TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober 2018

7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

apieslapie schreef op 17 oktober 2018 11:47:

Jammer dat niemand gisteren vroeg naar het interview met de volkskrant waaron goddijn aangaf dat tesla klant was.
Whats up with that?
Goed punt inderdaad. Wel dat Volvo verhaal wat min of meer al bekend was (wat volgens mij ook gewoon maar zwaar overdreven aangegrepen wordt door de analisten en critici als makkelijke verklaring voor de 16% daling), maar Tesla waar men echt op wacht wordt niet genoemd. Was inderdaad DE juiste vraag geweest.

andrejes
1
www.tomtom.com/careers/jobdetail/?job...
wie ohhhhh wie ze zoeken een nieuwe pr manager
Requirements
•Excellent, (near) native spoken and written English
Pieterbell
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 17 oktober 2018 11:36:

[...]

dit is geen doem scenario, dit is hopelijk de aanzet tot totale kapitalisatie, dat is even iets anders
voor mij is dit Volvo hoe vervelend voor mijn porto ook, eigenlijk goed nieuws

Justin moet vooral schrijven wat hij denkt en voelt, ik zit in dit aandeel maar met een doel en dat is nu naar het 4e jaar toe om te gaan cashen en niet crashen, maar ik heb het aandeel in die tijd naar 12 zien gaan en 3 x naar 6 en blijf gewoon zitten tot ik eruit gezet ga worden en geloof nog steeds dat dit aan de sop zal gaan bij een verkoop of delisten, ik merk het wel

en Ja het bedrijf is thans in a mess, ondanks dat het op de rails staat en het is juist omdat het geschoond is en op de rails staat dat deze koers van in de 6 of 7 euro het ongelofelijk kwetsbaar maakt , voor zowel vijandig als friendly fire
maar nog triester is dat het bedrijf een enorme kans om aan deze enorme hype in de sector ook maar enigszins in de buurt te komen voor waardering waar haar branchegenoten aan staan en als je dan bedenkt dat ze zichzelf het beste vinden dan komt dit gewoon komisch over als het niet zo tragisch was.
en als dat goed managen en besturen van een beursgenoteerde onderneming voor jou is, dan vraag ik me af wat jij onder slecht verstaat
Klopt helemaal Wies, het management en de c(r)ommunicatie is diep en diep triest en beursgenoteerd onwaardig.
Uiteindelijk gaat dat z'n weerslag krijgen bij het personeel en niet enkel om de waardeloze en kostbare opties die het personeel heeft 'verdiend' maar zeer zeker ook uit schaamte bij familie, vrienden en bekenden om bij een dergelijk beursgenoteerd bedrijf werkzaam te zijn.
Succes.........Peter
[verwijderd]
0
Inderdaad werd er NIET gevraagd naar...

Tesla deal
Baidu/Apollo project
Nvidia smanewerking
Microsoft Azure toepassingen voor de toekomst
etc etc etc
[verwijderd]
1
quote:

JIBA schreef op 17 oktober 2018 11:50:

[...]

Goed punt inderdaad. Wel dat Volvo verhaal wat min of meer al bekend was (wat volgens mij ook gewoon maar zwaar overdreven aangegrepen wordt door de analisten en critici als makkelijke verklaring voor de 16% daling), maar Tesla waar men echt op wacht wordt niet genoemd. Was inderdaad DE juiste vraag geweest.

Heren, dames, stop nou eens met al die vragen stellen waarom we achtergesteld worden. Anaallisten en banken lopen 3 stappen voor op ons. Goddijn houdt ze op ge hoogte naar mijn mening. Hoe anders kun je verklaren dat niet de juiste vragen door zeer intelligente mensen wordt gesteld en waarom het mogelijk is om dit oud nieuws alsnog aan te grijpen om dit ondergewaardeerd aandeel 16% (!!!) lager te zetten.

Alles wordt aangegrepen door banken om hieruit gewin te maken.
Bijvoorbeeld: ING roept steeds een koersdoel van 14,50 en verkoopt intussen Turbo's Long die steeds waardeloos aflopen. Maak de kleine belegger gretig en pak daarna zijn centen af.

De meeste turbo's long zijn intussen geknald met een koers van 6 euro. Dus met alle geweld mogen nu de schrijvers van call opties oktober 2018 hun feestje vieren van Goddijn. Hoe anders is te verklaren dat hij tussen neus en lippen door oud nieuws verspreidt.

Slecht mijn mening.
Baradeus
Psycholoog
Benjamin G.
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 17 oktober 2018 11:45:

Benjamin RL heb ik nooit geweten dat hij TT een 40 of 50 euro aandeel vond, dat heb ik hier op het forum vernomen

denk dat de man veel sense maakt en niet afwijkt wat er thans bij analisten spreekt, trouwens het aandeel mag dan bij tijden gemanipuleerd zijn, ze zijn natuurlijk niet helemaal krankzinnig dit is geen one-off dat TT in de 6 noteert, het is de 3x in 3 jaar
het zijn juist de highs van eind 2015 aan 12 euro die verder afzakken naar 2016-17 10 euro en nu dit jaar ergens aan 7-8 euro, maar die low van in de 6 die blijven we opzoeken.
Tja dat laatste was mij ook opgevallen. TA is niet aan mij besteed. Dit lijkt echter op een lange termijn wig (of zoiets), waarbij de bovenkant steeds verder naar beneden zakt en de onderkant getest wordt rond de zes. In mijn analyse hadden we de zes nooit meer terug moeten en hoeven zien. De onderkant van de koers had jaar op jaar een stijging van 1 euro mogen laten zien. Voor nu dus een indicator dat de markt het anders ziet en Mr Market is niet gek.

Ik hoop niet dat dat patroon ook een symbool is voor het verdampen van assetwaarde.

Maar goed tot zover. Leuk om ook deze waarneming te delen.
Grey01
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 17 oktober 2018 11:36:

[...]

.... en als dat goed managen en besturen van een beursgenoteerde onderneming voor jou is, dan vraag ik me af wat jij onder slecht verstaat
Mijn indruk is dat ze het bedrijf goed weten te besturen en zich geen raad weten met de beursnotering. Het levert leuke heen-en-weer ritjes op maar ben het met u eens dat het nu eens afgelopen moet zijn daarmee
Beursboertje
3
quote:

luuk4 schreef op 17 oktober 2018 11:18:

[...] Prutser
Niet leuk. Deze man wil hetzelfde als iedereen hier maar is onervaren. Ik zie mezelf terug, bijna twintig jaar geleden. Na een aantal jaren gokken dacht ik het te weten. Niet dus. Dikke ellende, hoofd vol, hoofd leeg, verslagen. Met de moed der wanhoop nog iets proberen te redden.
En dan geef jij hem nòg een schop. Schaam je.
Dokus.
0
quote:

Benjamin G. schreef op 17 oktober 2018 12:04:

[...]

Tja dat laatste was mij ook opgevallen. TA is niet aan mij besteed. Dit lijkt echter op een lange termijn wig (of zoiets), waarbij de bovenkant steeds verder naar beneden zakt en de onderkant getest wordt rond de zes. In mijn analyse hadden we de zes nooit meer terug moeten en hoeven zien. De onderkant van de koers had jaar op jaar een stijging van 1 euro mogen laten zien. Voor nu dus een indicator dat de markt het anders ziet en Mr Market is niet gek.

Ik hoop niet dat dat patroon ook een symbool is voor het verdampen van assetwaarde.

Maar goed tot zover. Leuk om ook deze waarneming te delen.
dit plaatje zegt toch alles over de koerssturing!! het aandeel MAG niet omhoog!
zenrin vs tomtom
Bijlage:
NewKidInTown
0
quote:

NewKidInTown schreef op 17 oktober 2018 11:38:

Sluiten op ZEVEN !
Okay, okay, misschien een beetje overdreven maar de bedoeling was eigenlijk dat we vanavond dichter bij de 7 dan bij de 4 sluiten.
dader
2
quote:

Brabanttrade schreef op 17 oktober 2018 10:46:

Was zeker een paniekverkoop. Op 6,30 terug gekocht. Dus pak nog maar weinig terug vandaag.

Ik hoop niet dat vanmiddag de shorters weer actief worden en de opbouw van de kleinere belegger teniet doen. Daar ben ik helaas wel bang voor
Ik ingestapt voor 6,51 go with the flow
ketchup
0

hier de tekst over Volvo van een analist met een advies reduce

TT seems to have a lost automotive biz with Volvo
" an agreement has been reached to bring the contract for TT to provide location and navigation content and services to Volvo, as communicated on june 8th 2016, to an end . As a result of this agreement the order intake for 2016 is adjusted downwards to 250 mio ( was omore than 300 mio)

it appears that the Volvo contract that has been ended had not yet even started
as per the 2016 statement " from 2019 Volvo Cars customers accross the globe and accross all carlines on the SPA and CMA platforms , will be able to enjoy exceptional navigation experience powered by TT's complete suite of components, both embedded and cloud based "

conclusion: we will need to lower our estimates from 2019 onwards for that.

de account manger van deze bank zegt er dan nog bij: het is vooral imago schade voor TT en het is niet langer te ontkennen Google heeft vaste voet aan de grond, de duopolie is passé voor TT en HERE

en dit is wat veel gevaarlijker is dan wanneer TT dadelijk naar een omzet gaat van 875 mio en 45 ct wpa gaat laten zien, het is de complete onzekerheid hoe TT zich dadelijk gaat weten te wapenen tegen Big Tech als een serieuze speler en geen residual supplier , wanneer Telematics verkocht is.
all on Maps and at what risk ?

goed velen vinden het allemaal kul dit Google gedoe, de markt denkt daar duidelijk anders over
de SOP- waardering die staat nog steeds, ook goed om te weten, vraag is hoelang nog ?
we weten het weldra de test case is Telematics en dat draait blijkbaar op volle toeren.
[verwijderd]
1
Nu in 2 dagen alweer iets van 12 miljoen aandelen gehandeld
deel als sturing, deel in de zakken van...

straks worden ze nog opgenomen in de AEX, dat is het doel ...
[verwijderd]
0
quote:

Benjamin G. schreef op 17 oktober 2018 11:28:

[...]

@Wies, je beschrijft met bovenstaande in andere woorden de reden waarom er een tikkende tijdbom ligt onder de strategie van TomTom. Klanten gaan dit ook aanvoelen. Zelfstandigheid is niet langer meer een USP. Eerder een teken van onvermogen en zwakte om snel te anticiperen om nieuwe mogelijkheden en met meerdere partijen een goed product te maken.

Het is ook mijn indruk dat er geen plan ligt om de Automotive tak van voldoende know how en financiering te voorzien.

Alleen al de idee dat HG een zelfstandig scenario voor mogelijk houdt maakt de markt erg onzeker. Dat hij die mogelijkheid niet kan uitsluiten begrijp ik ook nog wel, tegelijkertijd vind ik zijn reactie onvoorspelbaarder geworden. Dit komt met name door de cc Q3. Hij zal toch niet serieus overwegen volledig zelfstandig door te gaan?

Tsja en dan de overblijvende assetwaarde. Gekwalificeerd personeel, staande organisatie, sterke datafabriek, patenten, orderportefeuille, etc. Zelfs Lanctot lijkt minder zeker van zijn zaak hoe groot die assetwaarde is.
Wat mij betreft is niet verlies van volvo in termen van omzet een issue. Maar inderdaad wel hoe het kan dat een klant zo makkelijk afscheid van je kan nemen en om welke reden. Dat volvo met Android werkt was al bekend dus dat kan het niet zijn. Ik denk eerder (helaas) een non performance van het automotive team dat voor volvo werkt. Zelfs bij HERE (die nog voor volvo werkt op dit moment) was een half jaar geleden bekend dat volvo niet zo tevreden was. Is er een bepaalde deadline niet gehaald? Zat er een slechte project manager op? Geen idee. (Wel een dure projectmanager dan die gisteren 230 miljoen market cap verbrandde). Hopelijk is dit een incident.
Xynix
1
quote:

Benjamin G. schreef op 17 oktober 2018 11:28:

[...]
@Wies, je beschrijft met bovenstaande in andere woorden de reden waarom er een tikkende tijdbom ligt onder de strategie van TomTom. Klanten gaan dit ook aanvoelen. Zelfstandigheid is niet langer meer een USP. Eerder een teken van onvermogen en zwakte om snel te anticiperen om nieuwe mogelijkheden en met meerdere partijen een goed product te maken.

Het is ook mijn indruk dat er geen plan ligt om de Automotive tak van voldoende know how en financiering te voorzien.

Alleen al de idee dat HG een zelfstandig scenario voor mogelijk houdt maakt de markt erg onzeker. Dat hij die mogelijkheid niet kan uitsluiten begrijp ik ook nog wel, tegelijkertijd vind ik zijn reactie onvoorspelbaarder geworden. Dit komt met name door de cc Q3. Hij zal toch niet serieus overwegen volledig zelfstandig door te gaan?

Tsja en dan de overblijvende assetwaarde. Gekwalificeerd personeel, staande organisatie, sterke datafabriek, patenten, orderportefeuille, etc. Zelfs Lanctot lijkt minder zeker van zijn zaak hoe groot die assetwaarde is.
Ik denk dat de enige nog denkbare variant van "doorgaan op eigen kracht" is dat HG een ASML/EUV-achtige constructie optuigt, waarbij grote afnemers (Microsoft, Baidu, NVidia, Bosch?) grote belangen nemen in TomTom, om zo de geloofwaardigheid van de businesscase te ondersteunen.

Ik moet zeggen dat ik zelf nu liever zie gebeuren dat na TTT ook de rest te gelde wordt gemaakt. Het moet uit handen van de FFF. Die maken er al jaren een puinhoop van. Met Wies ben ik het eens dat het ergens een voordeel is dat andere scenario's gewoon niet meer denkbaar zijn. HG heeft TomTom dermate aangeschoten wild laten worden dat hij echt niet meer op eigen kracht nog LT-afnemers zal kunnen binden. LT en TT zijn incompatibele begrippen geworden!
flatliner
0
quote:

*Justin* schreef op 17 oktober 2018 12:16:

[...]Is er een bepaalde deadline niet gehaald? Zat er een slechte project manager op? Geen idee. (Wel een dure projectmanager dan die gisteren 230 miljoen market cap verbrandde). Hopelijk is dit een incident.
Of Google is pas recent in beeld gekomen met een veel interessantere business case. Zoals een energieleverancier met lagere tarieven die ook nog eens de overstapboete vergoedt.
pwijsneus
0
quote:

thepouw schreef op 17 oktober 2018 11:13:

[...]

Ik denk dat deze post de spijker op zijn kop slaat. Men is bang dat het geld voor TTT niet naar de aandeelhouder gaat via een speciaal dividend, maar geinvesteerd wordt in de HD maps, waarvan de markt overtuigd is dat dit geen toekomst heeft met TT als zelfstandige. Zo gauw TT aankondigt dat de TTT verkoop rechtsreeks naar de aandeelhouder gaat, dan gaat de koers 'through the roof'. Dat zou natuurlijk ook een hele duidelijke aanwijzing zijn dat maps ook verkocht gaat worden.
UBS heeft hier gisteren naar gevraagd, en dit was het antwoord:

François-Xavier Bouvignies

Okay. And just another one on telematics, against more on the strategic side and more long-term. The question I had is, why now? Because you said that you have a lot of interest – and correct me if I’m wrong – it has always been an interesting assets. So, I would be surprised that you have much more interest than in the past.

And the second part of the question is, if you do something with it the potential sale, which is a part of the options, I guess, what to do with the money because you will have more than €200 million net cash on your balance sheet at the end of the year, assuming a proceed of this telematics. I guess it will be a lot of money. So, just what’s the plan?


Harold Goddijn

Yeah. So, we’ve always been aware, of course, that telematics was a valuable asset. And we have had, as you say, inbound calls for a number of years. We’ve always looked at –carefully, we looked at again beginning of this year. We had some strategic review. We looked at further opportunities for synergy, and we came to the view that this was probably the right time to have another look. It’s a larger business now than a couple of years ago, reaching €200 million in revenue at some point. It’s growing. We completely renewed it. It’s in tip-top shape. We renewed a whole software suite. It’s ready for further growth. And I think by separating the business, it becomes – TomTom will be comfortable. So, a clearer story and a more focused business that is easier to operate and perhaps also easier to explain what it is we’re doing. So, I think it's the right thing to do it now. It’s got now the scale, the market-leading position in all the – most of the European countries where we are operating. And I think it’s the right moment to make that move.

What we will do with the procedures, I don't want to discuss it. At this stage, we first need to do the transaction, and all sorts of things can happen. But if we have clarity about the deal and deal certainty and the proceeds, we will engage with the shareholders to discuss what’s going to happen with those proceeds.


François-Xavier Bouvignies

Do you have a precise idea of or idea of what you would like to do with it or – I guess, do you have a plan?


Harold Goddijn

Yeah. There’s all sorts of ideas, of course, But I don’t want to discuss them at this stage.


François-Xavier Bouvignies

But it would be in your core business presumably if you want to, like, mapping and traffic, right?


Harold Goddijn

Again, I don’t want to –


François-Xavier Bouvignies

I understand. And just the final one, just to clarify, the fact that you put telematics in the review, given what you say, it has nothing to do with the move of the market of Renault and Volvo, it didn't trigger this action?


Harold Goddijn

No. This is something that has been in the making, obviously, for quite some time. So, those developments are not related.


François-Xavier Bouvignies

Okay. Thank you very much for your answers.


Harold Goddijn

You’re welcome.
Kuiken
0
Net via Justin op Twitter verhaal gelezen met positieve ondertoon en verwachting dat TTT er voor rond de 600 miljoen Euro uit gaat. Wil dat even benadrukken omdat al die schattingen van 1 miljard en hoger mij veel te hoog lijken en je er beter realistisch in kan staan. Realistisch lijkt mij ook dat al het de forum-en media geluiden toch ook Goddijn en zijn RvC aan het versneld denken zal zetten. Alleen verder? Of met een strategische partner kwaliteits tegenwicht gaan bieden aan de oprukkende big tech? TT heeft al heel HDkaarten en de oude, veel patenten,licenties, samenwerkingen met meerdere grote marktpartijen expertise èn deskundig personeel in dienst: een of andere partij zal dat graag als hefboom willen gebruiken om in één keer mee te gaan draaien in de top van de snel veranderende automotiv- industrie.
Optiebelegger
0
quote:

andrejes schreef op 17 oktober 2018 11:55:

www.tomtom.com/careers/jobdetail/?job...
wie ohhhhh wie ze zoeken een nieuwe pr manager
Requirements
•Excellent, (near) native spoken and written English

Dit lijkt mij een mooie job voor Justin.
ketchup
2

hier nog eentje

- consumer : revenue declined by 14%
hardware declined at much lower pace 9%
consumer products declined 15%

Daimler Trucks hv chosen the TT bridge Hub platform to provide navigation and vehicle data to drivers

- automotive good growth yoy +25%
deal with PSA Groupe beyond 2020 and BMW to deliver traffic data, routing and EV services to aal BMW, MINI and RR vehicles

- enterprise : flat ( 2Q +22%) and came in at 33.9 mio

- Telematics: in line with consensus at 43?4 m
hardware sales declined -5% yoy ( 2Q +7%)
subscription rev grew 10% yoy
monthly rev per subscription declined 1% yoy, owing to a mix effect resulting from the growth in aftermarket connected car volumes, which are priced low, when compared to traditional fleet management services
at the end of 3Q18 number of subscriptions reached 861k ( 2Q18: 848k , 3Q17: 785k)

loss of Volvo contract, recd 4mio euro as a termination fee

full year outlook revised upwards to 850 mio
gross margin 70%
op expenses 560 mio
adj eps: 0.35 euro per share

sale of Telematics - review on track, we estimate Telematics within our SOP at 700mio

def revenue at 285mio
net cash 179 mio

recommendation: BUY

7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront