Volkswagen « Terug naar discussie overzicht

Volkswagen

3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 ... 150 151 152 153 154 » | Laatste
FontNL
0
Am Montag nach Markus Duesmanns überraschendem Rücktritt "aus persönlichen Gründen", heißt es einen Tag später schon, er könnte der neue Audi-Chef werden.

www.zdf.de/nachrichten/heute/laut-vol...
FontNL
0
24.07.2018 (www.4investors.de) - Bij Volkswagen is er nog een benoeming in de raad van bestuur: "Gisteren heeft de raad van toezicht van Volkswagen Aktiengesellschaft besloten de heer Markus Duesmann toegang te geven tot de Group Executive Board", maakte het bedrijf dinsdag bekend. , Duesmann werkt momenteel voor de BMW Group, waar hij verantwoordelijk is voor inkoop- en leveranciersnetwerken.

Wanneer Duesmann bij VW start, staat het nog niet vast. De manager zal "zijn werk beginnen zodra hij beschikbaar is voor dit doel. Er is al een overeenkomst getekend ", zegt Volkswagen.

www.4investors.de/php_fe/index.php?se...
voda
0
Volkswagen zet zich schrap voor tegenwind

Gepubliceerd op 1 aug 2018 om 08:55 | Views: 1.214

Volkswagen 15:42
145,20 -3,10 (-2,09%)

VOLKSWAGEN AG VZO O.N. 31 jul
152,80 +1,30 (+0,86%)

WOLFSBURG (AFN/BLOOMBERG) - Volkswagen heeft in het voorbije tweede kwartaal een flinke winstsprong gemaakt. De Duitse autogigant zet zich echter schrap voor moeilijkere tijden door strengere emissieregels en de effecten van de handelsoorlog.

Het bedrijf uit Wolfsburg zag zijn operationele winst met 23 procent stijgen tot 5,6 miljard euro. Dat was voor een belangrijk deel te danken aan een stijging van de voertuigleveringen in aanloop naar strengere regels voor emissietesten in Europa. Die zullen naar verwachting voor vertraagde leveringen zorgen. Ook handelsbarrières zullen voor tegenwind zorgen, vooral voor de luxemerken Audi en Porsche.

De omzet steeg met 3,4 procent tot 61,2 miljard euro. Er werden bijna 7 procent meer voertuigen afgeleverd aan klanten, in totaal ruim 2,8 miljoen stuks. Onder de streep resteerde 3,3 miljard euro, bijna 7 procent meer dan een jaar eerder.

Dieselschandaal

Volkswagen is nog altijd niet in rustiger vaarwater sinds het dieselschandaal in september 2015 aan het licht kwam. Het bedrijf gaf toen toe op grote schaal emissietesten om de tuin te hebben geleid, waardoor dieselwagens schoner leken dan ze in werkelijkheid waren. Onlangs nog werd topman Rupert Stadler van het Volkswagen-onderdeel Audi opgepakt in verband met die zaak. Hij zit nog vast.

In het tweede kwartaal kreeg Volkswagen bovendien een boete van een miljard euro in Duitsland vanwege de emissiefraude. De totale schade door de kwestie bedraagt daardoor al meer dan 25 miljard euro. De strengere emissieregels in Europa moeten herhaling voorkomen.
voda
0
Emissions Scandal - Volkswagen ex-boss Mr Winterkorn in tax evasion probe

Bild am Sonntag reported that German prosecutors are investigating former Volkswagen boss Mr Martin Winterkorn over suspicion that he may have evaded taxes. Mr Winterkorn was already in the sights of investigators looking at whether he failed to inform investors promptly about Volkswagen's emissions cheating scandal. But the newspaper reported Sunday that the former VW boss may face further legal woes.

Citing investigation documents, the newspaper said Winterkorn transferred around 10 million euros to Swiss bank accounts over 2016 and 2017. Part of the sum may have incurred unpaid taxes, it added.

The claim was rejected by Mr Winterkorn's lawyer Mr Felix Doerr, who told Bild am Sonntag it was Winterkorn's "personal decision how and by whom he wants his assets to be managed."

He said that the procedure was "free from any tax claim".

According to the report, Winterkorn had transferred huge sums to his tax advisor's account. From there, the funds were sent on to Swiss accounts, including one held by Winterkorn's wife.

Prosecutors suspect that Winterkorn may be building a stash in Switzerland in case he is found liable for damages to Volkswagen over the pollution cheating scandal, said the report.

Source : AFP
voda
0
Volkswagen mulls own production of battery cells in Europe - Mr Diess

Reuters reported that Volkswagen is eyeing producing its own solid state battery cells, with possible serial production from 2024 or 2025, its chief executive said. "We must not make ourselves dependent on a few Asian manufacturers in the long term," VW CEO Mr Herbert Diess said after the group reported second-quarter results. He said advances in ceramic separators had raised the viability of mass production of solid state batteries.

Mr Diess said that, A solid state battery factory would likely be in Europe, or even in Germany under the right conditions.

Battery cells are a key battleground in the automotive industry as it shifts to electric mobility.

Currently the industry sources its requirements from Asian manufacturers such as CATL, which plans to build its first European production site in Germany.

Source : Reuters
voda
0
Volkswagen profit jumps in Q2

Volkswagen reported that, a leap in second quarter profit thanks to strong sales, but the German car giant warned that strict new emissions tests and global trade tensions posed "great challenges" in the months ahead. The Wolfsburg-based group said net profit jumped 6.8 percent year-on-year to EUR 3.3 billion between April and June, beating analyst expectations.

The positive result comes even after VW had to shell out another 1.6 billion euros "in connection with the diesel crisis", as the fallout from its 2015 emissions cheating scandal rumbles on.

Revenues were up 3.4 percent to 61 billion euros after the VW group -- whose 12 brands include luxury Porsche and Audi as well as the more affordable Skoda -- delivered a record 2.8 million vehicles in the second quarter.

Despite the good news, VW's new chief executive Mr Herbert Diess sounded a note of caution.

Mr Diess said in a statement that "We cannot rest on our laurels because great challenges lie ahead of us in the coming quarters especially regarding the transition to the new WLTP test procedure. Growing protectionism also poses major challenges for the globally integrated automotive industry."

Volkswagen is set to close its iconic Wolfsburg plant for several days in the third quarter as the group scrambles to adapt to tough new EU emissions test from September 1, known as WLTP.

The tests are meant to better mimic real-world driving conditions than lab tests, to prevent the kind of rigging exposed in VW's "dieselgate" controversy.

Source : Strategic Research Institute
voda
0
Anti-pollution rules may hit car profits - Volkswagen CEO

Reuters reported that Volkswagen Group's Chief Executive Herbert Diess warned that new anti-pollution tests pose a risk to the carmaker's profit targets. The Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure said that VW has warned that production of up to 250,000 cars will be delayed as it struggles to adapt its vehicles to a new anti-pollution test.

In a press conference to discuss second-quarter results, Mr Diess said the ongoing changeover to the WLTP test procedure poses, he said that "The biggest volume and earnings risk for Volkswagen."

Source : Reuters
voda
0
VW roept honderdduizenden auto's terug

Gepubliceerd op 20 aug 2018 om 13:15 | Views: 1.363

VOLKSWAGEN AG VZO O.N. 17 aug
138,20 -2,02 (-1,44%)

WOLFSBURG (AFN/DPA) - Volkswagen roept wereldwijd bijna 700.000 auto's van het type Tiguan en Touran terug. Bij het dakraam is een technisch probleem ontdekt, waardoor kortsluiting kan ontstaan, laat de autofabrikant weten.

Het gaat om de nieuwste modellen Tiguan en Touran, die tot 5 juli zijn geproduceerd. De kortsluiting kan volgens Volkswagen in het ergste geval tot brand leiden. Na technische aanpassingen in de garage kunnen de auto's weer de weg op.

Of er ook in Nederland auto's terug moeten naar de garage, is nog niet bekend. De Nederlandse importeur van Volkswagens, PON, was niet direct beschikbaar voor commentaar.
FontNL
0

Volkswagen CEO Herbert Diess heeft zich uitgesproken voor het opzetten van zijn eigen Duitse productie van batterijcellen. "Ik vind het eng dat we in deze grote afhankelijkheid zijn vervallen," vertelde Diess aan Handelsblatt. De drie grote autofabrikanten in Duitsland halen hun batterijen momenteel uit Japan en Zuid-Korea. Diess zegt dat Duitsland in de jaren zeventig de connectie met accutechnologie heeft verloren en daarmee de industriële massaproductie.
Maar zo moet het niet blijven, vraagt de VW-baas. Met de opkomst van e-mobiliteit moet Duitsland zijn eigen celproductie niet opgeven. Elke batterij voor een elektrische auto kost tussen 5.000 en 6.000 euro, wat een verkooppotentieel van 50 en 60 miljard euro vertegenwoordigt, zei Diess. Hij schat dat tegen 2025 10 miljoen elektrische auto's op de weg zullen zijn.
voda
0
Volkswagen Mexico agrees 5.5pct salary hike for workers

Reuters reported that, German carmaker Volkswagen AG has agreed to a 5.5% salary increase for workers in Mexico and another raise for next year, averting a potential strike. The deal comprises the wage rise plus a 1 % increase in the workers' savings fund and the indexation of food allowance vouchers.

Independent union of Volkswagen workers representatives also agreed on a raise equivalent to inflation plus 2% scheduled for 2019. That would be split between a 1 % salary hike and 1 % for the savings fund and food vouchers.

The deal for workers of Europe's biggest carmaker was reached after two weeks of negotiations.

Source : Reuters
voda
0
Volkswagen continued their growth path in July 2018

The Volkswagen Group and its brands continued on their growth path at the start of the second half-year. Deliveries in July rose 10.6 percent to 908,200 new vehicles. Over 6.4 million vehicles have been handed over to customers since the beginning of the year 7.5 percent higher than the comparable period in 2017.

Group deliveries in Europe rose significantly in July on the back of growth in excess of 35 percent in Germany, France and Italy: 408,300 new vehicles were handed over to customers, representing an increase of 24.2 percent compared with the previous year. 134,800 of these vehicles (+38.3 percent) were delivered in the home market of Germany. 68,500 units were handed over to customers in Central and Eastern Europe in July, an increase of 19.4 percent. Group brands delivered over 2.8 million new vehicles to customers in Europe from January to July (+8.7 percent).

Deliveries in the North America region in the first seven months remained on a par with the previous year: 546,400 new vehicles were handed over to customers (+0.4 percent). While deliveries in the USA grew 7.8 percent in July, there was a slight decrease (-1.5 percent) in the statistics for the North America region due to the tense situation on the overall passenger car market in Mexico. There was a 16.5 percent rise in the South America region, with deliveries there running at 51,300 units. This positive trend was primarily driven by Brazil (+39.4 percent). Compared with the same period in 2017, deliveries in the region have risen by 13.6 percent since the beginning of the year.

Cumulative deliveries in the Asia-Pacific region from January to July ran at approximately 2.5 million vehicles (+7.8 percent). 335,700 units were handed over to customers in July (+0.9 percent). Delivery figures for July also reflect the noticeable reluctance to buy on the part of Chinese customers due to the lower tariffs on imported vehicles which came into effect on July 1, 2018. Deliveries stagnated compared with the same month last year. Over 2.3 million new vehicles have been handed over to customers in China since the beginning of the year, representing 7.9 percent growth.

Mr Fred Kappler, Head of Group Sales at Volkswagen Aktiengesellschaft, said that “July was a strong month for the Group with all brands reporting clear gains. This is to some extent due to a one-off effect – namely the brands’ special sales programs for NEDC vehicles. Looking ahead, the challenges remain. We are working flat out to keep the anticipated effects of the new WLTP testing procedure in the coming months as low as possible."

Source : Strategic Research Institute
FontNL
0
Gisteren in de DAX waren de autofabrikanten te vinden, vooral het Volkswagen-aandeel. Wat maakt de onlangs zo slecht gehavende papieren plots weer interessant? Blijkbaar de boodschap die Mexico en de VS konden overeenkomen in het NAFTA-geschil. Dit zou de gevaren van een handelsoorlog moeten verminderen, die ook de Duitse automobielbedrijven een zilveren voering aan de horizon zou kunnen geven. Voor het voorkeursaandeel van Wolfsburg was het gisteren slechts ongeveer 1,4% hoger, wat betekent:
Met de sprong naar de 145er-zoomlens - de dagelijkse piek van gisteren was 145,06 euro - volgden de cursussen opnieuw de brede duwzone, die de gebeurtenissen bepaalde, vooral in juli. Als de uitbarsting over de downtrend-linie in mei nu slaagt, kan een vallende wig bullish worden verbroken. De horizontale containmentlijn van de dieptepunten in maart en het augustus-tussenhoog in de range van 150 euro moeten echter worden overboden in de aflevering (bijna tot bevestiging), om een ??snelle sprint mogelijk te maken naar de top van juli voor 155 euro. Als de kracht voldoende is voor een aanval op de 160-barrière, zou de overstap naar de lange-termijn uptrend zelfs € 162,32 aantrekken!

Aan de onderkant ondersteunt het de low van juli, die samen met de lagere wiglimiet net onder 140 euro een dubbele ondersteuning vormt. Mocht de voorraad opnieuw onder deze tussenstop verdwijnen, dan zou het kaartbeeld plotseling weer vertroebelen, omdat in het resultaat alleen het recente jaarlijkse dieptepunt in het bereik van 136,54 euro, en vervolgens het cijfer van 130 euro op de proef zal worden gesteld. Als het aan het einde nog dikker wordt, moet zelfs een verlenging van de correctie tot de drempel van 120 worden overwogen.

Vorne im DAX waren gestern die Autobauer zu finden, allen voran die Volkswagen-Aktie. Was die zuletzt so arg gebeutelten Papiere plötzlich wieder interessant macht? Offenbar die Meldung, dass sich Mexico und die USA im NAFTA-Streit einigen konnten. Das dürfte die Gefahren eines Handelskriegs verringern, wodurch sich auch für die deutschen Automobilkonzerne ein Silberstreif am Horizont abzeichnen könnte. Für die Wolfsburger Vorzugsaktie ging es gestern jedenfalls erst einmal rund 1,4?% nach oben, das bedeutet:
Mit dem Sprung an die 145er-Marke heran – das gestrige Tageshoch lag bei 145,06 Euro – haben die Kurse wieder Anschluss an die breite Schiebzone gefunden, die vor allem im Juli das Geschehen bestimmte. Gelingt jetzt auch der Ausbruch über die Mai-Abwärtstrendgerade, könnte ein fallender Keil bullish aufgelöst werden. Allerdings sollte in der Folge (quasi zur Bestätigung) auch die horizontale Eindämmungslinie aus März-Tiefs und August-Zwischenhoch im Bereich von 150 Euro überboten werden, um einen schnellen Sprint bis an das Juli-Top bei 155 Euro zu ermöglichen. Reicht die Kraft dann noch für einen Angriff auf die 160er-Barriere, würde bei 162,32 Euro sogar der Wechsel in den langfristigen Aufwärtstrend locken!

Auf der Unterseite stützt dabei zunächst das Juli-Tief, das zusammen mit der unteren Keilbegrenzung knapp unterhalb von 140 Euro eine Doppelunterstützung bildet. Sollte die Aktie noch einmal unter diese Haltelinie abrutschen, würde sich das Chartbild wieder schlagartig eintrüben, denn in der Folge dürften erst die bisherigen Jahrestiefs im Bereich von 136,54 Euro, und anschließend auch die 130-Euro-Marke auf den Prüfstand gestellt werden. Kommt es am Ende noch dicker, müsste sogar über eine Ausweitung der Korrektur bis an die 120er-Schwelle nachgedacht werden.

www.godmode-trader.de/artikel/volkswa...,6370590
FontNL
0
Nach Teslas überraschender Abkehr von den erst kürzlich verkündeten Delisting-Plänen wurde nun bekannt, dass auch VW Interesse an einem Einstieg bei dem Elektroautobauer gehabt hätte. Doch Tesla-Chef Elon Musk hatte Einwände.

Na Tesla's verrassende vertrek uit de onlangs aangekondigde schrappingplannen werd nu bekend dat VW interesse zou hebben gehad om zich bij de fabrikant van elektrische auto's aan te sluiten. Maar Tesla-baas Elon Musk had bezwaren.

www.finanzen.net/nachricht/aktien/inv...
voda
0
Volkswagen compliance monitor urges greater transparency

Reuters reported that Volkswagen's external compliance monitor disagreed with some VW executives' use of privacy and attorney client privilege rights to withhold information about a USD 27 billion global emissions cheating scandal. Thompson's interim report, said that "With respect to the VW Defendants' assertions of privilege and work product, the ICA has disagreed with some of the VW Defendants' assertions.”

Volkswagen was ordered by the United States Department of Justice to deliver three annual reports examining the cause of pollution violations to Larry Thompson, a former deputy US attorney general. Thompson was installed as Independent Compliance Auditor ICA after US authorities blew the whistle on Volkswagen's excessive diesel pollution on September 18, 2015.

Source : Reuters
FontNL
0
WOLFSBURG erstellt am 30.08.2018 um 09:47 Uhr
aktualisiert am 30.08.2018 um 09:50 Uhr
Die Last mit den „Dieselgate“

De miljoenvoudige uitlaatfraude kost Volkswagen in de VS miljarden. In Europa worden klanten niet vergoed - verhindert de Groep dit specifiek met behulp van buitengerechtelijke schikkingen? Een advocaat heeft een duidelijke mening.

Wie kijkt naar de recente autoverkopen, moet ervan uitgaan dat VW in het geld zwemt. Ondanks "Dieselgate" levert de groep steeds meer voertuigen af.

De koffers van de auto-gigant, die ook de ingrijpende veranderingen in de industrie naar e-mobiliteit en digitalisering moet financieren, zijn goed gevuld.

Maar zou dat het geval zijn, ook al moest Volkswagen zijn klanten in Europa en de VS compenseren na de uitlaatgasaffaire? Er werd meer dan 25 miljard euro ingenomen om de wettelijke obstakels weg te nemen. En in Europa? Stel VW hier bewust in op vergelijkingen met klagende autobezitters, zoals advocaten de Wolfsburgers verwijten?

Het bedrijf verduidelijkt dat het aantal vergelijkingen ten opzichte van het totale aantal procedures klein is. Of het bedrijf besluit tot een minnelijke schikking is afhankelijk van economische overwegingen en van geval tot geval.

Christopher Rother, advocaat van het Amerikaanse advocatenkantoor Hausfeld, zegt echter dat het duidelijk is dat er een bedoeling achter zit. VW vergelijkt alleen in het hoger beroep, voordat de respectieve rechtbank de kans heeft om een ??beslissing te nemen. Aan het einde van dit jaar, volgens zijn claims, worden claims verjaard, dus Rother ziet een "zeer slimme processtrategie". Zo heeft een definitieve juridische verduidelijking van de vraag of VW als fabrikant aansprakelijk is voor schade, voorkomen: "De strategie heeft grotendeels gewerkt."

Als Volkswagen daarentegen al zijn klanten zou moeten compenseren met frauduleuze dieselvoertuigen zoals die in de VS, dan zou dat met een gemiddeld bedrag van € 25.000 "economisch onaannemelijk zijn", meent Rother. Met deze beoordeling staat hij niet alleen: de voormalige VW-CEO Matthias Müller had destijds betoogd dat compensatie op Amerikaanse schaal Volkswagen zou ruïneren.

Hoeveel civielrechtelijke geschillen bestaan ??er? In totaal lopen ongeveer 23 100 gevallen van autobezitters die een gemanipuleerde diesel van de VW-groep besturen in Duitsland. Er zijn tot nu toe ongeveer 6000 uitspraken gedaan op het gebied van diesel - volgens informatie uit groepsringen, meestal zonder succes voor de klanten.

De tot dusverre slechts elf uitspraken voor hogere regionale rechtbanken (OLG) vielen dus allemaal in de zin van de fabrikant of zijn dealers. Daarnaast zijn er tal van afwijzingsbevelen van hogere regionale rechtbanken, waaronder deze in de 'overgrote meerderheid' ten gunste van Volkswagen. Tegelijkertijd bedroeg de nettoliquiditeit van VW op 30 juni iets minder dan € 26,3 miljard. Volgens schattingen van de Hausfeld-advocaat zou Volkswagen dan slechts ongeveer 500 miljoen euro kosten als het in alle gevallen in Duitsland tot een vergelijking was gekomen.

Eigenlijk is het totale aantal procedures relatief laag. Wereldwijd omvat het dieseluitlaatgasschandaal dat in september 2015 in de Verenigde Staten werd geïntroduceerd ongeveer 11 miljoen auto's, tegen 2,2 miljoen in Duitsland. In dit land alleen al is meer dan 97 procent van de getroffen voertuigen al geüpgraded door software-updates - in Europa zijn er iets minder dan 78 procent of 6,3 miljoen auto's.

Rother legt uit dat ongeveer 50.000 beschadigde VW-klanten zich hebben geregistreerd via het internetplatform "myright.de". Deze zaken zijn gebundeld in enkele procedures. De meesten van hen zijn naar zijn mening mogelijk aanspraken op juridische kosten - andere potentiële eisers zouden worden afgeschrikt om te beweren dat zij de gerechtskosten zouden moeten betalen. Om deze reden, VW vergelijkt alleen in het hoger beroep.

Volkswagen is echter niet de enige met een dergelijke procedure. Andere bedrijven en zelfs de staat voorkomen gevreesde precedente oordelen in hun nadeel hier en daar, door toe te geven in individuele gevallen. Klanten van banken en verzekeringen hebben dit bijvoorbeeld ervaren in procedures voor het federale gerechtshof (BGH). En de belastingadministratie geeft de belastingbetaler af en toe een goed recht, zodat de Federal Finance Court (BFH) geen fundamenteel oordeel velt dat veel belastingbetalers beter zou kunnen maken.

Hoe dit werkt, legde de woordvoerder Christoph Wäger van de federale rechter en de federale financiële rechtbank uit. Vaak geven de rechters in een rechtszaak de partijen een rechterlijke uitspraak waaruit blijkt hoe de Senaat de zaak ziet. Als de partijen tijdens een hoorzitting niet bestaan, wordt die beslissing al als een vonnis beschouwd. "Soms gebeurt het dat de belastingautoriteiten hun handen boven hun hoofd slaan en zeggen:" Geen kans om de senaat te overtuigen. "
voda
0
Volkswagen verder met beursgang vrachtwagens

(ABM FN-Dow Jones) Volkswagen start de voorbereidingen voor een beursgang van zijn vrachtwagendivisie Traton en verwacht tegen het einde van het jaar klaar te zijn voor een stap naar de kapitaalmarkt. Dat zei de Duitse fabrikant maandag.

"De groep is sneller dan verwacht samen gesmolten, heeft synergieën gerealiseerd, is diverse strategische samenwerkingen aangegaan en heeft een compleet nieuwe organisatie opgebouwd", zei voorzitter van de raad van commissarissen van Volkswagen, Hans Dieter Poetsch. "Dit is het goede moment om de voorbereidingen te starten op het pad naar de toekomst van Traton."

Volkswagen zal "bijtijds" zakenbanken en juristen inhuren om de mogelijke beursgang te begeleiden. De juridische vorm van Traton zal eerst worgen gewijzigd van een Duitse Aktiengesellschaft (AG) naar een Societas Europaea (SE).

Het definitieve besluit om naar de beurs te gaan hangt af van het marktklimaat op dat moment, zei CFO Frank Witter van Volkswagen.

Traton verkocht vorig jaar 205.000 vracht- en bestelwagens en bussen onder de merken MAN, Scania, Volkswagen en RIO.

Volkswagen kondigde maandag ook aan in 2020 ongeveer 150.000 elektrische auto's te willen verkopen. Het bedrijf presenteerde in Dresden een nieuw technologieplatform voor de productie van betaalbare elektrische auto's.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved
voda
0
Volkswagen aims to sell 150,000 EVs by 2020

Economic times reported that Volkswagen launched its Electric For All campaign under which it aims to sell 150,000 electric cars by 2020. Electric vehicles will have affordable prices, the company said in a statement. The electric offensive is based on the modular electric drive matrix a technology platform developed specifically for electric vehicles. Mr Thomas Ulbrich, Brand board member for e-mobility said that “The MEB is one of the most important projects in the history of Volkswagen a technological milestone, similar to the transition from the Beetle to the Golf.” He added that "Some 10 million vehicles across the Group will be based on this platform in the first wave alone. The MEB is the economic and technological backbone of the electric car for all.”

According to the company, production of the Volkswagen ID, the world’s first series vehicle based on the MEB, will begin in Zwickau at the end of 2019.

The company is also seizing the initiative when it comes to charging infrastructure: a design prototype of the “Volks-Wallbox” is also being premiered in Dresden. This Wallbox is an affordable home system that makes charging the ID. family easy and convenient.

Source : Economic Times
voda
0
VW will support retrofitting of older diesel cars in Germany - Report

Reuters, citing a person familiar with the matter, reported that Volkswagen is prepared to support hardware retrofits for older diesel vehicles and offer incentives for drivers to swap some older diesel vehicles for newer ones but has rejected a proposal that carmakers should buy back older diesel vehicles. VW Chief Executive Herbert Diess pledged to back a solution to help fund installing more effective exhaust filters during a conversation with German Transport Minister Andreas Scheuer on Wednesday. The agreement comes as the German government is due to hold a diesel summit on Friday with Scheuer, who has ruled out a taxpayer contribution to possible retrofits.

VW agreed to fit older diesel vehicles with better catalytic converters, reversing its position and bowing to political pressure which mounted in the three years since an emissions cheating scandal, Spiegel Online said.

German cities have been sued by environmental groups for repeatedly flouting European clean air rules, a step that has led courts to propose banning of older diesel vehicles as a way to cut pollution from particulate matter and nitrogen oxides. Carmakers are now scrambling to avert outright banks of diesel vehicles.

Source : Reuters
voda
0
Beursblik: deal Microsoft en Volkswagen positief voor TomTom

(ABM FN-Dow Jones) Microsoft en Volkswagen gaan samenwerken en dat is gunstig voor TomTom. Dit stelde analist Martijn den Drijver van NIBC maandag.

De keuze van Volkswagen voor Microsoft toont volgens de analist dat niet alle autofabrikanten kiezen voor Google. Die vrees stak de kop op nadat de Amerikaanse internetgigant recent een deal sloot met Renault, Nissan en Mitsubishi.

Ook toont de deal tussen Volkswagen en Microsoft volgens Den Drijver aan dat TomTom nog omzet kan genereren met Automotive door nieuwe klanten aan te sluiten.

Een verkoop van Telemactics, wat NIBC schat op circa een miljard euro, zal TomTom de ruimte geven om "substantieel" te investeren in Automotive, terwijl aandeelhouders ook kunnen rekenen op een speciaal dividend.

NIBC heeft een Neutraal advies op TomTom.

Het aandeel TomTom handelde maandag 0,8 procent hoger.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 ... 150 151 152 153 154 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 20:18
Koers 121,950
Verschil +1,500 (+1,25%)
Hoog 122,800
Laag 120,850
Volume 1.040
Volume gemiddeld 3.378
Volume gisteren 1.029

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront