Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France KLM 2018

3.833 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 ... 188 189 190 191 192 » | Laatste
manuss
0
KLM-personeel fel tegen Franse topman

Door PAUL ELDERING

Gisteren, 21:11 in FINANCIEEL

AMSTELVEEN - Nu al keert de ondernemingsraad van KLM zich fel tegen een kandidatuur van financieel Veolia-topman Philippe Capron als grote baas van Air France KLM.
telegraaf.nl/financieel/2208137/klm-p...

@) Gaat dit nog gevolgen geven voor de koers maandag??? Wie kan iets vertellen hierover...........
dachthetniet
0
Toont wel aan dat de verdeeldheid enorm is bij af-klm. Ontwarren schijnt geen goede optie te zijn. Maar wellicht kunnen ze als totaal onder een ander bewind komen. Ook een beetje in het kader van de diverse overnames in luchtvaart.
Rewinter
0
Hoofdkantoor Air France, Parijs 25-06-2018

" Hierbij open ik de vergadering " zegt Anne-Marie ( AF ) .Laten we de benoeming van de onze nieuwe ceo bespreken. Mag ik eerst nog een ander punt inbrengen ? vraagt Pieter ( KLM ). Zou graag een buitengewone aandeelhouders vergadering op de agenda willen zetten. Volgens mij zijn we toe aan een verandering binnen onze combinatie. Pourquoi ( AF ) ?? . Wij zijn 4x zo winstgevend en willen AF graag omvormen naar KLM model. Daarvoor hebben we de zeggenschap nodig over de combinatie. In ruil zullen we investeren in arbeidsomstandigheden en loonontwikkeling. Wij geloven dat we van onze maatschappij de grootste en meest winstgevende combinatie kunnen maken van de wereld .

Hoezo onze ( AF ) ? Pieter haalt uit zijn aktetas een rode en groene drukknop. Als ik op de rode knop druk dan is er geen vertrouwen meer tussen ons , en zullen onze aandeelhouders ( Delta en China Airlines + ….. ) aandelen gaan verkopen . Hij drukt en de koers gaat van 7,60 , 7,05 , 0,90 . Stop, Stop ! roepen de directeuren van AF in koor . Daar gaat mijn pensioen. Pieter , neemt weer het woord. Beste vrienden , laten we nu 's aan een mooie toekomst werken i.p.v. onze chauvinistische onderbuik gevoelens de boventoon te laten vieren. Vive la France , roepen de AF directeuren. Heren , heren orde in de zaal sil vous plait !

Als ik op de groene knop druk, koop ik de meerderheid van de aandelen op . We hebben er nu al minimaal 30 % achter ons staan. Hij drukt en de koers gaat naar 8,00 , 11,00 , 19,00 . Stop, Stop ! roepen de AF directeuren weer in koor . De Franse Staat en onze Franse aandeelhouders zullen nooit verkopen. Ik zal je zeggen , zegt Pieter rustig. De koper van het Franse Belang heeft enkel baat bij een stabiel , winstgevend bedrijf. Die staan achter ons , bluft Pieter . En jullie Franse aandeelhouders zijn tot nu toe heel rustig gebleven. Zij willen ook waarde maken. Daarom durf ik die vergadering wel uit te roepen. Is het nog geen tijd voor mijn botterhammetje met kaas ? piept een nederlandse directeur achter uit de zaal ?
Merci , ik schors de vergadering voor lunch , zegt Anne-Marie . Ik heb wel zin in een oestertje... Pietertje drukt nog wel even stiekem op de groene knop, je weet maar nooit met die fransen...

Na de nodige glazen wijn en is de sfeer in de middag een stuk opgewekter en het besluit voor de nieuwe ceo is dan ook snel genomen. Pieter zijn grote droom is uitgekomen en hij wordt gekozen tot de nieuwe ceo van de combinatie. Ook de wens om het aandeel onder nederlandse recht te laten vallen is aangenomen. Hoeft er tenminste geen belasting meer te betalen als we die mooie sexy aandelen willen kopen.

Merci !
gbakl
0
"Gaat dit nog gevolgen geven voor de koers maandag??? Wie kan iets vertellen hierover........."

natuurlijk, hiermee is die koers......onzeker

PS overigens heeft de OR hierover niets te vertellen....willen alleen aandacht.
Blanco rolling
0
quote:

Bertussie schreef op 23 juni 2018 09:29:

[...]

Waarom koop je dan geen turbo's op aandeel AF met de laagste hefboom ter voorkoming van die belasting?
Ik brand mijn vingers niet aan turbo's ed. Met een minicrash ben je veel geld kwijt als ze eruit knallen. Met opties is dit niet het geval.
Daarnaast kun je op turbo's geen gedekte opties schrijven.
[verwijderd]
0
quote:

Blanco rolling schreef op 23 juni 2018 14:14:

[...]
Ik brand mijn vingers niet aan turbo's ed. Met een minicrash ben je veel geld kwijt als ze eruit knallen. Met opties is dit niet het geval.
Daarnaast kun je op turbo's geen gedekte opties schrijven.
Zo is het maar net.
Maar om short te gaan handig.
trixxx
0
www.telegraaf.nl/financieel/2210535/a...

’Air France KLM heeft behoefte aan sterke ceo’
Door REDACTIE DFT

1 uur geleden in FINANCIEEL

DEN HAAG - Opnieuw klinkt er verzet vanuit de boezem van Air France KLM tegen de mogelijke benoeming van Philippe Capron als ceo. Vijf (voormalige) vakbondsbestuurders binnen de luchtvaartmaatschappij vragen in een brief om de benoeming van een ’sterke topman of -vrouw, die zo snel mogelijk aan de slag kan’.

Na het vertrek van Janaillac zoekt Air France KLM een nieuwe man of vrouw aan het roer.

Daarmee lijken ze Capron, nu nog financieel topman van nutsbedrijf Veolia, te diskwalificeren. Hij mist immers vlieguren in de luchtvaartbranche. Eerder uitte de ondernemingsraad van KLM ook al felle kritiek op de vermoedelijke nieuwe topman.

trixxx
0
zakenreis.nl/luchtvaart/machtstrijd-o...

Machtsstrijd om KLM
— Luchtvaart

23/06/2018

Machtsstrijd om KLM
Opnieuw is er onenigheid over de zelfstandigheid van KLM. De maatschappij verzet zich fel tegen een Frans plan om de nieuwe topman van moederbedrijf Air France-KLM ook commissaris bij KLM te maken. De ondernemingsraad (OR) van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij wil dat de regering ingrijpt.

Inmiddels heeft de zelfstandige Raad van Commissarissen van KLM, waarin nota bene vijf Fransen en vier Nederlanders zitten, het plan per brief aan president-commissaris Anne-Marie Couderc van Air France-KLM afgeraden.

De OR van KLM noemt het plan een belediging voor de goede resultaten die KLM de afgelopen jaren behaalt en een schoffering van KLM-topman Pieter Elbers. De verhoudingen tussen Amstelveen en Parijs liggen al jaren gevoelig. Het moederbedrijf heeft meermalen geprobeerd bevoegdheden weg te halen bij de nu zelfstandige KLM-directie of de door bezuinigingen behaalde kas leeg te halen.

De beoogde dubbelfunctie van de opvolger van de vorige maand opgestapte Jean Marc Janaillac is bedoeld om de Franse vakbonden te paaien. Die eisen al langer dat groei bij het goeddraaiende KLM aan banden wordt
gelegd om het geld te gebruiken voor het wankelende Air France. Die is mede door het aanhoudende vakbondsverzet tegen ingrepen en stakingen die al ruim 300 miljoen euro hebben gekost, diep in de versukkeling geraakt.

OR eist ingrijpen van kabinet
Een jaar geleden nog kantte het toenmalige kabinet bij monde van staatssecretaris Sharon Dijksma (IenM) zich in de Tweede Kamer faliekant tegen een vergelijkbaar plan van Janaillac. Dat zou in strijd zijn met de afspraken die tussen Nederland en Frankrijk zijn gemaakt over de zelfstandigheid van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij en niet stroken bij de Nederlandse ondernemingsverhoudingen, waarbij een
bestuurder niet ook toezichthouder kan zijn. De OR van KLM eist nu opnieuw ingrijpen van het kabinet.

Tegelijkertijd zou het Nederlandse voorstel om naast de toekomstige Franse CEO van Air France-KLM een (Nederlandse) linkerhand te benoemen ook zijn gesneuveld, al dan niet tot de benoeming van een nieuwe topman. Wel zou in ruil voor de commissariszetel de Nederlandse succestak meer bevoegdheden bij de holding krijgen, maar concrete voorstellen zijn niet gedaan.

Philippe Capron getipt als nieuwe topman Air France-KLM?
Volgens de Franse krant La Tribune is de huidige financieel topman van Veolia (in Nederland bekend van streekvervoerder Connexxion) Philippe Capron kandidaat voor die functie. De voordracht, die binnen twee weken moet rondkomen, is opvallend. De Fransman wordt door de ondernemingsraad van KLM gezien als een fotokopie van voorganger Janaillac ‘maar dan zonder de ervaring.’ Capron is nog nooit CEO geweest en heeft geen ervaring in de luchtvaart en is opnieuw een zestiger die niet uit het bedrijfsleven voortkomt.

Eerder zongen de namen rond van KLM-topman Elbers en van Bruno Matheu, voormalig topman van Air France en Etihad, die allebei een generatie jonger zijn en over veel ervaring in de luchtvaartwereld beschikken.

Winsome
0
Afgelopen dagen veel berichten/aandacht. TA laat ommekeer zien. Hoog short. Kan maar zo fonds van komende weken worden met 30-40% up
Bertussie
0
quote:

Blanco rolling schreef op 23 juni 2018 14:14:

[...]
Ik brand mijn vingers niet aan turbo's ed. Met een minicrash ben je veel geld kwijt als ze eruit knallen. Met opties is dit niet het geval.
Daarnaast kun je op turbo's geen gedekte opties schrijven.
Beleggen is per definitie risicovol.

Met Bnp turbo long 2,90 sl met restwaarde 0,32 per turbo en hefboom 1,52 loop je volgens mij weinig risico. AF zie ik voorlopig niet naar de 3,00 zakken

Wat betaal je eigenlijk aan aankoopbelasting?
trixxx
0
www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...

Vakbondsbestuurders tegen voorgenomen benoeming nieuwe topman AFKL

24 juni 2018 - 13:11 | Door: Rob Somsen | Foto: Reismedia

PARIJS / SCHIPHOL – Een aantal voormalige en huidige voorzitters van vakbonden van Air France en KLM hebben in een gezamenlijke brief aan waarnemend Air France-KLM CEO, Anne-Marie Couderc, en het managementcomité - bestaande uit Pieter Elbers, Frédéric Gagey en Frank Terner - laten weten fel tegen de benoeming te zijn van iemand van buiten de industrie. Reismedia heeft deze brief in handen.
De afzenders waarschuwen de vier bestuurders er voor dat de geschiedenis zich gaat herhalen bij Air France-KLM als opnieuw de Franse staat een groot aandeel heeft in het bepalen wie het van koers geraakte schip Air France-KLM weer op koers kan brengen.
Eindeloze stakingen
De nieuwe CEO wordt de vierde sinds 2014. De benoeming vindt plaatst in een context waarin de financiële prestaties zwak zijn, vergeleken met onze belangrijkste concurrenten. De eindeloze stakingen met daarbij de slechte sociale relaties tussen werknemers en directie zijn bedreigend voor onze toekomst, onze collectieve toekomst. Als Nederlandse en Franse huidige of voormalige vakbondsleiders met een lange ervaring in de luchtvaartmaatschappij en ervaring met werknemer-werkgeverrelaties, willen onze zorgen uitspreken over de aankomende nominatie”, staat te lezen in de brief.
De initiatiefnemers schrijven in hun brief dat de nieuwe CEO van Air France-KLM een charismatische, competente, sterke en onafhankelijke leider moet zijn. Hij of zij moet zo snel mogelijk starten. “De fusiemaatschappij bevindt zich op een kruispunt van een enorme consolidatie van luchtvaartmaatschappijen. Air France-KLM blijft hierin achter. Als er geen juiste beslissingen worden genomen koerst de fusiemaatschappij af op een volgende Sabena of Alitalia. We hebben een CEO nodig met kennis en vaardigheden van luchtvaartmaatschappijen en die weet hoe om te gaan met daadwerkelijke verstoring. Daarom doen we een beroep op alle belanghebbenden en besluitvormers, tot aan de president van de Franse Republiek, Emmanuel Macron, om mee te gaan in een benoeming die kan leiden tot de gezondheid en toekomstige welvaart van Air France-KLM als enige prioriteit", aldus de ondertekenaars.
De brief is ondertekend door
Erick Derivry (Captain B777 Air France, voormalig voorzitter SNPL France ALPA).
Philippe Raffin (Captain A320 Air France, voormalig vice-voorzitter SNPL Air France ALPA).
Bernard Pédamon (Captain B777 Air France, voormalig board member Air France KLM Group).
Robert Swankhuizen (onderhoudsafdeling KLM, voorzitter NVLT).
Steven Verhagen (Captain A330, voormalig voorzitter VNV Dutch ALPA, en voormalig voorzitter SPAAK).
Blanco rolling
0
quote:

Bertussie schreef op 24 juni 2018 15:16:

[...]

Beleggen is per definitie risicovol.

Met Bnp turbo long 2,90 sl met restwaarde 0,32 per turbo en hefboom 1,52 loop je volgens mij weinig risico. AF zie ik voorlopig niet naar de 3,00 zakken

Wat betaal je eigenlijk aan aankoopbelasting?
Dat is 0.3%. Wanneer je dezelfde dag verkoopt krijg je het weer terug
Dus op een order van 35 K euro is dat toch ff 100 euro.

Als gezegd ik doe niet in turbo's ed. Zelfs met een "diepe" sl zit er nog risico in.
Dan rekenen de uitgevende instellingen nog een een forse rente.

Ook belangrijk is dat je, behalve bij de uitgevende instellingen ING en ABN Amro, je de Nederlandse dividendbelasting kwijtraakt in de koers.

Meegemaakt de Ahold en een Vontobel turbo. 144 euro dividendbelasting in het putje. Ik ga dat toch opvoeren als te verrekenen in mijn IB ...

En iemand schreef nog dat je met een turbo makkelijk short kan gaan.
Ik ga gewoon in aandelen short, maar dan moet je wel flink wat cash achter de hand hebben.

[verwijderd]
0
Als we de 8 euro bereiken kan het snel gaan richting 12 euro. De shorters bouwen sterk af de laatste dagen, die weten dat de koers omhoog gaat knallen.
Erwin L
0
quote:

trixxx schreef op 24 juni 2018 16:54:

www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...

Vakbondsbestuurders tegen voorgenomen benoeming nieuwe topman AFKL

24 juni 2018 - 13:11 | Door: Rob Somsen | Foto: Reismedia

PARIJS / SCHIPHOL – Een aantal voormalige en huidige voorzitters van vakbonden van Air France en KLM hebben in een gezamenlijke brief aan waarnemend Air France-KLM CEO, Anne-Marie Couderc, en het managementcomité - bestaande uit Pieter Elbers, Frédéric Gagey en Frank Terner - laten weten fel tegen de benoeming te zijn van iemand van buiten de industrie. Reismedia heeft deze brief in handen.
De afzenders waarschuwen de vier bestuurders er voor dat de geschiedenis zich gaat herhalen bij Air France-KLM als opnieuw de Franse staat een groot aandeel heeft in het bepalen wie het van koers geraakte schip Air France-KLM weer op koers kan brengen.
Eindeloze stakingen
De nieuwe CEO wordt de vierde sinds 2014. De benoeming vindt plaatst in een context waarin de financiële prestaties zwak zijn, vergeleken met onze belangrijkste concurrenten. De eindeloze stakingen met daarbij de slechte sociale relaties tussen werknemers en directie zijn bedreigend voor onze toekomst, onze collectieve toekomst. Als Nederlandse en Franse huidige of voormalige vakbondsleiders met een lange ervaring in de luchtvaartmaatschappij en ervaring met werknemer-werkgeverrelaties, willen onze zorgen uitspreken over de aankomende nominatie”, staat te lezen in de brief.
De initiatiefnemers schrijven in hun brief dat de nieuwe CEO van Air France-KLM een charismatische, competente, sterke en onafhankelijke leider moet zijn. Hij of zij moet zo snel mogelijk starten. “De fusiemaatschappij bevindt zich op een kruispunt van een enorme consolidatie van luchtvaartmaatschappijen. Air France-KLM blijft hierin achter. Als er geen juiste beslissingen worden genomen koerst de fusiemaatschappij af op een volgende Sabena of Alitalia. We hebben een CEO nodig met kennis en vaardigheden van luchtvaartmaatschappijen en die weet hoe om te gaan met daadwerkelijke verstoring. Daarom doen we een beroep op alle belanghebbenden en besluitvormers, tot aan de president van de Franse Republiek, Emmanuel Macron, om mee te gaan in een benoeming die kan leiden tot de gezondheid en toekomstige welvaart van Air France-KLM als enige prioriteit", aldus de ondertekenaars.
De brief is ondertekend door
Erick Derivry (Captain B777 Air France, voormalig voorzitter SNPL France ALPA).
Philippe Raffin (Captain A320 Air France, voormalig vice-voorzitter SNPL Air France ALPA).
Bernard Pédamon (Captain B777 Air France, voormalig board member Air France KLM Group).
Robert Swankhuizen (onderhoudsafdeling KLM, voorzitter NVLT).
Steven Verhagen (Captain A330, voormalig voorzitter VNV Dutch ALPA, en voormalig voorzitter SPAAK).
Conclusie: Het blijft vooralsnog een grote puinhoop. Als ze zo door blijven gaan zien we eerder weer de "6" ipv de "8" op de borden.
Rewinter
0
Op de grootste puinhopen groeien de mooiste bloemen …

Flink meer passagiers op Nederlandse luchthavens

ABM Financial News - 07:01
(ABM FN-Dow Jones) Schiphol heeft in het eerste kwartaal van 2018 ruim acht procent meer passagiers vervoerd. Dit bleek maandag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek.
In totaal ging het om 15,2 miljoen passagiers. Alle Nederlandse vliegvelden samen verwerkten bijna 16,8 miljoen passagiers, een toename van 8,2 procent.
Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
Erwin L
0
Zolang het onkruid tijdig wordt verdelgd kunnen de mooie bloemen die op een puinhoop groeien goed tot hun recht komen.
Erwin L
0
quote:

Laup 4 schreef op 24 juni 2018 18:38:

Als we de 8 euro bereiken kan het snel gaan richting 12 euro. De shorters bouwen sterk af de laatste dagen, die weten dat de koers omhoog gaat knallen.
Dus ondanks de sterke afbouw van de shorters verliest het aandeel dik 2,5%. Ik ben benieuwd wanneer de koers omhoog gaat "knallen".
3.833 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 ... 188 189 190 191 192 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 9,964
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 10,110
Laag 9,850
Volume 1.139.888
Volume gemiddeld 1.814.737
Volume gisteren 1.139.888

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront