TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
marijke m
0
quote:

seren schreef op 27 november 2018 17:14:

alweer een dag zonder echt nieuws bedrijfsnieuws heeft nu ook bijna geen belang. het is wachten op de verkoop van TTT.
Lijkt me ook voor de werknemers beter als dit snel wordt afgerond, ruim voor de kerst,
@HG: je wil je werknemers toch niet met onzekerheid de kerst in sturen?
Volgens VV wordt het personeel in december geïnformeerd. Wij zullen het dan 's morgens voor beurs wel horen.
marijke m
0
Er is gesuggereerd, ik meen door Leonardus, dat dat wel eens op 21 december zou kunnen gebeuren. Hebben ze daarna een week vrij!
mjmj
0
quote:

marijke m schreef op 27 november 2018 17:42:

[...]

Volgens VV wordt het personeel in december geïnformeerd. Wij zullen het dan 's morgens voor beurs wel horen.
Wie is "VV"?
NewKidInTown
0
quote:

Kuiken schreef op 27 november 2018 17:21:

....Autonomous cars, and automated features like adaptive cruise control, work almost entirely by “seeing” the road ahead and what’s on it. However, Tactile Mobility, a start-up in Israel, has software it claims can determine how the road “feels” to the car. It’s already been added to some commercial fleets and will probably be built into new vehicles by 2020 or 2021, the company says....
Interessant artikel, bedankt. Zou er wel een heel beperkt gedeelte in willen steken.

Wel houd ik even in gedachten:

"The Ultimate Startup Failure Rate Infographic [2018]
A recent research explains the startup failure rate and indicates that about 90% of the new startups fail. This is a really important statistic to take into account at the moment of creating your startup."

"Startup business failure rate by industry"

"Common characteristics of startups that failed"

"Common characteristics of startups that succeed"

www.failory.com/blog/startup-failure-...

NewKidInTown
0
Nait Soesen
3
quote:

~Justin~ schreef op 27 november 2018 10:29:

Nee Wies, dat heeft niet met performance te maken maar met het feit dat investeerders mogelijkheden zoeken om zich in te kopen in HD maps en autonoom rijden. Omdat dit een miljardenmarkt wordt (zie GS). Doordat het niet mogelijk is om in tomtom te participeren worden start-ups vol geld gepompt en 9 van de 10 startups gaat het niet redden.

Daarom is het van belang dat tomtom - tegen hoge prijs - partners in laat. Dit kan door autonoom rijden als divisie apart neer te zetten, zoals Google ook Waymo als apart project neerzet. Uit de verkoop van Telematics kan TomTom éénmalig 400 miljoen euro zakgeld geven (200 mio van de eigen cash en 200 mio (20%) van de verkoop opbrengst. Met dat geld kan deze divisie tot en met het jaar 2022 vooruit.

Vervolgens mogen daar partijen in participeren om het verder te funden tot 1 miljard (40% owned by tomtom, 60% by others) Van dat geld kan gewerkt worden aan niet alleen kaarten en data voor autonoom rijden maar ook software. Dit zijn bedragen waar een deepmap bij verbleekt. Plus dat het resterende tomtom winstgevender wordt, omdat investeringen in autonoom rijden niet meer “drukken” op het resultaat van de reguliere mapping business. Door die groei in winstgevendheid komt meer lucht om te investeren in het verkrijgen van eem sterkere positie in de mapping business voor regulier automotive en enterprise en mobile. Dus ook de niet-automotive kant.

Los van meer funding is er sowieso al sprake van een voorsprong.

DeepMap is een getalenteerd team van een aantal ex Google mensen. En hebben daardoor natuurlijk ook eem netwerk. Zij krijgen 60 miljoen funding en worden gewaardeerd op een half miljard. Op basis van een omzet van $3 miljoen en een tarief dat zij rekenen van $5.000 per mile HD maps. Betekent dus dat zij 600 mile HD maps hebben gemaakt - maximaal - want die 3 mio betalingen kan ook voor andere zaken zijn.

Dan TomTom. 450.000 kilometer HD maps EN road dna EN autostream. Het gaat immers niet alleen om HD maps maken, maar ook onderhouden zonder dat je steeds opnieuw de rondjes moet rijden. Technologisch heeft tomtom die uitdaging gekraakt samen met sensor makers. Nu moeten volume deals HD maps komen, zodat het gebruiken van sensor data van auto’s om de kaarten te updaten ook in de praktijk gebracht wordt.

TomTom “ziet” nu 1 op de 6 auto’s rijden, krijgt daarvan ook de data, maar dit zijn geen auto’s met sensoren die hun informatie kunnen opslaan, verwerken en doorzenden. Die techniek moet de OEM samen met tomtom en de sensor makers implementeren. Vandaar dat de relaties met sensor makers, cloud diensten en chip makers voor tomtom belangrijk zijn en vice versa. nVidia, Mobileye, Bosch, Zenuity, Baidu, Microsoft. Dit zijn dan ook typische participanten voor die 60% (6x 10%) in tomtom’s autonomous driving BU. Dit zijn ook partners in Apollo, dus dit wordt een subconsortium binnen Apollo.

Tomtom heeft nu 100 engineers in autonoom rijden op de payroll, daarnaast een heleboel mensen in kaarten technologie, ze hebben een platform waar vele miljoenen in zitten en ze maken tegen de 100 miljoen winst en deze groeit. TomTom’s winstgevendheid groeit aardig als ze autonomous driving apart zet en die 100+ mensen laat mee verhuizen en de HD maps en road dna daarnaartoe verhuist.

De waarde van die 40% stake in een groot autonomous driving initiatief dat verder gaat dan maps is denk ik groter dan een 100% stake in een eigen HD maps dienst. Dat snappen Goddijn en co als geen ander. Daarom staan ze ook open voor dit soort constructies. Het is niet van vandaag op morgen geregeld, maar fantasie is het ook niet. De verkoop van Telematics is instrumenteel om dit te realiseren. Het geeft tomtom meer dan een miljard op de bank en dan word je serieus genomen en heb je ook de buffer die benodigd is voor een dergelijke hersteucturering en het funden van autonomous driving met die eeder genoemde (fictieve) 400 mio. 200 uit eigen middelen en 200 uit de verkoop. Dan is er daarnaast nog ruimte voor een superdividend van een euro of drie.
Een mooi verhaal Justin, maar ik denk dat het scenario van Wies waarheid wordt en jou scenario is alleen voor de happy FFF, maar dan zoals Wies het zegt, zijn wij allang uit het aandeel gezet! Als H.G. het had gewild, had het aandeel al een stuk hoger kunnen staan, ook bij zijn laatste interviews zaait hijzelf weer twijvels, die had hij ook achterwege kunnen laten, maar doet dat niet!
Erik9400
0
Hogere koers zou lekker zijn voor de feestdagen maar drukken van de koers is wel positief voor aanslag vermogensbelasting
steelfighter72
1
Ben benieuwd wat er voor TTT wordt geboden, maar eerlijk gezegd tegen een overname. Huidige koers is echt een spotprijs en ik zie TT binnen 5 jaar echt min 35 euro noteren....
Febo85
1
quote:

steelfighter72 schreef op 27 november 2018 18:48:

Ben benieuwd wat er voor TTT wordt geboden, maar eerlijk gezegd tegen een overname. Huidige koers is echt een spotprijs en ik zie TT binnen 5 jaar echt min 35 euro noteren....
Ik denk andersom . Over 35 jaar zie ik nog steeds 5 euro staan....met de kinderen van Harold aan het roer..

PGV
1
quote:

steelfighter72 schreef op 27 november 2018 18:48:

Ben benieuwd wat er voor TTT wordt geboden, maar eerlijk gezegd tegen een overname. Huidige koers is echt een spotprijs en ik zie TT binnen 5 jaar echt min 35 euro noteren....
Over 5 jaar is TT niks meer. Zijn ze allang ingehaald door Google of een Apple.
Energy
0
Heb je een link voor je diepzinnige analyse ? Of is dit je persoonlijke mening?

quote:

PGV schreef op 27 november 2018 19:16:

[...]

Over 5 jaar is TT niks meer. Zijn ze allang ingehaald door Google of een Apple.
[verwijderd]
0
quote:

RickBreda schreef op 27 november 2018 17:33:

Volgens mij is HG ons “ verplicht” om nog deze maand ( uiterlijk vrijdag) nieuws te melden ( zou voor einde vd maand zijn) aldus zijn eigen woorden vorige maand!
Is dat letterlijk ergens zo gezegd?
Zo ja, zou je kunnen aangeven (link) waar precies?
VanillaSky
2
quote:

GLMF schreef op 27 november 2018 09:29:

[...]
8 beursdagen geleden: Geef even aan waar hij aandeelhouderswaarde vernietigt en waar hij zwijgt? thx

Het is niet zozeer iets van de afgelopen dagen of weken. Dat aandeelhouderswaarde vernietigen is iets waar Harold zich al sinds de beursgang heel consistent mee bezig houdt ;)

Ik hoop dat de beste man nu gewoon doorpakt na verkoop TTT. Het zal geen vetpot meer worden, dan had hij 3 jaar geleden spijkers met koppen moeten slaan.

Denk dat we eerst na verkoop TTT ons weer allemaal een paar weken mogen verbazen hoe het toch kan dat de koers niet helemaal door het dak is gegaan, dan word het wachten op het laatste slotstuk de verkoop van Maps. Ik hoop aan 10+ en als de goden ons heel goed gezind zijn 15 euro bij full bidding war tussen legio Tech bedrijven.

[verwijderd]
0
quote:

JIBA schreef op 27 november 2018 19:29:

[...]

Is dat letterlijk ergens zo gezegd?
Zo ja, zou je kunnen aangeven (link) waar precies?

Denk dat Rick's werkdag van enthousiasmeren erop zit.

Ik kan me niet herinneren dat er zo letterlijk een datum is genoemd, wel:

Op de cc.half oktober; Last month, we announced that we are exploring strategic alternatives for our telematic business. We have both a deep interest and a potential sale of the division and the process is moving according to plan. We will provide further information in the short term.

Daarna nog een keer over mogelijk afronden van de deal in januari.
Op zich is dat voor mij allemaal vlot genoeg. Boekenondezoek moet wel zo ongeveer klaar zijn nu.

Kan elk moment nieuws komen, het gesjor aan de koers bevestigt dat voor mij alleen maar
[verwijderd]
1
@Justin, beetje potsierlijk om nu net Mobileye te noemen als een van de deelnemende partijen. Volgens mij gunnen TomTom en zij elkaar het licht in de ogen niet.
Overigens maakte Mobileye gisteren dit nieuws bekend:
Mobileye-Selects-AWS-Preferred-Public-Cloud-Provider
www.businesswire.com/news/home/201811...
[verwijderd]
1
7,65/7,70
Laten we 7,70 nemen.
30% erbij is precies 10 euro.
Dat zal wel een eerste bied poging worden. (Kansloos natuurlijk, behalve als ze alleen TTT daarvoor willen ;-)
[verwijderd]
3
Op twitter gebeurt er meer, vooral als tomtom weer een ‘amazing’ tweet post.
De commentaren daarbij liegen er niet om, gewoon zoals het is.
Wat ze daar plaatsen kun je hier niet doen, kost je hier een ban.
Wat vreemd is, want het klopt gewoon.
De Schimmelkoning
0
Heerlijk speculeren 24/7 ! Toch het grootste vraagstuk wie nu x euro wil neerleggen voor de HD maps. Initiële investering ooit 3 miljard en moet met rendement over de toonbank ! Wie o wie ! Het wordt een hele groene kerst ! Dus geen vorst en kunnen wij wellicht nog kielhalen voor einde jaar !
8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:05
Koers 5,560
Verschil -0,170 (-2,97%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 320.054
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront