PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL mei 2018, ontslagen !

3.296 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 ... 161 162 163 164 165 » | Laatste
[verwijderd]
0
Poste Italiane inmiddels op -3,3% vanmiddag.

Misschien dat er hier iemand weet te achterhalen wat de oorzaak is?
manuss
0
quote:

Martijn van M schreef op 28 mei 2018 13:14:

Poste Italiane inmiddels op -3% vanmiddag.

Misschien dat er hier iemand weet te achterhalen wat de oorzaak is?
Slecht beurssentiment in Italie vanwege regering-crisis speelt hierin een grote rol.!!!
[verwijderd]
0
quote:

manuss schreef op 28 mei 2018 13:22:

[...] Slecht beurssentiment in Italie vanwege regering-crisis speelt hierin een grote rol.!!!
Mogelijk, maar de Italiaanse index staat op -1,3%... terwijl Poste Italiane dus bijna 3x zo hard daalt (de Italiaanse banken gaan wel nog harder onderuit).
[verwijderd]
0
Dat het met de postmarkt niet best gaat is duidelijk. Dat de koers van PostNL dus ook niet explodeert is begrijpelijk. Wat mij echter mateloos stoort is de volkomen apathische houding van HV. Niets maar dan ook niets doet zij om de beleggers enigszins gerust te stellen. Ik constateer ook dat bij dit bestuur werkelijk geen greintje zelfrespect aanwezig is. Er geen enkel commercieel bedrijf denkbaar waar een bestuur na het afwijzen van een mooi bod een een daarop volgende enorme koersval gewoon zou kunnen blijven zitten. Er moet ondertussen 100% aandeelhouderswaarde worden gecreëerd door HV en consorten, een opdracht waar zij nooit in zal slagen hetgeen zij uiteraard ook wist toen zij het bod van BPost afwees.
Als HV ballen had (quod non), dan zou zij vandaag nog met Den Haag bellen en aangeven dat er morgen nog een gesprek plaatsvindt: ofwel met Den Haag omtrent de toekomst van de postmarkt dan wel met BPost omtrent een overname/fusie.
ODracing
1
Helemaal mee eens! Degene die betaalt, bepaalt. Of wie niet horen wilt moet maar voelen. Immers PostNL is geen staatsbedrijf meer dus bepaal zelf de spelregels en zet ze maar onder druk ipv die langdurige vergaderingen etc.. Geen tijd voor politieke spelletjes en doorknallen! Wil wel eens zien hoe snel ze dan de UPD aan PostNL gaan geven want Sandd kan helemaal niets hiermee...
[verwijderd]
0
quote:

Limburgia schreef op 28 mei 2018 13:58:

Dat het met de postmarkt niet best gaat is duidelijk. Dat de koers van PostNL dus ook niet explodeert is begrijpelijk. Wat mij echter mateloos stoort is de volkomen apathische houding van HV. Niets maar dan ook niets doet zij om de beleggers enigszins gerust te stellen. Ik constateer ook dat bij dit bestuur werkelijk geen greintje zelfrespect aanwezig is. Er geen enkel commercieel bedrijf denkbaar waar een bestuur na het afwijzen van een mooi bod een een daarop volgende enorme koersval gewoon zou kunnen blijven zitten. Er moet ondertussen 100% aandeelhouderswaarde worden gecreëerd door HV en consorten, een opdracht waar zij nooit in zal slagen hetgeen zij uiteraard ook wist toen zij het bod van BPost afwees.
Als HV ballen had (quod non), dan zou zij vandaag nog met Den Haag bellen en aangeven dat er morgen nog een gesprek plaatsvindt: ofwel met Den Haag omtrent de toekomst van de postmarkt dan wel met BPost omtrent een overname/fusie.
Accell Group werd 1 jaar terug (mei 2017) met een bod van 33 euro geconfronteerd, echter één van de grootaandeelhouders zag het niet zitten en verklaarde:

",,Op basis van wat wij over Accell weten, zien we in een scenario waarin het bedrijf zelfstandig blijft meer potentie voor waardecreatie op lange termijn dan wat het bod van Pon vertegenwoordigde.?"

Eerder dit jaar stond de koers van Accell Group even onder 17 euro en momenteel vlak boven de 18 euro; kortom, een vergelijkbare situatie als de huidige situatie bij PostNL... en ook daar echt geen geluiden dat de positie van de bestuurders onder druk zou liggen want ook daar hebben de aandeelhouders zelf immers goedkeuring gegeven aan het beleid - inclusief het afwijzen van het bod.

Dus wat voor jouw ogen ondenkbaar lijkt speelt momenteel zelfs wel degelijk ook elders op de Nederlandse beurs; bovendien is de koerspijn voor de aandeelhouders van Accell Group wellicht nog pijnlijker als voor de aandeelhouders van PostNL... omdat de koers van Accell Group vorig jaar wel even op het niveau van het bod stond, terwijl de koers van PostNL nooit verder kwam dan ongeveer 10% lager dan het bod - omdat de markt er immers eigenlijk nooit echt in heeft geloofd dat Bpost in staat zou zijn om een deal te sluiten.

PS. Verhagen heeft vorige zomer al gedreigd dat een 'vijdandelijke overname' mogelijk onafwendbaar zou kunnen gaan wanneer de politiek PostNL in de wielen blijft rijden (via de ACM); hierbij is ook aangegeven dat vorige zomer de postdienst in de buitengebieden al niet meer rendabel was. Je voorstel suggereert dat je hiervan niet op de hoogte lijkt te zijn, noch wek je de indruk dat je op de hoogte bent dat PostNL momenteel in gesprek is met alle betrokken partijen in de postdialoog met als inzet om de toekomst van de Nederlandse postmarkt te bepalen, waarvan de uitkomst eind volgende maand zal worden gepresenteerd...!!!
[verwijderd]
0
quote:

Limburgia schreef op 28 mei 2018 13:58:

Dat het met de postmarkt niet best gaat is duidelijk. Dat de koers van PostNL dus ook niet explodeert is begrijpelijk. Wat mij echter mateloos stoort is de volkomen apathische houding van HV. Niets maar dan ook niets doet zij om de beleggers enigszins gerust te stellen. Ik constateer ook dat bij dit bestuur werkelijk geen greintje zelfrespect aanwezig is. Er geen enkel commercieel bedrijf denkbaar waar een bestuur na het afwijzen van een mooi bod een een daarop volgende enorme koersval gewoon zou kunnen blijven zitten. Er moet ondertussen 100% aandeelhouderswaarde worden gecreëerd door HV en consorten, een opdracht waar zij nooit in zal slagen hetgeen zij uiteraard ook wist toen zij het bod van BPost afwees.
Als HV ballen had (quod non), dan zou zij vandaag nog met Den Haag bellen en aangeven dat er morgen nog een gesprek plaatsvindt: ofwel met Den Haag omtrent de toekomst van de postmarkt dan wel met BPost omtrent een overname/fusie.
Mooi en volkomen mee eens, Gr
pielsje
0
quote:

Limburgia schreef op 28 mei 2018 13:58:

Dat het met de postmarkt niet best gaat is duidelijk. Dat de koers van PostNL dus ook niet explodeert is begrijpelijk. Wat mij echter mateloos stoort is de volkomen apathische houding van HV. Niets maar dan ook niets doet zij om de beleggers enigszins gerust te stellen. Ik constateer ook dat bij dit bestuur werkelijk geen greintje zelfrespect aanwezig is. Er geen enkel commercieel bedrijf denkbaar waar een bestuur na het afwijzen van een mooi bod een een daarop volgende enorme koersval gewoon zou kunnen blijven zitten. Er moet ondertussen 100% aandeelhouderswaarde worden gecreëerd door HV en consorten, een opdracht waar zij nooit in zal slagen hetgeen zij uiteraard ook wist toen zij het bod van BPost afwees.
Als HV ballen had (quod non), dan zou zij vandaag nog met Den Haag bellen en aangeven dat er morgen nog een gesprek plaatsvindt: ofwel met Den Haag omtrent de toekomst van de postmarkt dan wel met BPost omtrent een overname/fusie.
Goed verhaal, dank
[verwijderd]
0
Probleem is alleen dat PostNL feitelijk geen commercieel bedrijf is maar gewoon een sociale werkplaats van de Staat. HV is ook geen 'commercieel directeur' maar een VVD 'minister van Post'. HV doet dus wat Den Haag van haar verwacht: zorgen voor het instandhouden van de sociale werkplaats.
Overigens is HV wat mij betreft het zoveelste voorbeeld dat vrouwenquota niet werken: deze dame zit enkel op deze positie omdat ze vrouw is en duidelijk noet vanwege (commerciële) kwaliteiten. Daarmee wil ik niet zeggen dat vrouwen niet geschikt zijn...
Overigens is het bijna 'grappig' om nu te zien dat HV ooit als 'machtigste vrouw van Nederland' werd betiteld. Met de kennis van nu is dat toch wel een enorme farce...
keffertje
0
quote:

Martijn van M schreef op 28 mei 2018 14:17:

[...]

Accell Group werd 1 jaar terug (mei 2017) met een bod van 33 euro geconfronteerd, echter één van de grootaandeelhouders zag het niet zitten en verklaarde:

",,Op basis van wat wij over Accell weten, zien we in een scenario waarin het bedrijf zelfstandig blijft meer potentie voor waardecreatie op lange termijn dan wat het bod van Pon vertegenwoordigde.?"

Eerder dit jaar stond de koers van Accell Group even onder 17 euro en momenteel vlak boven de 18 euro; kortom, een vergelijkbare situatie als de huidige situatie bij PostNL... en ook daar echt geen geluiden dat de positie van de bestuurders onder druk zou liggen want ook daar hebben de aandeelhouders zelf immers goedkeuring gegeven aan het beleid - inclusief het afwijzen van het bod.

Dus wat voor jouw ogen ondenkbaar lijkt speelt momenteel zelfs wel degelijk ook elders op de Nederlandse beurs; bovendien is de koerspijn voor de aandeelhouders van Accell Group wellicht nog pijnlijker als voor de aandeelhouders van PostNL... omdat de koers van Accell Group vorig jaar wel even op het niveau van het bod stond, terwijl de koers van PostNL nooit verder kwam dan ongeveer 10% lager dan het bod - omdat de markt er immers eigenlijk nooit echt in heeft geloofd dat Bpost in staat zou zijn om een deal te sluiten.

PS. Verhagen heeft vorige zomer al gedreigd dat een 'vijdandelijke overname' mogelijk onafwendbaar zou kunnen gaan wanneer de politiek PostNL in de wielen blijft rijden (via de ACM); hierbij is ook aangegeven dat vorige zomer de postdienst in de buitengebieden al niet meer rendabel was. Je voorstel suggereert dat je hiervan niet op de hoogte lijkt te zijn, noch wek je de indruk dat je op de hoogte bent dat PostNL momenteel in gesprek is met alle betrokken partijen in de postdialoog met als inzet om de toekomst van de Nederlandse postmarkt te bepalen, waarvan de uitkomst eind volgende maand zal worden gepresenteerd...!!!
Hoi Martijn,

Maar bij Accell is de bestuuder inmiddels ook weg hoor en dat was volgens mij de kern van zijn posting (die jezelf ook vet hebt gedrukt)
[verwijderd]
0
Dag Martijn,
Mijn inziens dat HV letterlijk niets! Zij doet niets anders dan afwachten wat Den Haag te melden heeft. Van een (begin van) dialoog is helemaal geen sprake. Als CEO heb je echter niet af te wachten, maar pro actief te handelen. Of HV nu op de stoel van CEO zit of dat je daar een baksteen op legt, maakt letterlijk niets uit. Als je voor die laatste optie kiest ben je alleen voor een euro klaar en hoef je geen miljoenen euro's aan salaris neer te tellen...
[verwijderd]
0
NB: het bod van BPost dateert van meer dan twee jaar geleden. Vind je ook niet dat het 'wel wat lang duurt' voordat HV met een serieus plan de campagne komt?
[verwijderd]
0
quote:

Limburgia schreef op 28 mei 2018 14:24:

Probleem is alleen dat PostNL feitelijk geen commercieel bedrijf is maar gewoon een sociale werkplaats van de Staat. HV is ook geen 'commercieel directeur' maar een VVD 'minister van Post'. HV doet dus wat Den Haag van haar verwacht: zorgen voor het instandhouden van de sociale werkplaats.
Overigens is HV wat mij betreft het zoveelste voorbeeld dat vrouwenquota niet werken: deze dame zit enkel op deze positie omdat ze vrouw is en duidelijk noet vanwege (commerciële) kwaliteiten. Daarmee wil ik niet zeggen dat vrouwen niet geschikt zijn...
Overigens is het bijna 'grappig' om nu te zien dat HV ooit als 'machtigste vrouw van Nederland' werd betiteld. Met de kennis van nu is dat toch wel een enorme farce...
Die titel kreeg ze overigens in 2014 toegedicht door het blad Opzij, een feministisch maandblad.

Vorig jaar nog werd ze wel ook nog genoemd als een mogelijke opvolger CEO bij ABN Amro (daar zat toen ex-VVD-er Gerrit Zalm), de functie van voormalig VVD-minister van Economische Zaken Henk Kamp... en later ook nog de functie van CEO bij KLM-AirFrance - welke ik niet in verband kan brengen met de VVD... wellicht iemand anders wel?

PS. Hier nog even wat leesvoer voor de Verhagen-bashers waarin bijvoorbeeld ook oud KPN topman Ad Scheepbouwer die zelfs vergelijkbare toestanden voorzag die al jaren zichtbaar zijn bij... ja hoor, daar is-tie-weer: KLM-AirFrance:

"Op BNR Nieuwsradio is oud CEO Ad Scheepbouwer volstrekt helder: ‘het is een volkomen terechte beslissing’. Hij legt nogmaals uit dat Bpost na de overname voor 40% in staatshanden is. Daarnaast loopt het bedrijf sterk achter in digitalisering en heeft het een achterstand op de pakkettenmarkt. Er is geen enkel synergievoordeel te behalen, dus waarom zou PostNL samen moeten gaan met Bpost? Hij vergelijkt de overname het met het drama Airfrance KLM. Duidelijker dan Ad Schoupbouwer kan ik mijn standpunt niet verwoorden."

www.maartenbouwhuis.nl/herna-verhagen...
Hansbeleg
0
Naast alle mogelijke tegenvallers, welke mogelijk meevallers zijn er dan nog te verzinnen om de UCOI te halen of te verhogen?

Ik kan er maar 2 verzinnen:

1) De postdialoog, de gewenste consolidatie (door bijv. Sandd over te mogen nemen?)
2) De rechtzaak winnen tegen de ACM

Internationaal krijgen ze denk ik niet goed op de rit, dat lijkt meer hopen tegen beter weten in. Dat lukt al jaren niet.

Hansbeleg
0
quote:

Martijn van M schreef op 28 mei 2018 14:49:

[...]

Die titel kreeg ze overigens in 2014 toegedicht door het blad Opzij, een feministisch maandblad.

Vorig jaar nog werd ze wel ook nog genoemd als een mogelijke opvolger CEO bij ABN Amro (daar zat toen ex-VVD-er Gerrit Zalm), de functie van voormalig VVD-minister van Economische Zaken Henk Kamp... en later ook nog de functie van CEO bij KLM-AirFrance - welke ik niet in verband kan brengen met de VVD... wellicht iemand anders wel?

PS. Hier nog even wat leesvoer voor de Verhagen-bashers waarin bijvoorbeeld ook oud KPN topman Ad Scheepbouwer die zelfs vergelijkbare toestanden voorzag die al jaren zichtbaar zijn bij... ja hoor, daar is-tie-weer: KLM-AirFrance:

"Op BNR Nieuwsradio is oud CEO Ad Scheepbouwer volstrekt helder: ‘het is een volkomen terechte beslissing’. Hij legt nogmaals uit dat Bpost na de overname voor 40% in staatshanden is. Daarnaast loopt het bedrijf sterk achter in digitalisering en heeft het een achterstand op de pakkettenmarkt. Er is geen enkel synergievoordeel te behalen, dus waarom zou PostNL samen moeten gaan met Bpost? Hij vergelijkt de overname het met het drama Airfrance KLM. Duidelijker dan Ad Schoupbouwer kan ik mijn standpunt niet verwoorden."

www.maartenbouwhuis.nl/herna-verhagen...
Ja Martijn blijf jij maar volhouden dat de overname niet goed zou zijn.
Voor de kleine aandeelhouders was dit iig veel beter geweest dan waar we nu staan. We moeten bijv nu al 40% stijgen om weer op year high te komen en ong 100% om op het bod van bpost uit te komen.

Onbelegbaar dat klinkt steeds vaker in mijn hoofd, was ik maar gegaan met de grootaandeelhouder die er genoeg van had. Maar ik kon me toen nog niet voorstellen hoe slecht het MT met hun voorspellingen zouden zijn.
Achteraf lijkt alles op totale zelfoverschatting en drijfzand te zijn gebaseerd.
3.296 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 ... 161 162 163 164 165 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 1,241
Verschil +0,016 (+1,31%)
Hoog 1,248
Laag 1,226
Volume 949.579
Volume gemiddeld 2.208.942
Volume gisteren 810.436

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront