TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom december 2018

5.516 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 ... 272 273 274 275 276 » | Laatste
[verwijderd]
4
quote:

~Justin~ schreef op 25 december 2018 21:28:

[...]

Financial highlights Q3 2018

• Revenue of €220 million (Q3 '17: €219 million)
• Gross margin of 73% (Q3 '17: 66%)
• EBITDA of €62million (Q3'17: €35million)
• Adjusted EPS of €0.11 (Q3'17:€0.16) due to timing of invoicing (from Q3 into Q4)
• Net cash position of €179 million (Q3 '17: €102 million)
• Deferred revenue position of €285 million (Q3 '17: €258 million)

corporate.tomtom.com/static-files/7d9...
Op elke euro omzet slechts 11,8% aangepaste winst en ligt hoger dan de werkelijke nettowinst.
Nooit dividend uitbetaald, kon er niet vanaf ….en dan opgespaard nog geen euro cash per aandeel dat is absoluut niet geweldig.
TeleAtlas gekocht voor 2,9 miljard en beurswaarde momenteel 1,72 miljard, er is ongelooflijk veel verbrand van die investering en diverse kwartalen in het verleden heeft TomTom moeten afschrijven.
Durf ik te stellen dat bedrijfsmatig TomTom slecht gepresteerd heeft en voor de aandeelhouders van geen enkele betekenis anders dan verlies.
Jouw optimisme raak kant noch wal !
Nu een Google die absoluut een bedreiging vormt voor TomTom die haar weerga niet zal kennen, dat bedrijf kan met haar kerninkomsten TomTom geheel overrijden en eveneens uiteindelijk ook met haar techniek.
Geschorst en weet niet waarom
0
quote:

Penge_miner schreef op 26 december 2018 10:45:

[...]

Op elke euro omzet slechts 11,8% aangepaste winst en ligt hoger dan de werkelijke nettowinst.
Nooit dividend uitbetaald, kon er niet vanaf ….en dan opgespaard nog geen euro cash per aandeel dat is absoluut niet geweldig.
TeleAtlas gekocht voor 2,9 miljard en beurswaarde momenteel 1,72 miljard, er is ongelooflijk veel verbrand van die investering en diverse kwartalen in het verleden heeft TomTom moeten afschrijven.
Durf ik te stellen dat bedrijfsmatig TomTom slecht gepresteerd heeft en voor de aandeelhouders van geen enkele betekenis anders dan verlies.
Jouw optimisme raak kant noch wal !
Nu een Google die absoluut een bedreiging vormt voor TomTom die haar weerga niet zal kennen, dat bedrijf kan met haar kerninkomsten TomTom geheel overrijden en eveneens uiteindelijk ook met haar techniek.
Introductiekoers was € 17,50. De beleggers zijn er niet rijker van geworden. Harold heeft wel een mooie grote luxe boot van kunnen kopen met het geld wat hij heeft ontvangen via een beursnotering.
[verwijderd]
3
quote:

VEB versus TomTom schreef op 26 december 2018 10:44:

[...] Beste Martin,

Het is heel begrijpelijk dat 95% van de forumleden uiteindelijk maar 1 oplossing ziet dan verkoop tussen de 10-15 euro.

Ben het met je eens dat als een Baidu, Microsoft,Uber etc. een belang nemen in maps van tomtom dan ontstaat er een ander tomtom op de beurs, beginnend met het opstappen van HG. Tomtom is niet zo kwetsbaar als de markt denkt met deze partijen aan boord, loopt de dunne bij Overbeek in de broek.
De koers kan dan makkelijk boven de 15 euro komen.

Het aandeel is kots en kots ziek gemaakt op de beurs door de houding en continue fratsen en achterhouden van koers ondersteunende info van HG, hij zet hiermee constant de deur bewust wagenwijd open voor shortpartijen als o.a MW.

Hoe vaak hebben we de afgelopen jaren niet gezien dat de koers dagenlang onderuit ging, voorafgaande aan goed nieuws ?
Het is al zo vaak gebeurd dat dit echt geen toeval meer is, het is steeds of ze van binnenuit info krijgen.
Inmiddels hebben ze er zoveel geld en aandelen mee verdient ten koste van de particuliere beleggers, dat ze het aandeel tomtom al lang in een wurggreep en zelfs nu de ontknoping nadert laten ze niet los sterker nog ze trekken het nog wat aan.

Het maakt ze niet uit of ze blokken van honderdduizend of een miljoen aandelen erop een dag er moeten ingooien.
Is er wat flinke koop in de markt door info van buiten af (wat van tomtom hoeven we dat niet te verwachten) dan doen ze deze koopdruk uiteindelijk zo weer te niet.
Tis in feite gewoon totaal koers controle !

Je kan met allemaal mooie berekeningen en onderbouwingen komen waar je veel tijd in stopt, compliment daarvoor.

Maar 95% van de forumleden zijn v.w.b. hun investering kots en kots ziek gemaakt door HG.
En het ziet ernaar uit dat hier al langere tijd bewust naar toe gewerkt wordt.
13 jaar gedraagt HG zich of dat het een private company is en dan nog even erin wrijven (juridisch) wij doen wat goed is voor de aandeelhouders !

Fijne 2 kerstdag !

Geweldige analyse, 100% mee eens, wat anderen er ook van vinden.
Dikke AB
Fijne 2e kerstdag allemaal
Moneyball
2
@martin, twee jaar geleden werd Here neergezet als achterhaald. TT zou jaren voorlopen. Ik geloof wel dat TT de fabriek op orde heeft, maar hoe lang duurt het voordat Here (en andere partijen) dit op deze schaal kunnen? Met huidige ontwikkelsnelheid in computer vision technologie en dataverwerking kan dat snel gaan, afhankelijk van sources.. Voorlopig lijkt Here ook prima in staat partijen te binden. Nu kun je je eigen ideeen daarop los laten, maar bij die deelnemende bedrijven zitten natuurlijk geen kleuters die hun huiswerk niet doen.
Ook was Google en automotive een jaar geleden ondenkbaar. Ja de markt is in potentie groot genoeg, en 1 systeem zal het niet worden, maar onzekerheid over de relevantie van de TT oplossing geeft het wel. Dat kun je niet ontkennen.

Als TT Maps zoveel waard zou zijn als Here waarom zien investeerders ‘de markt’ dit dan niet? Ik geloof dat niet dat zij zo achterlijk zijn en ook het credo dat alles aan shorters ligt is mi meer een kwestie van ‘ik begrijp het niet’ dus het moeten wel die boze shorters zijn, dan logica. Wat er bij mij meer ingaat is dat in de branche Here een giga netwerk aan relaties heeft die niet zomaar weglopen als partner en klant en waarde vertegenwoordigen.
[verwijderd]
2
quote:

life=live schreef op 26 december 2018 10:55:

[...]

Geweldige analyse, 100% mee eens, wat anderen er ook van vinden.
Dikke AB
Fijne 2e kerstdag allemaal
Bedankt Live of MM ik denk dat jij ook kots ziek bent geworden gezien je vele negatieve zelfde postings, maar probeer je nou een beetje te gedragen op dit forum. want eerlijkheid gezegd worden veel forumleden daar ook kots ziek van
En er zijn er meer hoor, en ik heb er een beetje een griepje van gekregen. :-)

Nog even geduld want de ontknoping nadert zijn einde.

Fijne 2e kerstdag
[verwijderd]
3
Misschien moet Goddijn dit eens lezen ("ons credo"; Johnson & Johnson):

TOT SLOT ZIJN WE VERANTWOORDELIJK TEGENOVER ONZE AANDEELHOUDERS. ONS
BEDRIJF MOET EEN GEZONDE WINST MAKEN. WE MOETEN NIEUWE IDEEËN UITPROBEREN,
ONS ONDERZOEK VOORTZETTEN, BAANBREKENDE PROGRAMMA'S UITWERKEN EN DE PRIJS
VOOR ONZE VERGISSINGEN BETALEN. WE MOETEN INVESTEREN IN MACHINES EN
INFRASTRUCTUUR EN NIEUWE PRODUCTEN LANCEREN. WE MOETEN RESERVES
AANLEGGEN VOOR SLECHTERE TIJDEN. ALS WE ZO HANDELEN, ZULLEN ONZE
AANDEELHOUDERS EEN CORRECT RENDEMENT REALISEREN.
[verwijderd]
0
Als ik naar de lijst ( bron: IEX 18 december 2018) met Nederlandse aandelen (30 stuks) die geshort worden kijk komt TomTom niet voor!!
Hieruit zou je kunnen verklaren dat er geen short squeezes ( veroorzaakt door bange shorters) meer zijn en iedereen wacht op het verlossende overname bod.
Ondertussen doet een partij als MW blijkbaar haar werk om de koers voor overnamebod zo laag mogelijk te zetten.

