TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
ballie2
0
quote:

tafon schreef op 17 november 2018 15:39:

Als er Euro 1.300.000.000,- op de rekening van TT komt.
De aandelen staan nog steeds op ca Euro 8,- en H.G. koopt voor Euro 800.000.000,-,- aandelen in.
Wat mag je dan verwachten? kan me voorstellen dat het aandeel dan op Euro 20,- staat.
Ik blijf maar rustig zitten ik snap hier toch al heel lang niets meer van maar ik ben dan ook een techneut
Ik ben blij met de forum leden die mij nog steeds vertrouwen geven dat het goed komt..
Ze kunnen nu alvast beginnen met 100 miljoen aan aandelen inkoop. Dan gaan er mooie dingen gebeuren met de koers + dat er vele partijen flink gaan schrikken!
VanillaSky
0
quote:

pwijsneus schreef op 17 november 2018 14:23:

Het is nogal rancuneus om de hele tijd over "kapitaalverbrander" te spreken. Op de man ook nog. Laten we zoals Benjamin gewoon kijken welke scenario's voor de toekomst open liggen, daar komen we een stuk verder mee.

Laten we ook niet vergeten dat juist door Tele Atlas deze notering uberhaupt nog bestaansrecht heeft, sterker nog een zeer waardevolle asset in handen heeft.

Dat weet ik niet of ze geen bestaansrecht hadden. Ze hadden ook het pad van Garmin kunnen volgen (stel Garmin had Teleatlas 'gewonnen') uiteraard zijn we nog niet op de eindstand aangekomen maar tot nu toe:

2006 TT 1.4 miljard EURO omzet Garmin 1.7 miljard dollar = zeg maar gelijk
2019 TT ca. 680mio EURO omzet Garmin ca. 3.5 miljard dollar (3.2 miljard EURO) omzet.

Dan heeft TT toch nog wel wat in te halen en blijft het wel de vraag of ze het meest lucratieve pad gekozen hebben.
objectief
0
Enorm geschrokken van het interview van Vincent Evers met HG.....de CEO van TT zat er inspiratieloos en zonder enige interesse bij om zijn onderneming te promoten.
En steeds weer de vragen van Vincent ontwijken met zacht gemompel..dit komt echt niet goed.
[verwijderd]
0
Op het moment dat ze echt de koers omhoog willen krijgen moeten ze tot en met de Q1 cijfers een aandeleninkoop doen. Laten we 75mio zeggen dan worden het 8,8mio aandelen aan gemiddeld 8,50. Dit zet de koers structureel hoger tot en met de verkoop van telematics. Dit is de enige juiste beslissing zodat de shorters eruit gaan En de koers structureel hoger wordt gezet totdat hij zichzelf gaat dragen na de verkoop van telematics zitten we op 11.

Omdat HG dit niet doet terwijl dit de enige juiste beslissing is, wil hij de koers niet hoger hebben.

Wat bij mij door het hoofd spookt is het volgende scenario TTT wordt verkocht tegen 1,3mrd de koers springt op naar 9 op dat moment geeft hij superdividend van 5 euro derhalve staat de koers op 4 euro dan betaald hij 60% overnamefee wat neerkomt op 2,4 euro. Waarbij hij zichzelf verdedigd door wel 60% fee te geven!! Maar als je hem relativeert is het natuurlijk heel erg laag a 2,4 euro derhalve steelt HG de toko voor 9 +2,4 =11,4 en betaald hij eigenlijk een premie van 26% ipv 60% (2,40 /9).

Laten we het hopen dat dit niet gaat gebeuren, maar mocht het toch zo zijn ga ik mijn superdividend er gelijk weer insteken om toch nog de 'echte' 60% mee te pakken
[verwijderd]
1
quote:

objectief schreef op 17 november 2018 16:34:

Enorm geschrokken van het interview van Vincent Evers met HG.....de CEO van TT zat er inspiratieloos en zonder enige interesse bij om zijn onderneming te promoten.
En steeds weer de vragen van Vincent ontwijken met zacht gemompel..dit komt echt niet goed.
Ik begrijp werkelijk niet, wat jij zo leuk vind, om op dit forum te gaan bashen. Niets anders te doen zeker. Dan is het best zielig voor je. Sterkte ermee.
pwijsneus
0
quote:

VanillaSky schreef op 17 november 2018 16:27:

[...]

Dat weet ik niet of ze geen bestaansrecht hadden. Ze hadden ook het pad van Garmin kunnen volgen (stel Garmin had Teleatlas 'gewonnen') uiteraard zijn we nog niet op de eindstand aangekomen maar tot nu toe:

2006 TT 1.4 miljard EURO omzet Garmin 1.7 miljard dollar = zeg maar gelijk
2019 TT ca. 680mio EURO omzet Garmin ca. 3.5 miljard dollar (3.2 miljard EURO) omzet.

Dan heeft TT toch nog wel wat in te halen en blijft het wel de vraag of ze het meest lucratieve pad gekozen hebben.
Als je het zo stelt heeft Garmin inderdaad voor het meest lucratieve pad gekozen. Dit is een gegeven, en kan niemand iets aan veranderen. Maar ik heb geinvesteerd in TomTom, en niet in Garmin.

Ik heb geinvesteerd in TomTom/Tele Atlas, omdat ik verwacht dat hier op een-of-andere-manier ooit de waarde uit de assets gaat komen, en we dit terug gaan zien in de koers. Het is alleen wel verrekkes lang wachten....als het er ooit van komt.

Tot op heden heb ik mijn verwachting verkeerd ingeschat, maar ik geeft niet op. De aanhouder wint, van mij mag de dag dat die value op-welke-manier-dan-ook wordt ge-unlocked aanstaande maandag beginnen.

Ben overigens ook voor een nieuw aandelen-inkoopprogramma. Kunnen ze ook maandag mee starten.
Energy
2
Wat nou kapitaalverbranden! Telematics heeft weinig gekost en wordt voor 1 miljard verkocht.

Of er met de maps kapitaalv verbrand is dat kan nog niemand beoordelen. Of vannila sky weet ook de verkoopprijs van maps al.

Begin me steeds meer te irriteren aan VanillaSky met zijn immer verkeerde(negatieve) koersvoorspellingen.
DiCoFlow
0
quote:

neef. schreef op 17 november 2018 16:34:

Op het moment dat ze echt de koers omhoog willen krijgen moeten ze tot en met de Q1 cijfers een aandeleninkoop doen. Laten we 75mio zeggen dan worden het 8,8mio aandelen aan gemiddeld 8,50. Dit zet de koers structureel hoger tot en met de verkoop van telematics. Dit is de enige juiste beslissing zodat de shorters eruit gaan En de koers structureel hoger wordt gezet totdat hij zichzelf gaat dragen na de verkoop van telematics zitten we op 11.

Omdat HG dit niet doet terwijl dit de enige juiste beslissing is, wil hij de koers niet hoger hebben.

Wat bij mij door het hoofd spookt is het volgende scenario TTT wordt verkocht tegen 1,3mrd de koers springt op naar 9 op dat moment geeft hij superdividend van 5 euro derhalve staat de koers op 4 euro dan betaald hij 60% overnamefee wat neerkomt op 2,4 euro. Waarbij hij zichzelf verdedigd door wel 60% fee te geven!! Maar als je hem relativeert is het natuurlijk heel erg laag a 2,4 euro derhalve steelt HG de toko voor 9 +2,4 =11,4 en betaald hij eigenlijk een premie van 26% ipv 60% (2,40 /9).

Laten we het hopen dat dit niet gaat gebeuren, maar mocht het toch zo zijn ga ik mijn superdividend er gelijk weer insteken om toch nog de 'echte' 60% mee te pakken
Als dit geschetste scenario van superdividend en daarna overname fee werkelijkheid wordt en alsdan (bijna) iedere aandeelhouder zijn superdividend meteen zou omzetten in aandelen, dan komt er een enorme koersexplosie.

Tip: Na het toekennen van het eventuele superdividend tijdig de extra aandelen inkopen.
[verwijderd]
0
quote:

DiCoFlow schreef op 17 november 2018 17:06:

[...]

Als dit geschetste scenario van superdividend en daarna overname fee werkelijkheid wordt en alsdan (bijna) iedere aandeelhouder zijn superdividend meteen zou omzetten in aandelen, dan komt er een enorme koersexplosie.

Tip: Na het toekennen van het eventuele superdividend tijdig de extra aandelen inkopen.
Dan staan de opties onder water bij superdividend.
ketchup
4

de enige relevante vraag die de interviewer had moeten stellen

leg nu eens uit na 14 jaar aan de beurs , nog nooit dividend betaald
waarom zou de reguliere aandeelhouder in uw bedrijf investeren ?
zou u dat doen als u niet één vd founders was en er niet werkte ?

het enige wat we horen is onzekerheid, uitdagende tijden, en dat het leuk is om te doen en samen te werken met van die fijne gemotiveerde mensen.

what about your shareholders ?
wanneer gaan die nu eens een return zien, een minder volatiel aandeel een biz plan/strategie die niet elke 3 jaar wijzigt en vooral een return on invested capital ?

en dan door graag een relaxed persoon, niet zo'n hyper gozer die eigenlijk liefst de vragen stelt en ook gelijk zelf de antwoorden geeft en die HG laat opdraven in eens soort van dummy-puppet-show, beweeg enkel je mond, ik antwoord zelf wel.
[verwijderd]
0
Het zou nu inderdaad bijzonder lucratief zijn om eigen aandelen in te kopen. Kan me alleen niet voorstellen dat dat op dit moment toegestaan is. Er is gevoelige informatie voor handen door de veiling van TTT. Dit zou anderen kunnen benadelen die in afwachting zijn v.w.b. nadere informatie. Daarnaast zijn er biedingen op geheel TomTom en worden er mogelijk zelfs al overname gesprekken gevoerd, waar aandeelhouders geen weet van hebben. Lijkt mij niet sjiek en niet toegestaan.
DerksVisie
0
Een stukje uit het interview met Evers:

youtu.be/jJOqmrhK52w?t=290

Het lijkt mij dat HG even moet slikken op deze vraag en dan een politiek correct maar naar waarheid antwoord geeft: "Fully invested" en dat klopt want als hij had gezegd dat hij en zijn vrouw zich beide nog steeds volledig richten op TomTom dan had hij gelogen. Corinne is namelijk haar eigen school gestart, en weg bij consumer.

Dat zijn eerste gedachte direct het aandelenbelang is vind ik interessant.
holenbeer
0
quote:

Benjamin G. schreef op 17 november 2018 14:09:

Het lijkt erop dat een aantal gewaardeerde forumleden zich in stellingen aan het ingraven is en vanuit die stellingen elkaar aan het framen en onder vuur aan het nemen is. In mijn ogen de meest slechte dienst die we elkaar kunnen bewijzen. Er is al veel vervuiling op dit forum. De enige reden voor mij om hier nog te komen is de verschillende scenario's die worden ontplooid, door die gewaardeerde posters.

Scenario's die betrekking hebben op politieke achterkamertjes - rattenspel (dat Harrysnel als geen ander weet te beschrijven), technologische positie en voorsprong in de markt, kapitaliseren en zelfstandig blijven.

In die diversiteit zit het rijkdom van dit forum. Althans voor mij. Soms probeer ik een steentje bij te dragen door één scenario volledig positief te interpreteren, ondanks alle nuances die te maken zijn. Gewoon om het goed te begrijpen en zienswijzen op te halen die ik nog niet eerder had gezien. Soms door argumenten onderbouwd te weerleggen.

Het ene moment lijkt het scenario van kapitaliseren voorrang te krijgen, het andere moment het scenario van zelfstandigheid. Het vertelt mij in de eerste plaats over de onderhandelingspositie die Goddijn heeft. Het zelfstandigheidsscenario en ook de gemaakt investering in assets spelen hierin rol. Een aanname is dat partijen die willen inzetten op HD Maps eenzelfde investeringen moeten doen. (dit hoeft inderdaad niet zo te zijn, disadvantage of the first mover).

In de tweede plaats krijgen we via uitspraken van Goddijn een indicatie hoe hij die onderhandelingspositie benut. Via nieuwsberichten krijgen we informatie over de positie van TomTom in de markt. Via marktanalyse krijgen we inzicht in de groeipotentie van die markt en het tempo waarin zich dat voltrekt.

In derde plaats komt dan de vraag of wij gaan profiteren van de vermeende waarde die in TomTom zit opgesloten. Of de vermeende waarde die TomTom nog kan creëren.

En tot slot is de vraag in welk tempo en op welke wijze wij gaan profiteren van de gecreëerde waarde.

Nogmaals voor mij zijn alle scenario's of varianten relevant. Ik probeer daarin weg te blijven van mijn eigen wenselijkheden. Dit heeft als ongewenst bij effect: tunnelvisie, framing, witte vlekken, etc.

Een oproep naar gewaardeerde posters om relevante informatie, ideeën en visies te blijven posten. Daar wordt dit forum sterker van.
Goed verhaal.
Zou het niet mooi zijn als de FF, beetje a la Musk, ons na verkoop TTT een keuze zouden geven:
- of je stapt nu uit tegen een mooie prijs, zeg 14-15 euro, en levert de aandelen in bij TT
- of je blijft zitten, gelovend in die mooie toekomst, die dan wellicht ook onderbouwd wordt.
Dan kan een ieder zelf beslissen wat te doen.
Als iedereen inlevert, is TT zo goed als van de beurs, de FF zullen best wel wat extra miljoenen kunnen lenen als de opbrengst van TTT niet genoeg is om de freefloat op te kopen.
Als 5 of 10 % aan boord blijft, is dat volledig eigen keus en risico, dan heb je kans op misschien ooit 30 of 50, maar misschien ooit ook 5 of 3.

Voor de FF lijkt me dit een eervol en aantrekkelijk pad, er even van uitgaande dat ze zelf door willen. Als ze zelf niet door willen, moeten ze nu als een gek de koers omhoog krijgen.
-
holenbeer
0
quote:

DiCoFlow schreef op 17 november 2018 17:06:

[...]

Als dit geschetste scenario van superdividend en daarna overname fee werkelijkheid wordt en alsdan (bijna) iedere aandeelhouder zijn superdividend meteen zou omzetten in aandelen, dan komt er een enorme koersexplosie.

Tip: Na het toekennen van het eventuele superdividend tijdig de extra aandelen inkopen.
Tip: nu alvast inkopen, dan gaat de koers nu al omhoog, en dan sta je straks vooraan.
Ik ben overigens wel benieuwd, wie gaan er nog bijkopen als TTT is verkocht voor ruim 1 miljard? De koers moet ergens van omhoog. Heb de indruk dat velen hier al redelijk maximaal zitten, soms zelfs te hoog.
VanillaSky
0
quote:

Foppie schreef op 17 november 2018 18:10:

Het zou nu inderdaad bijzonder lucratief zijn om eigen aandelen in te kopen. Kan me alleen niet voorstellen dat dat op dit moment toegestaan is. Er is gevoelige informatie voor handen door de veiling van TTT. Dit zou anderen kunnen benadelen die in afwachting zijn v.w.b. nadere informatie. Daarnaast zijn er biedingen op geheel TomTom en worden er mogelijk zelfs al overname gesprekken gevoerd, waar aandeelhouders geen weet van hebben. Lijkt mij niet sjiek en niet toegestaan.
Het inkoopprogramma had uiteindelijk helaas niets te maken met een aandeelhoudersvriendelijke geste maar enkel een exit verlenen aan iemand die van zijn belang afwilde. Wrang maar waar. Derhalve lijkt mij de kans op een nieuw inkoopprogramma nihil tenzij er weer iemand komt die wil afbouwen denk daarbij aan een Pieter Geelen.
VanillaSky
0
quote:

DerksVisie schreef op 17 november 2018 18:14:

Een stukje uit het interview met Evers:

youtu.be/jJOqmrhK52w?t=290

Het lijkt mij dat HG even moet slikken op deze vraag en dan een politiek correct maar naar waarheid antwoord geeft: "Fully invested" en dat klopt want als hij had gezegd dat hij en zijn vrouw zich beide nog steeds volledig richten op TomTom dan had hij gelogen. Corinne is namelijk haar eigen school gestart, en weg bij consumer.

Dat zijn eerste gedachte direct het aandelenbelang is vind ik interessant.
Was inderdaad een beetje vreemd antwoord maar wel de waarheid. Niet zo betrokken meer maar fully invested.
Hoop....
0
quote:

Gira Freeze schreef op 17 november 2018 15:43:

[...]

Ik denk bij nader inzien, dat je hier waarschijnlijk inderdaad de spijker op zijn kop slaat. Zou prima kunnen.
Verhaal deed de koers geen goed de afgelopen week. Hopelijk next week wat beter...hopelijk geen rare fratsen meer op politiek en handelsgebied. "Zonder" nieuws is TT een speelbal van het beurssentiment tot het vlgnd koersgevoelige berichtje. Wel nog wat analistenpresentaties. Was dat overigens afgelopen week niet Goldman Sachs, zou je toch ook iets van KDinfo moeten krijgen toch.
[verwijderd]
0
quote:

VanillaSky schreef op 17 november 2018 12:18:

[...]

Die ene uitspraak van 1.7miljard zou ik al helemaal niet te te veel op uitdoen we kennen de context niet exact en daarbij heeft Harold de afgelopen jaren al veel aparte uitspraken (leugens of onwetendheid laat ik in het midden) [...]

Denk eigenlijk dat de uitspraak mbt omzet gewoon een leugentje is om alles wat op te poetsen, het charme offensief als verkopende partij.

Ik denk niet dat het zomaar een leugentje om bestwil is.

Het moment waarop het interview inhoudelijk werd, dat er drie ‘pipes’ zijn, waaronder een video pipe, waarmee je een map moet genereren (renderen). Dit betekent dat tomtom veel meer dan alleen een HD maps supplier kan worden maar ook een software supplier. Hoewel niet voor de hele stack.

Die 1,7 zou een verdrievoudiging zijn van de software en services omzet. Ik zie dat niet als een voorspelling maar een scenario. Met HD maps ontstaat een markt die Goldman Sachs schat op 20 miljard. De huidige markt is rond de 2 miljard. In een worst case scenario pakt tomtom weinig van die markt en in een best case een behoorlijke chunk. En die komt bovenop de huidige business. Waarom zou bij een marktgroei van factor 10 een groei voor tomtom met een factor 3 absoluut onmogelijk zijn?

Ik wil in het midden laten of de markt exact met een factor 10 stijgt. Goldman Sachs heeft ook geen glazen bol. Maar dat er veel mogelijkheden zijn, dat wordt alleen al bewezen door de vele startups (met flinke leningen). Als er niet een enorme kans is, dan zouden die startups en funds er ook niet zijn. En tomtom heeft echt een dikke voorsprong op dat soort partijen en ook veel meer armslag. TomTom investeert 300 miljoen per jaar op een fundament van miljarden. Dat is veel meer dan de startups en mapboxes.

Ik denk echter dat de kans van slagen wel toeneemt als er partners worden toegelaten of als tomtom zich door een partij laat overnemen en daarmee ook een stukje succession planning Goddijn meeneemt. Ze zijn nu “still fully invested” maar mijn gevoel zegt niet heel lang meer.
[verwijderd]
0
Ga hier helemaal in mee @Justin. Wat ik mij afvraag is of een partner ook een fusiepartner kan zijn. een kleine toko overnemen blijf je nog steeds klein; zijn er opties die aanvullend kunnen zijn in ontwikkeling en markt meer dan overlappend (HERE)
[verwijderd]
0
quote:

Sunshine Band schreef op 17 november 2018 20:23:

Ga hier helemaal in mee @Justin. Wat ik mij afvraag is of een partner ook een fusiepartner kan zijn. een kleine toko overnemen blijf je nog steeds klein; zijn er opties die aanvullend kunnen zijn in ontwikkeling en markt meer dan overlappend (HERE)
Tomtom en een sensor maker zijn denk ik erg goed op elkaar aansluitend, als je het verhaal luistert is er ook veel samenwerking met sensor makers. Wie weet een partij als velodyne insideunmannedsystems.com/lidar-hd-ma... of een bosch of mobileye.
8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 12:22
Koers 5,665
Verschil -0,065 (-1,13%)
Hoog 5,725
Laag 5,640
Volume 86.026
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront