BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM oktober 2018

2.544 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... 124 125 126 127 128 » | Laatste
Utreg1960
0
quote:

Eurowin schreef op 10 oktober 2018 17:31:

Gaat BAM failliet of zo? Niet normaal meer dit...
Marktwerking volgens het kliekje van de AFM.
OnoMatopee
0
quote:

bambricks schreef op 10 oktober 2018 17:14:

[...]

Hebben gezamenlijk belang in de Zeesluis.

Ik begrijp dat de diepwanden deels niet goed zijn gevormd en dus gerepareerd moeten worden. Vertraging zou 2 maanden kunnen zijn.

begrijp van wie?
HenkdeV
0
quote:

Fles10 schreef op 10 oktober 2018 17:55:

Als we dit jaar de 3,60 nog gaan zien stap ik er break-even uit en ben ik er klaar mee. Dit was de koers voor de goede Q2 cijfers. Zit totaal geen logica in.
Nieuw op dit forum: Fles10. De een gaat, de ander komt.
[verwijderd]
0
Mijn vrouw riep nog.. geen BAM kopen... dat is drama en blijft drama... gelijk in de tuin gezet, maar ze had wel gelijk...
Utreg1960
0
quote:

Eurowin schreef op 10 oktober 2018 18:15:

Mijn vrouw riep nog.. geen BAM kopen... dat is drama en blijft drama... gelijk in de tuin gezet, maar ze had wel gelijk...
Riep ze zeker ook over Postnl ? ;-)
HenkdeV
0
quote:

Eurowin schreef op 10 oktober 2018 18:15:

Mijn vrouw riep nog.. geen BAM kopen... dat is drama en blijft drama... gelijk in de tuin gezet, maar ze had wel gelijk...
Zo'n verstandige vrouw moet je koesteren in plaats van in de tuin zetten:-).
Marinus-86
1
[quote alias=Fles10 id=11143161 date=201810101824]
Klopt inderdaad maar volg het forum al wel een tijdje
[/quot
Hallo fles de beurs ingeleverd?
Fles10
0
quote:

popie schreef op 10 oktober 2018 18:28:

[quote alias=Fles10 id=11143161 date=201810101824]
Klopt inderdaad maar volg het forum al wel een tijdje
[/quot
Hallo fles de beurs ingeleverd?
Wat bedoel je?
OnoMatopee
0
quote:

Eurowin schreef op 10 oktober 2018 16:58:

[...]

Is dat van BAM dan?

Of heeft BAM hier mee te maken?

Of is de daling van nu gewoon omdat het kan....
het heeft niets met BAM te maken, maar als het om negatief nieuws gaat pikt BAM altijd een verrot graantje mee, want bouw is BAM dus waar vuur is is schuld.
BAM of geen BAM voor het publiek is het altijd lekker kort door de bocht scheuren.
M_Kaka
0
Barnier: brexitakkoord 'binnen handbereik'
Een overeenkomst is 'binnen handbereik', zo zei EU-onderhandelaar Michel Barnier woensdag bij een bijeenkomst met topmensen uit het bedrijfsleven.
[verwijderd]
0
quote:

Utreg1960 schreef op 10 oktober 2018 18:19:

[...]

Riep ze zeker ook over Postnl ? ;-)
Hahaha ja Utreg.... laten we het daar maar niet over hebben, Herna doet het op eigen kracht... het arme rijke meisje...
OnoMatopee
0
quote:

Fles10 schreef op 10 oktober 2018 18:31:

[...]

Wat bedoel je?
Welkom en niet op letten, is een onterechte insinuatie
OnoMatopee
0
quote:

M_Kaka schreef op 10 oktober 2018 18:35:

Barnier: brexitakkoord 'binnen handbereik'
Een overeenkomst is 'binnen handbereik', zo zei EU-onderhandelaar Michel Barnier woensdag bij een bijeenkomst met topmensen uit het bedrijfsleven.
BRUSSEL - Een akkoord tussen de EU en het Verenigd Koninkrijk over de brexit ligt binnen bereik. Dat zei EU-hoofdonderhandelaar Michel Barnier tijdens een bijeenkomst van de Europese Kamers van Koophandel in Brussel. Volgende week woensdag bepalen de EU-leiders zonder premier Theresa May erbij of er voldoende aanleiding is om een overeenkomst goed te keuren.

Volgens Barnier wordt er „dag en nacht” gewerkt om op 30 maart 2019 ordelijk uit elkaar te kunnen gaan. „Ook zullen we proberen de eerlijkst mogelijke deal voor de toekomst te sluiten.” De Fransman zei dat de brexit geen „toegevoegde waarde” heeft en alleen verliezers kent.

Als de 27 EU-leiders op 17 oktober positief oordelen over de brexitonderhandelingen, roept EU-president Donald Tusk alle 28 regeringsleiders half november naar Brussel om het akkoord op het hoogste niveau af te timmeren.
[verwijderd]
0
Via rtlz.....5 tunnels beton niet brand bestendig. Miljoenen strop vr ministerie. Vr de rest heb ik nog niet gelezen.
[verwijderd]
0
quote:

Deindtijd schreef op 10 oktober 2018 19:07:

Via rtlz.....5 tunnels beton niet brand bestendig. Miljoenen strop vr ministerie. Vr de rest heb ik nog niet gelezen.
Heeft BAM hier wat mee te maken?
HenkdeV
0
Dit artikel staat sinds gisteren op Cobouw

Het kost zeker 200 miljoen euro om vijf Rijkstunnels brandbestendig te maken tegen extreme hitte. Het gaat om de Ketheltunnel (A4), Tweede Coentunnel (A10), Koning Willem Alexandertunnel (A2), Salland-Twentetunnel (N35) en de in aanbouw zijnde Gaasperdammertunnel (A9).

Dat heeft minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) de Tweede Kamer laten weten. De vier bestaande tunnels, die na 2008 zijn opgeleverd, zijn veilig voor weggebruikers. De kans op een extreme brand – meer dan 200 MW – is “zeer klein” en nog nooit in Nederland voorgekomen.

Brandproeven hebben echter vorige zomer al uitgewezen dat het beton veel sneller bezwijkt dan de wettelijke eisen voorschrijven. Bij een landtunnel moet de constructie nog minimaal een uur in tact blijven en bij een tunnel onder water moet dat minimaal twee uur zijn. Uit de proeven blijkt dat het gebruikte beton al veel sneller afspat en de tunnels eerder zullen instorten. Het lijkt er op dat afspatgevaar vooral optreedt bij recent gebruikte betonmengsels.

Eerste tunnel pas in 2020 aangepakt
Door het aanbrengen van hittewerende bekleding moet het probleem worden opgelost. Dat kost voor de vier bestaande tunnels volgens een eerste inschatting tussen de 105 en 135 miljoen euro. De eerste tunnel kan naar verwachting in 2020 worden hersteld. Sinds vorig jaar is het zogenoemde Pact van Houten opgericht waarbinnen alle betrokken partijen overleggen om tot een eenduidige aanpak te komen

Voor de Gaasperdammertunnel is het lopende contract al opengebroken en kost het aanbrengen van de hittewerende bekleding maximaal 100 miljoen euro. Dat kan binnen het bestaande projectbudget worden opgevangen. Deze tunnel in Amsterdam moet in oktober 2020 worden opgeleverd.

Schade kan niet worden verhaald
De kosten zijn niet te verhalen op de bouwers van de tunnels. “De tunnels zijn gebouwd conform de door Rijkswaterstaat opgestelde richtlijnen en desbetreffende contracten. Dat later duidelijk werd dat in deze richtlijnen genoemde betonsoorten toch niet voldoen aan de eisen voor brandwerendheid is de betrokken bouwers en leveranciers niet aan te rekenen”, schrijft de minister. Momenteel lopen nieuwe brandproeven in de Koning Willem Alexandertunnel waarbij de verschillende hitteschilden worden getest.

Veel meer nieuwe tunnels
Ze laat ook onderzoeken hoe het is gesteld met de mogelijke verminderde brandwerendheid van tunnels die zijn gebouwd tussen 2000 en 2008. Sinds de dodelijke brand in de Mont Blanc-tunnel in 1999 gelden strengere regels op gebied van brandveiligheid. Het is verder nog volstrekt onduidelijk wat dit besluit betekent voor benodigde aanpassingen van andere tunnels die in aanbouw zijn zoals de Zuidasdok, Rijnlandroute, Blankenburgtunnel en A13/A16. De kans is namelijk groot dat ook die contracten stuk voor stuk aangepast moeten worden. Welk prijskaartje daar aan hangt is nog onzeker, maar ook die maatregelen zullen in de miljoenen gaan lopen.

Doemebest
0
Beurs aangezien ik ook wel eens kritisch ben tov van jou, wil ik je ff laten weten dat wat selectief gedrag betreft heb je een punt.Nogal kinderachtig dat er met ABtjes gestrooid wordt enkel omdat een posting negatief is tov jou.
Verder sluit ik me aan bij posting Ono van 15 uur 12, wat betreft BAM en de beurs ga ik er van uit dat dit een schijnbeweging is.
[verwijderd]
0
Deindtijd schreef op 10 okt 2018 om 19:07:

Via rtlz.....5 tunnels beton niet brand bestendig. Miljoenen strop vr ministerie. Vr de rest heb ik nog niet gelezen.

Verkeershinder

De eerste herstelwerkzaamheden zullen starten in 2020 en zullen gepaard gaan met verkeershinder, waarschuwt Van Nieuwenhuizen al.

Er is nog onderzocht of de rekening niet doorgeschoven kon worden naar de bouwers, maar dat kan niet. De bouwers hebben zich gehouden aan de eisen die Rijkswaterstaat heeft gesteld aan de projecten en zijn dus niet verantwoordelijk voor het feit dat het gebruikte beton niet voldoet aan de eisen voor brandveiligheid.
[verwijderd]
1
Weer een meevaller dan...

De bouwers hebben zich gehouden aan de eisen die Rijkswaterstaat heeft gesteld aan de projecten en zijn dus niet verantwoordelijk ...
2.544 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... 124 125 126 127 128 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 11:59
Koers 3,954
Verschil -0,066 (-1,64%)
Hoog 4,036
Laag 3,954
Volume 200.545
Volume gemiddeld 1.429.711
Volume gisteren 825.674

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront