AMG « Terug naar discussie overzicht

November 2018: Wil je een dikke portemonnee? Beleg dan in AMG!

1.521 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 » | Laatste
[verwijderd]
0
Het is gewoon te triest voor woorden.
Na cijfers piek nu al weer 10 euro lager in 2 weken.
Hoe diep kunnen we nog gaan?
[verwijderd]
0
rendement_zoeker
0
Zo, fijn om te zien dat de amerikanen ook even wakker worden. Volgens mij gaan ze even 4 uurtjes handelen, dus doe je Black-Friyday inkopen! We zijn vandaag nog in de aanbieding!
Just lucky
0
Zonder bijzonder nieuws 6 euro (15%) eraf tov de top vorige week vrijdag, best bijzonder, zelfs voor AMG
Purr
0
Capture the Upside. Manage the Downside.

Denmark’s first hedge fund based on pure artificial intelligence

Crys is our index investment robot and portfolio manager based on artificial intelligence, which automatically predicts market movements and places trades accordingly. All parts of the process is automatic without human interference.

innolabcapital.com/en/
Blanco rolling
0
[verwijderd]
0
quote:

Blanco rolling schreef op 23 november 2018 16:57:

Wat is het effect van de dalende olieprijs, van $80 naar $60 op de ebitda?

0,0.
Op de aandelenprijs blijkbaar wel.
Dat zorgt voor goede koopmomenten.
[verwijderd]
0
Even off-topic:

Kent er iemand dit bedrijf:
www.aumann-ag.com/en.html

Toeleverancier van de autosector, maar vooral de elektrische auto's.
Omzetstijging met 50% (en de e-mobility tak met 90%!), waardering van 30x de winst.
Serieus naar beneden gehaald (1/3 van de beurswaarde vorig jaar) door de malaise in de autosector.
Iemand die dit bedrijf ook heeft opgemerkt?
Umi1
0
quote:

Topperke schreef op 23 november 2018 17:05:

[...]
0,0.
Op de aandelenprijs blijkbaar wel.
Dat zorgt voor goede koopmomenten.
Je vergeet de transportkosten. Lagere olieprijs is in het voordeel van AMG.
GrindNshiP
0
quote:

Blanco rolling schreef op 23 november 2018 16:57:

Wat is het effect van de dalende olieprijs, van $80 naar $60 op de ebitda?

Interessante vraag! Heb hier in het verleden wel eens naar gezocht voor mining in het algemeen. Kan het betreffende artikel niet yerug vinden maar meende dat fuel costs voor de mining operations ongeveer 8-10% bedroeg. Of dit ook voor AMG geldt, geen idee. Maar geeft wellicht een indicatie. In elk geval een positief effect op de ebitda lijkt mij.
[verwijderd]
0
quote:

Umi1 schreef op 23 november 2018 17:09:

[...]

Je vergeet de transportkosten. Lagere olieprijs is in het voordeel van AMG.
Haha, juist!
Toch echt wel bizar wat trends in de aandelenmarkt doen.
Ik las onlangs een artikel op SA, waarin een belegger aangaf dat hij puur op trends handelde (belegde).
Waardevolle bedrijven die in een goede trend zitten.
Daar zit AMG helaas niet bij & daar wordt de belegger wat suf van (we worden in slaap gewiegd).
Ben benieuwd of er überhaupt wel terug een stijgende trend zal komen in 2019. Als het al met 100% ebitda groei niet lukt...

De Zalm
0
Umi1
0
quote:

De Zalm schreef op 23 november 2018 17:15:

AM al onder de 20
Aperam al onder de 25
Amg al onder de 37
wat zeur je nou.........
Je zou maar Aperam gekocht hebben op de top in Februari... Dan heb je nu nog de helft over!!
Blanco rolling
0
quote:

GrindNshiP schreef op 23 november 2018 17:13:

[...]

Interessante vraag! Heb hier in het verleden wel eens naar gezocht voor mining in het algemeen. Kan het betreffende artikel niet yerug vinden maar meende dat fuel costs voor de mining operations ongeveer 8-10% bedroeg. Of dit ook voor AMG geldt, geen idee. Maar geeft wellicht een indicatie. In elk geval een positief effect op de ebitda lijkt mij.
Ik schat in dat die daling van $80 naar $60 minstens een positief effect heeft van $5 M op de ebitda op jaarbasis.
nobahamas
0
quote:

Topperke schreef op 23 november 2018 17:07:

Even off-topic:

Kent er iemand dit bedrijf:
www.aumann-ag.com/en.html

Toeleverancier van de autosector, maar vooral de elektrische auto's.
Omzetstijging met 50% (en de e-mobility tak met 90%!), waardering van 30x de winst.
Serieus naar beneden gehaald (1/3 van de beurswaarde vorig jaar) door de malaise in de autosector.
Iemand die dit bedrijf ook heeft opgemerkt?

Ziet er top uit, hoge koersdoelen, maar ook niet omhoog te branden. Ook belast met hedgefunds?
[verwijderd]
0
quote:

nobahamas schreef op 23 november 2018 20:08:

[...]
Ziet er top uit, hoge koersdoelen, maar ook niet omhoog te branden. Ook belast met hedgefunds?
Tegenwoordig reageert de beurs heel overdreven op korte-termijn teleurstellingen.
In dit geval gaat het om een toeleverancier van de autosector. Deze sector zit in een (tijdelijke) dip, waardoor de toeleveranciers dubbel zo hard in de malaise worden meegetrokken. Kleine spelers die nog niet veel winst maken worden dan sneller gedumpt door het hogere risico.

Het gaat hier om een producent van machines om elektrische motoren en lichte bijbehoren te maken. Een heel interessant verhaal vind ik, als je ziet naar het feit dat de omzet nu al 90% groei in de e-mobility tak en dit terwijl de productie van elektrische auto's nog op gang moet komen.
Ik ga het bedrijf van wat dichter bij bekijken. Als er iemand is die dit ook doet, deel ik hier graag af en toe wat informatie mee. (umi1, op zoek naar een nieuwe opportuniteit? ;))
[verwijderd]
0
Ik kijk ook mee, koersadviezen van 69 en 70 Euro, en nu op 36 genoteerd. Is de moeite waard om in te duiken
poliki
0
Waarom kijkt iedereen altijd enkel naar de auto's?
Waterstof of elektrisch maakt niet veel uit voor mij, elektriciteit wordt opgewekt en nergens opgeslagen, waardoor we soms met teveel stroom zitten (verkopen we aan een buurland) soms met te weinig.
Denk aan container batterijen waar alles wordt opgeslagen en batterijen binnenshuis om niet meer afhankelijk te zijn van het net.
lanciared
0
Onderstaand , gelezen, en gecopieerd van Wessanen forum :
" Nou dit soort dalingen zijn niet normaal. Een downgrade van ongeveer €2,- (Wessanen, en doel van 14,5 naar 12,5) en koers doet -15%, bij nu 8 euro.
Deels veroorzaakt natuurlijk door afgaan van stoplosses.
Dit kon je zien doordat koers steeds in kleine stappen lager werd gezet.
Vraag me nu af of de brokers (lynx, degiro, binck) data verkopen over stoploss instellingen van hun klanten.
Duister allemaal "

Dan kunnen we al helemaal spreken van zuiverste manupulatie ; Zouden de brokers (maar ook een heel aantal grote banken data verkopen aangaande instellingen (van stop losses) aan " zakenrelaties / grote hedgefonds / instellingen ?
Kan volgens mij allemaal. Zouden ze geen data kunnen verkopen ?
Zoiets al maar in overweging nemen, dat dit zou kunnen plaats vinden, maakt beleggen halucinant, want de andere partij is veel machtiger, oneindig veel geld, en weet bovendien veel meer. Dit moet onze "tegenpartij " zijn, maar zij gebruiken dus een veelheid van trucs om de boel te manipuleren.
Trouwens , bij vb. Wessanen, Aperam, AM en nog velen , er wordt door velen gesproken over manipulatie.
We kwamen er vrijdag met een min van 0,5 % nog goed vanaf, (ja, maar was wel een multiple weeral van x 10 - AEX met een min van 0,05 %)-(in vergelijking met Aperam, en AM beiden 3% of er rond , op een dag dat Amerika dicht was, en een dag zonder nieuws)
Maar haucinant wat gewoon één van de volgende dagen in de week wederom hier weer kan brengen.
Ik geef je nu al het antwoord op de vraag waarom : Omdat het kan.
LR
1.521 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 14:43
Koers 23,400
Verschil +0,360 (+1,56%)
Hoog 23,580
Laag 22,940
Volume 36.529
Volume gemiddeld 241.028
Volume gisteren 200.737

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront