Fugro « Terug naar discussie overzicht

FUGRO - Juli t/m December 2018

3.632 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 178 179 180 181 182 » | Laatste
ff_relativeren
0
quote:

ff_relativeren schreef op 1 augustus 2018 20:25:

[...]
Ik zal er nog een linkje bij doen. Want 2 bronnen zijn altijd beter dan 1.
Reuters : www.reuters.com/article/us-malaysia-a... .

"the search to find MH370 could easily miss the plane as Dutch company Fugro NV, the firm at the forefront of the mission, is using inappropriate technology for some terrain and inexperienced personnel for the highly specialized task of hunting man-made objects.

(..)

Fugro, which was contracted by the Australian government to operate three ships pulling sonar across the vast 60,000-km search zone, has rejected claims it is using the wrong equipment, saying its gear is rigorously tested.

Still, Nargeolet’s concerns are echoed by others in the tightly held deepsea search and rescue industry, who are worried that unless the search ships pass right over any wreckage the sonar scanning either side of the vessels won’t pick it up."

Bron nummer 3 .. gaat niet over meningen en vergelijkingen van experts.
Bron nummer 3 .. gaat over wat echt gebeurd is tijdens het zoeken naar MH370.
Bron nummer 3 .. laat zien hoe ongeschikt de apparatuur van Fugro in het echt was. Is.

Bron nummer 3 .. bevestigt dat Fugro haar sonar kwijtraakte door een botsing met een ondergrondse vulkaan. Totaal niet gezien door de sonar. Totaal niet opgemerkt door het personeel aan boord.

Dit is het artikel : www.theguardian.com/world/2016/jan/25... .

[verwijderd]
0
tja niet best voor je image. Misschien tijd om mee te doen met een zeilrace, zoals Brunel en ook inmiddels AKZO plegen te doen.
SAHR-0310
0
ff_relativeren, tja ABN Amro moet iets ter sprake brengen om het doel van de opdrachtgever te realiseren....
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd.]
ff_relativeren
0
quote:

SAHR-0310 schreef op 1 augustus 2018 21:29:

ff_relativeren, tja ABN Amro moet iets ter sprake brengen om het doel van de opdrachtgever te realiseren....
@ Sahr,

misschien heeft ABN wel een heel goed punt. Bedenk, dat Fugro het end-of-life verhaal niet heeft ontkend. Sterker nog, ze komen er zelfs inhoudelijk op terug. Bij de strategische update in november.

@ Sahr,

misschien moet je er toch even wat langer over nadenken.
[verwijderd]
1
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd. Waarschuwing.]
Dikke Durk
0
ff_relativeren,

Ik heb nu wel fantastische dingen gelezen over dat andere schip Seabed Constructor en die hoeft maar 25.000 sq. km af te zoeken in plaats van de 60.000 tot 120.000 die Fugro deed. Termen als 'staggering' en 'cutting edge', 'most advanced' worden gebruikt om dit prachtige schip te beschrijven en zijn 8 onderzeeërs.

Ze zeggen dat ze in no time dat vliegtuig wel zullen opsporen, want ja vergeleken met hun waren de schepen van Fugro 'childs toy'. Binnen 90 dagen denken ze zelf, want dan verdienen ze 90 mln. en anders niets.

Zij zijn nu bezig sinds begin 2018, hebben ze het vliegtuig al gevonden?

quote:

ff_relativeren schreef op 1 augustus 2018 20:35:

[...]
Dit is het artikel : www.theguardian.com/world/2016/jan/25... .
Tja, de Guardian..
ff_relativeren
2
quote:

Durk de baas yn it lizzende wurk schreef op 1 augustus 2018 22:22:

ff_relativeren,

(..)

Zij zijn nu bezig sinds begin 2018, hebben ze het vliegtuig al gevonden?

[...]
Tja, de Guardian..

Dag @ Durk,

helaas voor de nabestaanden is de MH370 nooit gevonden in het aangewezen zoekgebied.
Terug naar het topic : heeft Fugro oud(er) materieel dat aan vervanging toe is ?

@ Bart werd er om aangevallen (in plaats van de ABN die het onderwerp ter sprake bracht).
De voorbeelden uit de MH370-zoektocht waren een inhoudelijk antwoord op het persoons-bashen. Helaas voor dit forum, werd ook op die inhoudelijke bijdragen direkt gereageerd met persoons-bashen.

Ik kan veel begrip opbrengen voor beleggers met longposities, die het vervelend -en mogelijk zelfs onwenselijk- vinden als er negatieve punten over hun aandeel worden geplaatst op een forum.

Maar wat ik niet kan begrijpen, is dat er dan wordt overgegaan op persoons-bashen. Voors en Tegens, inzet en aanvulling, dat is waar een beleggersforum op moet bestaan.


Gents, ik heb 3 verschillende bronnen gegeven. Drie bronnen die de insteek van de ABN-analist illustreren. Notabene hebben de CEO en de CFO het hele verouderingspunt van de ABN niet ontkend. Integendeel, het wordt meegenomen in de strategie-update van november.

Als beleggers kun je daar dan over nadenken. Of je kunt het bagatelliseren. Maar waarom moet er gekozen worden voor een totale onverdraagzaamheid jegens de mede-forumleden die jullie huiswerk doen, en uitdiepen waar een ander niet aan toe komt ?

Gents, geef elkaar wat ruimte op het forum. Een forum is bij uitstek de plaats om voors en tegens beide te bespreken met elkaar ..

Dikke Durk
0
quote:

ff_relativeren schreef op 1 augustus 2018 22:47:

[...]
Dag @ Durk,

helaas voor de nabestaanden is de MH370 nooit gevonden in het aangewezen zoekgebied.
Terug naar het topic : heeft Fugro oud(er) materieel dat aan vervanging toe is ?

Gents, geef elkaar wat ruimte op het forum. Een forum is bij uitstek de plaats om voors en tegens beide te bespreken met elkaar ..

Inderdaad sneu voor de nabestaanden dat het vliegtuig nooit gevonden is. Wie weet komt een visser nog eens wat tegen in zijn netten.

Maar je hebt gelijk, we moeten bij het onderwerp blijven. Ik kwam laatst al wat tegen van Damen Shipyards en ik heb het teruggevonden. Het gaat over de Fugro Mercator die kennelijk een tijdje bij Damen in de dokken heeft gelegen. Gebouwd door hen in 2003(!), is het schip sinds 30 juli weer volledig klaar voor het werk, waarbij de boeg is verstevigd, de motoren gereviseerd en het binnenwerk gemoderniseerd.

Ik moet bekennen dat ik niet veel verstand heb van schepen. Maar 15 jaar geleden was dit schip spiksplinternieuw. Verouderd het zo snel, dat zal wel meevallen toch als het een beetje onderhouden wordt?

www.ship-technology.com/news/damen-co...
ff_relativeren
1
quote:

Durk de baas yn it lizzende wurk schreef op 1 augustus 2018 23:02:

[...]
Inderdaad sneu voor de nabestaanden dat het vliegtuig nooit gevonden is. Wie weet komt een visser nog eens wat tegen in zijn netten.

Maar je hebt gelijk, we moeten bij het onderwerp blijven. Ik kwam laatst al wat tegen van Damen Shipyards en ik heb het teruggevonden. Het gaat over de Fugro Mercator die kennelijk een tijdje bij Damen in de dokken heeft gelegen. Gebouwd door hen in 2003(!), is het schip sinds 30 juli weer volledig klaar voor het werk, waarbij de boeg is verstevigd, de motoren gereviseerd en het binnenwerk gemoderniseerd.

Ik moet bekennen dat ik niet veel verstand heb van schepen. Maar 15 jaar geleden was dit schip spiksplinternieuw. Verouderd het zo snel, dat zal wel meevallen toch als het een beetje onderhouden wordt?

www.ship-technology.com/news/damen-co...

Beste Durk,

dank voor je reactie. Goed om te lezen dat het onderhoud -en daarmee de economische en technische levensduur- door gaat. Volgende beeldvormende etappe : november.

Greetzzz
K. Wiebes
1
Het lijkt me overigens de logica zelve, dat ze de afgelopen jaren, voor zover mogelijk, met bestaande schepen zijn blijven varen: je gaat - ook de concurrentie niet - geen nieuwe schepen aanschaffen wanneer er geen opdrachten zijn.

In gebruik houden - uiteraard voor zover de veiligheid dat toelaat - van
economisch afgeschreven materiaal levert, aan de "afschrijvingskant" pure winst op.

In hoeverre dat het binnenhalen van toekomstige orders in de weg gaat staan, valt nog te bezien c.q. kunnen we niet inschatten. Zoals gezegd:
ook de concurrentie zal - volgens mij - in hetzelfde schuitje zitten.
Tis te zeggen: met dezelfde schuitjes váren.

Dat ze nu niet op dat onderwerp ingaan lijkt me ook voor de hand liggen.
Wannéér er de afgelopen jaren weinig is gebeurd op dat gebied zal er mogelijkerwijs - wie zal het zeggen; we kennen de leeftijd en de staat van het materieel niet - een inhaalslag moeten worden gemaakt.

Welk type boot (eventueel) en wanneer (eventueel), houden ze tot November voor zich. Het maakt onderdeel uit van hun (nieuwe?) strategie voor de komende jaren en ze hoeven de concurrentie in dezen, nu niet wijzer te maken dan ze al zijn.

www.fugro.com/about-fugro/our-experti...

ff_relativeren
0
quote:

hoebeet schreef op 1 augustus 2018 23:11:

Het lijkt me overigens de logica zelve, dat ze de afgelopen jaren, voor zover mogelijk, met bestaande schepen zijn blijven varen: je gaat - ook de concurrentie niet - geen nieuwe schepen aanschaffen wanneer er geen opdrachten zijn.

In gebruik houden - uiteraard voor zover de veiligheid dat toelaat - van
economisch afgeschreven materiaal levert, aan de "afschrijvingskant" pure winst op.

(..)

@ hoebeet, evenzozeer dank voor je inhoudelijke bijdragen.

Greetzzz
Dikke Durk
0
ff_relativeren, jij ook bedankt voor deze conversatie. het stelde me in de gelegenheid om me eens te gaan verdiepen in deze prachtige schepen (inclusief die van de concurrenten).

Groeten!
Dikke Durk
1
quote:

hoebeet schreef op 1 augustus 2018 23:11:

Welk type boot (eventueel) en wanneer (eventueel), houden ze tot November voor zich. Het maakt onderdeel uit van hun (nieuwe?) strategie voor de komende jaren en ze hoeven de concurrentie in dezen, nu niet wijzer te maken dan ze al zijn.

www.fugro.com/about-fugro/our-experti...

Ook een AB'tje net als ff_relativeren, interessant hoor! Ik keek nog even verder en kwam uiteindelijk op de login voor de monitoring van de verschillende schepen. Het meeste is vergrendeld, maar sommige schepen zijn te volgen (o.a. Pioneer, Equator, Mercator). Mooi hoor:

North Star monitoring system: www.fugro.com/our-services/marine-ass...

Fugro pioneer: www.fugroweather.com/WeatherMonitor.N...

Fugro equator:
www.fugroweather.com/WeatherMonitor.N...
ff_relativeren
0
ff_relativeren
0
quote:

Durk de baas yn it lizzende wurk schreef op 2 augustus 2018 00:13:

[...]

(..) sommige schepen zijn te volgen (o.a. Pioneer, Equator, Mercator). Mooi hoor:

North Star monitoring system: www.fugro.com/our-services/marine-ass...

Fugro pioneer: www.fugroweather.com/WeatherMonitor.N...

Fugro equator:
www.fugroweather.com/WeatherMonitor.N...
Keurig @ Durk. Zo komen we samen verder. AB.
bezinteergebelegt
0
slot eergisteren 12,33.

Hele, toch wel positieve Fur verhaal gezien de omstandigheden, van gisteren, plus een beetje extra, ongedaan gemaakt bij de huidige 12,22.

En gisteren toch echt 13,50 gezien.

Hoe kom je van die moordende shorts af ?

3.632 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 178 179 180 181 182 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 14:58
Koers 23,560
Verschil -0,620 (-2,56%)
Hoog 23,900
Laag 23,540
Volume 120.827
Volume gemiddeld 386.797
Volume gisteren 461.941

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront