Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

BAM en Heijmans dingen niet meer mee naar A15

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

16 Posts
| Omlaag ↓
  1. Brulboei 12 november 2018 14:43
    "De partijen binnen BAM-Heijmans-TBI hanteren naar eigen zeggen een selectief inschrijvingsbeleid dat gericht is op het verwerven van opdrachten met beheersbare risico’s en gezonde marges."
    Ik hoef hier alleen maar een 3-tal debacles te noemen (toevallig allen in Noord Holland):
    - N23 (Westfrisiaweg) - Heijmans
    - Wilhelminasluis Zaandam - Heijmans
    - Zeesluis IJmuiden - BAM groep.
    Hoezo beheersbare risico's en gezonde marges?
  2. forum rang 9 objectief 12 november 2018 14:47
    quote:

    Ronald Engels schreef op 12 november 2018 14:42:

    Bravo, Bam en Heymans gebruiken eindelijk hun gezond verstand. Laat de overheid maar fijn gaarkoken in zijn eigen georganiseerde misbruik en armoede ellende.

    Hoera voor Bam en Heymans!
    Ik ben maar wat blij met een Overheid, die niet voor het slechte management (lees: gerotzooi) van de bouwers wil opdraaien. Ten slotte zijn het ook mijn belastingcenten.
  3. forum rang 6 suskewiet 12 november 2018 14:50
    Goed dat Heijmans stopt met de samenwerking met bam
    Mijn vertrouwen in bam is tot nul gezakt .
    Heijmans moet toch genoeg lessen getrokken hebben uit het verleden ?
    Werk zoveel mogelijk zelfstandig en bereken de risico's.
    Liever minder opdrachten dan er uw broek aan scheuren .
    Vestig mijn hoop op Heijmans .
  4. Henk Snaph 12 november 2018 15:12
    quote:

    suske wiet schreef op 12 november 2018 14:50:

    Goed dat Heijmans stopt met de samenwerking met bam
    Mijn vertrouwen in bam is tot nul gezakt .
    Heijmans moet toch genoeg lessen getrokken hebben uit het verleden ?
    Werk zoveel mogelijk zelfstandig en bereken de risico's.
    Liever minder opdrachten dan er uw broek aan scheuren .
    Vestig mijn hoop op Heijmans .
    Goed lezen is moeilijk.
  5. forum rang 4 Jopie1962 12 november 2018 15:14
    quote:

    Brulboei schreef op 12 november 2018 14:43:

    "De partijen binnen BAM-Heijmans-TBI hanteren naar eigen zeggen een selectief inschrijvingsbeleid dat gericht is op het verwerven van opdrachten met beheersbare risico’s en gezonde marges."
    Ik hoef hier alleen maar een 3-tal debacles te noemen (toevallig allen in Noord Holland):
    - N23 (Westfrisiaweg) - Heijmans
    - Wilhelminasluis Zaandam - Heijmans
    - Zeesluis IJmuiden - BAM groep.
    Hoezo beheersbare risico's en gezonde marges?
    Toen de door jou genoemde inschrijvingen liepen, hanteerden ze dat beleid nog niet.
  6. nestel 12 november 2018 15:25
    "BAM en Heijmans dingen niet meer mee naar A15"

    Wie gaat hem dan bouwen?
    MOCHT hij er ueberhaupt nog komen, gezien de uitspraak van het Europese hof.

    www.gelderlander.nl/arnhem/doortrekki...

    Doortrekking A15 in grote problemen na uitspraak Europees Hof

    tja...

    Het achterdeurtje staat open...

    "Projecten die van nationaal belang zijn, zouden onder strenge voorwaarden mogelijk wel uitgevoerd kunnen worden. En de A15 is volgens regiomanager Pieter de Boer zeker van nationaal belang."

    Zo belangrijk zelfs, dat rekeningrijden ingevoerd wordt om het te willen (lees: "kunnen") financieren...
  7. forum rang 6 d' Aandelen ' 12 november 2018 15:51
    Je kan nu eenmaal niet inschrijven tegen kostprijs, met dit soort DBFM projecten legt de Overheid alle risico's bij de bouwers neer en gezien de (terechte) hoge eisen die er gesteld worden, zijn dit uiterst risicovolle contracten die vele jaren de cijfers negatief kunnen beïnvloeden.

    Verstandige beslissing en door eerdere negatieve ervaringen eindelijk wijzer geworden.
  8. down 12 november 2018 16:02
    Wie vertrouwt de overheid nog tegenwoordig ze laten je in de steek en laten je vallen op alle fronten..
    Kijk maar eens naar 2019 toen Rutte nog riep in 2018 op prinsjesdag dat iedereen erop vooruit ging/gaat en daarna de ene na de andere belasting op alles gaat verhogen en dat niet alleen ook premies verzekeringen enz gewoonweg omhoog laat gaan Wat met je die man nog toevertrouwen als hij al met een been in Brussel om daar zijn baantje op te halen en een riant salaris gaat verdienen nadat hij nederland verkwanseld heeft???
  9. pro-zen 12 november 2018 21:03
    quote:

    objectief schreef op 12 november 2018 14:47:

    [...]

    Ik ben maar wat blij met een Overheid, die niet voor het slechte management (lees: gerotzooi) van de bouwers wil opdraaien. Ten slotte zijn het ook mijn belastingcenten.
    Hahaha... Als er een club is die veel zuurverdiende belastingcenten laat verdampen dan is het de overheid zelf wel met hun ineffectieve werkwijzen .. Die bouwers mogen voor een habbekrats aan het werk, de ambtenaren leunen lekker achterover met hun riante salarissen 36urige werkweken en extra's
  10. forum rang 4 holenbeer 12 november 2018 22:54
    quote:

    franswillem schreef op 12 november 2018 14:37:

    Prima beslissing. De overheid zoekt het maar lekker zelf uit.
    Alleen nog maar opdrachten met gedeelde en beheersbare risico's en een gezonde winstmarge.
    Op deze wijze zou je bijna weer vertrouwen in BAM krijgen.
    Tja, de overheid staat niet in de file, dus ik ben bang dat de automobilist het zelf mag uitzoeken.
  11. Bligh 17 november 2018 17:47
    Ik geef de aannemers groot gelijk. Het wordt hoogtijd dat de overheid (lees RWS) eens uit de ivoren toren komt en zich realistisch opstelt. Sinds de mensen met echte kennis van zaken bij RWS zijn weggesanneerd en zijn vervangen door boekhouders, is er een ongezonde verhouding ontstaan tussen opdrachtgever en opdrachtnemer. Uit ervaring weet ik hoe het nu werkt.
16 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Gerelateerde instrumenten

  1. 3,830
    +0,21% +0,008
  2. HEIJMANS KON 17:35
    17,200
    -0,69% -0,120

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links