TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober 2018

7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
Vici
0
quote:

Vici schreef op 26 oktober 2018 21:41:

[...]

Je huiswerk doen Censurion.
corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

Staat gewoon op de site van TT.

Fijn weekend.

P.S. Wil toch nog @Accuboor bedanken voor de melding over TMT Finance. Echt klasse. Of het fake nieuws is of echt, maakt me niet uit; het gaf wel een boost en reuring aan het aandeel.

[verwijderd]
4
Graag gedaan Vici.

Gewoon enthousiasme om het direct te plaatsen toen ik het zag. Ik wilde zelf nog wat call opties kopen daarna maar dat lukte me niet meer ;-)

We gaan voor een mooie finale. Ik denk dat de Founders het netjes gaan afhechten de komende periode voor ons allen. Daarom mijn wens om het aandeel te steunen i.p.v. af te kraken.
Vici
0
quote:

Accuboor schreef op 26 oktober 2018 21:56:

Graag gedaan Vici.

Gewoon enthousiasme om het direct te plaatsen toen ik het zag. Ik wilde zelf nog wat call opties kopen daarna maar dat lukte me niet meer ;-)

We gaan voor een mooie finale. Ik denk dat de Founders het netjes gaan afhechten de komende periode voor ons allen. Daarom mijn wens om het aandeel te steunen i.p.v. af te kraken.
100% eens met je. De malloten op twitter volg ik niet. Geeft enorm veel rust.
pwijsneus
1
In februari publiceerde Bloomberg dit artikel:

www.bloomberg.com/news/features/2018-...

Nobody Wants to Let Google Win the War for Maps All Over Again


Dit artikel is meer actueel dan ooit. Het is een gegeven dat HD-maps nodig zijn voor zelfsturende voertuigen. Met de kennis van vandaag weten we dat Google al significante deals heeft gesloten met autobouwers. In noem the Alliance (Renault-Nissan-Mitsubishi) en Volvo (welliswaar voor de SD-Maps). It's time to act.

Whoever owns the most detailed and expansive version of these maps that vehicles read will own an asset that could be worth billions.

Waymo gaat straks ook HD-maps vermarkten. Geen enkele concurrent van Google wil dat dit product net zoals de "normale" navigatie/kaarten ook een product wordt waar niemand omheen kan. Dat is de creatieve destructie wat een enorm gevaar kan zijn voor TomTom en HERE. Des te meer reden om nu samenwerking naar een hoger niveau te tillen, en zichzelf onder te brengen onder een ander dak om sterk de strijd aan te gaan met Google's Waymo.

TomTom is met de juist dingen bezig, maar ik ben van mening dat de huidige zelfstandige strategie, en de huidige eigenaren(founders) niet de juiste zijn op dit moment de maximale potentie uit de assets te halen, en de mapping-war te winnen.
NewKidInTown
1
En de Telegraaf wist dit:

"TomTom had de koppositie stevig in handen met een koerssprong van 5,8% geholpen door overnamenieuws in de navigatiemarkt. De Franse auto-onderdelenmaker Faurencia wil de Japanse navigatiespecialist Clarion kopen."
[verwijderd]
2
quote:

NewKidInTown schreef op 26 oktober 2018 20:45:

[...]

So what, dat was om 10.00 uur, toen moest ik m'n CALLS nog oppikken voor een redelijke koers, wat gelukt is rond 10.30 uur.

10:33 (10 uur geleden)

Geachte klant,

Op 26-10-2018 is het volgende voor u uitgevoerd:

Uw opdracht:
Koop yy Call TTM MM-2019 ?,00
Limiet EUR x,xx

De uitvoering:
yy contracten tegen een premie van EUR x,xx

Dacht dat onderstaand bericht NIETS aan duidelijkheid te wensen overliet:

26 okt 2018 om 14:29

Ook al staat TT ver bovenaan in de lijst stijgers van de AEX/AMX, toch verwacht ik nog een felle up-tick in de verdere loop van de middag. Vlak na 15.30 uur als de US open gaat ?

Vasthouden dus, is het devies. En opslokken maar, die 750 stukjes !
welgemeende tip: zet al jij bijdrages in www.iex.nl/Forum/Topic/1347653/TomTom...

zal je helpen overzicht te houden en inzicht geven in je wartaal
san marco
1
Maandag zien we wie ij slot een pluk tomtom shorts heeft kunnen coveren. Met de hoeveelheid vrij verhandelbare aandelen een hel van een karweo om alle shorts bij een lage prijs te kunnen coveren.
[verwijderd]
2
quote:

apieslapie schreef op 26 oktober 2018 21:47:

Is er al een persbericht van tomtom dat het niet waar is?
Ze zitten de hele avond al te studeren op de ontkenning van de ontkenning van het Reutersbericht.
Er moet tenslotte iets negatiefs gebracht worden voor maandagmorgen
Hoop....
0
quote:

Sunshine Band schreef op 26 oktober 2018 22:37:

[...]
Ze zitten de hele avond al te studeren op de ontkenning van de ontkenning van het Reutersbericht.
Er moet tenslotte iets negatiefs gebracht worden voor maandagmorgen
Het bericht was niet van Reuters , het vorige wel
Nait Soesen
0
quote:

Baradeus schreef op 26 oktober 2018 19:11:

[...]

Waarom dan niet zesmeiden :)
Dan moet ze waarschijnlijk nog 2 baren! :)
Censurion
2
quote:

Vici schreef op 26 oktober 2018 21:41:

[...]

Je huiswerk doen Censurion.
corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

Staat gewoon op de site van TT.

Fijn weekend.

Misschien moet jij je huiswerk doen. Ik werk dagelijks met Azure en implementeer het bij grote bedrijven. Een API naar Tomtom is voldoende, dus waarom inlijven?
Censurion
0
quote:

pwijsneus schreef op 26 oktober 2018 21:33:

[...]

TomTom zou interessant voor Microsoft kunnen zijn vanwege MS' Connected Vehicle platform.

Ik ben persoonlijk meer van mening dat de assets van TomTom meer tot zijn recht komen onder een dak als bijvoorbeeld Microsoft. Ik zie niet hoe TomTom zelfstandig écht een dominante speler kan worden waar niemand omheen kan. Dat zeg ik omdat Google ook in dit spel meedoet. Een Intel of Microsoft, of Baidu's Apollo platform waar Microsoft en Intel óók inzitten kunnen wel concurreren tegen Google. TomTom kan dit zelf niet, is mijn bescheiden mening.

Kijk naar wat voor deals Microsoft kan binnenhalen met Toyota of in dit geval Volkswagen;

www.volkswagenag.com/en/news/2018/09/...

Vanaf 2020, gaat dit om 5 miljoen voertuigen per jaar. Boing! Dat komt door de slagkracht van een Azure. Waarom past TomTom daarin;

Zie dit:

download.microsoft.com/download/6/9/D...

Kijk ff op pagina 7 en 9;
- Telematics and Predictive Services
- Connected Advanced Driver Assistance Systems (ADAS).
- Advanced Navigation

Dit zijn - zoals Justin het mooi zou zeggen - leuke bolt-on solutions die Microsoft kan meenemen in het inschrijven op RFQ's voor contracten met autoleverancier.

We gaan naar een platform-economie, en Azure is inderdaad enkel het platform. Maar met dit soort functies (HD, Locatie, Telematics) is maar een onderdeeltje, maar wel eentje die vrij complex is om zelf op te bouwen. Met TomTom koop je direct een enorme voorsprong. Persoonlijk denk ik dat het win-win is voor het personeel voor TT, en diens businessmodel als het zichzelf laat onderbrengen in een Apollo consortium, Intel of Microsoft. Maarja, die moeten wel bereid zijn om het juiste bedrag te betalen en/of te voldoen aan de juiste voorwaarden.

Deze speculatie zoemt al jaren, en het is er nooit van gekomen. Dus reken vooral nergens op!

Hier nog een video over wat de potentie is van een dergelijke samenwerking. De komst van Google zorgt ervoor dat samenwerking binnen hele sector naar een hoger niveau getilt dienen te worden. En daarmee bedoel ik dat TomTom meer waarde heeft onder een dak als een bedrijf á la Microsoft, dan dat het probeert zelfstandig verder te gaan. Dan zal het nooit een champion worden binnen hun expertise, Google zal ze het leven zuur gaan maken. En dat doen ze nu al.

youtu.be/epEAwLYhszE?t=13

TT needs to team up!
EENS! Ik denk toch dat een partij als Apple een bod gaat doen.
Brouwer285
0
Voor Censurion:

azure.microsoft.com/en-us/services/az...

TomTom en MS werken hier samen.

Misschien dat je TT Api's gebruikt, ik meen dat TT daarin samenwekt met Uber.
ketchup
3
quote:

VanillaSky schreef op 26 oktober 2018 21:48:

Toch nog een interessante wending aan het einde van de dag. Ik lees dat men schat dat geheel TT 2 tot 2,5 mrd EUR waard is. Indien dit bericht waar blijkt lijkt men de geesten rijp te maken op een overname aan ca 9 euro, wellicht uiteindelijk final bid 10,00?

Het lijkt mij ook erg weinig maar toch 50% premie. Wellicht wat Wies al suggereerde in een newco nog een extra mogelijkheid om te profiteren door Harold.
dit moet je toch zien dat de koers op het scherm hier gezet is om iets binnen TT te forceren en dat is gelukt
maar dit is niet de fair-value vanwaar je een overname premie op toepast, een normale overname premie is ergens tussen de 30 en 50% over fair-value

fair-value voor TT is eerder 10 euro dan 7 euro
gezien dat de adj eps voor 2019 richting de 50 ct gaat aan een te verdedigen multiple van X20 kom je aan 10 euro, ook bij andere waarde peilingen kom je aan 10 euro.

dan eindig je toch ergens aan een 13-15 euro exit prijs

enkel als er een constructie is waar de FFF of een front hebben gevonden om het te kopen ( privatiseren), of via een deelname meedoen in newco dan zouden wij een onderwaardering kunnen krijgen als exitprijs

verder maakt het nu geen ene bal uit wie het koopt, zolang het maar aan de hoogst mogelijke prijs gaat, nu moet je echt niet denken ik prefereer MSFT over Intel of over Apple, voor mijn part gaat het naar KKR , die het daarna helemaal op knipt en doorverkoopt, wat kan ons het schelen wat er hierna met TT staat te gebeuren indien een KKR 17 euro wil betalen ?

voorlopig eerst maar eens afwachten wat er staat te geburen, in ieder geval aktie en dat is wat we willen en dat de aandacht gaat nu groter dan enkel Telematics is prima, precies wat we willen
een snelle , hoge , cleane exit

heeft effe geduurd en redelijk wat bloed,zweet en tranen gekost maar we gaan eindelijk de juiste richting uit een "verkoop van TT"
doe je best HG
The wolf of Duck Street
3
Even op de timeline van de twitter account van "TMT Finance" gekeken.

Het Tomtom bericht wordt aangekondigd als "EXCLUSIVE". Wanneer je op die timeline zoekt naar berichten die ook als "EXCLUSIVE" werden aangekondigd dan blijkt dat ze die term maar zeer sporadisch gebruiken. De berichten die in het verleden als "EXCLUSIVE" werden aangemerkt bleken meestal juist te zijn.

Natuurlijk kunnen onjuiste EXCLUSIVE tweets uit het verleden verwijderd zijn maar dat lijkt me niet bijster professioneel / waarschijnlijk.

Op crunchbase wordt TMT Finance als volgt omschreven:

TMT Finance is the leading provider of exclusive news and events on M&A, investment, financing and advisory opportunities in telecom, media and technology globally.

They provide exclusive breaking news and insight on merger and acquisition activity, new financing and investment opportunities, mandates, strategy changes and senior people moves in the fast? moving telecom, media and technology space globally.

Wordt ongetwijfeld vervolgd dit weekend.
RESEARCH
2
De voorgenomen verkoop van de Portugese activiteiten van Altice hebben ze destijds ook als een van de eersten gemeld en deze verkoop is doorgegaan. TT is gewoon beter af onder een ander dak. Beter voor de aandeelhouders, TT zelf, de medewerkers en de partijen waar ze mee samenwerken. Laat sinterklaas of de kerstman dit jaar maar vroeg langs komen.
Cbo
0
Tomtom gaat overgenomen maar de vraag is door wie? Een overnamene door 1 partij heeft bijna altijd een nadeel voor een bestaande klant. Ik denk dat het strategisch het slimste is om een asml achtige constructie te verzinnen.
La Raza
0
Goede berichten wielerfanaat en research. Hopelijk dit weekend al een mooi bericht (€ 15 of hoger) en anders nog even geduld. Dit gaat goedkomen, als ik de ceo van een grote speler zou zijn dan zou mij in dit geval een miljard extra echt weinig doen, je koopt zoooo strategisch en zet de competitie echt dik op achterstand en of dit voor die partijen in te halen is? Ik zie dat ook niet snel gebeuren.

Tomtom is one of a kind en voor € 15 nog steeds een koopje imo.

Succes allen en we gaan het binnenkort zien :)
RESEARCH
1
Kleine correctie, het betrof het nieuws van TMT finance over de voorgenomen verkoop van de zendmasten in Portugal.
7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:37
Koers 6,185
Verschil -1,090 (-14,98%)
Hoog 6,755
Laag 6,040
Volume 2.045.397
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 227.592

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront