Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Forse winstsprong luchtvaartconcern Emirates

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 9 mei 2018 12:35

    Het is beter vertoeven in Dubai dan in europa.

    Je wordt pas echt als toerist bediend.
    Geen schoffterige bediendepersoneel of hotels.
    Waar voor je geld. Alles schoon, geen dronken engelse of luidruchtig randdebielen maar op en top een paradijs.

    Mocht je flinke winst hebben bijgeschreven, ga naar Dubai om vakantie te vieren.
    Dat is mijn land om kerst, oud nieuw, zomer te vieren.
  2. forum rang 7 ffff 9 mei 2018 13:51
    quote:

    theo1 schreef op 9 mei 2018 12:54:

    Het is al een stuk gemakkelijker met bijna gratis brandstof.
    Toch den k ik echt, Theo, dat de goedkope brandstof maar de helft van de voorsprong is. Hoe je het ook draait of keert: Personeel in West- Europa en zeker Frans vliegpersoneel is rotverwend, peperduur. Op een gegeven moment ga je dat toch in de bedrijfsresultaten terug zien. Ze zouden eens een grafiekje moeten tonen met die voortdurende Franse stakingsacties vergeleken met stakingsacties bij die vliegmaatschappijen uit de Golfstaten. Ik heb die gegevens niet, maar ik vermoed dat er in Frankrijk pakweg 8 maal zo vaak, zo veel gestaakt wordt dan bij de Arabieren. Je kunt met verpamperen van je personeel zo ver gaan, dat er gewoonweg niet meer op de mondiale markt te concurreren valt. En dat domme personeel zegt dan: Andere CEO..... alsof daarmee dan het concurrentieprobleem is opgelost...
  3. forum rang 5 theo1 9 mei 2018 15:40
    @ffff
    Zou Emirates dan geen last hebben van duur personeel? Ik zou eerder verwachten dat ze daar meer kwijt zijn aan schaars gekwalificeerd personeel. Je kan Filipijnse (semi)slaven inzetten om je huis schoon te maken, maar niet om een vliegtuig te vliegen. Daar is geschoold personeel voor nodig en die weten heel goed wat ze waard zijn.

    Wonen is duur in Dubai. De locale bevolking (die met burgerrechten) is nog meer verwend dan Europeanen. Expats zijn duur en zijn zo weer weg als ergens anders meer wordt geboden. Je kan Aziaten aantrekken, maar als die toch al ver van huis zijn, waarom dan niet direct in Europa of de VS als daar de arbeidsvoorwaarden beter zijn? Ik zie niet hoe ze in de Golf zomaar aan goedkope piloten en pursers gaan komen. Ze zijn denk ik toch afhankelijk van huurlingen en die werken voor de meestbiedende.

    Stakingen heb je natuurlijk niet als je werkt met expats. Die gaan er gewoon vandoor als je niet genoeg betaalt.
  4. [verwijderd] 9 mei 2018 17:55

    Het is heel simpel in Dubai.
    Moeten ze ook invoeren in Europa.

    Je gaat naar Dubai (expat) om te werken. Om geld te verdienen. Je volgt de regels van het land. Je weet de consequenties.
    Heb je in Dubai geen werk, dan moet je het land uit. Maak je rotzooi of problemen, het land uit.

    Is heel simpel toch.
    In Europa mag je blijven als je geen werk hebt, uitkering trekken en rotzooi maken en ook nog klagen... en een overheid die je pampert.

    Europa is softies voor tokkies.
    De geleerden en hoog personeel vertrekken uit Europa en gaan werken in landen, zoals Dubai, omdat daar "moet" je werken en niet luieren op je reet in Zandvoort en dan ook nog klagen dat je uitkering te weinig is.

    De Fransen staken, vragen loonsverhoging maar kopen wel kleren die gemaakt zijn uit lage loonlanden.
    Ga daar een keer voor staken. Fransen vinden 2500 euro te weinig om te werken.
    Ik zou zeggen..laat KLM-france failliet gaan en kan het personeel loonsverhoging krijgen via UWV.
    Kijken of ze dan gelukkig worden.



  5. janwk 9 mei 2018 19:53
    Laat Air-France maar lekker verder staken, de concurrentie lacht erom en groeit lekker verder.
    wij zijn dicht bij een tweede AlItalia, helaas wordt dan klm ook meegezogen.
    wat een sukkels die alleen kort denken 2 Euro meer te krijgen en dan later nog een job te hebben.
    daar moet je voor gestudeerd hebben.

    heerlijk.
8 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,994 15:42
+0,114 +1,15%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links