De falende en ontbrekende schakel is momenteel Harold G. die ondanks zijn roep om hogere koersen (omdat het aandeel significant te laag staat) verzuimd om de positieve ontwikkelingen en nieuwsfeiten te communiceren!!
Als later blijkt dat hij (wel of niet op advies van Wakkie) bewust zaken verzuimd en misleidende informatie geeft ( voor eigen gewin) dan kan een strafzaak niet uitblijven!!!

Wakkie gaf eerder dit jaar nog in de Telegraaf aan dat stijgende koersen niet goed zijn net voor een overname en dat dan het hek van de dam is, we gaan het in Januari ervaren.

Ik houd ondanks mijn frustraties en onmacht over het koersverloop mijn stukken stevig vast. Heb o.a. met USG, DL voor overname hetzelfde senario meegemaakt.

Harold, ik hoop niet dat je je verslikt omdat je te gulzig aan puur eigen belang snoept!!!!!!
Hoogmoed komt tegenwoordig steeds vaker voor de diepe val!

[verwijderd]
6
quote:

life=live schreef op 25 december 2018 15:41:

[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd. Laatste waarschuwing.]
Beste Henk, dit is de zoveelste laatste waarschuwing aan deze persoon!
Hoeveel laatste waarschuwingen kun je krijgen?
[verwijderd]
1
quote:

martinmartin schreef op 26 december 2018 02:21:

Als je gevangen zit in de fictie dat prijs hetzelfde betekent als waarde hebben bijna alle aandeelhouders een aantal prachtige jaren achter de rug met stijgende prijzen veroorzaakt door de bullrun waardoor de DOWindex vanaf 9 maart 2009 door kon stijgen van 6.542 naar de huidige 21.794 een prachtige stijging met 3,33.

Deze stijging is een resultaat van hogere winsten in het bedrijfsleven en werd mogelijk gemaakt door ficale stimulus. Door ongekende hoeveelheden nieuw geld in de economie te pompen, taxcutts te verlenen en de overheidsinvesteringen op te voeren zijn winsten geexplodeerd.
Dat deze stimulus niet oneindig voort kan duren zal iedereen hopelijk begrijpen.
Er is slechts een zeer beperkte groep mensen die hiervan geprofiteerd heeft tw de aandeelhouders. De bereidheid om dat op te blijven brengen bij de massa neemt af(gele hesjes), terwijl ook federale banken begrijpen, dat aan die ongebreidelde geldaanwas een einde moet komen met als gevolg stijgende rentes.
De bereidheid bij de massa is ook sterk afgenomen door de niet aflatende stroom aan schandalen uit de hoek van Banken, OEMs en Oilcos, die naast de grootste graaiers uit de ruif ook bekend staan als de grootste non-betalers als het aankomt op het betalen van rekeningen die door hun toedoen zijn ontstaan.
Banken bij de kredietcrisis en OEMs en Oilcos bij de duurzaamheidscrisis waar we nu in verkeren.

De hebzucht naar meer en meer GELD heeft ons gebracht waar we nu staan en het credo " Het maakt mij niet uit hoe als ik er maar meer geld voor vang ben ik tevreden " kan je ook op dit forum herhaaldelijk teruglezen.
Spierballentaal wordt bejubelt. Het gaat er klaarblijkelijk niet om wat een CEO zegt maar hoe.
En als het aandeel TT niet van zijn plaats is te branden is er maar 1 optie en dat is dat HG dit regisseert en een dirty-exit voorbereidt zonder daarvoor maar enig bewijs te leveren.

Ja tomtom moest in dat geweld achterblijven qua koersontwikkeling.
Stond het aandeel bij het begin van de bullrun op 9 maart 2009 op 2,35 euro nu noteert het aandeel 7,32 euro
De achterstand op de DOW met een stijging van 3,11 tov 3,33 zal op korte termijn worden ingelopen.
Ten eerste door de verkoop van TTT maar nog veel belangrijker door de unieke "waardes" die tomtom heeft tov de grote Dow-jongens.
Alles draait om toekomstige cash-flows/winsten.
En hoe je het ook wil wenden of keren om die toekomstige cash-flows/winsten te realiseren gaat het enkel om omzet, bruto-marge, efficiente organisatie en financiele weerbaarheid.

Tomtom zal geen last hebben van renteverhogingen door haar financiele weerbaarheid. Of er sprake is van een efficiente organisatie is niet met zekerheid te zeggen;het verschil tussen het aantal medewerkers bij haar grootste concurrent tw HERE lijkt dat te bevestigen waarbij ook de bereidheid om snel reorganisaties door te voeren(Sports) niet onvermeld mag blijven.
Vwb de marge is er geen spoor van twijfel, de marge is jaar op jaar gestegen en met 70% is het einde daarvan nog niet in zicht.
Resteert enkel de belangrijkste factor waar het allemaal mee begint en eindigt en dat is de omzet.Omtrent de oude omzet hoeven we ons geen zorgen te maken de uitfasering van Consumer wordt geholpen door de marge opgevangen door de orderboeken Automotive.
Om een rol als locatiebedrijf te kunnen spelen met omzetten van miljarden euros gaat het niet om deze oude omzet maar om de nieuwe omzet uit HD-maps.

Deze nieuwe omzet komt niet alleen vanuit OEMs maar ook vanuit High-Tech.
De positionering naar OEMs is veelbelovend waarbij je je mag afvragen welke OEM er over een aantal jaren nog toe doet.
De positionering naar High-Tech is compleet anders daar de grote angstgegner Google hier nadrukkleijk op de loer ligt terwijl onzeker is welke positie haar huidige samenwerkingspartner Apple in zal nemen. Pluspunt hierbij is dat de derde gegadigde om op dit vlak een grote rol te gaan spelen tw Microsoft nu ook gebruik maakt van de diensten van TT.

HG geeft aan alle opties open te houden.
95% van de forumdeelnemers weet het al: er is maar 1 oplossing en dat is de verkwanseling van geheel TT tegen 10 a 15 euro.
Ik neig ernaar om als beste oplossing te kiezen voor verdergaande samenwerking met HighTech.( Microsoft, Baidu, Uber, Apple en Tesla als HighTech OEM komen in mijn gedroomde rijtje voor).

Ter ontnuchtering: TT heeft slechts een heel klein stukje van een mogelijke oplossing van de puzzel om naar HD-maps te komen in handen.



Dikke AB!
[verwijderd]
1
Beste VEB

Dank voor jouw heldere bijdragen die een goede samenvatting geven van TT en haar communicatie beleid.

Mijn vraag is hoe ver HG zijn acteerwijze onbeschadigd kan voortzetten. Het continue achterhouden of manipuleren van beursgevoelige informatie is strafbaar, ofwel HG fraudeert met beursgeld.

Ik hoop dat er inmiddels al wat vinkjes bij de acties van HG zijn gezet en de nodige onderzoeken zijn opgestart.

BB

quote:

VEB versus TomTom schreef op 25 december 2018 11:23:

Hier een overzicht van het verloop koers TomTom laatste maanden.

- Berichtgeving dat Apple eigen kaarten gaat maken nadat de CEO Apple een bezoek heeft gebracht aan Amsterdam kort daarna Koers TomTom krijgt flinke dreun, terwijl HG het niet nodig vindt om de markt een reactie te geven.
o.a MW versterkt de koersval.

- Berichtgeving RNM deal Google, in korte tijd verlies TomTom zo'n 25 % beurswaarde. Shorters o.a MW versterkt deze daling en paniek. Analisten/media nemen HG kwalijk dat hij na zo'n enorme daling niet met een reactie komt en wenst vragen te beantwoorden. Uiteindelijk na aantal dagen komt er een reactie in de vorm van een algehele wake up voor tomtom en ook voor de gehele markt.
In de media en door analisten wordt deze deal herhaaldelijk gezien als een doodsteek voor tomtom.
Analisten gaan hierna massaal de koersdoelen voor het aandeel tomtom fors verlagen, de ING spant de kroon zij die jarenlang vertrouwen had met koersdoel van 14,50 verlaagd deze met maar liefst 5 euro naar 9,50.
Afgelopen week is gebleken dat tomtom RNM helemaal niet kwijt is als klant HG zegt zelfs zeker niet ! Het betreft een test voor maar 2 modellen, tis weldegelijk een wake up call natuurlijk.
Maar de zware imago schade en daarmee crash voor het aandeel is weer onnodig toegebracht.

- Met de 3Q wederom uitlookverhoging en prachtige cijfers laat tomtom na jaren zien dat de transitie echt is voltooid, na alle opdonders die de koers heeft gehad kun je normaal gewoon een 10% plus op de borden zien maar nee HG brengt gelijk het nieuws dat Volvo als klant weg is.
Het nieuws is wederom omgeven van vaagheid (blijven samen immers gewoon werken aan het ontwikkelen van autonoom rijden) uiteindelijk met behulp van o.a MW die erboven op zit verlies de koers weer 5-10%.

- Bij een koers van in de 7 euro maakt TomTom bekend dat telematics in de verkoop gaat, beleggers zijn voorbeurs opgelucht enkele respecteerde posters zijn overtuigd dat de koers naar de 9,50 - 10 moet kunnen. forse hogere opening van koers.Maar we zijn o.a MW weer vergeten, die houden de druk er weer vol op.
Een kleine stijging van 5% die in de dagen erna weer netjes te niet wordt gedaan.

- TMT finance meldt vrijdags voor slot beurs, dat er veel belangstelling is voor telematics en zelfs enkele PE partijen die graag heel tomtom willen hebben.
Koers schiet omhoog maar o.a MW klapt er blokken in van honderdduizenden aandelen in, net voor slot beurs en in de slotveiling. Helaas een paar % overgebleven.
Maar we hebben maandag weer een dag en als het bij een breder publiek bekend is dan....... vergeet het maar na hogere opening gaat de druk er weer volop !

- Wederom op vrijdag laat in de middag bericht TMT finance nu hebben Microsoft en audi/Daimler zich ook gemeld in de strijd. koers schiet omhoog maar helaas de druk gaat er ook nu weer volop !
Grote blokken in de laat laten de particuliere beleggertjes zien dat een hogere koers niet de bedoeling is.

- Hg doet interview met Bloomberg, de markt begrijp en waardeer tomtom niet dat moet anders. (vreemd hoor zo'n uitspraak als je keer op keer je Pinokkio neus opzet en het vertikt om wat meer openheid te geven) koers krijgt een opleving maar tuurlijk ook nu gaat de druk onderleding van o.a MW er weer volop. koers valt weer geheel terug.

-De Telegraaf komt met bericht wie door zijn naar de 2e ronde en de boeken kunnen inzien. tomtom kan zich opmaken dat ze ruim een miljard euro kunnen gaan vangen voor Telematics. Verwachting is dat minstens 1 partij een KO bod zal doen voor eind van het jaar. Koers schiet omhoog maar gelijk gaat weer de druk er volop door o.a MW en na een paar dagen staat de koers weer lager dan voor het berichtgeving. Dit terwijl de eerdere schatting opbrengst telematics tussen de 700-1 miljard euro lag.

- Inmiddels nog een week en dan is het kerst, beleggers tellen af.
HG geeft nog even een interview in 2 verschillende kranten waar hij niet onderuit kan ivm RNM - Google verhaal nu heeft hij als nog gedaan wat hij veel eerder had moeten doen. Buiten deze info een hoop bla bla bla wat voor vele uitleg mogelijk is, zoals we gewend zijn van onze Pinokkio HG.
Was wederom een ultiem moment geweest om eens een krachtig verhaal van vertrouwen naar de markt te geven, nee dat zou ook in strijd zijn met de acties van o.a MW.

- CEO Overbeek van Here geeft een krachtig spierballen interview en geeft aan dat het overduidelijk gaat tussen Google en Here om de strijd wie komt er in het dashboard van de auto. Dat tomtom hier publiekelijk wordt weggevaagd deert hem waarschijnlijk niet een klein PB afgeven dat het toch wel wat genuanceerder ligt zou de acties van o.a MW alleen maar te niet doen.

Het is overduidelijk dat CEO HG geen belang heeft bij een stabiele of hogere koers die recht doet aan de werkelijke waarde van tomtom, met dit argument kan hij na verkoop telematics het aandeel van de beurs halen.
Zo sluw als hij is, zal hij dat als lid van de founders dit niet rechtstreeks doen. Mogelijk dat John de Mol na 3 jaar stilte dit gaat regelen voor elkaar.
Zo niet dan een bevriende PE.

Inmiddels zit het beurs sentiment ook fors tegen, koren op de molen van o.a MW ze hebben de wind extra in de rug.
Koersverliezen dagelijks van 2 a 3 keer verlies AEX met tot gevolg.
HG heeft geen kick want alles gaat prima zo volgens plan.(wij doe wat goed is voor de aandeelhouders)

Waarom steeds o.a MW ? De gezusters Tammaton beide werkzaam bij MW en tomtom en we zien in de shortregisters telkens de schommelingen dagelijks met name van deze partij. Mogelijk dat er ook samen gewerkt wordt door meedere shorters onderling. Het kan allemaal in dit inmiddels kerst circus.

Maar de ontknoping zal niet lang meer op zich laten wachten daarvan ben ik overtuigd.
Dit is globaal een overzicht van de laatste gebeurtenissen/ontwikkelingen.(de periode daarvoor geeft hetzelfde beeld, HG zit daar voor de FFF en niet voor de overige eigenaren/aandeelhouders.

Fijne kerstdagen !

[verwijderd]
4
quote:

Bezige Barend schreef op 26 december 2018 13:11:

Beste VEB

Dank voor jouw heldere bijdragen die een goede samenvatting geven van TT en haar communicatie beleid.

Mijn vraag is hoe ver HG zijn acteerwijze onbeschadigd kan voortzetten. Het continue achterhouden of manipuleren van beursgevoelige informatie is strafbaar, ofwel HG fraudeert met beursgeld.

Ik hoop dat er inmiddels al wat vinkjes bij de acties van HG zijn gezet en de nodige onderzoeken zijn opgestart.

BB

[...]
Bedankt BB !

Dat is het grote probleem het deert CEO HG echt helemaal niks, zal wel te maken hebben met het grote geld en het aandelen belang wat de founders totaal hebben.
Een mentaliteit van wie doet of maakt ons wat ??
Met handige jurist Wakkie aan zijn arm, zoeken ze echt blijkbaar de grens op van wat wel en niet mag.
Denk zelf dat die grens al overschreden is, veel argumenten zullen tegen de grens zitten maar je moet het in het totaal zien, dan komt hij er niet meer mee weg.
Tis in en in triest dat je als CEO zo moet acteren op de beurs !

Hij is notabene een investeerder cq bankier die met zijn investeringen in Rinkelberg exact weet hoe het werkt. (rendement op je investeringen en anders gaat de botte bijl erin)
En dan na 13 jaar zijn aandeelhouders nog helemaal hebben gegeven alleen maar onzekerheid.

Ben echt benieuwd of hij morgenochtend nog iets te melden heeft, reken maar dat hij weet exact wat de koers is 7,32 euro.
Kan hij niks melden over verkoop telematics prima, dan meld maar wat anders want door het constante drukken van de koers door o.a. MW is deze gewoon beschamend en ontbreekt alle logica eerlijk gezegd.

Met 1 enkele opmerking/uitspraak kan hij de deur voor shorters als MW dicht gooien, maar hij vertikt het voor als nog.


Groet

VanillaSky
3
quote:

VEB versus TomTom schreef op 26 december 2018 16:06:

[...] Bedankt BB !

Dat is het grote probleem het deert CEO HG echt helemaal niks, zal wel te maken hebben met het grote geld en het aandelen belang wat de founders totaal hebben.
Een mentaliteit van wie doet of maakt ons wat ??
Met handige jurist Wakkie aan zijn arm, zoeken ze echt blijkbaar de grens op van wat wel en niet mag.
Denk zelf dat die grens al overschreden is, veel argumenten zullen tegen de grens zitten maar je moet het in het totaal zien, dan komt hij er niet meer mee weg.
Tis in en in triest dat je als CEO zo moet acteren op de beurs !

Hij is notabene een investeerder cq bankier die met zijn investeringen in Rinkelberg exact weet hoe het werkt. (rendement op je investeringen en anders gaat de botte bijl erin)
En dan na 13 jaar zijn aandeelhouders nog helemaal hebben gegeven alleen maar onzekerheid.

Ben echt benieuwd of hij morgenochtend nog iets te melden heeft, reken maar dat hij weet exact wat de koers is 7,32 euro.
Kan hij niks melden over verkoop telematics prima, dan meld maar wat anders want door het constante drukken van de koers door o.a. MW is deze gewoon beschamend en ontbreekt alle logica eerlijk gezegd.

Met 1 enkele opmerking/uitspraak kan hij de deur voor shorters als MW dicht gooien, maar hij vertikt het voor als nog.


Groet

Ab, eigenlijk is het ook wel triest. Als je zo rijk bent en inderdaad weet hoe het werkt bij je eigen investeringen dat je dan zo blind kan zijn voor wat er gebeurt en hoe je je als ceo dient te gedragen. Wat Harold in bijna 14 jaar heeft gedaan is enkel te definieren als WANprestatie. Enkel kapitaal verbrand en dan nu NOG GEEN greintje zelfreflectie. In en in triest.

Het zou hem in ieder geval sieren als hij kan toegeven dat hij het met TT niet goed gedaan heeft.
[verwijderd]
1
Het is al eerder aangegeven, TomTom staat voor een T-splitsing, rechtsaf navigeren gelijk een totaal_verkoop is de redding voor de aandeelhouders en linksaf navigeren inclusief verkoop Telematics en met de rest door modderen is een doodlopende weg met fatale afloop.
Zou de zelfingenomen en walgelijke bestuursvoorzitter dat eigenlijk wel doorhebben ?, hij heeft immers voor de aandeelhouders al heel veel verprutst zonder enige zelfreflectie.
boem!
3
Ik denk dat de meeste posters mijn bijdragen niet kunnen waarderen omdat ik nog altijd de overtuiging heb dat TT onder leiding van HG zeer succesvol kan eindigen.

Dat hier de algemene mening heeft postgevat dat HG de koers zuidwaarts manipuleert om via een dirty-exit extra gewin te behalen ten koste van de particuliere aandeelhouder kan ik niet waarderen omdat daar de bewijzen en zin voor ontbreken.
Indien TT expertise in huis zou hebben die meer dan bruikbaar is bij locatiebepaling levert een openbare veiling van die expertise veel meer op dan elke besloten in achterkamertjes gesloten deal.

Daarom mis ik de inbreng van gewaardeerde posters als HIK en BDB want dat zijn personen die op basis van kennis beter dan anderen kunnen aangeven wat de kansen zijn van Google, Apple, Intel(mobileye), Here en Tom2 om in dat domein een rol van betekenis te kunnen spelen.

Bij deze een oproep aan beiden om ons te helpen meer klaarheid te brengen in de afweging wie en waarom vanuit een technisch oogpunt kansen heeft om in dat segment een prominente plaats te verwerven.
tatje
2
[quote alias=martinmartin id=11322665 date=201812261714]
Ik denk dat de meeste posters mijn bijdragen niet kunnen waarderen omdat ik nog altijd de overtuiging heb dat TT onder leiding van HG zeer succesvol kan eindigen.

Meer hoef ik niet te laten zien.

Ik heb dezelfde overtuiging :-)

Harold gaat succesvol eindigen :-)
[verwijderd]
1
quote:

martinmartin schreef op 26 december 2018 17:14:

Ik denk dat de meeste posters mijn bijdragen niet kunnen waarderen omdat ik nog altijd de overtuiging heb dat TT onder leiding van HG zeer succesvol kan eindigen.

Dat hier de algemene mening heeft postgevat dat HG de koers zuidwaarts manipuleert om via een dirty-exit extra gewin te behalen ten koste van de particuliere aandeelhouder kan ik niet waarderen omdat daar de bewijzen en zin voor ontbreken.
Maar dan zeg je in feite: op het gebied van marketing is het de grootste minkuukel die vrij rond loopt....

Ik steun je verzoek voor inhoudelijke discussie
Energy
1
De bijdragen van jou kan ik waarderen evenals een aantal anderen.

Het verschil zit hem in dat wij proberen naar de technologische kansen en bedreigingen te kijken in combinatie met de koers van het aandeel.

De losers die honderd keer per dag verslag doen van de koers spelen het op de man (Goddijn). Populistisch gedoe. Altijd de schuld bij een ander neerleggen.

Morgen dalen de meeste koersen ivm een idioot in een wit huis. De losers op dit forum geven Goddijn morgen weer de schuld.

Deze Wilders en Baudet stemmers zijn te dom om te po.pen. Ze begrijpen niet dat door hun stemgedrag bijdragen aan de onrust in de wereld en aan de daling van wereldwijde koersen.

TOMTOM staat er beter voor dan ooit.
quote:

martinmartin schreef op 26 december 2018 17:14:

Ik denk dat de meeste posters mijn bijdragen niet kunnen waarderen omdat ik nog altijd de overtuiging heb dat TT onder leiding van HG zeer succesvol kan eindigen.

Dat hier de algemene mening heeft postgevat dat HG de koers zuidwaarts manipuleert om via een dirty-exit extra gewin te behalen ten koste van de particuliere aandeelhouder kan ik niet waarderen omdat daar de bewijzen en zin voor ontbreken.
Indien TT expertise in huis zou hebben die meer dan bruikbaar is bij locatiebepaling levert een openbare veiling van die expertise veel meer op dan elke besloten in achterkamertjes gesloten deal.

Daarom mis ik de inbreng van gewaardeerde posters als HIK en BDB want dat zijn personen die op basis van kennis beter dan anderen kunnen aangeven wat de kansen zijn van Google, Apple, Intel(mobileye), Here en Tom2 om in dat domein een rol van betekenis te kunnen spelen.

Bij deze een oproep aan beiden om ons te helpen meer klaarheid te brengen in de afweging wie en waarom vanuit een technisch oogpunt kansen heeft om in dat segment een prominente plaats te verwerven.
apieslapie
4
quote:

Was here schreef op 26 december 2018 17:34:

De bijdragen van jou kan ik waarderen evenals een aantal anderen.

Het verschil zit hem in dat wij proberen naar de technologische kansen en bedreigingen te kijken in combinatie met de koers van het aandeel.

De losers die honderd keer per dag verslag doen van de koers spelen het op de man (Goddijn). Populistisch gedoe. Altijd de schuld bij een ander neerleggen.

Morgen dalen de meeste koersen ivm een idioot in een wit huis. De losers op dit forum geven Goddijn morgen weer de schuld.

Deze Wilders en Baudet stemmers zijn te dom om te po.pen. Ze begrijpen niet dat door hun stemgedrag bijdragen aan de onrust in de wereld en aan de daling van wereldwijde koersen.

TOMTOM staat er beter voor dan ooit.
[...]
Wauw wat een onzin
ketchup
2

Het is simpel, bij geen enkel anders beursgenoteerd bedrijf had HG er nog gezeten met dit waardeloze rendement.
De enige reden dat hij en zijn Madame het zolang hebben uitgehouden is vanwege het controlerende belang dat zij hebben binnen dit bedrijf

Maar dit jaar is er een einde aan de samenhorigheid binnen de FFF en daarom gaan ze kapitaliseren, genoeg is genoeg, er is geen vertrouwen meer in HG en het risico in een snel veranderend spelersveld en in een sector die zoveel kapitaalkrachtige spelers aantrekt, gaat dit ooknog bakken geld kosten aan R&D voor ontwikkeling

TT heeft nul kans zelfstandig te slagen en daarom gaat het in de verkoop en dat kan op 2 manieren, bij een oplopende beurswaarde above board, voor iedereen transparant of via een geheime agenda
Het eerste kan bij succesvol veilen van Telematics hopelijk een positieve schwung geven aan de koers om de kaarten daarna ook succesvol te veilen
Ontbreekt het aan die positieve schwung post Telematics dan gaat TT die berg cash echt niet laten verdampen en halen ze de toko vd beurs
12 euro gaat het altijd wel geven
5.516 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 ... 272 273 274 275 276 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 09:37
Koers 7,140
Verschil -0,135 (-1,86%)
Hoog 7,200
Laag 7,080
Volume 24.086
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront