TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom: Het is stil in mei...

1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

mjmj schreef op 4 mei 2018 16:38:

[...]

Okay thx. Waar kan ik die youtube downloader vinden trouwens?
Als je 'youtube video downloader' googled krijg je veel websites die het aanbieden.
[verwijderd]
0
Well that f*cking stinks. Who'd be comfortable adding billing information to all their online maps. Is this google's 'roadmap' - get everyone using their maps for free, then crank out shitty fees. #google #googlemapsplatform #googlemaps

Antwoord tt:
Don’t panic. Not all of us are raising our prices??. TomTom Maps APIs have a pay-as-you-grow model–no surprises here! You don't need a CC when using the free tier! You will only need a CC to purchase more credits. Learn more here: bit.ly/2IfsGDs #tomtomAPIs

En ook and speelt hier gelijk op in:

Looking for a Map API without surprises? Try the AND Map API, and.com/services/locat… #MapsAPI #Maps #GoogleMapsAPI #GoogleMapsplatform
[verwijderd]
0
TOMTOM week chart: Positief stijgende trend langzaam kruipend omhoog heeft tijd nodig, blijf het roepen maar langzaam en gestaagd doet hij het beter dan mijn ING had andersom verwacht. Hahaha

Long boven 7.80++ anders ook weer rond BE eruit maar heb vertrouwen dat low is gezet!
Aandachtige lezer
0
Volgens de technische analyse die ik vind bij Alex is er voor
- de lange trend steun op 7,47 en weerstand op 8,523
- de middelange trend steun op 7,29 en weerstand op 9,86
- de korte termijn trend steun op 7,80 en weerstand op 8,304.

Vandaag was de slotkoers, aan het einde van de handelsdag én van de handelsweek, 8,338.
De weerstand voor de korte termijn trend is dus met een slotkoers gebroken. Was het niet zo dat de oude weerstand vaak de nieuwe steun wordt?

De weerstand voor de lange termijn trend is ook niet zo ver weg meer. Die lange termijn trend wordt nog altijd 'dalend' genoemd, maar het lijkt me (c.q. ik hoop) dat als de 8,523 gepasseerd wordt met een slotkoers dat ook wel aangepast worden.
Tot slot: de analistenconsensus geeft een gemiddeld koersdoel aan van € 11,10.
Aandachtige lezer
1
Op andere dan technische gronden heb ik redelijk wat aandelen TomTom gekocht en in bezit gehouden, maar ik vind het wel aardig om nu ook vanuit de hoek van de technische en fundamentele analisten ook wijzen op hogere koersen in de nabije toekomst. Voorlopig dus tussen de € 8,30 en € 8,52.
[verwijderd]
1
quote:

Aandachtige lezer schreef op 4 mei 2018 21:58:

Op andere dan technische gronden heb ik redelijk wat aandelen TomTom gekocht en in bezit gehouden, maar ik vind het wel aardig om nu ook vanuit de hoek van de technische en fundamentele analisten ook wijzen op hogere koersen in de nabije toekomst. Voorlopig dus tussen de € 8,30 en € 8,52.
Met een beetje goed nieuws, moeten we de 8,52 kunnen slechten denk ik. Komt goed....
Erg chebbi
0
Ik heb een pluk op 9.24 staan. Bij goed nieuws en een uitschieter moet dat haalbaar zijn.
[verwijderd]
2
TomTom maakt er wel werk van....beantwoorden iedereen persoonlijk...
Deden ze dat ook maar, als je ze via de mail, een fatsoenlijke vraag stelt over iets.....
Maar goed, misschien zit er verbetering in....dit vind ik iig positief....l
Hieronder een aantal antwoorden van tt op twitter aan verschillende mensen:

Hey @michaelegan! Check out TomTom Maps APIs: bit.ly/2voEmJs , a high-quality, affordable alternative! Contact @gdejans, our head of devrel if you have any Qs!

No forced upgrades. No lock-ins. No limits. Just fair prices – and no plans to raise them any time soon. Learn more about TomTom Maps APIs: bit.ly/2KAPonO #tomtomAPIs

Hi Flavio, worried about pricing? TomTom Maps APIs are here to save the day! Starting as $25 and only increasing as you grow. Learn more here: bit.ly/2FG3zUU #tomtomAPIs

No forced upgrades. No lock-ins. No limits. Just fair prices – and no plans to raise them any time soon. Learn more about TomTom Maps APIs: bit.ly/2KAPonO #tomtomAPIs

Don’t panic. Not all of us are raising our prices??. TomTom Maps APIs have a pay-as-you-grow model–no surprises here! You don't need a CC when using the free tier! You will only need a CC to purchase more credits. Learn more here: bit.ly/2IfsGDs #tomtomAPIs

No forced upgrades. No lock-ins. No limits. Just fair prices – and no plans to raise them any time soon. ??Learn more about TomTom Maps APIs: bit.ly/2KAPonO #tomtomAPIs

Not all of us are raising our prices ??. TomTom Maps APIs have a pay-as-you-grow model – no surprises here! Learn more: bit.ly/2IfsGDs #tomtomAPIs

Hey Cymen, TomTom Maps APIs have search, routing, mapping, traffic and navigation features – at a fair price. Learn more here: bit.ly/2KB8av9 #tomtomAPIs

Hey Jelle, worried about pricing? TomTom Maps APIs are here to save the day! Starting as $25 and only increasing as you grow. Learn more here: bit.ly/2FG3zUU #tomtomAPIs

Want Transparency? We have no forced upgrades. No lock-ins. No limits. Just fair prices – and no plans to raise them any time soon. Learn more about TomTom Maps APIs: bit.ly/2KAPonO #tomtomAPIs

Hey Anthony, worried about pricing? TomTom Maps APIs are here to save the day! Starting as $25 and only increasing as you grow. Learn more here: bit.ly/2FG3zUU #tomtomAPIs

Hey Gabriel, TomTom Maps APIs have search, routing, mapping, traffic and navigation features – at a fair price. Learn more here: bit.ly/2KB8av9 #tomtomAPIs

Hey Scott, don’t panic. Not all of us are raising our prices ??. TomTom Maps APIs have a pay-as-you-grow model – no surprises here! Learn more here: bit.ly/2IfsGDs #tomtomAPIs

Hi Emilie, TomTom Maps APIs have search, routing, mapping, traffic and navigation features – at a fair price. Learn more here: bit.ly/2KB8av9 #tomtomAPIs

Hey Hans, don’t panic. Not all of us are raising our prices ??. TomTom Maps APIs have a pay-as-you-grow model – no surprises here! Learn more here: bit.ly/2IfsGDs #tomtomAPIs

Worried about pricing? TomTom Maps APIs are here to save the day! Starting as $25 and only increasing as you grow. Learn more here: bit.ly/2FG3zUU #tomtomAPIs

Hey Henry, TomTom Maps APIs have no forced upgrades, no lock-ins, no limits. Just fair prices – and no plans to raise them any time soon. Learn more about TomTom Maps APIs: bit.ly/2KAPonO #tomtomAPIs

Hey Samir, worried about pricing? TomTom Maps APIs are here to save the day! Starting as $25 and only increasing as you grow. Learn more here: bit.ly/2FG3zUU #tomtomAPIs

Don’t panic. Not all of us are raising our prices ??. TomTom Maps APIs have a pay-as-you-grow model – no surprises here! Learn more here: bit.ly/2IfsGDs #tomtomAPIs

Hey Varun, worried about pricing? TomTom Maps APIs are here to save the day! Starting as $25 and only increasing as you grow. Learn more here: bit.ly/2FG3zUU #tomtomAPIs
vreemdvermogen
0
Hey TomTom25. Don't panic. Although there is silence in May, the endgame is not far away.:)
[verwijderd]
0
quote:

vreemd vermogen schreef op 5 mei 2018 09:41:

Hey TomTom25. Don't panic. Although there is silence in May, the endgame is not far away.:)
April, March, February, January ...etc
[verwijderd]
1
automotivemegatrends.com/hd-mapping-t...

HD mapping ‘takes ADAS to the next level’, says TomTom
April 25, 2018 Articles
Enabling an autonomous vehicle to know precisely where it is in real time via HD mapping will not only assist with navigation, but also consumer adoption of autonomous driving. By Freddie Holmes

Experiencing a partially automated highway driving system today can be both rewarding and stressful at times. While in most scenarios these systems are highly capable at controlling acceleration, braking and steering within lanes, any sudden or unexpected changes to the driving environment can occasionally spook the system.

One of the factors behind this issue is that the car currently relies on visual information, with very little context about what it might encounter further on up the road; is the bend too tight, are the road markings obscured, is there ice on the road? TomTom believes that its high-definition (HD) map technology can make all the difference and avoid situations where the car deems it necessary to disengage a partially or fully automated feature, and hand control back to the driver without warning. While these systems emphasise that driver monitoring is required at all times, such instances can erode consumer confidence in automated capabilities.

HD map information helps to take ADAS to the next level; if you can build a system that leverages HD maps to make the car safer, more comfortable and more aware, then trust and driver adoption in these systems will increase

TomTom recognises that HD maps are not a silver bullet to the issue, however, and as such have been designed to work in tandem with various other technologies as part of a complete autonomous system. “We don’t see HD maps as standalone products. They don’t exist in a vacuum and must be used as part of the automated system in a vehicle,” explains Tomaso Grossi, Senior Product Marketer at TomTom Automotive. “We believe in a closed loop system, whereby we produce the most accurate, robust and reliable maps in the Cloud, deliver these systems to the car, and then leverage multiple sources – such as different types of vehicle sensors – to ensure this map is up-to-date, safe and matches reality.”

Constantly evolving

One of the issues with in-car navigation systems today is the lead-time between a change to the road network – be it traffic, road works or a crash – and an update being validated and issued. For the driver, this means that the in-vehicle map frequently becomes out of date, and TomTom believes this needs to change.

“The map is a living and ever-changing, ever-updating system,” says Grossi. “We’re exploring and experimenting with multiple sources to keep the map up to date, and using data in the Cloud to feed it back into vehicles, ideally in real time.” Initial targets are to be able to completely refresh and validate the map with lead times of just under a week, but real-time updates are the primary goal in some instances. For example, it is not strictly necessary for real-time updates to the entire map in one go; certain sections of road networks change far less frequently than others. Controlled access highways, for instance, are the least variable types of roads, with the addition of new lanes and lane markings occurring quite rarely. Conversely, city roads tend to see the highest variation of changes.

The ability to scale up and produce these maps in a highly efficient way whilst maintaining accuracy, robustness and reliability is key

While the ideal goal is for real-time updates across the board, TomTom has found that – based on its expertise in navigation maps – a cycle time of a few days or even a week is sufficient for most roads. “There will be different lead times depending on the class of road and where these roads are located,” explains Grossi. “Depending on how often these roads change, we’ll need to have the map updated as quickly as possible. We already are taking this challenge head on with the typical maps we use in navigation systems today.”

TomTom has been collecting data through its RoadDNA technology, one of the core elements to HD mapping, which will allow autonomous vehicles to become aware of their environment, location and path on the road. Certain roadways in mainland Japan, the US and Western Europe have already been mapped out using this technology, and it is being leveraged by several OEMs’ autonomous prototype vehicles. As it stands, just over 380,000 kilometres of roadways across these regions have HD map coverage, up from 250,000 kilometres globally as of March 2017.

TomTom is not the only player developing advanced mapping technology, and a handful of start-ups are investigating how such systems can support autonomous vehicle systems. Localised HD map coverage may benefit those testing vehicles in specific areas, but in order to facilitate widespread deployment of autonomous vehicles, these maps need to go national, if not global in future.

“The ability to scale up and produce these maps in a highly efficient way whilst maintaining accuracy, robustness and reliability is key,” says Grossi. “If you look at the current ecosystem of autonomous driving, maps are becoming increasingly important. New players are entering this area, but many of these start-ups have an approach that is maybe not as scalable. When it comes to OEM demands, they might fall short in terms of scalability and robustness.”

Building trust

There are three primary use cases for HD maps: accurate localisation, supporting the environmental perception of vehicle sensors, and the ability to plan the path of the vehicle as accurately and efficiently as possible. In short: to ensure the car knows where it is, where it is going, and any issues that may affect its course on the road.

“It’s about making the system safer, more comfortable, and building trust into the system,” says Grossi. “Most people that have tried semi-autonomous systems on the market today, or who have had a ride in an autonomous vehicle, are very enthusiastic about the technology. But at the same time, they are also aware of the limitations.”

Regulations and technical developments aside, trust in autonomous driving systems is expected to be one of the main factors that influences consumer adoption of the technology. HD maps are believed to be a vital element to the overall system in ensuring that the car can not only anticipate potential dangers, but also leverage real-time understanding of road conditions out of sight. While autonomous vehicles of Level 4 and 5 capability on the scale developed by the Society of Automotive Engineers (SAE) are some way off, there will be many drivers today that desire an improved semi-autonomous experience. Grossi advises that TomTom’s HD maps and RoadDNA software can also assist the advanced driver assistance systems (ADAS) that underpin highway pilots today.

“Our technology extends the car’s view beyond the range of it sensors, and allows it to anticipate what might happen. The car may be travelling at a particular speed toward a certain curvature in the road, and it would be more comfortable and safer if the car slowed down in advance, rather than reacting at the last minute,” he concludes. “HD map information helps to take ADAS to the next level. If you can build a system that leverages HD maps to make the car safer, more comfortable and more aware, then trust and driver adoption in these systems will increase.”

This article appeared in the Q1 2018 issue of Automotive Megatrends Magazine. Follow this link to download the full issue

tatje
2
Het is stil in mei.

Tja, mooi weer.

Ik zou ook stil worden als ik in de morgen van 17 april een interview geef bij BNR.

Dan wil je als CEO BNR te woord staan over de mooie cijfers van Q1 2018 en dan begint me die interviewer weer over Reuters en het eventueel te koop staan.

K.t met peren, hebben ze me weer tuk.

1 vraag over de cijfers
1 vraag over Here en zijn aandeelhouders.
5 vragen met steeds een andere insteek over Reuters en of Tom Tom te koop staat.

Dat was niet de bedoeling, maar misschien rechtstreeks en dan kun je moeilijk opleggen.

Je dacht ik kan het handelen, maar je ziet gewoon dat de spanning oploopt binnen de fam Goddijn.

Eerst dan interview bij BNR dat anders liep dan je dacht.
Daarna proberen op de AVA niet veel te zeggen, in tegenstelling tot BNR zit je er niet alleen voor en diverse malen wordt je geholpen.

Dat woorden worden gewogen door de fam Goddijn blijkt wel als Corinne bij de borrel van de AVA Ibiza verbaal aanvalt.

De CC van Q1 in de middag wordt er doorheen gejast.

Trouwens 17 april was de AVA en nu op 5 mei nog steeds geen minutes ( woordelijk verslag ) van de AVA 2018.

Al weer 19 dagen geleden die AVA.

Je wilt me toch niet zeggen, dat je het woordelijke verslag van de AVA niet binnen 1 a 2 dagen klaar hebt.

Ik had het verslag van BNR woordelijk in 1 uurtje klaar, nu zal de AVA 20 keer zoveel zijn, dus 20 uurtjes, 1 persoon.

Maar ja, wil je het wel woordelijk publiceren, want woordelijk moet, want diverse forumleden waren aanwezig :-)

Is het stilte voor de storm.

Geen minutes.
6 maart het laatste PB dat automotive gerelateerd was, KIA en Hyundai, dat zijn bijna 2 maanden.

We winnen marktaandeel zegt Harold bij BNR.
Bij de CCs zegt Harold altijd dat het marktaandeel moeilijk te bepalen is, want niet alles komt op de markt.
Q3 zei Harold ik geef het marktaandeel als ik bij Q4 ook het orderboek geef.

U raadt het al :-)

Prettig weekend, ook degenen die me niet kunnen pruimen :-)
pwijsneus
0
quote:

tatje schreef op 5 mei 2018 10:54:

Het is stil in mei.

Tja, mooi weer.

U raadt het al :-)

Prettig weekend, ook degenen die me niet kunnen pruimen :-)
Zeer vermoeiend, maar zeker goed weekend gewenst! :)
[verwijderd]
1
quote:

tatje schreef op 5 mei 2018 10:54:

Het is stil in mei.

Tja, mooi weer.

Ik zou ook stil worden als ik in de morgen van 17 april een interview geef bij BNR.

Dan wil je als CEO BNR te woord staan over de mooie cijfers van Q1 2018 en dan begint me die interviewer weer over Reuters en het eventueel te koop staan.

K.t met peren, hebben ze me weer tuk.

1 vraag over de cijfers
1 vraag over Here en zijn aandeelhouders.
5 vragen met steeds een andere insteek over Reuters en of Tom Tom te koop staat.

Dat was niet de bedoeling, maar misschien rechtstreeks en dan kun je moeilijk opleggen.

Je dacht ik kan het handelen, maar je ziet gewoon dat de spanning oploopt binnen de fam Goddijn.

Eerst dan interview bij BNR dat anders liep dan je dacht.
Daarna proberen op de AVA niet veel te zeggen, in tegenstelling tot BNR zit je er niet alleen voor en diverse malen wordt je geholpen.

Dat woorden worden gewogen door de fam Goddijn blijkt wel als Corinne bij de borrel van de AVA Ibiza verbaal aanvalt.

De CC van Q1 in de middag wordt er doorheen gejast.

Trouwens 17 april was de AVA en nu op 5 mei nog steeds geen minutes ( woordelijk verslag ) van de AVA 2018.

Al weer 19 dagen geleden die AVA.

Je wilt me toch niet zeggen, dat je het woordelijke verslag van de AVA niet binnen 1 a 2 dagen klaar hebt.

Ik had het verslag van BNR woordelijk in 1 uurtje klaar, nu zal de AVA 20 keer zoveel zijn, dus 20 uurtjes, 1 persoon.

Maar ja, wil je het wel woordelijk publiceren, want woordelijk moet, want diverse forumleden waren aanwezig :-)

Is het stilte voor de storm.

Geen minutes.
6 maart het laatste PB dat automotive gerelateerd was, KIA en Hyundai, dat zijn bijna 2 maanden.

We winnen marktaandeel zegt Harold bij BNR.
Bij de CCs zegt Harold altijd dat het marktaandeel moeilijk te bepalen is, want niet alles komt op de markt.
Q3 zei Harold ik geef het marktaandeel als ik bij Q4 ook het orderboek geef.

U raadt het al :-)

Prettig weekend, ook degenen die me niet kunnen pruimen :-)
Verslag heeft vorig jaar ook meer dan 6 maanden geduurd. Dus ga maar lekker naar buiten i.p.v. er op wachten.
tatje
0
Accuboor.

Verslag heeft vorig jaar ook meer dan 6 maanden geduurd. Dus ga maar lekker naar buiten i.p.v. er op wachten.

Ik kan geen datum vinden bij de minutes AVA 2017.

Misschien jij wel.

Laat me even het bewijs zien, dat het een half jaar heeft geduurd.
Dus de minutes AVA 2017 meer dan een half jaar na 24 april 2017, dus na 24 oktober 2017.
[verwijderd]
0
quote:

tatje schreef op 5 mei 2018 15:19:

Accuboor.

Verslag heeft vorig jaar ook meer dan 6 maanden geduurd. Dus ga maar lekker naar buiten i.p.v. er op wachten.

Ik kan geen datum vinden bij de minutes AVA 2017.

Misschien jij wel.

Laat me even het bewijs zien, dat het een half jaar heeft geduurd.
Dus de minutes AVA 2017 meer dan een half jaar na 24 april 2017, dus na 24 oktober 2017.
Is vorig jaar ook al maanden over geklaagd (ook door mijzelf) op het forum. Toen heeft iemand (moneymaker?) er over gecorrespondeerd met TomTom IR en toen was het antwoord dat ze daar het jaar daarvoor ook al heel lang over hadden gedaan en dat er geen tijdslijn in de statuten staan dacht ik.
VanillaSky
0
quote:

tatje schreef op 5 mei 2018 15:19:

Accuboor.

Verslag heeft vorig jaar ook meer dan 6 maanden geduurd. Dus ga maar lekker naar buiten i.p.v. er op wachten.

Ik kan geen datum vinden bij de minutes AVA 2017.

Misschien jij wel.

Laat me even het bewijs zien, dat het een half jaar heeft geduurd.
Dus de minutes AVA 2017 meer dan een half jaar na 24 april 2017, dus na 24 oktober 2017.
Inderdaad heeft vaker zo lang geduurd dus betekend niks.
Daarbij wat maakt het uit, er staat toch niks bijzonders in. Is gewoon weer een verplichting die ze dit jaar een keer moeten afvinken met een verslagje van een non-event.

Beperktedijkbewaking
0
quote:

Accuboor schreef op 5 mei 2018 11:23:

[...]
Verslag heeft vorig jaar ook meer dan 6 maanden geduurd. Dus ga maar lekker naar buiten i.p.v. er op wachten.
Ik heb de notulen van AVA-2017 op mijn harde schijf. Even naar de 'bestandseigenschappen' gekeken. Daar staat:
"Aangemaakt op wo 23 aug 2017 11:38:30 CEST".

Dat is 4 mnd na de AVA. Zouden ze na het aanmaken nog 2 mnd gewacht hebben alvorens het openbaar te maken? Misschien.
Het moet natuurlijk eerst nog langs de MB en de RvC ter goedkeuring. En zo'n Wakkie heeft het druk met het verzinnen van argumenten voor het verhogen van de bonussen bij alle bedrijven waar hij de consigliere is. Bij W-Kluwer maakt hij het nog veel bonter.

Hoe dan ook, nog even wachten dus op dat verslag.

1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront