. Als de processen zo met elkaar verweven zijn, hoe bepaald de ACM dan tegen welke prijzen Sandd van het netwerk gebruik mag maken in de toekomst? Dit lijkt me nogal arbitrair, of begrijp ik dan iets niet goed?

(Ik had gehoopt dat er wel op het lijstje van Geefgas met mogelijke scenarios gereageerd zou worden)

PS. Er ligt ook nog een optie op tafel waarbij de UPD min of meer gaat verdwijnen (dan wel flink gaat worden uitgekleed, wat in dat geval zou resulteren in meer concurrentie); deze optie is o.a. ingebracht door Nicole Rosenboom, mededingingseconoom bij onderzoeksbureau SEO (zie: vgpnl.nl/nieuws/538/vier-maanden-de-t...

Overigens, ik zie niet in waarom PostNL zich zou moeten opsplitsen indien de UPC aanbesteed zou worden - zoals Geefgas suggereert (ik zie ook geen enkel argument waarop zijn veronderstelling is gebaseerd); immers, we praten over een scenario dat zich wellicht pas in 2025 daadwerkelijk zou kunnen aandienen... tegen die tijd is de pakjes-tak in alle opzichten al veer groter dan de post-tak, dus splitsen zou tegen die tijd helemaal zinloos worden.
[verwijderd]
0
Schiet allemaal niet zo op. Het wordt tijd dat de Deutsche Post een overnamebod doet. Een ander mag ook maar niet weer die Belgen alsjeblieft.
DWB Happy
1
quote:

Martijn van M schreef op 30 maart 2018 17:02:

[...]

Een supermarkt en een postbezorger zijn totaal verschillende bedrijven, er is tussen beide ook geen synergievoordeel te behalen... want PostNL en Ahold zijn ook helemaal geen concurrenten van elkaar.

Daarom heeft het ook geen zin om naar de bankrekening van Ahold-Delhaize te kijken.

Conclusie: op geen enkele wijze een realistische optie.
Jij hoeft toch werkelijk niet op elk berichtje wat hier geplaatst wordt steeds je piesje te doen, menigeen begint dat hier zwaar te irriteren.

prinszicht
0
Sandd is geen reële optie voor de UPD. Ze kunnen hun eigen kerstkaarten al niet aan laat staan het volume van PostNL met daarbij de meer delicate post. Hun switch naar vaste medewerkers is er ook 1 waar de FNV van loopt te likkebaarden. Dat duurt hooguit een paar maanden. Net genoeg voor het overleg. Tel daarbij de kapitaal investering en vernietiging van het optuigen van een UPD netwerk.

De meest nette oplossing is een samengaan. Sandd doet nu een rondje saneren en dumpt meer en meer post over de schutting. Medio september wordt besloten dat ze samen mogen. De kosten van de aanschaf worden grotendeels gecompenseerd door de ucoi die we net hebben ingeleverd. Zo wordt het verkocht. Aanschaf ongeveer 200 miljoen tegen 1 procent rente. Ucoi gaat 50 miljoen omhoog. De aandeelhouder betaalt de hoofdprijs.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

DWB Happy schreef op 30 maart 2018 13:30:

Wel een goed teken, als het personeel begint te piepen en te kreunen, bezuinigingsmaatregelen worden dus goed doorgevoerd, en beginnen nu zichtbaar
voor ons te worden.

Pfff

"Te vaak moeten werknemers ook te zware pakketten sjouwen."

Tjonge jonge, je gaat bij Postnl werken en dan klagen dat je vaak zware pakketten
moet sjouwen!

Stenen en zakken cement zijn ook zwaar...
Niet zo raar doen Happy! Ze werken zich het apelazarus voor weinig, laat staan de bezorgers buiten, ik zie hem dagelijks sjouwen met grote pakketten en dan wordt hij ook nog eens door veel van de ontvangers behandeld als een idioot.....en krijgt de schuld van alles...
DWB Happy
1
quote:

Eurowin schreef op 30 maart 2018 20:17:

[...]

Niet zo raar doen Happy! Ze werken zich het apelazarus voor weinig, laat staan de bezorgers buiten, ik zie hem dagelijks sjouwen met grote pakketten en dan wordt hij ook nog eens door veel van de ontvangers behandeld als een idioot.....en krijgt de schuld van alles...
Daar kiezen ze toch zelf voor, als het werk ze niet bevalt ander werk zoeken, niet zeuren als ze zware pakketten moeten sjouwen.
Postnl is een pakketvervoerder, geen hamburger tent.
[verwijderd]
1
quote:

DWB Happy schreef op 30 maart 2018 20:45:

[...]

Daar kiezen ze toch zelf voor, als het werk ze niet bevalt ander werk zoeken, niet zeuren als ze zware pakketten moeten sjouwen.
Postnl is een pakketvervoerder, geen hamburger tent.
Jij hebt makkelijk lullen vanuit je luie stoel, maar mogen ze dan ook redelijk betaald krijgen? Of mag dat ook al niet meer...
DWB Happy
1

Allemaal onzin, het zijn allemaal volwassen mensen ze tekenen een contract
daar staat precies in wat ze verdienen.

Bij elk bedrijf werkt het zo, hoe simpeler de job hoe lager de salarissen,
dit is niet alleen bij Postnl zo.

Daarvoor hebben ze het minimum loon bedacht, nogmaals daar kies jezelf voor of niet!

Die klote FNV moet is in de tuinbouw gaan kijken, daar waar elke dag Polen en Bulgaren uitgebuit worden....

Maar wat is het lekker makkelijk om bij de grootste werkgever van Nederland
stennis gaan te schoppen om niks, mensen opruien..

Uiteindelijk schuiven deze rooie FNV rakkers door naar de politiek, en komen later op het pluche terecht bij Shell.
Willier
1
quote:

DWB Happy schreef op 30 maart 2018 22:26:

Allemaal onzin, het zijn allemaal volwassen mensen ze tekenen een contract
daar staat precies in wat ze verdienen.

Bij elk bedrijf werkt het zo, hoe simpeler de job hoe lager de salarissen,
dit is niet alleen bij Postnl zo.

Daarvoor hebben ze het minimum loon bedacht, nogmaals daar kies jezelf voor of niet!

Die klote FNV moet is in de tuinbouw gaan kijken, daar waar elke dag Polen en Bulgaren uitgebuit worden....

Maar wat is het lekker makkelijk om bij de grootste werkgever van Nederland
stennis gaan te schoppen om niks, mensen opruien..

Uiteindelijk schuiven deze rooie FNV rakkers door naar de politiek, en komen later op het pluche terecht bij Shell.
Je bent een van de betere posters hier alleen sla je nu de plank mis. Kan een keer gebeuren natuurlijk.
Niet iedereen heeft een keus en iedereen wil fatsoenlijk behandeld worden, ook jij. En PostNL laat op dat gebied wat steken vallen ( niet als enige trouwens). Korte termijn denken is gemeengoed geworden bij oa PostNL en het is niet voor niets dat ze niet genoeg personeel kunnen krijgen. Fatsoenlijke behandeling van je personeel verdien je dubbel en dwars terug is mijn ervaring. Maar iedereen mag daar anders over denken natuurlijk??
DWB Happy
0
quote:

Willier schreef op 30 maart 2018 23:33:

[...]

Je bent een van de betere posters hier alleen sla je nu de plank mis. Kan een keer gebeuren natuurlijk.
Niet iedereen heeft een keus en iedereen wil fatsoenlijk behandeld worden, ook jij. En PostNL laat op dat gebied wat steken vallen ( niet als enige trouwens). Korte termijn denken is gemeengoed geworden bij oa PostNL en het is niet voor niets dat ze niet genoeg personeel kunnen krijgen. Fatsoenlijke behandeling van je personeel verdien je dubbel en dwars terug is mijn ervaring. Maar iedereen mag daar anders over denken natuurlijk??
Beste Willier,

Iedereen weet dat dit niet de best betaalde baantjes zijn, overal hoor en zie je hetzelfde, bij MC Donalds, Jumbo, of in de kassenbouw etc., ja die mensen moeten veel doen voor weinig.

Ga bij dit soort bedrijven bij de poort staan en je hoort dezelfde verhalen, ja ze worden min of meer uitgebuit.

Het is een beetje hetzelfde verhaal als van de plofkip, het moet allemaal efficiënt en goedkoop, er is concurrentie en de consument wil uiteindelijk niet meer betalen.

Het is een keuze wat die mensen zelf maken om bij dit soort bedrijven gaan te werken.
Let op het zijn ook veelal ook parttime baantjes, de meeste mensen zien dit soort bedrijven als een opstapje.

laat ze klunen, goede leerschool wat je eigenlijk niet wil, maakt mensen ambitieus.:)

[verwijderd]
0
quote:

Willier schreef op 30 maart 2018 23:33:

[...]

Je bent een van de betere posters hier alleen sla je nu de plank mis. Kan een keer gebeuren natuurlijk.
Niet iedereen heeft een keus en iedereen wil fatsoenlijk behandeld worden, ook jij. En PostNL laat op dat gebied wat steken vallen ( niet als enige trouwens). Korte termijn denken is gemeengoed geworden bij oa PostNL en het is niet voor niets dat ze niet genoeg personeel kunnen krijgen. Fatsoenlijke behandeling van je personeel verdien je dubbel en dwars terug is mijn ervaring. Maar iedereen mag daar anders over denken natuurlijk??
Je doet net of wij in Noord Korea leven.
Als je geen vuilnisman wilt worden (overigens goed betaald) wordt je geen vuilnisman in dit land.

Als je geen postbezorger wilt worden word je geen postbezorgers.

Wat bedoel je met niet iedereen heeft een keus ?

Ook al heb je totaal geen opleiding dan nog zijn er 10-tallen beroepen waar je uit kan kiezen.

DeZwarteRidder
0
Postbezorger Sandd stapt in pakketjes

Door Yteke de Jong
1 uur geleden in FINANCIEEL

Postbezorger Sandd stort zich op de pakketbezorging. Komende dinsdag start de nieuwe service, Sandd2me geheten. Het bedrijf wil ook een deel van de stormachtige groei van webwinkelen.

Het wordt nog drukker in de straten, waar al busjes rondrijden van PostNL, DHL, DPD, GLS, FedEx en UPS. Sandd ziet ruimte voor zichzelf in een markt die vorig jaar met een kleine 20% groeide.

„Er wordt al enige tijd aan ons getrokken door klanten die ons vragen of wij ook pakketjes bezorgen. Met de overname van VSP eind vorig jaar, hebben we ook het netwerk om deze dienst te kunnen leveren”, zegt ceo Rob Brakenhoff van Sandd in gesprek met De Telegraaf. Tot nu toe richt Sandd zich op de bezorging van zakelijke post.

Naast de traditionele bezorgers zijn er retailers, zoals Coolblue, die hun eigen bezorging doen. De groei van het aantal pakketjes is enorm, door de opmars van de e-commerce. Naar schatting groeit het volume dit jaar met meer dan 10%.

Stuk van de taart

„Wij denken dat we ook een stuk van de taart kunnen meepakken. We beginnen voorzichtig met meerdere klanten, maar bieden wel levering op dezelfde dag aan. We verwachten door te kunnen groeien na een paar maanden. De vraag uit de markt is er, daarnaast houden we het simpel. We gaan geen koelkasten doen”, zegt Brakenhoff over de zeer concurrerende markt.

Sandd gaat in het begin uit van 1000 bezorgde pakketjes per dag. Vorig jaar werden ruim 300 miljoen pakketjes bezorgd in Nederland, wat goed was voor een omzet van zo’n €2 miljard. Door de concurrentie staan de marges onder druk.

„We kunnen dit doen omdat we de pakketjes mee laten gaan met de postbezorgers, die toch al langs de deuren gaan. Daarbij investeren we in totaal een half miljoen euro in nieuw materieel, onder meer vier nieuwe sorteermachines, het klantcontact- en een volg-app”, zegt Sandd-bestuurder Ronald van de Laar. Er werken 22.000 man bij Sandd.

„Wij kunnen deze dienst efficiënt inpassen in onze bestaande operatie. PostNL kan dat niet. Omdat ze het monopolie heeft op de postbezorging aan particulieren, moet ze twee verschillende bedrijven in de benen houden. PostNL kan dat niet samenvoegen.”

Aanval op PostNL

De tweede postbezorger van Nederland brak vorig jaar de markt voor de particuliere postbezorging open met een eigen postzegel voor particulieren. Ook kwam Sandd met een eigen kerstzegel, die de helft goedkoper was dan die van rivaal PostNL. Daarmee zette Sandd de aanval in op PostNL. De nieuwe zegels waren zo’n succes dat Sandd volgend jaar 40 miljoen stuks in de markt wil zetten, tegen 15 miljoen vorig jaar.

Eind december waren er echter klachten dat kerstkaarten met Sandd-zegels niet waren aangekomen. Hoe garandeert Sandd de pakketbezorging richting de klant? „Als je iets nieuws begint, is er altijd sprake van kinderziektes. Met de pakketjes starten we rustig op, in behapbare volumes. Afgelopen tijd sprongen we ook wel eens in voor één van de pakketbezorgers”, zegt Brakenhoff.
pielsje
0
quote:

EchtWaarJoh schreef op 31 maart 2018 07:37:

[...]

Je doet net of wij in Noord Korea leven.
Als je geen vuilnisman wilt worden (overigens goed betaald) wordt je geen vuilnisman in dit land.

Als je geen postbezorger wilt worden word je geen postbezorgers.

Wat bedoel je met niet iedereen heeft een keus ?

Ook al heb je totaal geen opleiding dan nog zijn er 10-tallen beroepen waar je uit kan kiezen.
Vanuit de bijstand moet je elk baantje pakken, dus welke keuze?
Vanuit de ww ben je verplicht minimaal 4x per maand te solliciteren, ook Post en Sandd kunnen daar onderdeel van zijn. (ook al lijkt het je niks)

Je bent het even kwijt volgens mij

(Sommigen hebben inderdaad geen keuze)

3.841 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 1,225
Verschil -0,016 (-1,29%)
Hoog 1,238
Laag 1,212
Volume 1.717.700
Volume gemiddeld 2.245.195
Volume gisteren 2.916.414

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront