TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom december 2018

5.516 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 ... 272 273 274 275 276 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Sunshine Band schreef op 22 december 2018 18:50:

[...]

gesloopt? mm?
nee dank je zeg ! :-)

Keesie van de sunshine band ? :-)
[verwijderd]
0
quote:

VEB versus TomTom schreef op 22 december 2018 19:05:

[...]nee dank je zeg ! :-)

Keesie van de sunshine band ? :-)
oh nee! kit vond het zo rustig, jij en je geduld-draadje

help!
holenbeer
0
quote:

HvanC schreef op 22 december 2018 11:44:

Ik kan de twee interviews nog niet echt goed plaatsen. Het standaardverhaal over de transitie en de SDC weten wij hier inmiddels wel. Wellicht interessant voor de lezer van de Volkskrant en De Telegraaf. Echter, met de huidige ontwikkelingen bij TomTom, moet dit onderdeel van een strategie zijn. Maar welke?

Ik kan mij niet voorstellen dat de verkoop van Telematics in gang is gezet om na de verkoop meer aandacht te kunnen creëren voor Maps+. Dat kan toch prima met Telematics? Eigenlijk kan ik geen enkele goede reden verzinnen om Telematics te verkopen anders dan in een stappenplan helemaal van de beurs te verdwijnen. Er is geld genoeg, Telematics is al 'vrij zelfstandig' en de vooruitzichten van de Telematica-markt zijn positief. 'Een ander bedrijf kan er meer uithalen'? Wat maakt Goddijn dat uit? Het genereert nu al veel cash. Als mensen dwars liggen bij Telematics, moeten die een andere werkgever zoeken.

Ik lees (of misschien lees ik wat ik wil lezen) wel een iets andere toon van Goddijn over het al dan niet zelfstandig verder gaan, in vergelijking met een jaar geleden. Vorig jaar was zelfstandig verder gaan echt heilig en nu zegt hij dat er minsten 1x per jaar review plaatsvindt (logisch) en 'het bedrijf kan prima zelfstandig verder' kan prima. Lees: zal eventueel misschien wel zelfstandig verder kunnen gaan.

Tevens verwees hij geruchten altijd naar de wereld van de fabeltjes. Nu gaat hij kijken naar wat het beste is voor iedereen. Toch ook een kleine verschil in uitleg. Enfin, wie weet het. De 15 namen die tot nu toe allemaal genoemd zijn, staan hier los van. Die kunnen nog steeds een bod doen.

Welkom terug!
Koperlijktopgoud
1
quote:

Snaarwegger schreef op 22 december 2018 16:54:

[...]

Denk jij daar nou eens heeeeeeeeeeeeel goed over na :-)
Ben het nooit eens met hem maaaaar nu wel !
Hij zegt helemaal niets
[verwijderd]
0
quote:

VEB versus TomTom schreef op 22 december 2018 19:05:

[...]nee dank je zeg ! :-)

Keesie van de sunshine band ? :-)
Weekend alias?
[verwijderd]
1
quote:

TKR schreef op 22 december 2018 19:39:

[...]
Weekend alias?
nee hoor maandag ben ik er ook !
Heb een jaar lang het forum gelezen, maar wilde even duidelijk maken dat HG door de VEB/AFM verzocht is om de markt nu toch echt te informeren hoe het nu echt zit vwb de NRM deal.
Je kunt het ook lezen in beide intervieuws, we wisten uiteindelijk van de week dat verdorie TomTom deze deal helemaal niet kwijt was, juist niet !
Een extra toevoeging(moest)de openheid van HG was in de intervieuws dat het alleen een proef is met duurdere Type auto’s
[verwijderd]
2
quote:

life=live schreef op 22 december 2018 16:36:

weer lees ik over koersdoelen van 30-60 euro.
Wat missen de markt en ik dan ? zie een koers van 7.55 en waarschijnlijk maandag laag 7.
Iedere vorm van realiteit is verdwenen en hopelijk komt de kerst als bezinning en rust.
Er is geen namelijk geen 1 analist of weldenkend mens die dit aandeel boven de 10 ziet, ja abn, maar die nemen we niet serieus.
Maar hier 30-40-50-60 euro alsof t niks is, ik snap t niet (of juist wel :))
wat maak jij je toch druk met >600 'bijdrages' op het TT-forum sinds begin november ? Als je geen vertrouwen hebt in TT dan stap je toch in andere fondsen maar daar zie je je (bijna) niet terug.

get a live life
[verwijderd]
1
quote:

life=live schreef op 22 december 2018 15:37:

Het blijft verbazingwekkend en lachwekkend hoe hier alles recht geluld wordt, wat zo krom is als een hoepel.
Waarde realiseren voor de aandeelhouder, omdat de koers te laag staat zoals HG beweert ? An me hoela, downplayen it is en als dat niet bewust is, is het onkunde.
Koersdoelen hier tot 60 euro, amice ga met kerst alles laten bezinken en zet die roze bril af.
10 euro, wellicht 12 als het heel heel heel gaat meevallen, maar dan is de koek toch echt op.
Interview HG bevestigt de regel, vaag, onsamenhangend, ontkennen, hakkelen kortom alles wat de markt en de aandeelhouder niet wilt zien of horen.
Conclusie (en daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben) : maandag zwaar down.
EN ja, schiet er maar weer op, geen probleem.
Koers liegt niet, en de IPO ook niet
jij moet echt eens ophouden met dat kinderachtige gedrag met steeds maar koersdoelen tot 60€ te herhalen die je erin wrijft of dat het hele forum er zo over denkt ! Als het bedoeld is om jezelf constant gelijk te geven dan moet je er mee doorgaan. :-)
win some...
0
quote:

VEB versus TomTom schreef op 22 december 2018 20:06:

[...]
Heb een jaar lang het forum gelezen, maar wilde even duidelijk maken dat HG door de VEB/AFM verzocht is om de markt nu toch echt te informeren hoe het nu echt zit vwb de NRM deal.
[...]
VEB versus TomTom,
is dit wat je denkt dat er is gebeurd of heb je dit van de VEB/AFM zelf vernomen?
Eva1960
3
Voor iedereen die nog visie heeft.

Verkoop van het totaal
Worst case 15
Base case 20
Best case 60

Binnen uiterlijk 1,5 jaar wordt dit allemaal duidelijk. En dan hebben alle negatievelingen op het forum spijt. Als haren op hun hoofd.

Omdat ze zich weer laten misleiden door de huidige koers van 7,5.

Zoals altijd lopen janken op 7,50 en lopen juichen op 8,50. Wat een visieloze bende hier.

Alsof HG waardevolle dingen zou zeggen aan 2 nederlandse peupelkranten. Als het serieus wordt, dan pakt hij een zakekijke wereldkrant.

Vrolijk kerstfeest.
[verwijderd]
0
quote:

win some... schreef op 22 december 2018 20:27:

[...]

VEB versus TomTom,
is dit wat je denkt dat er is gebeurd of heb je dit van de VEB/AFM zelf vernomen?
Heb zelf al geruime tijd diverse keren contact gehad met de VEB en van de week ook.
Erg veel reactie hebben ze gehad en het heeft zeker hun aandacht !
[verwijderd]
0
Helemaal mee eens Eva ! Ooit lang geleden met ASML begonnen , ingestapt op 9 en verkocht op 11 en stond te juigen als een klein kind.

Reeds zwaar op TT ingeschreven en heb geduld.

Ik verwacht definitieve ontknopingen in 2H19 voor 20 euro plus

Fijne kerst
pwijsneus
0
quote:

GLMF schreef op 22 december 2018 20:09:

[...]
wat maak jij je toch druk met >600 'bijdrages' op het TT-forum sinds begin november ? Als je geen vertrouwen hebt in TT dan stap je toch in andere fondsen maar daar zie je je (bijna) niet terug.

get a live life
AB, en GLMF's in 2019 allemaal!1!!1
[verwijderd]
0
quote:

VEB versus TomTom schreef op 22 december 2018 18:27:

Diverse posters waaronder life vragen zich af waarom 2 intervieuws tegelijkertijd in 2 kranten ?
Voor de meeste is het allemaal info wat al bekend is m.a.w het blijft allemaal vaag en is op verschillende manieren uit te leggen !

Deze intervieuws zijn op het laatste moment besloten, niet zoals Justin aangeeft dat HG druk is en zijn agenda vrijdag nog een plekje vrij had.
Nee als het aan HG lag had hij juist op dit moment geen intervieuws willen geven.
HG had geen keus, er zijn zo enorm veel mails/twitter en telefoontjes geweest naar de VEB en de AFM v.w.b de opschudding dat RNM deal helemaal niet verloren is aan Google.

De algemene strekking is : VEB KIJK NU EENS EVEN WAT ER NU WEER GEBEURD V.W.B DE INFORMATIE VERSTREKKING ?

Doordat HG deze info niet gedeeld heeft met de media is de koers bijna 25% gezakt en daarna hebben vrijwel alle analisten de koersdoelen flink verlaagd.

Men heeft HG dringend verzocht duidelijkheid te geven aan ALLE aandeelhouders !
Vandaar gauw 2 maal een intervieuw en heeft hij zijn plicht als nog gedaan.
Uiteraard is het veel breder getrokken om te verbloemen dat dit nodig was met betrekking tot
Onvolledige RNM info.

HG is dus min of meer gedwongen info verstrekken aan de markt maar dat had hij liever niet gedaan.
Zoals in intervieuw te lezen is geeft hij aan dat er een enorme kans ligt voor TomTom maar ook een groot gevaar als ze de software niet zo krijgen zoals de autofabrikanten het op maat willen zoals het past bij het merk en uitstraling daarvan.
Daarom Microsoft TomTom maps overnemen.

HG maakt zich ook totaal niet druk om een vijandig bod bij een koers die steeds lager gaat.
Er zijn in totaal wel 15 partijen die gemeld zijn door TMT finance en de telegraaf.
Ook is er door TMT finance aangegeven dat er biedingen van 2-2,5 miljard € voor heel TomTom zijn.
Microsoft staat achter de schermen al klaar dat als een PÉ openbaar een bod doet.
Dan knal Microsoft er ook gelijk met een bod erin.
Eerst nog even de bieding procedure met Verizon voor telematics afhandelen.
Verklaart ook nog eens dat Microsoft in begin werd gemeld bij biedingen telematics en later in de 2e ronde er niet meer bij was en daar voor in de plaats Verizon door ging.
2 Amerikaanse grootmachten die samen optrekken !
Levy
5
quote:

martinmartin schreef op 22 december 2018 16:20:

[...]

Dit is echt mijn laatste reactie richting jou.
Je blijft maar aperte onwaarheden verkondigen.
Ik ben nooit degene geweest die heeft aangegeven dat HG nooit Telematics zou verkopen onder de 1,5 miljard sterker nog ik heb een lans gebroken voor bedragen ver onder dat nivo indien er een licensingdeal verbonden kan worden bij verkoop.

Je moet maar durven. Ik lees van jouw hand (letterlijk citaat):

"HG verkoopt Telematics niet voor onder de 1,5 miljard"

Zie: www.iex.nl/Forum/Topic/1355024/170/To...

De enige die dus aperte onwaarheden verkondigt ben je zelf. Gelieve daarmee op te houden.

Gelieve ook eens te stoppen anderen valselijk te beschuldigen.

harrysnel
4
Het wel/niet verkopen van "het resterende deel TomTom" is niet dezelfde beslissing als de keuze om wel/niet zelfstandig door te gaan met "het resterende deel". Dat is voor ons aandeelhouders van cruciaal belang. Een bedrijf kan door Private Equity van de beurs worden gehaald (verkoop) maar toch zelfstandig blijven. Er wordt dan voor een andere manier van financiering gekozen. Een manier van financiering die volgens de toekomstig voorzitter van de RvC Haank grote voordelen kent en hij put daarbij uit eigen ervaring (Springer/Elsevier).

Op het eerste gezicht lijkt Goddijn in het Telegraaf artikel meer open te staan voor een verkoop dan in het Volkskrant interview.

In de Telegraaf komt het (nauwgezet voorbereide antwoord):

""Wordt hiermee een stap gezet naar de verkoop van de rest van TomTom? Er zijn diverse publicaties in de media geweest over biedingen op het bedrijf.

„Daar wil ik niet veel over zeggen, behalve dat we altijd hebben gezegd dat we doen wat goed is voor het bedrijf, de aandeelhouders, mensen die er werken en de klanten.”

U hebt samen met de andere oprichters een belang van ongeveer 45%. Het zou kunnen voorkomen dat een verkoop van TomTom het beste is voor het bedrijf. Hoe wordt daarnaar gekeken?

„De lijn is altijd geweest: We doen wat goed is voor het bedrijf, de aandeelhouders, de werknemers en de klanten. Dat is wat ik erover wil zeggen."
"

Dan de Volkskrant:

"Een van de favoriete onderwerpen van de financiële pers is de vraag wanneer u het bedrijf verkoopt
.
‘Er wordt veel geschreven. We zijn te groot, te klein, kan het wel uit? Het bedrijf kan prima zelfstandig verder. Maar dat betekent niet dat er over een aantal jaar geen andere mogelijkheden zijn. Die misschien beter zijn voor het bedrijf, de werknemers of de klanten. Ik sluit dat niet uit. Zoals elk bedrijf kijk je daar regelmatig naar, minstens één keer per jaar.
’"

Ik concludeer:
In de Telegraaf noemt Goddijn 4 stakeholders waar hij het "goed voor wil doen": het bedrijf, de aandeelhouders, mensen die er werken en klanten . In de Volkskrant noemt hij 3 stakeholders: het bedrijf, de werknemers en klanten. Niet de aandeelhouders! Dus de vraag over zelfstandigheid over aantal jaren is dan blijkbaar niet meer relevant voor de huidige aandeelhouders.

De vraag is ook "anders" gesteld. In de Telegraaf gaat het over "verkoop van de rest van TomTom" nadat TT Telematics is verkocht. Is Telematics een eerste stap en opmaat naar verdere verkoop? Dit speelt nu. In de Volkskrant gaat het over de levensvatbaarheid van het bedrijf TomTom (te klein?) en het evt opgeven van zelfstandigheid. Dat kan natuurlijk ook pas na een eerdere beursexit zijn.

Mijn interpretatie van de 2 interviews (voor wat dat waard is): als eerst TT Telematics verkocht wordt en er daarna een beursexit volgt door Private Equity/Founders kan ik beide antwoorden over verkoop/zelfstandigheid met elkaar rijmen.
pwijsneus
2
Telematics is een goed en winstgevend bedrijf met veel groeimogelijkheden, maar kan mogelijk meer bereiken onder een nieuwe eigenaar.
www.telegraaf.nl/financieel/2950285/h...

Dit geldt natuurlijk ook voor héél TomTom.
VanillaSky
0
Mocht Harold met het resterende deel nog een tijdje doorgaan dan verwacht ik wel een superdividend en juich dat ook wel toe. Is toch een deel risico afbouwen dan, zeg 4 euro dividend dan gaan we verder met een 4 euro aandeel. Heb liever niet dat hij met een oorlogskasje van 1.5 mrd op pad gaat en er een herhaling van het teleatlas debacle gaat plaatsvinden.
[verwijderd]
0
quote:

Was here schreef op 22 december 2018 17:10:

(...)

Ik heb al een aantal keren aangegeven dat Automotive nu op eigen benen kan staan en de komende jaren flink door gaat groeien. (...)
[...]
Je kunt jouw inschatting delen, maar je kunt niet ''aangeven'' dat Automotive de komende jaren flink door gaat groeien.
5.516 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 ... 272 273 274 275 276 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront