AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - april doet wat hij wil

809 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 37 38 39 40 41 » | Laatste
Just lucky
0
Dit lijkt me ook positief voor AMG "Boeing verloor 1,8 procent. Rusland dreigt te stoppen met de export van titanium naar de vliegtuigfabrikant als vergelding voor de Amerikaanse sancties tegen het land. Verder zijn er nog steeds problemen met de vliegtuigmotoren van Rolls-Royce die Boeing gebruikt in de 787 Dreamliner."
gerrit 69
0
quote:

DeTeEm schreef op 13 april 2018 21:00:

[...]

Het gaat hier om Y, Eu, Tb en Dy. Geen relatie met AMG dus. Wat de NOS niet vermeld is dat deze aardmetalen zich op een diepte van 5000 meter of meer op de bodem van de oceaan bevinden. Het is dus twijfelachtig of deze voorraden ooit rendabel gewonnen kunnen worden.
Het zijn ook schaarse metalen en je weet maar nooit of AMG daar ook een belang in neemt.
Laat die Japanners maar schuiven want die gaan dat echt wel rendabel maken.
Voorlopig heeft het aandeel AMG steun op de € 36,30 en weerstand rond de € 39,00
Eenmaal boven de € 39,00 komt de volgende weerstand op € 42,70 in beeld
Even afwachten wat rocketman Trump gaat doen in het weekend met Syrie..!
www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/AMG-g...
Tom3
0
quote:

Just lucky schreef op 13 april 2018 21:15:

Dit lijkt me ook positief voor AMG "Boeing verloor 1,8 procent. Rusland dreigt te stoppen met de export van titanium naar de vliegtuigfabrikant als vergelding voor de Amerikaanse sancties tegen het land. Verder zijn er nog steeds problemen met de vliegtuigmotoren van Rolls-Royce die Boeing gebruikt in de 787 Dreamliner."
Jouw stelling is waar als die motorische problemen niet veroorzaakt worden doordat AMG`s coating techniek niet goed werkt. Titanium moet AMG trouwens ook inkopen, ze lopen ook geen prijsrisico dacht ik.
Snirp
0
Het is duidelijk wat de toegevoegde waarde is van AMG in een mogelijke alliantie. Shell/Criterion ziet in de technologie van AMG Vanadium een enorme technogische asset, maar ik ben juist benieuwd naar de strategische motieven van AMG. Wat heeft Shell/Criterion te bieden in een alliantie? Ze zijn al langere tijd leverancier van de katalysatoren als ik het goed heb, maar als dit uitgebreid dient te worden, waarom doet AMG dit dan niet zelfstandig? Hebben we het hier over grote structurele gegarandeerde afname? Hopelijk krijgen we zo snel mogelijk antwoorden, want dit zou eens heel groot kunnen worden.

quote:

Umi1 schreef op 13 april 2018 19:07:

thx voor het artikel. Zo krijgen we toch iets meer duidelijkheid wat de bedoeling is van Shell! Dit is eigenlijk wat de chinese batterijproducenten al maanden/jaren doen bij Lithiumminers :) Verzekeren van voorraad!
Ook welgekomen voor het imago van die teerzanden in Alberta, want het is de meest vervuilendste vorm van 'olie' die er is. Trudeau is naart schijnt ook geen fan.. Maar dankzij dit verhaal wordt er toch iets 'groen' aan gekoppeld, wat toch net iets beter verkoopt nu de productie terug stijgende is

Het gaat hier dus duidelijk om AMG's methode. Anders hebben ze AMG niet nodig in de JV...
Het is wel precies of ze voor het eerst van een VRB horen. Het is niet dat die man iets nieuw uitvindt... Journalist heeft weinig research gedaan lijkt me.

Steenkamp is cautiously optimistic about this issue. According to the experts, a barrel of bitumen, on average, would contain just 30 milliliters of vanadium, and that's not much. However, Steenkamp says that if you multiply that by the millions of barrels of production in the oilsands every day, it amounts to a "boatload" of vanadium.

Dat komt dus neer op +- 32.000 Ton vanadium per jaar. (uitgaande van productie van 3M bpd & als we uitgaan dat 1ml Vanadium uit het artikel overeenkomt met 1 gram)
Pak dat AMG op dit moment goed is voor een kleine 3000 ton FeV of een kleine 1.400 ton Vanadium. De wereldproductie is zo'n 80.000 ton op dit moment.

Nu weet ik niet of het 'by-product' aan dezelfde kost gerecycleerd worden als de 'spent catalysts'...

edit; zie net dat Tom de berekening ook gemaakt heeft. Ik heb de dichtheid niet in rekening gebracht, omdat het mij niet geheel duidelijk is of het om puur vanadium gaat. Vreemd om in ml uit te drukken ipv g vind ik...
Umi1
0
quote:

Tom3 schreef op 13 april 2018 20:11:

Ik heb dacht ik de rekensom conform het artikel gemaakt, 1 ml puur vanadium weegt 6,1 gram. Het is verder verwarrend dat op de markt wordt gewerkt met een mix van ijzer en vanadium, waarbij het vanadium gehalte varieert tussen 35 en 85%

klopt idd, maar ik vond het gewoon vreemd dat men sprak over mililiters Vanadium... Dat gebruik je als volumemaat of voor vloeistoffen, maar toch niet voor een vaste stof.

Ik heb gewoon 1 op 1 gerekend met de MM van FeV
www.amg-v.com/_content/services/mvc_f...
50a60% staat hier.
Umi1
0
quote:

Tom3 schreef op 13 april 2018 22:11:

[...]

Jouw stelling is waar als die motorische problemen niet veroorzaakt worden doordat AMG`s coating techniek niet goed werkt. Titanium moet AMG trouwens ook inkopen, ze lopen ook geen prijsrisico dacht ik.
Had het gisteren ook gelezen.
Weet niet of AMG TiAl aan Roll Royce levert. Wel Turbine blade coating furnaces volgens hun presentaties.
Sjer
2
Norges Bank 1/9/2017 2,99%, 12/3/2018 3,12% en AFM meldt 13/4/2018 5,27%.
Goed nieuws !
Tom3
0
quote:

dulieu schreef op 14 april 2018 14:31:

Er is ook 0,5 short afgebouwd zie ik.
Niet overdrijven svp: Millennium had een shortbelang van 0,5 nu 0,49 (of lager natuurlijk, maar dat zien we niet).
dulieu
0
quote:

Tom3 schreef op 14 april 2018 15:47:

[...]

Niet overdrijven svp: Millennium had een shortbelang van 0,5 nu 0,49 (of lager natuurlijk, maar dat zien we niet).
Het was 0,5 hoger dan nu het geval is Tom 3, dus dat maakt 0,49 verschil.Was 1,1.
Dus inderdaad niet overdrijven ?!
Just lucky
0
quote:

dulieu schreef op 14 april 2018 16:00:

[...]

Het was 0,5 hoger dan nu het geval is Tom 3, dus dat maakt 0,49 verschil.Was 1,1.
Dus inderdaad niet overdrijven ?!
Nee het was 0,5% en is nu 0,49%. Deze melding is strategisch, ze hoeven nu niets meer te melden, kan nu ook al 0% zijn.
de bolle
0
quote:

Just lucky schreef op 14 april 2018 17:39:

[...]Nee het was 0,5% en is nu 0,49%. Deze melding is strategisch, ze hoeven nu niets meer te melden, kan nu ook al 0% zijn.
Nee, 0.50 en 0.49 is alleen het verschil van Millenium Capital Partners. De totale short is met 0.5% gedaald. Zo stond het er.
Aandeel Totaal short ?% sinds 11 april
Koninklijke DSM 0,71% 0,11%
Unibail-Rodamco 0,68%
Unilever 0,68%
AMG Advanced Metallurgical Group 0,61% -0,50%
NN Group 0,61%
ABN AMRO Group 0,59%
Just lucky
0
Dan is dat oud nieuws, ik kijk er dagelijks op. In ieder geval mooi nieuws: short iets omlaag en misschien wel afgebouwd en long Norges stevig omhoog.
[verwijderd]
0
Umi en consorten,

aangezien ik vrij nieuw ben in dit aandeel en AMG nu niet echt de simpelste business heeft, heb ik nog een vraag over het lithium fase 3 project.
Waar zit het verschil tussen 'lithium concentrate' (fase 1 en 2) en 'lithium carbonate' (fase 3)? Wat valt er te verwachten van die fase 3 productie?
ALvast bedankt!
lanciared
0
Umi mag hierna natuurlijk ook antwoorden.
Ik dacht dat het ongeveer zo in elkaar stak :
Lithium in vrije toestand komt niet voor. Want is ontvlambaar aan de lucht.
Is het nu Lithiumoxide dat ze uit spudumeen halen ?

Fase 3 , gaat in de richting van de grondstof die ze gewoon als basis in de batterijen steken. (carbonaat / hydroxide)
Prijs is heel wat hoger uiteraard , maar ... je moet dus eerst een investering doen van rond de 100 miljoen dollar , eer je dit goedje hebt.
(kunt produceren)

Dus : veel mooiere prijs, maar je moet vooraf ook heel wat erbij investeren.

Wat valt nu te verkiezen ? Zelf zijn ze er dus ook nog niet helemaal uit.
Beslissing wordt verwacht, duurt niet lang meer.

Voor ons rest er maar 1 zaak : Ja, we zullen maar vertrouwen hebben in bekwaam management, en zij zullen wel doen wat voor hun het beste uitkomt / het meest rendement in de toekomst geeft.

LR
drooglegging1920
0
Half april zouden ze met nieuws komen toch omtrent lithium 2019, het nieuwe contract ofzo? correct me if i am wrong....aankomende week dus een update....mooi als dat voor de cijfers komt hebben we een dubbele boost
lanciared
0
@ Correct me if I am wrong, We zitten goed met belegging in dit bedrijf.
Heb een maandje terug ook gepost ivm bericht van professor R. Van Der Elst (Vlaamse federatie van Beleggers) dat je dus (dus volgens hem) moest belegt zijn in groeiaandelen.
Prima zo , ivm AMG. Ziet er goed uit.

Maar .... we zitten momenteel toch, en al sinds half januari met een computersysteem , een ingegeven algoritme wat de koers altijd maar weer naar omlaag wil brengen.
Gestuurd en gericht naar omlaag.

Zag afgelopen vrijdag naar het koesverloop van heel wat andere o.a. small / midcappers en daar was zoiets niet vast te stellen.

Of een fonds dat goed short zit, en er alles aan doet om positie zo te houden, met gedurigaan drukken naar omlaag.
Mag niet naar omhoog. Positie moet beschermd worden.

LR
Tom3
0
Tantalum is niet alleen gevaarlijk voor je gezondheid, het is ook nog een keer zeer volatiel qua prijs. Inmiddels heeft in 2018 een prijsstijging plaatsgevonden en ook de futures in China zijn aan het klimmen:

www.metalary.com/tantalum-price/
Tom3
0
Tantalum is betrekkelijk zeldzaam en bruikbaar voor vele doeleinden: "In other words, it is extremely useful, it is very rare, and investment opportunities are limited nonetheles".

Ik zou wel eens willen weten hoe groot de voorraad in de Mibra mijn eigenlijk is?
strange
0
De prijs van tantalum was in Q4 al hoog volgens AMG maar is dit jaar nog iets verder gestegen. Heeft AMG voor dit jaar nu een vast contract of profiteren ze van de gestegen marktprijs. Ik begreep eerst dat het vast was maar later dat het mee beweegt met de marktprijs. In het laatste geval kan het behoorlijk bijdragen aan de winst. Wie weet het?
809 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 37 38 39 40 41 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 23,780
Verschil -0,720 (-2,94%)
Hoog 24,160
Laag 23,540
Volume 191.650
Volume gemiddeld 245.664
Volume gisteren 211.210

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront