Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

elektrische auto, redding van de autobranche?

3.216 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... 157 158 159 160 161 » | Laatste
voda
0
Brabant tekent samenwerkingsovereenkomst voor 100.000 elektrische voertuigen

7 juni 2018

Brabant moet snel accelereren naar 100.000 elektrische voertuigen met de bijbehorende slimme laadinfrastructuur. Hiervoor hebben de gemeenten Breda, Tilburg en Helmond en de provincie een samenwerkingsovereenkomst getekend tijdens de Klimaattop in Breda. De verwachting is dat Eindhoven en ’s-Hertogenbosch zich binnenkort hierbij aansluiten.

De gemeenten en de provincie gaan met stimuleringsregelingen en campagnes de groei van elektrisch vervoer bevorderen. Voorbeelden van de stimuleringsregelingen zijn pilots met elektrische deelautoconcepten, een pilot om met marktpartijen 50 elektrische vrachtwagens in te zetten, onderzoek naar nieuwe laad-losplaatsen voor elektrisch goederentransport in steden en de verdere ontwikkeling van emissieloos busvervoer.

Samen met Enexis en marktpartijen investeren de Brabantse overheden 3,9 miljoen euro in de innovatie van de laadinfrastructuur. De provincie stimuleert met enkele demonstratieprojecten het laden met duurzame energie thuis en via het openbare netwerk. Met ruim 40 projecten experimenteren de gemeenten met verbeteringen in de laadinfrastructuur.

groenecourant.nl/elektrischeauto/brab...
voda
0
Tesla schrapt bijna tiende personeelsbestand

Gepubliceerd op 12 jun 2018 om 20:22 | Views: 26

PALO ALTO (AFN/BLOOMBERG) - Tesla haalt een streep door bijna een tiende van zijn wereldwijde personeelsbestand. Die ingreep is nodig om de maker van elektrische auto's eindelijk winstgevend te kunnen maken. Tesla heeft in bijna vijftien jaar nog nooit een jaar met winst afgesloten.

Het bedrijf is wel stormachtig gegroeid. Eind december vorig jaar werkten er ruim 37.500 mensen. Door de krachtige expansie zijn volgens topman Elon Musk veel dubbelingen ontstaan wat betreft bijvoorbeeld ondersteunende functies. Vandaar dat hij nu de bezem door de organisatie haalt.

Het gaat om de uitwerking van een eerder aangekondigde herstructurering, waarover nog geen banenaantallen naar buiten waren gekomen. Volgens de autobouwer heeft de ingreep geen gevolgen voor het halen van de productiedoelen voor zijn belangrijke Model 3. Door gemiste doelstellingen en het verbranden van veel geld om de productie van die voor een breder publiek bedoelde wagen op orde te krijgen, stond Tesla de afgelopen maanden flink onder druk op de beurs.
nobahamas
0
De zwaan is stervende, Elon heeft een enorme bijdrage geleverd, maar wordt nu ingehaald door de copy-paste industrie met een schat aan vermogen.
De technologische voorsprong is nihil, de schulden te groot, en de status van de merknaam verzwakt.
objectief
0
De elektrische auto is natuurlijk een enorme verbetering (CO2 uitstoot en onderhoud) voor de maatschappij, maar...zo lang er geen massaproductie is zijn ze voor Jan Particulier te duur.
De meeste Tesla's rijden in Amsterdam en dat zijn voor >95% bedrijfsauto's.
Kortom: het is een subsidie product..te meer dat de prive-telling nu slechts 4% is..dat wordt volgend jaar waarschijnlijk 22%...gevolg de verkoop valt stil.
voda
0
China boasts world’s highest sales volume of electric vehicles - IEA's

According to IEA’s Global EV Outlook 2018, China currently makes up half of the global EV market. China’s efforts in pushing EV sales paid off as they surpassed the world’s second largest EV market, the US, by more than double in 2017. China sold 579,000 EVs seeing an increase of 72% from 2016. This dramatic spike reflects how the country, along with Europe, now has the fastest development of EVs while the US slowed in EV uptake due to lower taxes on petroleum fuels compared to China, Europe, and Japan.

The global stock of electric passenger cars exceeded 3 million last year, up 57% from 2016. Battery electric vehicles (BEVs) made up two-thirds of the world’s EV stock but plug-in hybrid EVs (PHEVs) are more common in Japan, Sweden, and the UK. Not including electric passenger cars, there were close to 250,000 light commercial vehicles (LCVs) driven last year. China has the largest LCV fleet in the world, 99% of which are BEVs. France and Germany also accounted for a significant portion of LCVs on the road.

The IEA report noted that countries participating in the Electric Vehicles Initiative (EVI), a multi-governmental policy forum, had the “largest and most rapidly growing EV markets worldwide and accounted for the vast majority of global EV sales in 2017.” Among the bottom three countries in the first graph, only India was part of the EVI which is already planning an all-EV fleet by 2030.

Source : Mining.com
Bijlage:
voda
0
Renault to invest EUR 1 billion to increase electric vehicle production capacity in France

Reuters reported that Renault will invest more than EUR 1 billion to increase electric vehicle production capacity in France and add new models. The Zoe production line in Flins, west of Paris, will double its maximum output with the battery-powered subcompact's next upgrade, the company said in a statement, and its northern Douai factory will tool up to build electric cars on a new architecture shared with Japanese affiliate Nissan.

Renault Chairman and Chief Executive Mr Carlos Ghosn, who also chairs Nissan and Mitsubishi Motors and heads the carmakers' three-way alliance, said that "The acceleration of our investments in France for electric vehicles will increase the competitiveness and attractiveness of our French industrial sites."

The Cleon plant will triple its electric motor production capacity, while Maubeuge in eastern France receives tooling investment for the next Kangoo van including its electric version, Renault said. ($1 = 0.8495 euros)

Source : Reuters
voda
0
China startup readies capacity for 150,000 electric cars per year - Duerr

Reuters quoted German supplier Duerr as saying that Future Mobility Corporation (FMC), the Chinese parent company behind electric car start-up Byton, has placed an order for a paint shop capable of handling 150,000 cars per year.

China's Byton, a newcomer headed by the former head of BMW's i8 programme, has already released plans for a premium electric SUV vehicle, the latest in a series of China-backed electric autonomous prototypes.

Duerr said in a statement that "Duerr is building a paint shop for FMC's Byton brand in Nanjing for 150,000 cars per year," adding that this was one of the largest orders it had ever received from an electric car manufacturer.

Byton has financial backing from Chinese state-owned carmaker FAW Group and the country's dominant battery producer Contemporary Amperex Technology Co. (CATL)

Source : Reuters
nobahamas
0
Het gaat hard in de autobusiness, google eens op [EV production 2020].
Des te meer reden om te beleggen in AMG
voda
0
ABB to bring flash chargers to India, can top-up bus battery in 17 seconds - Report

PTI quoted Swiss power major ABB as saying that it is looking at bringing to India its flash charging product which can top up electric bus battery in 17 seconds at stops while on the go. Although it did not provide any timeline for launching the product, the company said it is keen to do so in line with India's push for electric mobility.

Mr Ulrich Spiesshofer, ABB Group CEO and President said at a recent interactive event that the company is bringing its wide range of e-mobility charging solutions, including flash chargers for buses as also the world's leading fast chargers for cars which can charge electric automobiles for 200 km in 8 minutes.

Mr Spiesshofer said that the ABB will look at bringing the technology to India and localise it, like in other markets, to make it cost effective.

Early this year, ABB placed a fast charging station at NITI Aayog and on his recent visit to Delhi last month Spiesshofer discussed advanced manufacturing and e-mobility with the NITI Aayog CEO Amitabh Kant.

On using demand aggregation method in India by procurers to bring down the costs further, he said this could be one of the ways to help the country further bring down the cost of e-mobility charging solutions.

Mr Frank Duggan, ABB President, Europe and Member of the Group Executive Committee, said, "There are lots of opportunities in India...in transmission of power, renewables, distribution network, industry and e-mobility."

Source : PTI
voda
0
Gelukt: naar de andere kant van de wereld met een elektrische auto

Na ruim twee jaar is het de Nederlander Wiebe Wakker gelukt om met zijn elektrische auto Sydney te bereiken. Wakker vertrok op 15 maart 2016 en schrijft geschiedenis als de eerste Nederlander die naar de andere kant van de wereld rijdt in een elektrische auto. Daar waren 827 dagen voor nodig.

Niek Schenk 19-06-18, 11:16 Laatste update: 12:22
4
Voor zijn reis doorkruiste Wakker 33 landen. Onderweg was hij afhankelijk van de inkomsten vanuit sociale media en bijdragen van derden die hem wilden ondersteunen. Wakker’s project ‘Plug Me In’ is gebaseerd op de samenwerking tussen mensen waarbij iedereen zijn eigen inbreng heeft. Op de website plugmeinproject.com had iedereen de mogelijkheid Wakker te ondersteunen met een maaltijd, een dak boven zijn hoofd of een stopcontact om zijn elektrische auto op te laden. De route werd bepaald aan de hand van deze aanbiedingen en dit leidde Wakker kriskras over de wereld, zonder geld, maar - zoals hij zelf omschrijft - met een hoger doel.

Tot nu hebben meer dan 1.450 mensen uit 45 landen bijgedragen aan het project en dit leidde tot onverwachte ontmoetingen met een minister in Duitsland, sjeiks in de Emiraten en een koninklijke familie in Maleisië.

VW Golf
Wakker ziet zijn reis als een missie om de mythe weg te nemen dat elektrische voertuigen niet hetzelfde uithoudingsvermogen hebben als benzine- en dieselauto's. Hij heeft inmiddels 66.000 kilometer afgelegd in zijn omgebouwde, elektrische Volkswagen Golf Variant stationwagon, met een reikwijdte van 200 kilometer.

,,De transitie naar elektrisch rijden gaat niet snel genoeg, mede door de vele vooroordelen die erover bestaan'', meent Wakker. ,,Mensen denken dat elektrische auto's niet betrouwbaar zijn en dat je er geen lange afstanden mee kunt afleggen. Als ik met een stekkerauto naar de andere kant van de wereld kan rijden, waarom kunnen wij ze dan niet gebruiken om er mee naar de supermarkt te rijden?''

Opgelucht
Wakker kwam al op 30 mei aan in Darwin met een vliegtuig vanuit Oost-Timor maar is pas vandaag herenigd met zijn auto, de Blue Bandit, toen die werd vrijgegeven door de Australische douane.

,,Ik ben ongelofelijk opgelucht dat ik eindelijk Australië heb bereikt. Ik heb verschillende tegenslagen te verwerken gehad. In India ontplofte de lader van de auto die gerepareerd moest worden en in Indonesië kwam er water in de batterij toen ik op een overstroomde weg terecht kwam, waardoor ik drie maanden in Soerabaja moest verblijven. Ook stond ik een aantal keer stil omdat er geen geld was om de reis voort te zetten. Na al deze uitdagingen ben ik erg blij en trots dat ik zo ver ben gekomen'', aldus Wakker, die nu zijn weg in Australië vervolgt.

www.ad.nl/auto/gelukt-naar-de-andere-...
Bijlage:
voda
0
Electric vehicles push copper demand

Demand for copper is expected to grow with demand for electric vehicles.
The metal is a highly ranked conductor of electricity, used in energy generators, motors, renewable energy systems as well as in Lithium-Ion batteries that are used in EVs. Demand for electric vehicles has been growing rapidly, with the global stock numbers crossing two million in 2016. The wide range of applications of copper differentiates it from other raw metals such as lithium, which has a more concentrated usage in batteries for EVs.

BIS Research estimates the battery vehicle market to reach nearly $94 billion by 2026.

There are several factors that are driving the copper market.

Dr James Culver, former chief economist for the Commodity Futures Trading Commission and CEO of VVC Exploration told the Investing News Network “There are three major factors driving today’s copper market… The first factor is that the world economies, including in the US and in Europe, are actually perking along rather well. Yes, the Chinese economy is not as robust as it has been in the past, but it is still growing at an annual rate of 6 or 7 per cent … The second factor is that as technology evolves so do the primary uses of copper, and the electric vehicle industry is an example of that. And third, we are using more copper than we have coming onstream. The demand is increasing steadily and the supply has not caught up.”

Source : Auto Service World
voda
0
BP koopt groot Britse laadpalenbedrijf

Gepubliceerd op 28 jun 2018 om 10:47 | Views: 804

BP 16:13
580,70 -1,60 (-0,27%)

LONDEN (AFN/BLOOMBERG) - Het Britse olie- en gasconcern BP koopt Chargemaster, het grootste laadpalenbedrijf voor elektrische auto's in Groot-Brittannië. Chargemaster heeft een netwerk van 6500 oplaadpunten in het land.

Met de overname is een bedrag gemoeid van 130 miljoen pond (147 miljoen euro). BP wil de komende twaalf maanden supersnelle oplaadpalen gaan installeren bij zijn 1200 pompstations in Groot-Brittannië

BP had eerder gezegd jaarlijks ongeveer 500 miljoen dollar te investeren in schone energie. Het concern schat in dat de Britse markt voor elektrische auto's zal groeien naar 12 miljoen voertuigen in 2040, van 135.000 auto's in 2017.

Huis

Het in 2008 opgerichte Chargemaster levert ook laadpalen voor gebruik aan huis en voor bedrijven.

Grote olie- en gasbedrijven zitten steeds meer in op schone technologieën gezien de toenemende druk om fossiele brandstoffen en de groeiende populariteit van elektrisch aangedreven auto's. In oktober vorig jaar nam Shell de Nederlandse aanbieder van laadpalen NewMotion over.
voda
0
BYD to set up mega electric vehicle battery plant in China

Bloomberg reported that BYD is building what would become the world’s largest vehicle-battery factory next year in an effort by the Chinese electric-car maker to increase capacity and help revive earnings growth. The plant will have an annual capacity of 24 gigawatt-hours when it is fully in use in 2019, enough to equip 1.2 million BYD Tang electric cars, according to the manufacturer backed by Warren Buffett. BYD invested CNY 10 billion in the factory, which will help meet the company’s plan to boost its battery-making capability almost fourfold by 2020.

BYD Chairman Wang Chuanfu said at the facility in the Chinese outpost of Qinghai, said that "We have reason to believe there will be further explosive development in the new-energy vehicle industry. There is huge potential in the lithium industry."

China’s biggest manufacturer of new-energy vehicles has differentiated itself from other carmakers with its self-sufficiency in battery supplies and strength in battery-production, starting with its roots as a maker of mobile-phone batteries. BYD is also expanding production to sell batteries to other automakers to broaden its income sources after posting profit declines in five of the past 10 years and plans to spin off the business.

The new plant, which Wang called the world’s largest power-battery factory, will cover 1 million square meters -- the size of about 140 soccer fields. It will be a fully automated facility, with about 100 robots handling logistics and manufacturing.

According to its website, BYD will face competition for the crown. Tesla is expanding its gigafactory in Nevada to reach an output of 35 GWh. The company headed by Elon Musk also plans to build a gigafactory in China.

Rising ownership of electric-powered vehicles in China, where the government has thrown its weight behind the industry’s growth, has spurred the expansion of battery makers such as BYD and Contemporary Amperex Technology, whose rapid production ramp-up turned it into the nation’s biggest maker of battery cells for electric cars.

Source : Bloomberg
voda
0
Cobalt, lithium and nickel are booming due to China’s insatiable appetite for electric vehicles

SCMP reported that world prices of cobalt, lithium and nickel are booming as China’s insatiable need for the battery packs used in electric vehicles drove up demand, recreating the economic bonanza that fueled commodity-exporting countries a decade ago.

The price of lithium, a soft silvery white metal usually mined from brines, has soared by more than 300% in the past two years. The price of cobalt, mostly mined as a by-product of nickel and copper, surged 129% last year while nickel surged 4.6 % to a two year high in London.

At the centre of the boom is China’s support for developing electric vehicles to reduce emissions of greenhouse gases.

Electric vehicles made up a mere 2.3% of the 30 million vehicles produced last year, according to the China Association of Automobile Manufacturers. That proportion may quintuple to 12 % by 2025, according to a forecast by JPMorgan Chase & Co.’s analyst Nick Lai.

For all this growth, EVs need batteries. The production of EV batteries is currently controlled by a relatively small number of manufacturers, with Panasonic commanding a 32% stake, followed by South Korea’s LG Chem with a 14% market share. Shenzhen’s BYD and Ningde’s Contemporary Amperex Technology make up a combined 17% share of the market, according to JPMorgan, leading investments in China while competing head to head with each other.

CATL, formerly known as Ningde Shidai, is now the world’s most valuable electric battery supplier. Once a little-known company based in Fujian province, CATL’s shares have more than doubled since its June 11 listing on the Shenzhen Stock Exchange, giving it a market capitalisation of USD 23 billion.

Mr Kong Lingfei Huatai Securities’ analyst said that “Capital prefers to chase after companies that have a leading position in a sector.”

The demand filters down through the supply chain. An electric vehicle requires an enormous amount of power thousand times stronger than a smartphone, which is only possible through arrays comprising dozens of cells, to as many as thousands.

Most are lithium-based, together with a mix of cobalt, manganese, nickel, and graphite, all of which are in high demand.

Global demand for lithium may increase by 20 % by 2025, according to JPMorgan’s forecast, still lower than estimates by Albemarle, a North Carolina-based producer of lithium, bromine and refining catalysts.

S&P Global Ratings’ analyst Michael T Ferguson said that improvements in battery technology are altering the composition of batteries, which could lead to nickel replacing cobalt in batteries.

JPMorgan said that demand for nickel is expected to increase 11-fold in the five years between 2017 and 2025, with the battery sector predicted to become the second largest consumer of nickel after the stainless steel market by the middle of next decade.

Similarly, copper and primary aluminium, which are found in larger quantities in electric vehicles compared with cars run by internal combustion engines, are expected to see higher demand in the next few years, analysts said. Global demand for copper may increase by 10 to 20 %, according to Ferguson’s forecast.

On the other hand, the rising cost of raw material is increasingly becoming a concern for Chinese battery manufacturers, who have fears that they can’t control the supply chain.

Source : SCMP
voda
0
Het modernste laadplein van de Benelux ligt vanaf nu in Eindhoven: 5 minuten laden en weer 100 km verder

VIDEOEINDHOVEN - Na vijf minuten laden weer honderd kilometer vooruitkomen met je elektrische auto. Vanaf deze week is het mogelijk bij het Van der Valk hotel in Eindhoven. Als je tenminste een geschikte auto hebt.

Jelle Krekels 03-07-18, 10:00 Laatste update: 13:44
8
In Eindhoven is het modernste laadplein voor elektrische auto's van de Benelux geopend. Het plein heeft hypermoderne High Power Chargers (350 kW) die nu al ultrasnelle laadmogelijkheden bieden voor een nieuwe generatie elektrische auto's. Het nieuw geopende laadstation bij het Van der Valk hotel markeert het begin van een Europees megaproject, MEGA-E genaamd.

Dat project, waarvan Allego initiatiefnemer is, moet de laadinfrastructuur in Europa aanpakken. Het project komt mede tot stand door een miljoenensubsidie van de EU en behelst het realiseren van 322 ultrasnelladers in tenminste tien Europese grootstedelijke gebieden.

De laders in Eindhoven vormen - in combinatie met de in totaal vijftig laadpunten - het modernste laadplein in de Benelux, waarbij een combinatie van slim, regulier, snel en ultrasnel laden wordt geboden.

,,De High Power Chargers zijn zo high tech, dat de meeste elektrische auto's ze nog niet op volle sterkte kunnen gebruiken", zegt Harold Langenberg van Allego. ,,Het laadplein biedt nu al mogelijkheden voor de nieuwe generatie elektrische auto's." De Jaguar I-Pace is een van de weinige auto's die gebruik kan maken van het ultrasnel laden.

EINDHOVEN - Na vijf minuten laden weer honderd kilometer vooruitkomen met je elektrische auto. © Jean Pierre Reijnen

Jaguar I-Pace is een van de weinige elektrische auto's die al gebruik kan maken van het ultrasnel laden © Jelle Krekels

Voor Rick Polman van Van der Valk is het laadplein een aanwinst: ,,Ik hoop alleen wel dat Allego het laden niet nog sneller maakt", zei Polman gekscherend. ,,Een lunch duurt gemiddeld 20 minuten en we willen wel kunnen profiteren van de laders hier."

,,Dit is een heel belangrijk moment, ook voor Eindhoven omdat ze de eerste in Europa is die dit nu op deze snelheid kan laten zien", zegt Anja van Niersen, CEO van Allego.

De High Power Chargers in Eindhoven zijn gei¨nstalleerd vlakbij de snelwegen A2 en A67. Het laadplein heeft de naam ‘Green Zone’ en beschikt over 24 snelladers specifiek voor Tesla-rijders en het Allego Charging Plaza met zestien laadpunten (elk 22 kW), waarbij slimme software de beschikbare energie verdeelt over de aangesloten auto’s. Verder kunnen e-rijders op vier laadplekken gebruikmaken van High Power Charging (tot 350 kW) en nog eens twee parkeerplaatsen zijn voorzien van de Allego Triple Fast Charger (50 kW). Hiernaast zijn er nog vier reguliere laadpunten (11 kW) beschikbaar. Door deze opstelling kan elke e-auto geladen worden.

EINDHOVEN - Na vijf minuten laden weer honderd kilometer vooruitkomen met je elektrische auto. Vanaf volgende week is het mogelijk bij het Van der Valk hotel in Eindhoven. Allego opent op dinsdag 3 juli de eerste High Power Chargers (350 kW) in de Benelux, die onderdeel zijn van het Europese MEGA-E project.
EINDHOVEN - Na vijf minuten laden weer honderd kilometer vooruitkomen met je elektrische auto. Vanaf volgende week is het mogelijk bij het Van der Valk hotel in Eindhoven. Allego opent op dinsdag 3 juli de eerste High Power Chargers (350 kW) in de Benelux, die onderdeel zijn van het Europese MEGA-E project. © Jean Pierre Reijnen
Opening modernste laadplein van Europa. © Jelle Krekels

www.ad.nl/eindhoven/het-modernste-laa...
voda
0
Johnson Matthey to build UK battery demonstration plant

Business Green reported that Johnson Matthey is set to build a demonstration plant in Lancashire to drive forward production of its nickel based battery material for electric vehicles. The demonstration plant will produce enhanced nickel lithium oxide - eLNO - which Johnson Matthey touts as a "next generation" material for electric vehicle batteries.

It will be able to roll out 1,000 tonnes of material a year, Johnson Matthey said, enabling the firm to increase market presence, brand recognition and validity by producing test samples for their customer base.

The "multi-million pound" plant forms part of the company's GBP 200 million investment plan to develop a cobalt-free battery material that could cut the cost and increase the range of electric vehicle batteries.

Me Robert MacLeod Chief executive said the "investment is an exciting step" in "enabling the journey to pollution-free roads".

The plant will be housed at an existing Johnson Matthey site in Clithero, thanks to the facility's existing expertise in nickel products, Johnson Matthey said. Meanwhile, a full-scale commercial plant for eLNO is currently in design stage. Under current plans it will built on mainland Europe, with production predicted to begin in 2021.

The investment plans come as the UK government seeks to ramp up UK expertise in battery technologies with a four year, GBP 246 million programme known as the Faraday Challenge.

Source : Business Green
voda
0
Autobranche waarschuwt voor tekort laadpalen

Gepubliceerd op 5 jul 2018 om 10:53 | Views: 1.498

BRUSSEL (AFN) - Er zijn te weinig laadpalen voor elektrische auto's in Europa en ze zijn bovendien onevenredig verspreid. De Europese autobranchevereniging ACEA denkt dat consumenten daardoor worden afgeschrikt bij het kopen van elektrische auto's, waardoor Europese doelstellingen in gevaar komen.

Die Europese doelstellingen zijn er overigens nog niet. Volgende week praat het Europees parlement over CO2-doelen voor auto's en andere voertuigen. Volgens ACEA zijn de klimaatplannen van sommige europarlementariërs op dat vlak simpelweg onhaalbaar als er geen drastische maatregelen worden genomen om de gebrekkige laadvoorzieningen te verbeteren.

ACEA wijst erop dat er volgens schattingen van de Europese Commissie minimaal twee miljoen laadpalen nodig zijn in Europa in 2025. De teller blijft nu steken op ongeveer 100.000.
voda
0
Chinese pollution plan sets target of building 2 million electric vehicles - Report

Compelo reported that the Chinese pollution plan, published by the State Council, has a target to produce two million electric vehicles a year by 2020 as part of its war on pollution. In its policy release, the State Council said it pushed local authorities to adjust transportation systems to advance green transport.

This will involve meeting a national clean energy vehicle production target of two million per year set by central government.

China already dominates the electric vehicle market. According to the International Energy Agency, the country shifted more than 40% of all electric cars produced in 2016.

Source : Compelo
Bijlage:
nobahamas
0
Tesla start fabriek in China
www.mining.com/tesla-open-shanghai-pl...
Reuters quotes local Chinese media on Tuesday as saying the Californian company has signed agreements with Shanghai authorities that will allow it to open a plant in the Chinese city with an annual capacity of 500,000 cars:

The Shanghai government made the announcement on its official WeChat account which showed a picture of Tesla Chief Executive Elon Musk shaking hands with Shanghai Mayor Ying Yong.
3.216 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... 157 158 159 160 161 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
866,02  -8,00  -0,92%  15:32
 Germany40^ 17.847,40 -1,33%
 BEL 20 3.848,17 -0,92%
 Europe50^ 4.912,12 -1,56%
 US30^ 37.952,23 -1,05%
 Nasd100^ 17.208,80 -1,80%
 US500^ 5.002,96 -1,37%
 Japan225^ 37.252,64 -1,96%
 Gold spot 2.317,56 +0,06%
 EUR/USD 1,0683 -0,14%
 WTI 82,95 +0,06%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

UNILEVER PLC +5,56%
Flow Traders +3,95%
RENEWI +2,42%
B&S Group SA +2,22%
Fugro +2,01%

Dalers

ADYEN NV -13,20%
VIVORYON THER... -7,26%
WDP -4,77%
Alfen N.V. -4,67%
BESI -3,71%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront