Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France KLM 2018

3.833 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 ... 188 189 190 191 192 » | Laatste
manuss
0
quote:

Erwin L schreef op 29 juni 2018 12:04:

[...]

De factor "inflatie" zal er niet voor zorgen dat er bij AF meer geld in de kas zit om hogere lonen uit te betalen. Tenzij AF, in gelijke tred met de inflatie, de inkomsten weet te verhogen. Dat betekent: Ticketprijzen verhogen wat alleen maar mogelijk is indien de klant bereid is om die verhoging te betalen. En daar zit nu juist de crux: Doordat de kassa bij AF niet goed gevuld is, kan AF zich een dergelijke prijsverhoging niet zomaar permitteren tenzij de directe concurrenten eveneens de prijsverhoging doorvoert. Omdat de kostprijs bij o.a. Easyjet, LH en IAG significant lager is dan bij AF is er bij die maatschappijen veel minder noodzaak om prijzen te verhogen. Ik zie AF (en daarmee AF/KLM) steeds sneller en strakker in een vicieuze cirkel vastlopen.
OK! Maar ik maak mij geen zorgen om de bedrijfsvoering van AF/KLM. Er is altijd een oplossing te vinden , met een beetje goede wil. (dat laatste ontbreekt weleens bij AF)
Erwin L
0
quote:

andrejes schreef op 29 juni 2018 12:20:

Blijkbaar heeft het overleg in Amstelveen niks opgebracht?
Ik zie niets concreets anders dan een paar uitgelekte proefballonnetjes over low cost (aparte tak in Europa en aparte tak voor lange afstand). Voor de rest: Allemaal zeer diffuus.
manuss
0
quote:

andrejes schreef op 29 juni 2018 12:20:

Blijkbaar heeft het overleg in Amstelveen niks opgebracht?
Ik denk dat ze geleerd hebben om niet zo voorbarig te zijn met hun toekomst plannen. Ze zullen heus wel al het nodige besproken hebben aangaande een nieuwe CEO en de alsmaar dreigende stakingen. Die CEO bekendmaking (als ze überhaupt iemand op het oog hebben) zullen ze met grote voorzichtigheid brengen.
trixxx
0
www.beurs.nl/nieuws/binnenland/700734...

'Air France betaalt te veel belastingen'
vrijdag 29 juni 2018 14:14
PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Air France is niet concurrerend omdat het bedrijf meer betaalt aan belastingen en luchthavenkosten dan andere luchtvaartmaatschappijen. Dat heeft Air France-topman Franck Terner vrijdag bij een conferentie voor luchtvaartlobbyisten gezegd.
Volgens Terner betaalt Air France jaarlijks 902 miljoen euro aan belastingen en luchthavengelden. Als de Franse luchtvaartmaatschappij dezelfde lasten zou hebben als zusterbedrijf KLM zou dat slechts 522 miljoen euro zijn.
De mindere financiële prestaties van Air France in vergelijking met die van KLM zorgen al langere tijd voor wrevel tussen de zustermaatschappijen. Bij KLM zouden ze, gelet op de prestatie, graag zien dat de Nederlandse maatschappij meer zeggenschap krijgt in de top van moederbedrijf Air France-KLM.
[verwijderd]
2
quote:

trixxx schreef op 29 juni 2018 14:29:

www.beurs.nl/nieuws/binnenland/700734...

'Air France betaalt te veel belastingen'
vrijdag 29 juni 2018 14:14
PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Air France is niet concurrerend omdat het bedrijf meer betaalt aan belastingen en luchthavenkosten dan andere luchtvaartmaatschappijen. Dat heeft Air France-topman Franck Terner vrijdag bij een conferentie voor luchtvaartlobbyisten gezegd.
Volgens Terner betaalt Air France jaarlijks 902 miljoen euro aan belastingen en luchthavengelden. Als de Franse luchtvaartmaatschappij dezelfde lasten zou hebben als zusterbedrijf KLM zou dat slechts 522 miljoen euro zijn.
De mindere financiële prestaties van Air France in vergelijking met die van KLM zorgen al langere tijd voor wrevel tussen de zustermaatschappijen. Bij KLM zouden ze, gelet op de prestatie, graag zien dat de Nederlandse maatschappij meer zeggenschap krijgt in de top van moederbedrijf Air France-KLM.
Als ze minder belastingen moeten betalen kunnen ze dat geld gebruiken voor een loonsverhoging, probleem opgelost, AF/KLM kan weer stijgen naar ongekende hoogtes.

naarden
0
Klinkt bijna alsof ze meer met een onderlinge strijd met KLM bezig zijn dan dat ze kosten-efficiënt de toekomst in willen vliegen.. Ze pogen het succes van KLM te minimaliseren en misschien tegelijk DUS geen KLM man aan boord willen.
Erwin L
0
quote:

trixxx schreef op 29 juni 2018 14:29:

www.beurs.nl/nieuws/binnenland/700734...

'Air France betaalt te veel belastingen'
vrijdag 29 juni 2018 14:14
PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Air France is niet concurrerend omdat het bedrijf meer betaalt aan belastingen en luchthavenkosten dan andere luchtvaartmaatschappijen. Dat heeft Air France-topman Franck Terner vrijdag bij een conferentie voor luchtvaartlobbyisten gezegd.
Volgens Terner betaalt Air France jaarlijks 902 miljoen euro aan belastingen en luchthavengelden. Als de Franse luchtvaartmaatschappij dezelfde lasten zou hebben als zusterbedrijf KLM zou dat slechts 522 miljoen euro zijn.
De mindere financiële prestaties van Air France in vergelijking met die van KLM zorgen al langere tijd voor wrevel tussen de zustermaatschappijen. Bij KLM zouden ze, gelet op de prestatie, graag zien dat de Nederlandse maatschappij meer zeggenschap krijgt in de top van moederbedrijf Air France-KLM.
Hahaha, dat is een goeie. Wellicht een ideetje dat AF eens met de grootste aandeelhouder van AF/KLM (14,3% van de aandelen) om de tafel gaat zitten om dit op te lossen:

www.airfranceklm.com/en/finance/finan...

De fiscale druk in Frankrijk is natuurlijke wel hoog. Misschien moet men het hoofdkantoor van AF/KLM, en het kantoor van AF, maar eens naar Nederland verplaatsen. "We" zijn toch één grote interne markt in de EU? Hoofdkantoren hier en vliegen doet AF maar vanaf Parijs.
trixxx
0
'Air France betaalt te veel belastingen'

Mooie reden om een belastingvoordeel te geven, door de staat. Zij hadden n.l. eerder beloofd om staatssteun te geven aan AF. Laat het bericht maar komen....

Denk dat AF dit naar buiten brengt, om zo de staat, instaat te stellen financiele steun te verlenen, zonder al teveel tegenspraak/ opstand, door derden.
[verwijderd]
0
quote:

Erwin L schreef op 29 juni 2018 14:52:

[...]

Hahaha, dat is een goeie. Wellicht een ideetje dat AF eens met de grootste aandeelhouder van AF/KLM (14,3% van de aandelen) om de tafel gaat zitten om dit op te lossen:

www.airfranceklm.com/en/finance/finan...

De fiscale druk in Frankrijk is natuurlijke wel hoog. Misschien moet men het hoofdkantoor van AF/KLM, en het kantoor van AF, maar eens naar Nederland verplaatsen. "We" zijn toch één grote interne markt in de EU? Hoofdkantoren hier en vliegen doet AF maar vanaf Parijs.
Zoiets als wat de nieuwe partij nr streeft...'Volt'
BelgFre
0
mag staatssteun dan wel?
gaat europa zich dan niet moeien
goeie zet om de franse staat wat meer
te laten participeren of te verkopen...
BW2017
0
1,18% short erbij in het register:

28 Jun 2018 Oxford Asset Management 0,68%
28 Jun 2018 WorldQuant 1,22%
28 Jun 2018 Systematica Investments 0,50%
28 Jun 2018 Old Mutual Global Investors 0,61%
28 Jun 2018 AHL Partners 0,73%
28 Jun 2018 Connor, Clark & Lunn Investment Management 0,51%
Sheets !
0
1,18% short erbij in het register:

28 Jun 2018 Oxford Asset Management 0,68%
28 Jun 2018 WorldQuant 1,22%
28 Jun 2018 Systematica Investments 0,50%
28 Jun 2018 Old Mutual Global Investors 0,61%
28 Jun 2018 AHL Partners 0,73%
28 Jun 2018 Connor, Clark & Lunn Investment Management 0,51%

Dit is al in de koers van gisteren verwerkt. Blijft natuurlijk opvallend dat ’ze’ bereid zijn bij deze koers een dikke 4 miljoen aandelen extra short te gaan.
[verwijderd]
0
quote:

BW2017 schreef op 29 juni 2018 20:44:

1,18% short erbij in het register:

28 Jun 2018 Oxford Asset Management 0,68%
28 Jun 2018 WorldQuant 1,22%
28 Jun 2018 Systematica Investments 0,50%
28 Jun 2018 Old Mutual Global Investors 0,61%
28 Jun 2018 AHL Partners 0,73%
28 Jun 2018 Connor, Clark & Lunn Investment Management 0,51%
Janaillac is al bijna 2 maanden weg, er zijn weinig of geen mededelingen, er is geen haast om tot oplossingen te komen, de shorters ruiken bloed. Er kan best een Nederlandse topman komen. Pieter Elbers wil en kan die geschikte topman zijn. Hopelijk komen er snel besluiten en oplossingen, of binnenkort worden weer nieuwe stakingen afgekondigd, en gaat het van kwaad naar erger.

Bertussie
0
Ik las laatst nog een mooie uitleg opmhet Postnl draadje over de werkwijze van shorters;

Een voorbeeld hieronder mbt de firma Marshall Wallace.

Onder de holding Marshall Wallace zitten twee BV's. Een Short BV en een Long BV.

Onder ISIN nr "Marshall Wallace BV Short" gaat deze BV short en moet bij > 0,5% zijn melding doen
én 
na het bereiken vh gewenste lagere koersdoel worden op een ander ISIN nr "Marshall Wallace BV Long" heel voorzichtig diverse long posities aangeschaft (veelal call opties of aandelen). 
Al dan niet voor dezelfde waarde als de short positie. In feite verzekeren de beide BV's elkaar indien de posities exact gelijk zijn. Dan is de winst voor de Holding Wallace binnen. Wat de koers dan nog doet maakt de Holding Wallace niet meer uit. Zie onderstaande scenario's.

Twee scenario's vanaf het moment dat ook Long BV zijn posities heeft ingenomen en waarbij de firma Wallace dus altijd goed zit:

Scenario 1 
Stijgt de koers dan zit de winst bij het ISIN nr wat long zit en teert de Short BV in op zijn winst. 

Scenario 2 
Daalt de koers verder dan wint de BV Short verder en verliest de BV long. 

Natuurlijk kan de een partij ook kiezen om alleen short te gaan. In die gevallen zie je eerder een shortqueeze ontstaan. KLM was daar eerder een mooi voorbeeld van. 

Dus bovenstaande voorbeeld is puur een scenario wat zou kunnen spelen bij PostNL. Koers omhoog of omlaag zal mijn inziens de huidige shortpartijen niet zoveel uitmaken omdat ze (denk ik) rond de 3 euro druk bezig zijn geweest om ook longposities op te bouwen onder een tweede ISIN nummer. 

P.s.:
De Short BV moet melden vanaf 0,5% en is dan zichtbaar. De Long BV hoeft niet eerder te melden dan bij 3% bezit. Daarom zie je ook niet of nauwelijks shortposities van 3% of meer.
Sjonnie2
0
quote:

Bertussie schreef op 29 juni 2018 21:50:

Ik las laatst nog een mooie uitleg opmhet Postnl draadje over de werkwijze van shorters;

Een voorbeeld hieronder mbt de firma Marshall Wallace.

Onder de holding Marshall Wallace zitten twee BV's. Een Short BV en een Long BV.

Onder ISIN nr "Marshall Wallace BV Short" gaat deze BV short en moet bij > 0,5% zijn melding doen
én 
na het bereiken vh gewenste lagere koersdoel worden op een ander ISIN nr "Marshall Wallace BV Long" heel voorzichtig diverse long posities aangeschaft (veelal call opties of aandelen). 
Al dan niet voor dezelfde waarde als de short positie. In feite verzekeren de beide BV's elkaar indien de posities exact gelijk zijn. Dan is de winst voor de Holding Wallace binnen. Wat de koers dan nog doet maakt de Holding Wallace niet meer uit. Zie onderstaande scenario's.

Twee scenario's vanaf het moment dat ook Long BV zijn posities heeft ingenomen en waarbij de firma Wallace dus altijd goed zit:

Scenario 1 
Stijgt de koers dan zit de winst bij het ISIN nr wat long zit en teert de Short BV in op zijn winst. 

Scenario 2 
Daalt de koers verder dan wint de BV Short verder en verliest de BV long. 

Natuurlijk kan de een partij ook kiezen om alleen short te gaan. In die gevallen zie je eerder een shortqueeze ontstaan. KLM was daar eerder een mooi voorbeeld van. 

Dus bovenstaande voorbeeld is puur een scenario wat zou kunnen spelen bij PostNL. Koers omhoog of omlaag zal mijn inziens de huidige shortpartijen niet zoveel uitmaken omdat ze (denk ik) rond de 3 euro druk bezig zijn geweest om ook longposities op te bouwen onder een tweede ISIN nummer. 

P.s.:
De Short BV moet melden vanaf 0,5% en is dan zichtbaar. De Long BV hoeft niet eerder te melden dan bij 3% bezit. Daarom zie je ook niet of nauwelijks shortposities van 3% of meer.
Het is trouwens Marshall Wace en niet Wallace. Heb je de ISIN nummers want ik ben benieuwd wie die Long en Short bv's dan zijn.
Ze hebben wel een aantal long/short equity funds volgens Wikipedia:

en.wikipedia.org/wiki/Marshall_Wace

Bertussie
0
Een ISIN nummer is gekoppeld aan een fonds, niet aan een long-shortpartij
Voor AF is dit ISIN: FR0000031122

Ik vermoed dat hierboven wordt bedoeld dat de short bv short gaat in isin-aandeel A en de long bv long gaat in isin-aandeel B
3.833 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 ... 188 189 190 191 192 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 9,956
Verschil +0,076 (+0,77%)
Hoog 10,045
Laag 9,540
Volume 1.672.155
Volume gemiddeld 1.801.173
Volume gisteren 2.158.542

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront