TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom maart 2018

3.177 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 152 153 154 155 156 157 158 159 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

GLMF schreef op 31 maart 2018 10:24:

Waarom kan een geinteresseerde partij (vijandig of vriendelijk) niet gewoon een 10% belang opbouwen door de aandelen uit de markt te halen? Bang dat ze dan geen controle hebben over de prijs of is er iets anders?

Als er 10% extra aandelen worden uitgegeven, hoe wordt dan de prijs bepaald en wat gebeurd er met de betaalde cash? Gaat die op de rekening of worden daarmee de rest van de aandeelhouders gecompenseerd vanwege de verwatering?
Goede vragen.
Ik zeg liever 10% belang opbouwen dan 10% extra aandelen....tegen ja tegen wat. €10 €12 €14? €8 ?!
Komen er 23,5 mio aandelen bij. Flinke verwatering.
Tordan
0
Ik ben het met Ketchup eens. Wie wil er in deze Toko nou 10%?
De "vriendjes" zien je al komen en bepalen toch alles. Het is één grote kliek. We moeten hopen op interesse van de hele toko of één of meerdere onderdelen. Dat levert ons ook het meeste op.
Als er voor de AVA weer niets naar buiten komt hebben ze wel wat uit te leggen. Zijn ze helemaal niet benaderd bijv.?
Daar zal HG dan wel antwoord op moeten geven. Mocht dat zo zijn, dus alles fake, gaan we nog dieper het ravijn in. Erger nog als ze daarbij ook de verwachtingen nogmaals terug schroeven.
We gaan het meemaken.
Optiebelegger
0
Beste forum-laden,
Is er niet te achterhalen wie woensdag om 17.35 de grote koper was en wie op donderdag de grote verkopers waren ? Dat zou veel goede informatie opleveren over de stijging en de daling van het aandeel.
ketchup
0
quote:

jlx47. schreef op 31 maart 2018 10:24:

[...] @Wies bedankt.
In het verleden had je de stelling:
"Je moet dus zweten bij TT en blijven zitten en denken we kunnen langzaam wat beter en soms wat minder voor koers, maar de echte bonanza is een overnight verhaal en dan zijn we ook gelijk klaar."
Ik houd me daar nog steeds aan vast en blijf "domweg" zitten.
We zullen het op niet al te lange termijn ondervinden.
ik zit er exact zo in en denk er nog net zo over met de ene keer wat meer aandelen en minder opties, de andere keer wat meer opties en minder aandelen, maar immer Long

thans zit ik voor 1/3e Long aandelen en 2/3e Long via opties en twijfel ongelofelijk, mijn gevoel zegt ik moet nu eigenlijk alle opties omzetten naar puur Long aandelen, dus 100% Long aandelen, maar heb al een paar maal zo verschrikkelijk er naast gezeten met dit aandeel, dat ook ik kopschuw ben geworden.

ik geloof echt dat niemand dit voor onder de 12 van de beurs kan halen, maar ja als het ook nog eens naar in de 6 zakt, zie ik ook niemand 100% premie betalen en ik heb nou ook geen zin nog eens 3 jaar naar dit aandeel tussen de 7 en 9 te staren.

ik vind het allemaal zo verwarrend eigenlijk, als ik terug denk eind verleden jaar dat we na de roadshows van ABN oa door de US, praktisch helemaal geen feedback meer kregen, evenzo van anderen - complete radio stilte.
dan kregen we dat prachtige verhaal van Autostream te horen, echt een coup voor PR voor TT, dan het mooie orderboek en dan die ongelofelijke let-down van HG tijdens de jaarpresentatie, met als gevolg het afhaken van sommige analisten, dan denk ik echt ze gaan het van de beurs plukken, ondanks alle ontkenningen dat ze overwegen te privatiseren.

[verwijderd]
0
@Wies. Vind je het inmiddels ook niet dat de verhouding rendement / wachttijd / risico een "beetje" out of sync is. To put it mildly.
Chiddix
0
TT management moet elk bod boven de 12 euro p/a incl desinvestering consumentdivisie in overweging nemen. Tot 2020 blijft het aanmodderen. Lagere omzet etc
jlx47.
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 31 maart 2018 10:59:

[...]

ik zit er exact zo in en denk er nog net zo over met de ene keer wat meer aandelen en minder opties, de andere keer wat meer opties en minder aandelen, maar immer Long

thans zit ik voor 1/3e Long aandelen en 2/3e Long via opties en twijfel ongelofelijk, mijn gevoel zegt ik moet nu eigenlijk alle opties omzetten naar puur Long aandelen, dus 100% Long aandelen, maar heb al een paar maal zo verschrikkelijk er naast gezeten met dit aandeel, dat ook ik kopschuw ben geworden.

ik geloof echt dat niemand dit voor onder de 12 van de beurs kan halen, maar ja als het ook nog eens naar in de 6 zakt, zie ik ook niemand 100% premie betalen en ik heb nou ook geen zin nog eens 3 jaar naar dit aandeel tussen de 7 en 9 te staren.

ik vind het allemaal zo verwarrend eigenlijk, als ik terug denk eind verleden jaar dat we na de roadshows van ABN oa door de US, praktisch helemaal geen feedback meer kregen, evenzo van anderen - complete radio stilte.
dan kregen we dat prachtige verhaal van Autostream te horen, echt een coup voor PR voor TT, dan het mooie orderboek en dan die ongelofelijke let-down van HG tijdens de jaarpresentatie, met als gevolg het afhaken van sommige analisten, dan denk ik echt ze gaan het van de beurs plukken, ondanks alle ontkenningen dat ze overwegen te privatiseren.

Gelet op de ontwikkelingen denk ik dat de Toko verkocht gaat worden en HG heeft ooit geroepen dat bij de end game de aandeelhouders er ook goed vanaf zouden komen. De wijze van communiceren is knuddereutelfleut maar heb wel het vertrouwen dat we straks in de plus (> 10) gaan eindigen.
harrysnel
2
quote:

VanillaSky schreef op 31 maart 2018 09:57:

[...]

Ik acht de kans op een minderheidsbelang nog wel aanwezig maar complete overname niet gezien de ontkenning en het feit dat HG benadrukt zelf wil proberen te groeien met de drie BUs. Dat zeg je niet als je binnenkort compleet overgenomen word.

Maar mi de grootste kans dat we hier voorlopig niks meer van horen en dan blijft het gissen over het hoe en waarom van dit anonieme bericht.

Eerst maar eens q1 cijfers en AVA afwachten, het zal de gemoederen dan nog flink bezig houden en misschien was dat wel de hele opzet van dit bericht.
Een afleidingsmanouvre zodat HG niet compleet de grond in word geboord en er (minder) oog is voor het feit dat de omzet naar beneden stort in Q1.

Ik begrijp dat de meeste forumlezers niet zitten te wachten op steeds weer dat commentaar van mij op jouw bijdragen. Lezers zullen denken "laat gaan, alle bijdragen zijn welkom". Snap dat volledig en dat ik niet geloof in jouw optrechtheid, dat is mijn probleem en verder totaal oninteressant.

Maar: los van het al dan niet eerlijk zijn over jouw positie ga jij hier nu weer (m.i. volledig bewust) de fout in met verdraaien van de woorden van Goddijn.

Jij zegt hier:

"het feit dat HG benadrukt zelf wil proberen te groeien met de drie BUs"

Terwijl Goddijn dit gezegd heeft in interview met Bloomberg:

"TomTom blijft zich vooral richten op zijn divisies 'automotive, enterprise en telematics', die allemaal groei laten zien. Dat heeft topman Harold Goddijn van de navigatiedienstverlener gezegd tegen persbureau Bloomberg."

Jij legt Goddijn hier woorden in de mond die hij niet heeft gebruikt en een hele andere situatie schetsen. Dat vind ik ongelooflijk fout. Nogmaals, geen enkel probleem om de bear-case te horen van iemand die short zit. Dat houdt iedereen scherp. Maar dit is onacceptabel. Jij doet net of Goddijn een poging gaat wagen om de drie divisies te laten groeien terwijl hij juist benadrukt dat deze divisies allemaal groeien. De boodschap die Goddijn hier afgeeft is veel zelfverzekerder dan jij doet voorkomen.
Vriendelijke
1
Weet niet wat ik er van moet denken, meestal waar rook is is vuur.
En wat ik de laatste jaren wel heb gemerkt aan de uitspraken van Goddijn, is dat hij flink kan liegen, laat ik het zo zeggen onbetrouwbaar.
ketchup
0
quote:

*Natte krant* schreef op 31 maart 2018 11:15:

@Wies. Vind je het inmiddels ook niet dat de verhouding rendement / wachttijd / risico een "beetje" out of sync is. To put it mildly.
ja, hangt ervan af van welk niveau je erin zit, sommigen hier hebben het aandeel rond de 5 euro in de porto, hebben verzaakt erop 12 uit te gaan, maar zitten nog safe

zit je erin @ 9 euro voor aandelen en 8 voor opties, dan zit het gemiddeld 1 euro tegen of meer als je alle kosten meerekent
er zullen er ook zijn die echt er al jaren inzitten, dus die hebben echt mega veel zwarte sneeuw uit de lucht zien donderen en die kunnen HG wel kielhalen en dat gevoel kan ik me wel wat bij voorstellen.

maar nu op de meet afhaken, en het dan alsnog voor 12-15 euro van de beurs zien gaan dan loop ik zoveel beschadiging op, dan ben ik rijp voor Maasoord ( als dat nog bestaat) met wandeling onder begeleiding en positie onder curatele tegen zelfbescherming :)

ik sta thans op een papierenverlies van give or take 1,50 euro inclusief alle kosten , dus ben zeker geen happy chappy, maar ik verlies dan nog maar liever een extra 1,50 euro dan dat ik er 7 misloop aan de bovenkant, geef toe een belachelijke manier om in een aandeel te zitten, maar ik zou niet in de spiegel kunnen kijken om er nu aan 7,50 uit te stappen en het dan over 5 maand van de beurs zien gaan @ 13,75 bij wijze van spreken.
Chiddix
0
Zonder overnamebod zitten beleggers van TT nog jaren opgescheept met een desinvesteringsprogramma wat de resultaten onder druk zet.
VanillaSky
0
quote:

harrysnel schreef op 31 maart 2018 11:31:

[...]

Ik begrijp dat de meeste forumlezers niet zitten te wachten op steeds weer dat commentaar van mij op jouw bijdragen. Lezers zullen denken "laat gaan, alle bijdragen zijn welkom". Snap dat volledig en dat ik niet geloof in jouw optrechtheid, dat is mijn probleem en verder totaal oninteressant.

Maar: los van het al dan niet eerlijk zijn over jouw positie ga jij hier nu weer (m.i. volledig bewust) de fout in met verdraaien van de woorden van Goddijn.

Jij zegt hier:

"het feit dat HG benadrukt zelf wil proberen te groeien met de drie BUs"

Terwijl Goddijn dit gezegd heeft in interview met Bloomberg:

"TomTom blijft zich vooral richten op zijn divisies 'automotive, enterprise en telematics', die allemaal groei laten zien. Dat heeft topman Harold Goddijn van de navigatiedienstverlener gezegd tegen persbureau Bloomberg."

Jij legt Goddijn hier woorden in de mond die hij niet heeft gebruikt en een hele andere situatie schetsen. Dat vind ik ongelooflijk fout. Nogmaals, geen enkel probleem om de bear-case te horen van iemand die short zit. Dat houdt iedereen scherp. Maar dit is onacceptabel. Jij doet net of Goddijn een poging gaat wagen om de drie divisies te laten groeien terwijl hij juist benadrukt dat deze divisies allemaal groeien. De boodschap die Goddijn hier afgeeft is veel zelfverzekerder dan jij doet voorkomen.
Als je het niet heel erg vind doe ik niet zoveel uit op de uitspraken van goddijn. Zie oa zijn uitspraken mbt sports en het al jaren de worst verhangen op allerlei manieren. Daarnaast is groei ook betrekkelijk van die paar procent groei op telematics en licensing word ik niet warm.
harrysnel
5
quote:

VanillaSky schreef op 31 maart 2018 12:15:

[...]

Als je het niet heel erg vind doe ik niet zoveel uit op de uitspraken van goddijn. Zie oa zijn uitspraken mbt sports en het al jaren de worst verhangen op allerlei manieren. Daarnaast is groei ook betrekkelijk van die paar procent groei op telematics en licensing word ik niet warm.
Exact de reactie die ik verwachtte.

Het gaat er hier niet om of Goddijn zijn woorden waar kan maken. Het gaat er hier om dat jij Goddijn woorden in de mond legt die hij niet gezegd heeft.

We hebben eerder deze discussie gehad over "quoten" mbt orderboek 2017. Toen ik daar jouw ongelijk aantoonde door te verwijzen naar transcript Q2 2017 maakte je dezelfde ommezwaai naar "ik hecht niet veel aan de woorden van Goddijn want we zijn al zo vaak teleurgesteld" geleuter.

Het is jouw goed recht om geen waarde te hechten aan de woorden van Goddijn. Maar om deze woorden naar believen te verdraaien en ze hier neer te zetten alsof Goddijn dit zo gezegd heeft......dat kan niet.
tatje
0
FF Jelle Brinkhuis op twitter.

twitter.com/jellebrinkhuis

Belangrijke bevestiging.

Toby Sterling??Geverifieerd account? @lbsterling

Als antwoord op @JoostEijsink

Just in case other people are looking at this Tweet ... "yes, we stand by our story."

03:02 - 29 mrt. 2018

"" YES WE STAND BY OUR STORY "" :-)

Toby Sterling

Senior Correspondent at Thomson Reuters
Amsterdam en omgeving, NederlandMediaproductie

Huidig
REUTERS

Vorig
Associated Press,
Dow Jones,
Kaplan

Opleiding
University of California, Berkeley

Dus Reuters blijft bij zijn verhaal !

Misschien al geplaatst, dan heb ik er overheen gelezen :-)

Waar rook is, is vuur.

Hopelijk eerlijke witte rook :-)

Als het verhaal van Reuters helemaal niet waar zou zijn, zou Tom Tom een rectificatie eisen van Reuters.

Maar dat durven ze miz niet.

Tom Tom zegt alleen: we hebben geen financiele adviseur ingeschakeld om te zoeken naar potentiele kopers.

to look for - zoeken naar.

Tja: maar een financiele adviseur om partijen die al zelf op de TT overname deur hebben geklopt, kan dus wel.

Links of rechtsom, lang kan het niet meer gaan duren.





Chiddix
1
Vorig jaar lanceerde TT een inkoopprogramma(50 miljoen euro) , om beleggers koest te houden vanwege zeer zwakke prestaties van de Toko in zijn geheel en een afschrijving. Nog drie of vier jaar volhouden en dan maar hopen dat er inkomsten binnen komen uit de selfdriving car. TT had het deze week over het bekijken van strategische opties. Dat is niet meer dan een standaardverhaaltje , dat men elk jaar een keer zegt. Bij een overnamebod rijdt de praalwagen voor. T is nu een mestkar waar .... op afkomen.
gerrit 69
0
quote:

Chiddix schreef op 31 maart 2018 11:22:

TT management moet elk bod boven de 12 euro p/a incl desinvestering consumentdivisie in overweging nemen. Tot 2020 blijft het aanmodderen. Lagere omzet etc
Aanmodderen, dat is precies het goede woord net als bij PostNL.
[verwijderd]
7
quote:

neef. schreef op 15 februari 2018 09:10:

Voor mij is het duidelijk: TomTom haalt zichzelf van de beurs!


Dit om de volgende 'rare' gebeurtenissen van de laatste tijd:
  • TomTom doet afwaardering consumer, dit is bullshit de afwaardering heeft betrekking op Teleatlas, het business model waar nu geld wordt verdiend komt grote deels door Maps (Teleatlas), daardoor is deze afwaardering totaal onlogisch.
  • TomTom voert vrijwillig nieuwe boekhoudregels in waardoor de cijfers mbt 2017 gedowngrade worden en het nog onoverzichtelijker wordt en moeilijker te begrijpen.
  • TomTom stopt 27.8mio aan onverklaarbare (niet logische) kosten in de cijfers van Q4 om het resultaat naar beneden te halen (zie bijlage voor berekening)
  • TomTom geeft belachelijke outlook aan twv 800mio obv deze cijfers zou er dus een daling van consumer zijn van 40% (zie bijlage), dit is totaal niet in lijn met de verwachting obv het verleden, ook als je in 2017 een vergelijking maakt met de daling van omzet consumer in vergelijking met daling def rev. dan kom je scheef uit.
  • En dan als druppel dat TomTom een belachelijk interview geeft waarbij ze zeggen dat ze in transitie zitten en dat ze liever geen informatie geven.

Voor mij is het duidelijk en gaat binnenkort iets gebeuren en ik denk zelfs 1 dag voor de AvA, dit omdat de 800mio anders nooit te handhaven is, ze hebben vorig jaar al zoveel afwaarderingen gedaan dat er niet veel meer over blijft....
Het enige waar ik bang voor ben is dat HG + Friends (de mol + private equity) geen 12 betaald maar dit hoogstens op 10,8 uit gaat komen....

Ik quote mijzelf even uit het februari draadje! De gebeurtenissen van de afgelopen dagen hebben mij alleen maar doen bevestigen dat bovenstaande gaat gebeuren. Mocht T2 Een stake willen verkopen of het gehele bedrijf waarom zou je dan in godsnaam er alles aan doen om jezelf naar beneden te praten?!? Er is maar 1 logische verklaring: Delisting Friends + private equity! Elke koers na overnamegeruchten gaat flink omhoog vooral na die halfgebakken verklaring van T2 maar nee die van T2 gaat 8% naar beneden...Totaal niet logisch! Ik ben alleen bang dat het niet hoger wordt dan 10,80 Maja dat is ruim 40% premie tov huidige koers!

Ik geloof er niks van dan T2 Een stake wil verkopen op die manier raken de eigenaren de macht van een meerderheid kwijt! Deze stake wordt aan een strategische partij uitgegeven zoals apple/baidu ze leven nu op goede voet met HG maar dat kan in de toekomst anders zijn en dat risico gaat onze HG nooit nemen!

De enige conclusie is dus delisting! Maar iemand wilde er stokje voor steken derhalve gelekt in de media! Ik raad iedereen aan om in te slaan want het moment is dichterbij dan je denkt!
Bijlage:
VanillaSky
1
quote:

harrysnel schreef op 31 maart 2018 12:26:

[...]

Exact de reactie die ik verwachtte.

Het gaat er hier niet om of Goddijn zijn woorden waar kan maken. Het gaat er hier om dat jij Goddijn woorden in de mond legt die hij niet gezegd heeft.

We hebben eerder deze discussie gehad over "quoten" mbt orderboek 2017. Toen ik daar jouw ongelijk aantoonde door te verwijzen naar transcript Q2 2017 maakte je dezelfde ommezwaai naar "ik hecht niet veel aan de woorden van Goddijn want we zijn al zo vaak teleurgesteld" geleuter.

Het is jouw goed recht om geen waarde te hechten aan de woorden van Goddijn. Maar om deze woorden naar believen te verdraaien en ze hier neer te zetten alsof Goddijn dit zo gezegd heeft......dat kan niet.
Tjonge jonge wat een mieren geneuk. Het gaat erom dat langdurige forse groei van belang is en ja dat blijft 'proberen'. HG heeft geen glazen bol net als wij overigens.

Maar oke harold heeft gezegd de BUs laten groei zien, zo goed.

Misschien moet er weer zo'n speciaal forum komen waar alleen maar ja-knikkers waren toegelaten. Dat was van ene Harry, was jij dat??
[verwijderd]
0
quote:

neef. schreef op 31 maart 2018 12:41:

[...]

Ik raad iedereen aan om in te slaan want het moment is dichterbij dan je denkt!
En wat raad je iedereen aan als ze op 50% verlies komen te staan?

Of moet ik jou dan iets aanraden?

tatje
0
Spannend.

Ons Tommeke gaat met de billen bloot.

Elon Musk zei deze week

Tesla's new navigation system will roll out this weekend

Bezig manneke.

Elon Musk begint internet via satelliet

DFT

Satellieten voor mobiel internet, wereldwijd

Elon Musk heeft Amerikaanse toestemming gekregen om een ??wereldwijd breedbandnetwerk met behulp van satellieten op te zetten.
3.177 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 152 153 154 155 156 157 158 159 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront