TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom: Het is stil in mei...

1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
holenbeer
1
quote:

Hik schreef op 18 mei 2018 17:27:

Er waren volgens Goddijn niet zoveel contracten te verdelen toch dit jaar?

Intel has scored a big win with its automotive business Mobileye. A contract has been signed to make Mobileye the supplier of self-driving technologies to eight million cars for a European automaker. Although the terms of the deal are confidential, as is the name of the automaker, this is a large step forward towards commercially available autonomous vehicles.
www.techspot.com/news/74679-intel-aut...

Gaat het wel om dezelfde contracten? Ik denk dat HG het heeft over leveren van in car navigatie, en dat is dit niet volgens mij. Als BMW daarin al voorzien is is er bij hen geen contract te winnen?
tatje
0
Ben niet zo slim als menig ander hier :-)

Maar het volgende zegt naar mijn mening, hoe je van Google naar Azure ( tom tom ) maps kunt gaan.

developer.tomtom.com/maps-sdk-android...
[verwijderd]
0
quote:

tatje schreef op 19 mei 2018 09:34:

Ben niet zo slim als menig ander hier :-)

Maar het volgende zegt naar mijn mening, hoe je van Google naar Azure ( tom tom ) maps kunt gaan.

developer.tomtom.com/maps-sdk-android...
Dat denk ik ook, maar wat wil je hiermee zeggen tatje???
[verwijderd]
10
We zijn bijna 2 1/2 jaar verder.
De koers komt van €12 naar €8,50.
Wat wil je nog meer weten?
Deze zwakke broeder moet snel van de beurs.
Goddiijn moet hulpzoeken.
Is ie aan het dementeren?
pwijsneus
1
quote:

Tomtom25 schreef op 19 mei 2018 10:34:

mobile.reuters.com/article/amp/idUSKC...
Aan deze Qi Lu heeft TomTom te danken dat ze zijn toegevoegd aan het Apollo platform.

Ook is deze Qi Lu een goede informatiebron geweest - uit conference calls van Baidu wordt transparant uitgelegd wat de strategie is met het Apollo platform. Het commercialiseren van HD-maps is het éérst businessmodel wat uit het platform is komen rollen. Zowieso onvoorstelbaar dat Baidu in zo'n korte tijd volledig meedoet om de strijd om de zelfsturende auto.

Ook de relevantie van HD-maps is door Baidu goed onder de aandacht gebracht, ze weten het beter te verkopen dan TomTom zelf. Die geven eigenlijk helemaal geen informatie;

Baidu Sees Maps for Self-Driving Cars as Bigger Business Than Web Search

www.technologyreview.com/s/609936/bai...

De koersval van bijna 10% is behoorlijk overdreven voor het aandeel Baidu wat mij betreft. Mocht er nog meer vanaf gaan is het interessant om in te stappen. Zo'n 8 miljard euro verdampt op de beurs omdat een medewerker aangeeft een stapje terug te willen doen omwille van het gezin, beetje overdreven niet?

Hadden ze beter TomTom voor kunnen ko...

apollo.auto/
marijke m
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 19 mei 2018 07:22:

[...]
Nogmaals bedankt. Ik heb ze verkocht, maar nog gisteravond teruggekocht. Het leek me toch een storm in een glas water.
Terug gekocht tegen een lagere koers, dus dat was OK.
Wel zakte Baidu daarna nog een procent, dus de turbo met 4% of zo, maar dat is het spel. Nu effe afwachten maar.

Intussen heb ik een commentaar op seekingalpha geplaatst. Mogelijk kan het je interesseren.
seekingalpha.com/article/4175572-baid...

Zie post 19 May 2018, 01:05 AM.

Welke turbo heb je gekocht? Hoe koop je ze, ik zit bij de Giro.
Heb nog nooit iets met turbo's gedaan, wil het met ongeveer 500 euro wel eens proberen, kijken hoe het gaat.
Bedankt alvast voor je antwoord.
[verwijderd]
1
@Marijke M: Zoek op DeGiro naar Baidu, dan selecteer je de tab 'Hefboomproducten'.
Dan kies je onder long/short wat je wilt zien (in mijn geval long).
Dan verschijnen de Turbo's long.
Vervolgens kun je dan nog de aanbieder selecteren. (Ik heb net als @BDB ook Commerzbank).
Good luck bij het kiezen van je stop-loss...
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 19 mei 2018 07:22:

[...]
Nogmaals bedankt. Ik heb ze verkocht, maar nog gisteravond teruggekocht. Het leek me toch een storm in een glas water.
Terug gekocht tegen een lagere koers, dus dat was OK.
Wel zakte Baidu daarna nog een procent, dus de turbo met 4% of zo, maar dat is het spel. Nu effe afwachten maar.

Intussen heb ik een commentaar op seekingalpha geplaatst. Mogelijk kan het je interesseren.
seekingalpha.com/article/4175572-baid...

Zie post 19 May 2018, 01:05 AM.

Ik heb exact hetzelfde gedaan. Misschien ook wel te vroeg. Hoewel ik nu maar liefst weer op 1 cent winst per turbo sta ;-)
[Beleggen: ik zou er eigenlijk mee moeten stoppen]
Heb je commentaar gezien. Intern schijnt e.e.a. toch een soort machtsstrijd te zijn. Kan nog alle kanten op. Misschien kan het toch nog gevolgen hebben voor de voortvarendheid waarmee ze met Apollo bezig zijn.
Zou jammer zijn als de opvolger de focus verlegt. En dan gaat het vast en zeker ook TomTom beïnvloeden.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

holenbeer schreef op 19 mei 2018 09:32:

[...]
Gaat het wel om dezelfde contracten? Ik denk dat HG het heeft over leveren van in-car navigatie, en dat is dit niet volgens mij. Als BMW daarin al voorzien is is er bij hen geen contract te winnen?
Het gaat om korte termijn vs lange termijn. HG had het over de kt infotainment contracten. Op de lange termijn lijkt TT iig BMW verloren te hebben. Maar dat wisten we al.

Al is over 'traffic' nog niet het laatste woord gezegd. Er is maar één Schaefer, en die werkt bij TT.
[verwijderd]
2
Zou jammer zijn als de opvolger de focus verlegt. En dan gaat het vast en zeker ook TomTom beïnvloeden.

Net als vanilla sky ook je aandelen TomTom verkocht zeker....ja dat dacht ik al te lezen....pffff
Wat een vergezochte onzin hik...echt....
VanillaSky
0
quote:

Tomtom25 schreef op 19 mei 2018 12:00:

Zou jammer zijn als de opvolger de focus verlegt. En dan gaat het vast en zeker ook TomTom beïnvloeden.

Net als vanilla sky ook je aandelen TomTom verkocht zeker....ja dat dacht ik al te lezen....pffff
Wat een vergezochte onzin hik...echt....
Ik hoef alleen maar naar jouw naam te kijken om te weten dat je verliefd bent geworden op het aandeel. Een van de grootste valkuilen van beleggen.

Maar dat geeft niet, iedereen zal fouten moeten maken om te kunnen groeien en leren.

Fijn weekend :)
marijke m
0
quote:

Hik schreef op 19 mei 2018 11:47:

@Marijke M: Zoek op DeGiro naar Baidu, dan selecteer je de tab 'Hefboomproducten'.
Dan kies je onder long/short wat je wilt zien (in mijn geval long).
Dan verschijnen de Turbo's long.
Vervolgens kun je dan nog de aanbieder selecteren. (Ik heb net als @BDB ook Commerzbank).
Good luck bij het kiezen van je stop-loss...
Dank je wel voor je antwoord Hik. Ik ga het proberen, neem een veilige stop-loss. Dan maar wat minder winst, maar ook minder risico. En inderdaad, ik wil ook voor long gaan.
pwijsneus
1
quote:

marijke m schreef op 19 mei 2018 12:42:

[...]

Dank je wel voor je antwoord Hik. Ik ga het proberen, neem een veilige stop-loss. Dan maar wat minder winst, maar ook minder risico. En inderdaad, ik wil ook voor long gaan.
Inderdaad, net als met opties. Je moet dat spul niet gebruiken om mee te gaan gokken. Out-of-the money opties of hoge hefboom met Turbo's is de makkelijkste manier om van je geld af te komen.
pwijsneus
3
quote:

Hik schreef op 19 mei 2018 11:53:

[...]

Ik heb exact hetzelfde gedaan. Misschien ook wel te vroeg. Hoewel ik nu maar liefst weer op 1 cent winst per turbo sta ;-)
[Beleggen: ik zou er eigenlijk mee moeten stoppen]
Heb je commentaar gezien. Intern schijnt e.e.a. toch een soort machtsstrijd te zijn. Kan nog alle kanten op. Misschien kan het toch nog gevolgen hebben voor de voortvarendheid waarmee ze met Apollo bezig zijn.
Zou jammer zijn als de opvolger de focus verlegt. En dan gaat het vast en zeker ook TomTom beïnvloeden.
Het tempo waarmee Baidu nu ontwikkeld zal misschien wel iets teruglopen, so-be-it.

De importantie van HD-maps is in ieder geval goed duidelijk gemaakt, en TomTom is maar mooi de enige partner op dit vlak buiten Baidu zelf. Ongeacht de toekomst van het Apollo-platform valt er hier iets te halen voor TomTom.

Sterker nog, des te meer Baidu aan tempo verliest, des te meer er gekeken gaat worden naar de rol van de partners binnen het programma en diens diensten, zoals die van TomTom.

Nogmaals, de HD-maps is het eerste onderdeel waar geld mee verdient wordt binnen Apollo.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

marijke m schreef op 19 mei 2018 12:42:

[...]
Dank je wel voor je antwoord Hik. Ik ga het proberen, neem een veilige stop-loss. Dan maar wat minder winst, maar ook minder risico. En inderdaad, ik wil ook voor long gaan.
Ik had en heb geen Baidu turbo's van Commerzbank, zoals Hik vermoedt, maar van BNP.
Gisteren een turbo long verkocht, en wat later de 'booster' long 216,9 (bij)gekocht.
Booster -ook wel 'best' genoemd- betekent dat de stoploss van 217 gelijk is aan het financieringsniveau, dus bij aanraken van dat niveau ben je alles kwijt. Goed opletten dus, stel alerteringen in als dat bij de giro kan.

Nog wat puntjes van aandacht:
- De Baidu-koers en dus de stoploss is in dollars, de prijs van de turbo is in euro's.
- De ratio bij mijn booster is 10, dwz. dat 10 boosters eigenlijk één normale turbo vertegenwoordigen. Ofwel:
prijs booster in € = (koers Baidu in $ minus 216,9) / 10 / (eur/usd-koers).

[verwijderd]
2
[quote alias=marijke m id=10840026 date=201805191242]
[...]

Dank je wel voor je antwoord Hik. Ik ga het proberen, neem een veilige stop-loss. Dan maar wat minder winst, maar ook minder risico. En inderdaad, ik wil ook voor long gaan.

Heb aardig wat ervaring al met turbo’s. Handel er al in sinds ze er zijn.

Kijk eerst bij welke bank je ze neemt, zit wel degelijk veel verschil in. Ik neem meestal die van de commerzbank.

Er zijn daar 3 soorten turbo’s.

De gewone turbo:

Deze heeft een stoploss en een financieringsniveau, en dat heeft een voordeel en een nadeel.
Het voordeel is, dat deze wat goedkoper is, tov de koers. Het nadeel is, stel je hebt de turbo long 7,86 met financierings niveau 7,47, en tt maakt een slecht bericht bekend bv Apple stopt, en hij opent op 7,46, ben je alles kwijt, ook de restwaarde tussen de 7,86 en 7,47....
De stoploss van de turbo loopt wel elke dag iets omhoog.

De best turbo:

Deze heeft een stoploss maar geen restwaarde eronder, dus de stoploss ligt gelijk met het financieringsniveau. Nadeel is, dat hij iets duurder in aanschaf is, maar stel je hebt de turbo long 8,07, en hetzelfde slechte nieuws komt dat Apple stopt, en tt opent op 7,47, je alleen het verlies hebt van 8,54 tot 8,07 en niets meer. De stoploss van de turbo loopt elke dag wel iets omhoog.

De limited turbo:

Hetzelfde als de best turbo, echter heeft deze een eind datum, bv 15 juni. Het enige verdere verschil met de best turbo is, is dat de stoploss gedurende deze periode gelijk blijft, dus niet elke dag omhoog gaat.

Advies, neem iig een turbo die ver vd stoploss ligt. Verder heb je natuurlijk geen dividend met turbo’s.
Turbo’s van aandelen met dividend lopen gemiddeld qua stoploss sneller terug, daar het aandeel bij uitkering van dividend die dag aan aantal procent zakt, en dit is al meegenomen in de terugloop van de turbo.
En dit voorbeeld gaat over tt, maar geld natuurlijk ook voor baidu. Succes!!!!!

[verwijderd]
0
Ik heb zo’n golf horloge en dan krijg je email met promo.
Nu allerlei kortingen 60%.
Klokjes en pnd.
Aflopende zaak.

Fitbit. Dat gaat ook peren.
Apple wordt de grote winnaar.

Consumer gaat verder instorten.

Adios.
1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:37
Koers 6,185
Verschil -1,090 (-14,98%)
Hoog 6,755
Laag 6,040
Volume 2.045.397
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 227.592

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront