TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom september 2018

4.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
PentaGoNix
0
quote:

Je weet wat dit betekent..... schreef op 28 september 2018 16:06:

Mogelijk dat we gaan verkopen, geen duidelijk JA, maar een MISSCHIEN)

Vond ik juist goed. Stel dat men er maar 500 miljoen voor wil geven, dan verkoop je het toch niet? Dusdie clausule snap ik juist wel.
Er zijn meerdere gegadigde partijen is gezegd. Dan kan ik me niet voorstellen dat er maar 500 mio geboden zou worden. Voor mij is het weer een "softe" uitspraak die je op allerlei manieren kunt uitleggen. En juist dat geeft weer alle ruimte aan short partijen om de koers te sturen.
nr36
1
De lolly van John

Hij heeft ruim drie jaar moeten wachten, maar ein-de-lijk heeft John de Mol zijn zin. Navigatiespecialist TomTom, waarin de mediamagnaat een belang van 5,1% heeft, zet de divisie Telematica buiten de deur. Dit onderdeel maakt software waarmee bedrijven hun wagenpark kunnen beheren. TomTom wil zich helemaal toeleggen op de locatietechnologie, daar past deze activiteit niet langer bij.
De Mol stapte begin augustus 2015 in bij TomTom. Een ingewijde liet destijds aan het FD weten dat De Mol het Telematica-onderdeel liever op eigen benen zag staan. En hij zou niet van plan zijn die mening voor zich te houden. 'John wil niet achter het stuur van de bus gaan zitten', beloofde de bron. 'Maar hij zit ook niet met een lolly op de achterbank.'

De Mol zal blij zijn dat TomTom zijn advies ter harte neemt, mogen we aannemen. De vraag is of hij er nog iets mee opschiet. De media-ondernemer kocht de aandelen toen deze zo'n €10 per stuk waard waren en stak daarmee circa €120 mln in TomTom. Begin deze week - dus nog voor het Telematica-nieuws naar buiten kwam - was van dat bedrag (op papier) nog maar de helft over. Dividend heeft de 5%-aandeelhouder bovendien niet mogen ontvangen, aangezien TomTom de winst liever in het eigen bedrijf steekt.

Telematica mag dan slechts een vijfde van de totaalomzet bij TomTom bepalen, het is niet zo maar een onderdeel. Het is veruit marktleider in Europa, en groeit gestaag op een vrij onontwikkelde markt: er zijn nog veel klanten te winnen. In de eerste zes maanden van 2018 nam de omzet met 7% toe ten opzichte van een jaar eerder, en de brutomarge lag op een hele nette 38%. Er zouden al diverse geïnteresseerde kopers zijn.

In 2016 werd de Amerikaanse concurrent Fleetmatics verkocht aan het Amerikaanse Verizon voor $2,4 mrd, ruim zes keer de omzet. Als we dezelfde vermenigvuldigingsfactor loslaten op Fleetmatics, dan behoort een opbrengst van ongeveer €1 mrd tot de mogelijkheden. Zie hier het verborgen goud binnen TomTom, dat aandeelhouder De Mol wilde ontginnen.

Op de beurs werd dan ook euforisch gereageerd op de verkoopplannen. Het weggezakte aandeel TomTom steeg na bekendmaking van het Telematica-nieuws met zo'n 20% tot €7,38. Daarmee bewees aandeelhouder De Mol zijn gelijk van drie jaar geleden.
Voor hem persoonlijk zat er ook koerswinst in het vat. Met zijn 11,7 mln aandelen steeg de waarde van zijn 5%-pakket zo'n €14 mln tot €84 mln. Leuk bedrag, maar bij lange na niet genoeg om zijn investering goed te maken, laat staan winst te behalen. Misschien moet ie toch nog wat verder voorin de bus gaan zitten.
[verwijderd]
0
In het verleden ben ik als onderhandelaar aanwezig geweest bij verkoop en aankoop van bedrijven (familie en beursgenoteerd). Uiteraard heb je bepaalde parameters gebaseerd op de sector maar uiteindelijk en zeker als er meer gegadigden zijn wordt de prijs bepaald door wat de gek ervoor geeft. De verkoopopbrengst van TTT zou nog wel eens verassend hoog kunnen uitvallen. HG gaat dat geld echt niet gebruiken om de aandeelhouders te plezieren maar om zijn visie te financieren.
[verwijderd]
1
quote:

ketchup of catch-up schreef op 28 september 2018 15:57:

Justin, HG zet NU pas echt TT op de kaart, daarom geloof ik niet dat TT een half miljard gaat neertellen voor een investering als ze 1 miljard voor Telematics vangen denk dat ze dat geld in de toko laten en gewoon straks de Kaarten voor een prima bedrag verkopen

Ik denk dat TT vooral verleid is door de prijs. Eerst zei Taco nog: die Fleetmatics overname, dat zijn Amerikaanse bedragen. Niet op TomTom Telematics van toepassing. Als ze ineens anderhalf miljard geboden hebben gekregen gaan ze toch wel even achter de oren krabben.

de kans dat Google straks een 2e grote vis aan de haak slaat kan je gewoon niet uitsluiten, want Google doet het desnoods voor niks, eerst binnen en dan de prijs opvoeren
verder blijven er altijd meerdere aanbieders dat weten we allemaal

De industrie kent die grappen ook. App ontwikkelaars hebben gemiddeld genomen een 1400% prijsverhoging gekregen geoawesomeness.com/developers-up-in-a... en een offensieve reactie van TT www.mobilemarketer.com/news/tomtom-of...

denk dat TT nog altijd het beste onderdak kan vinden in een fusie met HERE-MBLY, maar weet niet of die ook nog de appetijt en lef hebben
Intel zal zich ook moeten afvragen willen we er nog dieper in en wat voor garanties hebben we van Car Inc LT dat ze liever opteren voor ons dan een Google of Apple ?

Als je een trio zoekt die EN alledrie TomTom gebruiken EN alledrie partners van elkaar zijn EN elkaar aanvullen, zowel qua sector en geografisch dan zijn dat: Baidu + Microsoft + UBER.

dat is gewoon evolutie en we staan aan de vooravond van een complete overhaul van Car Inc en mobiliteit, over 3-5 jaar ziet het er allemaal anders uit

Mooi gezegd

TT doet gewoon nu wat ze moeten doen en TT heeft lang hard to get gespeeld en nu gaat het niet meer om de koers van het aandeel, het gaat er nu echt om wie is bereid wat te betalen voor een strategische move

Precies

jadijako
0
quote:

Was here schreef op 28 september 2018 16:15:

Zenrin staat ongeveer 52wk high
57% omhoog in 1 jaar, toen stond Tomtom € 9,40, ?????
[verwijderd]
1
[verwijderd]
0


Reuters


ING analysts, who rate TomTom shares a buy, said a sale of the telematics division could be a precursor to further strategic moves. "We believe the door is still wide open for a partnership of TomTom with an industry player in automotive," they said in a note, citing Toyota as a possible partner.

Die Zeit

TomTom gehe davon aus, dass man auch weiterhin mit Renault und Nissan zusammenarbeiten werde - genauso wie aktuell auch mit den deutschen Autobauern Audi, Daimler und BMW, die den eigenen Kartendienst Here besitzen. "Es wird sich nicht alles auf einmal überschlagen." Die langfristigen Auswirkungen des Google-Deals auf die Branche seien zugleich noch schwer vorherzusagen, räumte Goddijn ein.

[verwijderd]
0
Waarom kiezen ze voor Barclays, en niet voor ABN/ING ? Meer internationaal georiënteerd?
[verwijderd]
0
quote:

Je weet wat dit betekent..... schreef op 28 september 2018 16:48:

Waarom kiezen ze voor Barclays, en niet voor ABN/ING ? Meer internationaal georiënteerd?
Een makelaar kies je obv de ervaring in de relevante markt...
[verwijderd]
0
quote:

Je weet wat dit betekent..... schreef op 28 september 2018 16:48:

Waarom kiezen ze voor Barclays, en niet voor ABN/ING ? Meer internationaal georiënteerd?
ABN is tegenwoordig een Nederlands pruttelbankje met een beperkte zakendivisie waar ook diep het mes in is geset
[verwijderd]
2
De lolly van John
Hij heeft ruim drie jaar moeten wachten, maar ein-de-lijk heeft John de Mol zijn zin. Navigatiespecialist TomTom, waarin de mediamagnaat een belang van 5,1% heeft, zet de divisie Telematica buiten de deur. Dit onderdeel maakt software waarmee bedrijven hun wagenpark kunnen beheren. TomTom wil zich helemaal toeleggen op de locatietechnologie, daar past deze activiteit niet langer bij.
De Mol stapte begin augustus 2015 in bij TomTom. Een ingewijde liet destijds aan het FD weten dat De Mol het Telematica-onderdeel liever op eigen benen zag staan. En hij zou niet van plan zijn die mening voor zich te houden. 'John wil niet achter het stuur van de bus gaan zitten', beloofde de bron. 'Maar hij zit ook niet met een lolly op de achterbank.'

De Mol zal blij zijn dat TomTom zijn advies ter harte neemt, mogen we aannemen. De vraag is of hij er nog iets mee opschiet. De media-ondernemer kocht de aandelen toen deze zo'n €10 per stuk waard waren en stak daarmee circa €120 mln in TomTom. Begin deze week - dus nog voor het Telematica-nieuws naar buiten kwam - was van dat bedrag (op papier) nog maar de helft over. Dividend heeft de 5%-aandeelhouder bovendien niet mogen ontvangen, aangezien TomTom de winst liever in het eigen bedrijf steekt.
Telematica mag dan slechts een vijfde van de totaalomzet bij TomTom bepalen, het is niet zo maar een onderdeel. Het is veruit marktleider in Europa, en groeit gestaag op een vrij onontwikkelde markt: er zijn nog veel klanten te winnen. In de eerste zes maanden van 2018 nam de omzet met 7% toe ten opzichte van een jaar eerder, en de brutomarge lag op een hele nette 38%. Er zouden al diverse geïnteresseerde kopers zijn.
In 2016 werd de Amerikaanse concurrent Fleetmatics verkocht aan het Amerikaanse Verizon voor $2,4 mrd, ruim zes keer de omzet. Als we dezelfde vermenigvuldigingsfactor loslaten op Fleetmatics, dan behoort een opbrengst van ongeveer €1 mrd tot de mogelijkheden. Zie hier het verborgen goud binnen TomTom, dat aandeelhouder De Mol wilde ontginnen.
Op de beurs werd dan ook euforisch gereageerd op de verkoopplannen. Het weggezakte aandeel TomTom steeg na bekendmaking van het Telematica-nieuws met zo'n 20% tot €7,38. Daarmee bewees aandeelhouder De Mol zijn gelijk van drie jaar geleden.
Voor hem persoonlijk zat er ook koerswinst in het vat. Met zijn 11,7 mln aandelen steeg de waarde van zijn 5%-pakket zo'n €14 mln tot €84 mln. Leuk bedrag, maar bij lange na niet genoeg om zijn investering goed te maken, laat staan winst te behalen. Misschien moet ie toch nog wat verder voorin de bus gaan zitten.
[verwijderd]
0
In 2016 werd de Amerikaanse concurrent Fleetmatics verkocht aan het Amerikaanse Verizon voor $2,4 mrd, ruim zes keer de omzet. Als we dezelfde vermenigvuldigingsfactor loslaten op Fleetmatics, dan behoort een opbrengst van ongeveer €1 mrd tot de mogelijkheden.

Klopt dit?
H. Berkhof
1
quote:

NewKidInTown schreef op 28 september 2018 14:34:

Alert 2x op KIDS-draadje.
Ik kijk nooit naar reclame.
[verwijderd]
0
quote:

Accuboor schreef op 28 september 2018 16:56:

[...]
Een makelaar kies je obv de ervaring in de relevante markt...
Ze gaan een veiling doen, ze hebben biedingen van strategische kopers en verwachten nog private equity erbij.

De bemiddelaar (Barclays) krijgt een percentage dus die gaan er het maximale uit halen.
[verwijderd]
0
TOMTOM BELEGGERS ZIJN OOK GEPIKEERD DOOR RENAULT. :)

Abiteboul gepikeerd na opmerkingen Verstappen

Renault-baas: ’Max moet zich op de auto focussen’
Door ERIK VAN HAREN
Updated 3 uur geleden
Vandaag, 12:57 in AUTOSPORT

SOTSJI - Renault-teambaas Cyril Abiteboul kan zich naar eigen zeggen niet vinden in de uitlatingen van Max Verstappen.

Max Verstappen
Max Verstappen? AFP
De coureur van Red Bull Racing legde in Sotsji uit dat de nieuwste motor van de Franse leverancier niet zou werken op grote hoogtes, zoals in Brazilië en Mexico, en dan ’uit elkaar kan klappen’.

BEKIJK OOK:
Tweede tijd Verstappen in eerste training Sotsji
„Ik ben het niet eens met die opmerkingen. Max moet zich op de auto focussen. Ik denk dat we een zeer veeleisende gebruiker hebben in de persoon van Max. En ook niet de stilste”, reageerde Abiteboul na de eerste vrije training in Rusland. De Fransman erkende desalniettemin dat de nieuwste Renault-motor niet overal werkt.

„Het geldt voor alle motoren dat ze niet optimaal functioneren op grote hoogtes. Ik denk dat de hoeveelheid extra vermogen die we in Singapore hebben gezien, gelijk zou zijn op een circuit als in Mexico. De C-spec is alleen niet in staat om alle races te doen, daarom is Red Bull teruggegaan naar de B-spec. Dat is allemaal zo gepland."

Gridstraf

Verstappen maakte in Singapore gebruik van de C-spec. Dit weekeinde keert hij echter weer terug naar de B-spec. Dat levert hem en teamgenoot Daniel Ricciardo een gridstraf op. Beide coureurs starten zondag normaal gesproken vanaf de voorlaatste startrij.

BEKIJK OOK:
‘Verstappen moet dit even uitzingen’
Bij Red Bull is men hoopvol gestemd over de Honda-motor, die volgend seizoen in de bolides van Verstappen en zijn nieuwe teamgenoot Pierre Gasly ligt. Volgens Verstappen zal de Japanse krachtbron begin volgend seizoen bij de Grand Prix in Australië op zijn minst net zo sterk zijn als die van Renault. De Nederlander ziet aan de data dat Honda grote stappen voorwaarts maakt. Mankracht en geld lijken in Japan geen probleem. Toro Rosso, het zusterteam van Red Bull, maakt in Rusland al gebruik van nieuwe Honda-motoren.

Verbeteringen

„Red Bull heeft duidelijk gemaakt dat Honda veel meer investeert dan wij”, aldus Abiteboul, die als zovaak wat gepikeerd reageert als het over de samenwerking met Red Bull gaat. „Wij richten ons op de ontwikkeling van ons chassis en de motor. Ik geloof erin dat we meer verbeteringen brengen.”

bart1805
0
PGV
0
quote:

PentaGoNix schreef op 28 september 2018 15:46:

Absurd weer deze daling, laten we hopen dat er snel meer duidelijkheid komt over TTT, anders staan we over een paar weken weer onder de € 7.-, met dank aan een CEO die het in het verleden giga verknald heeft waardoor dit vandaag weer mogelijk is. Vertrouwen is compleet zoek geraakt bij TT; zelfs met (zeer) goede vooruitzichten wordt er gewoon weer flink gedumpt en wordt de koers gecontroleerd naar beneden geduwd.
Met dit soort fondsen moet je snel winst nemen, want je bent zo de winst weer kwijt. Vertrouwen in dit bedrijf is niet heel erg hoog.
4.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 14:18
Koers 5,585
Verschil -0,145 (-2,53%)
Hoog 5,725
Laag 5,555
Volume 151.137
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront