Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Bahassie
0
Bij Harry Mens behandeld en gaat helemaal goedkomen. Solvabiliteit is top. Concurrende prijzen. Langere adem naar 8 eu komt imho binnen afzienbare tijd op de borden
Lammetod
0
Ja zoals gisteren moet het natuurlijk nie gaan , zal vandaag nie gebeuren , ach ze liggen op de plank
maci
0
quote:

Bahassie schreef op 30 april 2018 09:50:

Bij Harry Mens behandeld en gaat helemaal goedkomen. Solvabiliteit is top. Concurrende prijzen. Langere adem naar 8 eu komt imho binnen afzienbare tijd op de borden
Hier te zien/horen op 10:35 min: goo.gl/nNTfyf
Edwin Wierda van Wierda en Partners Vermogensbeheer.
Toyota Century
0
Weet wel dat in de tijd dat Euronav € 9,25+ stond dit fonds ook werd gepromoot bij Harry Mens.
Risky bets
0
INSW cijfers www.intlseas.com/file/Index?KeyFile=3... . Ze hebben 110M usd cash uit de FSO joint venture gehaald. EURN heeft tevens 50%, dus die hebben ook een liquiditeits boost van 110M cash gehad recentelijk. Libor +2% is a nice rate.

Closing of Credit Facility by FSO Joint Ventures

"In April, the Company announced that its joint ventures with Euronav NV, which own the FSO Africa and FSO Asia floating storage and offloading service vessels, closed on a $220 million credit facility. Based on INSW’s 50% ownership in the joint ventures, the Company has received $110 million in proceeds from the drawdown of the facility, which it expects to use for general corporate purposes, including to partially fund the previously announced agreement to acquire six VLCCs. The joint venture facility has an interest rate of LIBOR plus 2% and amortizes over the remaining terms of the five-year contracts with North Oil Company (NOC), in July 2022 and September 2022, for the FSO Asia and FSO Africa, respectively. ING Bank Belgium SA/NV and ABN AMRO Bank N.V. acted as joint lead arrangers for the credit facility. "

Mensen die aandelen kopen omdat ze bij harry mens worden genoemd zijn wel heel dom.
aossa
0
quote:

Risky bets schreef op 25 april 2018 15:51:

Alle tankers hebben hele goede jaren 2015-2016 gehad en dus vrij veel vet op het been. ze vallen niet zo maar om. Tevens gaat het schip bij een failissement niet weg (misschien alleen tijdelijk), maar zal een curator hem gewoon doorverkopen.
Leuk voor de schuldeisers... wat krijgen de aandeelhouders daarvan bij een eventueel faillissement?

Heel dom imo om daarvoor aandelen te kopen :-)
Risky bets
1
Ik zou ff opletten vandaag met EURN.

seekingalpha.com/news/3353037-gener8-...

GNRT breekt convenant en zet alle schulden short term. EURN in brussle is natuurlijk weer eens aan het slapen en totaal geen reactie op de beurs.
Mitchieboy
0
Misschien wordt het als goed nieuws gezien voor de overnemende partij (lees: EURN). Vaak is dat wel een ontbindende voorwaarde voor een overname, dus misschien onderhandel punt. GNRT ook vreemde koersbeweging, eerst 13% lager. Nu weer ongewijzigd....
aossa
0
Verschroting komt op gang bij Euronav

Danny Reweghs Danny Reweghs Directeur strategie Inside Beleggen

07/05/18 om 14:01 - Bijgewerkt om 14:19

Euronavzette in zijn eerstekwartaalrapport meteen de toon door de olietankermarkt als uitdagend te omschrijven. De groepsomzet daalde met 40,2 procent. Maar Euronav heeft de sterkste balans van de sector.

Euronav zette in zijn eerstekwartaalrapport meteen de toon door de olietankermarkt als uitdagend te omschrijven. Traditioneel is het eerste kwartaal samen met het vierde kwartaal het beste van het jaar door de grotere vraag naar olie tijdens de winterperiode in het noordelijk halfrond. Maar daar viel afgelopen winter niets van te merken. De tarieven op de spotmarkt voor zowel VLCC's (very large crude carriers met een maximale capaciteit van 320.000 ton) als de kleinere Suezmax-schepen vielen zelfs terug richting het laagste niveau van de voorbije tien jaar.

Het daggemiddelde voor de VLCC's bedroeg in het eerste kwartaal 18.725 dollar, tegenover nog 40.525 dollar in het eerste kwartaal van 2017 en 25.889 dollar in het vierde kwartaal. Bij de Suezmax-schepen zakte het daggemiddelde van 24.000 naar 14.000 dollar (15.891 dollar in het vierde kwartaal). Euronav sloot vorig jaar echter ook enkele langetermijnverhuurcontracten af, die voorspelbare inkomsten genereren. De tarieven uit zulke contracten zakten in het eerste kwartaal voor de VLCC's van 41.150 naar 34.000 dollar en bleven voor de Suezmax-schepen stabiel omtrent 23.850 dollar.

Stevig nettoverlies

De groepsomzet daalde met 40,2 procent tot 98,1 miljoen dollar. Bij nagenoeg constante bedrijfskosten werd een nettoverlies van 39,1 miljoen dollar geboekt, tegenover nog een nettowinst van 34,3 miljoen vorig jaar. De vooruitzichten voor het tweede kwartaal zijn zwak, aangezien voor de VLCC's 42 procent van de beschikbare capaciteit op de spotmarkt werd vastgelegd tegen 13.187 dollar per dag, en voor de Suezmax-schepen 46 procent tegen 12.300 dollar per dag.

De oorzaak voor de uiterst lage tarieven is niet het gebrek aan vraag naar olie, want die blijft gestaag groeien met gemiddeld 1,6 miljoen vaten per dag. Voor 2018 wordt een vergelijkbare groei verwacht. Om dat op te vangen, zijn er ongeveer 46 VLCC's nodig. De negatieve impact van de productiebeperkingen door de olieproducerende landen (minder aanbod uit het Midden-Oosten) wordt grotendeels gecompenseerd door de toenemende export van de Verenigde Staten, die gepaard gaat met langere vaarroutes.

Het heikele punt blijft de overcapaciteit. Dit jaar groeit de wereldvloot met naar verwachting 49 nieuwe VLCC's aan, en er zijn sinds eind 2017 alweer twintig nieuwe bestellingen geplaatst. Maar er zijn ook positieve elementen. De gemiddelde leeftijd van de vloot bevindt zich op het hoogste niveau sinds het begin van de jaren 2000 en het aantal verschrotingen schiet eindelijk de hoogte in.

Tot 31 maart werden al 21 VLCC's verschroot, en in het eerste halfjaar wordt allicht het record van de eerste jaarhelft van 2003 van 25 verschotingen verbroken. Netto zal de vloot dit jaar met tien schepen toenemen. 2019 moet beterschap brengen. Strengere milieuvereisten zullen het duurder maken oudere schepen in de vaart te houden. Dat in combinatie met de leeftijdsstructuur van de wereldvloot moet vanaf volgend jaar voor de ommekeer kunnen zorgen. In maart werd de Cap Quebec opgeleverd, de eerste van vier Suezmax-schepen die dit jaar bij de vloot worden gevoegd, allen met een zevenjarig verhuurcontract op zak.

Anticiperen op beterschap

De voorgestelde fusie met het Amerikaanse Gener8 Maritime wordt normaal nog dit kwartaal afgerond. Euronav verwerft 21 VLCC's (waarvan er negentien maximaal twee jaar oud zijn), of een nieuw groepstotaal van 44 VLCC's, en de vloot Suezmax-schepen neemt met zes schepen toe tot 28. Op 23 mei wordt mits goedkeuring door de aandeelhoudersvergadering het slotdividend van 6 dollarcent per aandeel uitgekeerd, waardoor het jaardividend uitkomt op het voorziene minimum van 12 dollarcent per aandeel.

Beleggers reageerden negatief op de kwartaalupdate. Het is duidelijk dat ook de komende kwartalen verlieslatend zullen zijn. We verwachten dat de markt later dit jaar zal anticiperen op beterschap vanaf 2019. Euronav heeft de sterkste balans van de sector en het aandeel blijft koopwaardig voor de geduldige langetermijnbelegger (rating 1B).
Risky bets
0
quote:

Mitchieboy schreef op 7 mei 2018 20:22:

Misschien wordt het als goed nieuws gezien voor de overnemende partij (lees: EURN). Vaak is dat wel een ontbindende voorwaarde voor een overname, dus misschien onderhandel punt. GNRT ook vreemde koersbeweging, eerst 13% lager. Nu weer ongewijzigd....
EURN ging zwaar omhoog op die deal, dus de markt ziet (juist) in dat het een goede overname prijs is. Enige wat ik zie is dat EURN wellicht gaat proberen dit te gebruiken om de conversie koers aantrekkelijker te maken?!? Denk dat dat het gevaar is voor de deal. Er staat ook heel veel short EURN versus long GNRT uit (kijk maar naar hoe zwaar EURN momenteel geshort wordt), denk dat er gister wat van die posities ontbonden werden. Als de deal toch niet doorgaat dan zakt GNRT in 1 klap onder de 3$ denk, dus dat is wel een risico'tje als je de deal spread had gehandeld. Bij opening ging de spread omhoog naar bijna 15%, wat best extreem was. Daarna stabiliseerde die zich rond de 5%, de markt ziet blijkbaar nog wel wat risico voor de deal, maar gaat er wel van uit dat die waarschijnlijk wel doorgaat. Overigens is 5% spread arbitrage in een week of 6-7 (expected close in Q2) natuurlijk een gigantische annualiseerde return.
Risky bets
0
"Tot 31 maart werden al 21 VLCC's verschroot, en in het eerste halfjaar wordt allicht het record van de eerste jaarhelft van 2003 van 25 verschotingen verbroken. "

Dit record is allang gebroken.
aossa
0
Algemene Aandeelhoudersvergadering Euronav keurt dividend 2017 goed www.euronav.com/media/65411/180509-ag...

brutto-dividend 0,06 USD
ex-dividend: 14-05-2018
betaalbaarstelling: 23-05-2018

Het dividend zal betaald worden aan de aandeelhouders van Euronext-aandelen in EUR volgens de USD/EUR wisselkoers van de registratiedatum (15-05-2018).
Oops!
0
Omdat ik een beginner ben op beleggingsvlak volgende vraag:
Ex-dividend: als je op die datum aandelen hebt, krijg je dividend? Dus als je verkoopt tussen 15/05 en 23/05 krijg je nog steeds je dividend? Of heb ik het verkeerd voor?
aossa
0
quote:

Oops! schreef op 15 mei 2018 11:09:

Omdat ik een beginner ben op beleggingsvlak volgende vraag:
Ex-dividend: als je op die datum aandelen hebt, krijg je dividend? Dus als je verkoopt tussen 15/05 en 23/05 krijg je nog steeds je dividend? Of heb ik het verkeerd voor?
Klopt! Dat dividend kunnen ze je niet meer afpakken.

NB. Leuk te zien dat de koers geen nadeel ondervindt van de knip.
Oops!
0
Dank je wel voor de info!

En ja, ik hoopte al dat het zo zou lopen maar vreesde dat er op 23/05 nog een dip kon komen. Onnodige zorgen dus.
Risky bets
0
quote:

Lammetod schreef op 16 mei 2018 09:27:

GENER8 MARITIME STEMT OP 11 JUNI OVER FUSIE
ze hebben bij voorbaat al 48% en dus nog maar 3% JA nodig. Non event.
Spes
0
Resultaten van NAT zien er goed uit als je kijkt naar wat er in de markt was verwacht. Wat vindt jij Risky? Mooi niveau om nu in te stappen?
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 16:58
Koers 15,370
Verschil -0,180 (-1,16%)
Hoog 15,540
Laag 15,320
Volume 22.587
Volume gemiddeld 224.369
Volume gisteren 23.581

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront