Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France KLM 2018

3.833 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 188 189 190 191 192 » | Laatste
havik of duif
4
Bange mensen roepen meteen, faillissement, morgen terug naar een koers van. Dat zijn mensen die niet willen nadenken of het niet kunnen en zo hun onmacht tonen om met deze situatie om te gaan. Maar er is ook een andere kant aan dit verhaal en dat moet je maar eens lezen.
Air France/Klm is de grootste combinatie binnen de Europese luchtvaart, Klm is voor ruim 30% eigenaar van Virgin Atlantic Airways, Delta Airline en China Eastern hebben ieder een belang van 10% in Air France. In het verleden toen het nog slecht ging heeft men nooit extra aandelen hoeven uitgeven, dat aantal is al jaren 300 miljoen stuks. De omzet in het traditionele zwakste kwartaal was in 2018 ruim 5,3 miljard en voor het hele jaar zal dat de 25 miljard overschrijden. Er heeft een sterke schulden afbouw plaats gevonden en men heeft ruim 4 miljard aan liquide middelen in kas. Deze staking kost natuurlijk veel geld ook nog in het tweede kwartaal zullen we dat later in de cijfers terug kunnen lezen. Maar wie zegt het voortbestaan van Air France staat op het spel begrijpt niet over hoeveel mogelijkheden men nog kan beschikken om de huidige periode het hoofd te kunnen bieden. De directie mag van mij vanuit haar tactiek roepen dat het voorbestaan in gevaar komt, wie zou dat niet doen om tegendruk te geven. Maar met enige kennis van de feiten moet je beter weten en daar verstandig mee omgaan voor het nemen van je beslissingen. LAAT JE NIET BANG MAKEN !!!!!
Erwin L
0
quote:

havik of duif schreef op 6 mei 2018 17:59:

..... LAAT JE NIET BANG MAKEN !!!!!
Prachtig verhaal en feitelijk kan ik je, op hoofdlijnen, niet op onwaarheden betrappen. Angst is ook een slechte raadgever.

De afweging: Een beursgenoteerd bedrijf dat al 10 jaar geen dividend uit heeft gekeerd, waarvan de financiële resultaten structureel achter blijft bij naaste concurrenten als Lufthansa en British Airways en door vakbonden gegijzeld is laat ik links liggen. Dat heeft niets met bangmakerij te maken maar alles met realiteitszin.
[verwijderd]
0
Advies van S&P Global over Air France - KLM
Beurshuis S&P Global
Aandeel Air France-KLM
Datum 05 mei 2018
Advies Verkopen
Koersdoel 7,40 EUR

Detail advies
(Trivano.com) - Op 5 mei 2018 hebben de analisten van S&P Global hun beleggingsadvies voor Air France-KLM (AF; ISIN: FR0000031122) herhaald. Het advies van S&P Global voor Air France-KLM blijft "verkopen".

Het koersdoel wordt door S&P Global verlaagd van 9,00 EUR naar 7,40 EUR.

Op 16 februari 2018 publiceerde Air France-KLM zijn jaarresultaten.

www.trivano.com/aandeel/advies-sp-glo...
havik of duif
0
quote:

Erwin L schreef op 6 mei 2018 19:41:

[...]

Prachtig verhaal en feitelijk kan ik je, op hoofdlijnen, niet op onwaarheden betrappen. Angst is ook een slechte raadgever.

De afweging: Een beursgenoteerd bedrijf dat al 10 jaar geen dividend uit heeft gekeerd, waarvan de financiële resultaten structureel achter blijft bij naaste concurrenten als Lufthansa en British Airways en door vakbonden gegijzeld is laat ik links liggen. Dat heeft niets met bangmakerij te maken maar alles met realiteitszin.
Gelukkig zit je nu in een positie dat je dit aandeel links kunt laten liggen maar er zijn veel beleggers die nu gevangen zitten door de lage koers wat voor een deel te verklaren is dat vorig jaar het aandeel Air France / Klm het best presterende (129% stijging) aandeel binnen de AMX was en dan is het niet vreemd dat de koers zo hard kan dalen mede geholpen door de shorters, maar zeker ook door de huidige omstandigheden. Ik geef aan wat ik denk en ben er van overtuigd dat het over een aantal maanden weer de goede kant op gaat, maar wie heeft tegenwoordig nog het geduld?
havik of duif
1
quote:

Aafje Aasgier schreef op 6 mei 2018 19:52:

Advies van S&P Global over Air France - KLM
Beurshuis S&P Global
Aandeel Air France-KLM
Datum 05 mei 2018
Advies Verkopen
Koersdoel 7,40 EUR

Detail advies
(Trivano.com) - Op 5 mei 2018 hebben de analisten van S&P Global hun beleggingsadvies voor Air France-KLM (AF; ISIN: FR0000031122) herhaald. Het advies van S&P Global voor Air France-KLM blijft "verkopen".

Het koersdoel wordt door S&P Global verlaagd van 9,00 EUR naar 7,40 EUR.

Op 16 februari 2018 publiceerde Air France-KLM zijn jaarresultaten.

www.trivano.com/aandeel/advies-sp-glo...
Het is het minst gunstigste advies, er zijn ook veel adviezen die er anders over denken en het zou je sieren ook deze te vermelden.
[verwijderd]
0
Aantal loozers die staken wordt minder en minder. Hopelijk wordt dit een opsteker voor morgen!
----------------

On Monday, 7 May 2018, Air France plans to operate almost 85 % of its flights:

99 % of its long-haul flights;
80 % of its medium-haul flights on departure to and from Paris-Charles de Gaulle;
87 % of its short-haul flights, Paris-Orly and French provinces.
In view of a percentage of staff on strike, subject to the Diard law and expected to work on 7 May 2018, estimated at:

14,2 % of pilots;
18,1 % of cabin crew;
10 % of ground staff.
Sjonnie2
0
quote:

Ricky79 schreef op 6 mei 2018 21:46:

Aantal loozers die staken wordt minder en minder. Hopelijk wordt dit een opsteker voor morgen!
----------------

On Monday, 7 May 2018, Air France plans to operate almost 85 % of its flights:

99 % of its long-haul flights;
80 % of its medium-haul flights on departure to and from Paris-Charles de Gaulle;
87 % of its short-haul flights, Paris-Orly and French provinces.
In view of a percentage of staff on strike, subject to the Diard law and expected to work on 7 May 2018, estimated at:

14,2 % of pilots;
18,1 % of cabin crew;
10 % of ground staff.
Een opsteker wordt het zeker, als je aan de shorterskant staat. Morgen wordt een gitzwarte dag voor het aandeel Airfrance KLM en daar heb je geen glazen bol voor nodig maar gewoon Hollands boerenverstand.
[verwijderd]
0
Volgens dit artikel gaan de bonden morgen samen zitten. Als ze hun eisen bijstellen en naar buiten brengen kan het een extra opsteker zijn.

www.reuters.com/article/us-air-france...
BW2017
0
quote:

Sjonnie2 schreef op 6 mei 2018 21:57:

[...]

Een opsteker wordt het zeker, als je aan de shorterskant staat. Morgen wordt een gitzwarte dag voor het aandeel Airfrance KLM en daar heb je geen glazen bol voor nodig maar gewoon Hollands boerenverstand.

Zielig figuurtje .. Je valt al tijden op in negatieve zin.

Dat het morgen een rode dag word dat staat vast.

Maar wat jij omschrijft zal reuze meevallen.

Geeft je dat nou een kick een aandeel omlaag praten? Gewoon puur nieuwsgierigheid ?
JR von P
0
hmmzzz, Ik denk dat dit een aandeeltje wordt om in de gaten te houden, als als dit conflict achter de rug is kan het zomaar zijn dat er een leuk herstel van dit aandeel komt. Kijken of het lukt daarop mee te liften.

maar morgen, daar ben ik het wel met de "zwartkijkers" eens, wordt een bloedrood dagje.

JR
[verwijderd]
0
'Toekomst van Air France-KLM in gevaar'
Gepubliceerd op 7 mei 2018 om 07:06

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Air France-KLM moet de nodige inspanningen leveren om op hetzelfde concurrerende niveau als Lufthansa en anderen te komen. Gebeurt dat niet, dan is de toekomst van de luchtvaartcombinatie in gevaar en loopt deze zelfs het risico te verdwijnen. Dat zei de Franse minister van Financiën en Economie Bruno Le Maire tegen de zender BFM-TV.

En mocht Air France-KLM echt in een crisis van die omvang terechtkomen, dan zal de Franse overheid het concern niet redden. ,,Een herkapitalisatie kost de Fransen geld. En ik neem geen geld van de Fransen om dat in een bedrijf te stoppen dat niet op het gewenste niveau competitief is'', aldus de minister.

Le Maire reageerde op de stakingen bij Air France. De medewerkers vinden dat ze al tijden te weinig geld krijgen en willen daarom een significante loonsverhoging van 5 procent in één keer. De eisen die de bonden stellen zijn verder ongerechtvaardigd, aldus de minister. De werknemers moeten hun verantwoordelijkheid nemen, voegde hij daaraan toe.

www.iex.nl/Nieuws/ANP-070518-015/Toek...
Diegy
0
Theoretical Opening Price
€7,27 07/05/2018 07:50 CET

Gaat een bloed rode dsg worden. Shorters gaan bloed ruiken.
Sjonnie2
0
quote:

BW2017 schreef op 6 mei 2018 22:28:

[...]

Zielig figuurtje .. Je valt al tijden op in negatieve zin.

Dat het morgen een rode dag word dat staat vast.

Maar wat jij omschrijft zal reuze meevallen.

Geeft je dat nou een kick een aandeel omlaag praten? Gewoon puur nieuwsgierigheid ?
Vooruit, een reactie dan maar. Ten eerste vind ik het niet getuigen van goede smaak om mij persoonlijk aan te vallen maar goed ik neem aan dat je dit in een emotionele opwelling hebt gedaan.
Ik heb gelukkig geen last van emoties tijdens het beleggen, dat heb ik door de jaren heen wel afgeleerd, het zit een heldere kijk op een aandeel alleen maar in de weg waardoor je het risico loopt om verliefd te worden op een aandeel, dat gebeurd mij dus niet.
Uit reacties op dit forum merk ik wel dat sommigen een "bijzondere" kijk op Airfrance hebben en als Ricky79 dan "Aantal loozers die staken wordt minder en minder. Hopelijk wordt dit een opsteker voor morgen!" schrijft dan mag ik daar wel een commentaar over schrijven toch ?
Dat ik negatief over Airfrance KLM ben is juist, dat ben ik al een hele tijd. Ik heb diverse keren geschreven dat KLM de zwaan is en Airfrance de molensteen en dat de combinatie Airfrance KLM in de luchtvaart in vergelijk met Lufthansa, Easyjet en andere budget airlines achterblijft in groei en vervoerscijfers.
Tuurlijk de groei en vervoerscijfers groeien wel maar bij andere maatschappijen groeien ze veel harder. En waar Airfrance KLM nauwelijks winst maakt ( verlies zelfs als je eenmalige pensioenlasten meerekend ) maken andere luchtvaartmaatschappijen wel veel winst.
Als voorbeeld het persbericht van IAG, vergelijk dat eens met Airfrance KLM en je zal met mij eens zijn dat Airfrance KLM uiterst zwak is.

www.iex.nl/Nieuws/ANP-040518-058/Ster...

Dat het een rode dag wordt staat zeker vast, of het volgens jou mee zal vallen waag ik te betwijfelen maar we zullen het zien. We hoeven het tenslotte niet met elkaar eens te worden toch ?

En tenslotte heb ik niet het idee dat ik een aandeel naar beneden kan praten, ook niet naar boven overigens, dat lukt niemand op dit forum, net zo min dat dit forum ook maar enige invloed kan uitoefenen op de koers.
Ik hoop dat ik je nieuwsgierigheid een beetje heb kunnen wegnemen en verder wens ik je een zonnige beursdag " sans rancune"
[verwijderd]
0
quote:

Aafje Aasgier schreef op 7 mei 2018 07:35:

'Toekomst van Air France-KLM in gevaar'
Gepubliceerd op 7 mei 2018 om 07:06

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Air France-KLM moet de nodige inspanningen leveren om op hetzelfde concurrerende niveau als Lufthansa en anderen te komen. Gebeurt dat niet, dan is de toekomst van de luchtvaartcombinatie in gevaar en loopt deze zelfs het risico te verdwijnen. Dat zei de Franse minister van Financiën en Economie Bruno Le Maire tegen de zender BFM-TV.

En mocht Air France-KLM echt in een crisis van die omvang terechtkomen, dan zal de Franse overheid het concern niet redden. ,,Een herkapitalisatie kost de Fransen geld. En ik neem geen geld van de Fransen om dat in een bedrijf te stoppen dat niet op het gewenste niveau competitief is'', aldus de minister.

Le Maire reageerde op de stakingen bij Air France. De medewerkers vinden dat ze al tijden te weinig geld krijgen en willen daarom een significante loonsverhoging van 5 procent in één keer. De eisen die de bonden stellen zijn verder ongerechtvaardigd, aldus de minister. De werknemers moeten hun verantwoordelijkheid nemen, voegde hij daaraan toe.

www.iex.nl/Nieuws/ANP-070518-015/Toek...

Nieuws is van gisteren middag, alleen nederlandse media zijn een beetje laat ermee. Goed dst de minister de boel op scherp zet, geen tijd en geld meer voor onzin. Tijd dringt voor een akkoord.
Sjonnie2
0
quote:

JR von P schreef op 7 mei 2018 05:18:

hmmzzz, Ik denk dat dit een aandeeltje wordt om in de gaten te houden, als als dit conflict achter de rug is kan het zomaar zijn dat er een leuk herstel van dit aandeel komt. Kijken of het lukt daarop mee te liften.

maar morgen, daar ben ik het wel met de "zwartkijkers" eens, wordt een bloedrood dagje.

JR
Er zal zeker een technisch herstel aankomen, maar dan moeten eerst de grootste onzekerheden uit de lucht zijn.
Ten eerste moet er een nieuwe CEO zijn gevonden en dan bedoel ik een zwaargewicht die Airfrance weer op de rails kan krijgen ( dus geen marionet als een Camiel Eurlings)
Ten tweede moeten de stakingen afgelopen zijn en de rust weer terugkeren onder het personeel met een loonsverhoging waar iedereen mee kan leven en die Airfrance niet financiel uitholt.
Zover is het echter nog niet en tot die tijd kun je naar mijn mening beter op je handen zitten.
Dat de koers weer naar de 13 a 14 Euro regionen gaat kun je natuurlijk wel vergeten maar een herstel vanaf de bodem met 1,5 a 2,5 Euro verwacht ik dan wel.
Triple- T
0
stot
0
Riemen vast , zwemvesten bij de hand we gaan crashen mayday mayday stakende fransen hep
andrejes
0
Franse minister gaat het oplossen die laten het echt niet vallen, zitten zelf met 15% erin.
opening onder de 7 eur?
3.833 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 188 189 190 191 192 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 11:50
Koers 9,842
Verschil -0,038 (-0,38%)
Hoog 9,848
Laag 9,540
Volume 390.934
Volume gemiddeld 1.801.173
Volume gisteren 2.158.542

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront