TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober 2018

7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Gesloopt door HG schreef op 10 oktober 2018 22:19:

Ziet er slecht uit voor morgen
Meestal valt het dan juist mee. Morgen weer een nieuwe dag. Laten we er maar het beste van hopen.
Die 6,90 nu is gewoon logisch. Niet klagen ee. :)
VanillaSky
1
Met dit sentiment gaan supercijfers (mochten die er zijn) ook geen soelaas bieden. Van de week gaat het nog wel naar de 6,50 dan einde cijferdag een procent of 3 erbij bij supercijfers sta je aan 6,70.

Het hele voorspellingdraadje kunnen we wel doorzetten naar de jaarcijfers, zeg maar worst verhangen het handelsmerk van TT.
Meryntje
0
quote:

NewKidInTown schreef op 10 oktober 2018 22:02:

[...]

Jij zit er ook wel heel vaak naast he, wat heeft dat nou gekost de laatste paar jaar ?
Most nait zo zoeg'n

Groet uit Schildwolde.
[verwijderd]
0
quote:

Brouwer285 schreef op 10 oktober 2018 19:53:

corporate.tomtom.com/static-files/fea...

nieuwe pre Q3 consensus
opvallend vind ik dat men consumer in 2019 sterk verder laat dalen. Er zijn toch duidelijke aanwijzingen dat daar nieuwe omzet (oa Daimler truck vanaf december) aan toegevoegd gaat worden.

Consensus is aan de magere kant. Het kan dus wat meevallen op de cijfers
[verwijderd]
2
Mooie berichten vanaf gtc18 beurs. Nvidia steelt de show en benoemd TomTom als belangrijke partner. TomTom stond zelf ook op het podium met de HD Map Service en autostream.
NewKidInTown
0
quote:

Meryntje schreef op 10 oktober 2018 23:08:

Most nait zo zoeg'n

Groet uit Schildwolde.
Bemui die der nait mit, dit was teg'n aine uut Breda, nait Grunn.
Meryntje
0
quote:

NewKidInTown schreef op 10 oktober 2018 23:46:

[...]

Bemui die der nait mit, dit was teg'n aine uut Breda, nait Grunn.
Woar komst doe den vot?

Groet uit Schildwolde.
Stephan010
0
quote:

Accuboor schreef op 10 oktober 2018 23:43:

Mooie berichten vanaf gtc18 beurs. Nvidia steelt de show en benoemd TomTom als belangrijke partner. TomTom stond zelf ook op het podium met de HD Map Service en autostream.
Dinsdag de 16e oktober weten we meer. Is het voorbeurs of nabeurs ?
Hoop dat er dan een update komt van voortgang van telematics.
NewKidInTown
0
quote:

Meryntje schreef op 11 oktober 2018 00:08:

Woar komst doe den vot?

Gait die niks aan, moar nait uut Grunn.
[verwijderd]
0
quote:

Accuboor schreef op 10 oktober 2018 23:43:

Mooie berichten vanaf gtc18 beurs. Nvidia steelt de show en benoemd TomTom als belangrijke partner. TomTom stond zelf ook op het podium met de HD Map Service en autostream.
Morgen knallen.:-(
boem!
0
quote:

Brouwer285 schreef op 10 oktober 2018 19:53:

corporate.tomtom.com/static-files/fea...

nieuwe pre Q3 consensus
Geen enkele analist durft te komen met een eigen inschatting.
Zij volgen voor 100% de door HG afgegeven outlook.
De bijstelling van de eerdere 800 mio omzet met de adj wpa naar de nieuwe outlook vwb omzet en wpa wordt klakkeloos gevolgd waarbij men geen richting durft te kiezen voor volgend jaar.

Dat dit schuurt met wat we inmiddels weten deert hen niet.
Met name de afgegeven consensus voor volgend jaar is een lachertje.
Automotive groei zwakt af ondanks dat HD-maps omzet volgend jaar voorzichtig in de omzet wordt opgenomen.
Enterprise wordt op hetzelfde nivo gehouden, Telematics groei zwakt af en Consumer daalt met nog eens 30% terwijl de Opeks toeneemt met 10 mio.

Iedereen is in afwachting van 3q cijfers en op basis daarvan zullen er hopelijk wel analisten opstaan die hun beroep eer aan doen en een analiese durven geven.
Nu houdt men angstvallig alle kaarten tegen de borst en durft niemand een richting te bepalen.
nr36
0
Algemeen Dagblad:

'We hebben met TomTom duizenden huwelijken gered
interview corinne vigreux
Corinne Vigreux (53) groeide op in een arme buitenwijk van Lyon. Een schril contrast met wat ze later bereikte:
LORIANNE VAN GELDER
Corinne Vigreux FOTO MARCO OKHUIZEN
CORINNE VIGREUX FOTO MARCO OKHUIZEN
ze begon TomTom en werd miljonair. Nu is er haar programmeerschool Codam. 'Ik doe dit niet voor mezelf.'

Een clubje van vier richtte 26 jaar geleden een bedrijf op. In een kantoortje in Hoofddorp, begonnen ze met wat softwareontwikkeling. Dat bedrijf groeide uit tot navigatiegigant TomTom met een omzet van meer dan een miljard euro per jaar.

Corinne Vigreux ontmoette Harold Goddijn, nu haar echtgenoot, via haar werk bij palmtopcomputermaker Psion. Goddijns vrienden, Peter-Frans Pauwels en Pieter Geelen, sloten zich aan. Ze stonden aan de wieg van het bedrijf dat in 2005 naar de beurs ging en van hen in een klap miljonairs maakte. Ze werken er alle vier nog.

Had u verwacht dat TomTom zo groot zou worden?

,,Nee, eerlijk, echt niet. In geen miljoen jaar had ik verwacht dat het zo enorm zou worden."

Wat was het hoogtepunt tot nu?

,,We hebben duizenden huwelijken gered. Dat klinkt misschien gek, maar ik krijg er nog steeds post over. Echtelijke ruzies werden beslecht omdat je niet meer hoeft te vechten over de route. We hebben verschil gemaakt. Er is een tijd vóór satellietnavigatie en een tijd erna. Daar ben ik trots op. En dat we de crisis hebben overleefd, dat we er nog zijn als team."

In 2008 draaide alles om, de economische crisis brak uit. Een jaar eerder kocht TomTom voor bijna twee miljard euro kaartenmaker Tele Atlas. Tegelijkertijd kwam de iPhone uit, met eigen digitale kaarten en navigatie. TomToms waarde kelderde.

Het bedrijf klom echter uit de rode cijfers. Al gaat dat nog niet zonder slag of stoot. Afgelopen maand bleek dat autobedrijven als Nissan en Renault kiezen voor een navigatie van Google in plaats van TomTom, het aandeel daalde met 25 procent.

Hoe kwam dat laatste nieuws aan?

,,Het is nooit fijn. Maar ik heb het vaker meegemaakt. Ik slaap niet slechter en ik raak niet in paniek. Het zijn belangrijke klanten, maar technologie verandert zo snel. Het is mogelijk dat ze nog op hun beslissing terugkomen, gelet op de privacy issues met Google.

Daarbij hebben we vorige week bekendgemaakt dat we onze Telematics-afdeling verkopen - de afdeling die technologie levert voor het tracken van pakketten of auto's in een wagenpark - waardoor we meer kunnen investeren in HD-kaarten en navigatie voor zelfrijdende auto's."

Hoe komt u door moeilijke momenten heen?

,,Het is best eenzaam. Harold en ik helpen elkaar door die moeilijke periodes. TomTom bestaat 26 jaar, wij zijn een kwart eeuw getrouwd. Een bedrijf bouwen is zwaar."

Wat doet u om met de stress om te gaan?

,,Ik loop hard of ik kook. Ik maak jam. We hebben een huis in Zuid-Frankrijk waar we een boomgaard hebben met vijgenbomen. Het is bijna meditatief, je plukt fruit, maakt de potten schoon, kookt. Het is alledaags, maar erg prettig."

Vigreux is Française en groeide op in Vaulx-en-Velin, een voorstad van Lyon. Een banlieue, gebouwd rondom een textielfabriek. Haar grootvader kwam er in 1921 uit Italië om te werken. Haar moeder is er geboren. Het is een multiculturele buitenwijk, die kampt met problemen. Er was weinig geld thuis, maar er werd wel gelezen.

Als we haar spreken, zit Vigreux in een zachte fauteuil in de gerestaureerde tuinkamer van haar huis aan een gracht. Haar telefoon laat elke vijf minuten een geluidje horen; een notificatie voor e-mail, sms of Whatsapp. Om haar heen dartelt een mollige grijze poes, Violet. Twee keer klopt een meisje op de deur, met koffie. Echtgenoot Harold Goddijn komt even dag zeggen, net terug van wielrennen. ,,Wanneer ga je naar Duitsland?" vraagt ze hem snel.

Zelf is ze net terug uit Parijs waar ze in een economische adviesraad van de Franse regering zit. Ze zal in de komende weken nog vliegen naar Berlijn en San Francisco. Wie met haar een afspraak wil maken, moet dat doen via haar persoonlijk assistent. We spreken Engels, want hoewel Vigreux het Nederlands prima beheerst, voelt ze zich daarin meer op haar gemak.

Op welk moment had u door dat u aan 'de verkeerde kant van het spoor' woonde?

,,Mijn moeder had dat door. Zij werkte al vanaf haar veertiende in een apotheek in een chique wijk van Lyon. Ze zag daar de villa's, het mooie park en het beroemde Lycée du Parc. Een van haar dromen was dat haar kinderen ooit naar die school zouden kunnen gaan. Dat is gebeurd."

Het feit dat ze weet hoe het is om niet met een zilveren lepel in de mond te zijn geboren, is deels de motivatie om Codam te beginnen, de programmeerschool zonder collegegeld die deze maand op het Marineterrein in Amsterdam van start is gegaan. Vooropleiding of ervaring met programmeren zijn geen vereisten. Er zijn geen docenten, want studenten leren van elkaar en van een slim studiesysteem.

Vigreux wil met de school twee vliegen in een klap slaan: het tekort aan IT-personeel inlopen én kansarme jongeren die hun draai in reguliere schoolbanken niet vinden, een kans geven.

Wat kunt u studenten meegeven waar u veel aan heeft gehad?

,,Uit je comfortzone te stappen, daardoor krijg je zelfvertrouwen. Ik heb leren overleven in een situatie die me totaal onbekend was en kwam erachter dat ik het kon. Intellectuele capaciteiten zijn relatief eerlijk verdeeld over de mensheid, maar vermogen en kansen niet. Sommige kinderen in achterstandswijken hebben niet eens een tafel om aan te studeren, laat staan dat ze het collegegeld kunnen betalen. En je ziet vaak 'imposter syndrome': ouders die zeggen dat studeren niet voor 'ons slag mensen' is."

U heeft altijd lef gehad.

,,Ik ben niet zo bang voor risico's. Toen ik net was afgestudeerd, kwam ik bij een bedrijf terecht voor games en tech, Psion, in Londen, terwijl ik nauwelijks Engels sprak. Ik heb een salesdivisie opgezet in Oost-Europa en het Midden-Oosten. Elke keer als ik dacht dat ze me zouden ontslaan, kreeg ik juist promotie. Speak up! zeg ik altijd tegen vrouwen. Ik wist nooit hoe het zou uitpakken, maar ik heb wel altijd gezegd wat ik vond."

Heeft u ooit met seksisme te maken gehad?

,,Nee. Misschien omdat het de techscene was in de jaren negentig, maar ik was altijd Corinne, niet 'een vrouw'. Ik besefte pas dat ik een vrouw in deze wereld was toen ik 40 werd, om me heen keek en zag dat ik de enige vrouw was. Alle anderen waren afgehaakt."

Waar waren ze gebleven?

,,Al is de arbeidsparticipatie hier superhoog, die is vooral parttime. In Nederland is het erger dan in een land als Frankrijk. Als je lang parttime werkt, is het lastiger naar een seniore positie te komen."

Parttime werken is toch niet het enige probleem?

,,Het is ook een cultureel probleem. Op het schoolplein heerst nog het idee dat je als werkende vrouw een slechte moeder bent. De 'schoolgate pressure' is groot hier."

nr36
0
Wanneer werd u feminist?

,,Rond mijn veertigste dus. Soms riepen mensen wel iets over rolmodellen. En ik dacht: waar heb je het over? Ik doe gewoon mijn werk. Maar ik besefte steeds meer hoe belangrijk het is. Ik had als jonge vrouw geen rolmodellen, op mijn moeder na, die altijd heeft gewerkt. Ik realiseerde me dat ik iets kon doen om te helpen. Schuldgevoel is zo sterk bij vrouwen, bij moeders. Ik heb me nooit schuldig gevoeld over werken."

U heeft weinig ervaring met onderwijs, maar heeft er een duidelijke mening over.

,,Het systeem van diploma's, bachelors en masters is over 15 jaar voorbij. Onderwijs gaat over leren flexibel zijn, hoe je nieuwsgierig blijft, inzetten op aanpassingsvermogen, op zelfvertrouwen. Ik hoop dat een school als deze laat zien dat het daarom draait. Dat kinderen meer mogelijkheden krijgen dan ze nu zien."

De eerste stoomcursus van Codam is geweest. Hoe was het?

,,Ik vond het best spannend. Ineens is het echt. De eerste piscine, zoals we de eerste maand introductie noemen, was geweldig. 122 studenten deden mee, van wie een kwart meisjes. Minder dan ik wil, maar toch een mooi aantal. Op dag twee gingen ze al in teams aan de slag. Veel studenten kwamen naar me toe om me te bedanken - ontroerend. Ik durf pas echt iets over het resultaat te zeggen als deze jongeren over vier of vijf jaar een goede baan hebben in de techindustrie
[verwijderd]
2
Volvo, Tesla, Audi, Ford, BMW, Mercedes worden allemaal bediend door NVIDIA + TOMTOM en BAIDU (zie bijlage).
We staan zeer binnenkort weer boven de vertrouwde 8 euro lijkt mij.
Bijlage:
Bartdeamateur
0
quote:

PLUSJE schreef op 11 oktober 2018 07:00:

Volvo, Tesla, Audi, Ford, BMW, Mercedes worden allemaal bediend door NVIDIA + TOMTOM en BAIDU (zie bijlage).
We staan zeer binnenkort weer boven de vertrouwde 8 euro lijkt mij.
Hoop eerst maar dat de AEX de correctie niet voort zet nu na gister de DOW en Nikkei etc
VanillaSky
0
Ik acht het bij het aandeel @TomTom inmiddels mogelijk dat mocht Telematics voor het onwaarschijnlijke bedrag van 6 eurp per aandeel van eigenaar wisselen en er 1 euro cash in zit = 7 euro het aandeel wel eens op 6,50 zou kunnen noteren.
En op zich is deze gedachtegang niet eens zo gek, gezien de beurs vooruitloopt en Harold tot nog toe enkel kapitaal verbrand is het niet eens zo gek als daar een voorschot op word genomen door beleggers.
[verwijderd]
0
quote:

VanillaSky schreef op 11 oktober 2018 07:18:

Ik acht het bij het aandeel @TomTom inmiddels mogelijk dat mocht Telematics voor het onwaarschijnlijke bedrag van 6 eurp per aandeel van eigenaar wisselen en er 1 euro cash in zit = 7 euro het aandeel wel eens op 6,50 zou kunnen noteren.
En op zich is deze gedachtegang niet eens zo gek, gezien de beurs vooruitloopt en Harold tot nog toe enkel kapitaal verbrand is het niet eens zo gek als daar een voorschot op word genomen door beleggers.
Tiurlijk, met alle klanten, alle samenwerkingen met Apple, baidu,Microsoft. Dus dat betekent, dat op dat moment het aandeel minder hoog staat, dan de cash zie ze hebben, en dan zijn de maps/consumer min 100 miljoen waard zijn. Tja, heel begrijpelijk. Ik denk toch zeker tussen de 8 en 9 en ik verwacht uiteindelijk wel 10. We gaan het zien.
[verwijderd]
0
quote:

Sunshine Band schreef op 10 oktober 2018 23:12:

[...]

opvallend vind ik dat men consumer in 2019 sterk verder laat dalen. Er zijn toch duidelijke aanwijzingen dat daar nieuwe omzet (oa Daimler truck vanaf december) aan toegevoegd gaat worden.

Consensus is aan de magere kant. Het kan dus wat meevallen op de cijfers
En wat denk je oa van de goed verkopende TomTom rider, wat echt een goede concurrent van Garmin is geworden. Lees de recensies maar eens.
[verwijderd]
0
quote:

martinmartin schreef op 11 oktober 2018 02:59:

[...]

Geen enkele analist durft te komen met een eigen inschatting.
Zij volgen voor 100% de door HG afgegeven outlook.
De bijstelling van de eerdere 800 mio omzet met de adj wpa naar de nieuwe outlook vwb omzet en wpa wordt klakkeloos gevolgd waarbij men geen richting durft te kiezen voor volgend jaar.

Dat dit schuurt met wat we inmiddels weten deert hen niet.
Met name de afgegeven consensus voor volgend jaar is een lachertje.
Automotive groei zwakt af ondanks dat HD-maps omzet volgend jaar voorzichtig in de omzet wordt opgenomen.
Enterprise wordt op hetzelfde nivo gehouden, Telematics groei zwakt af en Consumer daalt met nog eens 30% terwijl de Opeks toeneemt met 10 mio.

Iedereen is in afwachting van 3q cijfers en op basis daarvan zullen er hopelijk wel analisten opstaan die hun beroep eer aan doen en een analiese durven geven.
Nu houdt men angstvallig alle kaarten tegen de borst en durft niemand een richting te bepalen.

De consensus verwachting van 18 en 19 zijn fors onder wat TomTom zelf impliceerde tijdens de Q2 cijfers. Inderdaad heel bijzonder. Maar beter zo dan dat er heel veel verwacht wordt door de analisten.
7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil +0,210 (+3,80%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront