Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Liveblog: Uniek Randstad en Besi

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente artikelen van Arend Jan Kamp

  1. 19 dec Het is een beetje anders dan anders voorbeurs 48
  2. 18 dec Voorbeurs houdt het niet over, maar er is nog genoeg te doen 2
  3. 15 dec Het ziet er aardig uit voorbeurs en wie weet wordt het heksenketel 3

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 16 augustus 2018 13:54
    Niet alleen verzekeringsmaatschappijen moeten leven onder het juk van DNB, ook pensioenfondsen. Ik zou willen dat de pensioenbestuurders ook eens op ramkoers gingen met Knot, maar daar zijn ze te politiek correct voor. Zolang er ex-politici benoemd worden tot voorzitter van het ABP kunnen we een protest wel vergeten.

    Wist u dat de dekkingsgraden mede gedrukt worden door in de rekenrentestructuur een kunstmatige UFR-component (lange-termijnrente) mee te nemen die ruim een procent lager is dan in andere Eurolanden? Daar is geen wettelijke of markttechnische reden voor, dat is een subjectieve keuze van meneer Knot.
    "De dekkingsgraad wordt berekend door de heren Kafka&Calvijn", lees ik in het FD.
    Zeer treffend uitgedrukt!

  2. forum rang 7 wiegveld 16 augustus 2018 22:08
    Atlantia, alle bruggen in Italia zijn van beton en je ziet heel veel beton waarin ijzer zit te roesten en dat dus gebarsten is, er staan daar meer bruggen op springen.
    Maar ze zullen hiertegen toch wel verzekerd zijn? Dan is de koersdaling wat fors, tenzij mensen weten dat ze nooit hun inspecties naar behoren gedaan hebben. Mogelijk waren de inspecteurs beducht voor instorting en scheurden ze over de bruggen heen
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links