TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Januari 2019

4.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Brouwer285
0
Toont een beetje de zwakte van Here. TT is zo te zien te duur en ze willen TT City kopieren..
Dutchy Ron
0
quote:

DeepSpaceHorizon schreef op 13 januari 2019 19:11:

Brexit gezeik zal wel weer een trigger worden om de beurzen wereldwijd te laten kelderen. Stoplossen zullen weer om de oren vliegen. Koopordertje gezet op 7,32, want dat was eind december zo'n beetje de laagste halte. Het gaat zoals het gaat.
Heen en weer en op en neer... Dat is ook een manier om met TomTom geld te verdienen, vraag maar aan HG en consorten. Optiepakketjes worden vast binnenkort weer uitgedeeld. Zie ook pagina 84 van het jaarverslag.

Ik denk juist het tegenovergestelde, als Brexit wordt uitgesteld tot 1-1-2020 of niet meer doorgaat dan stijgen de beurzen.
andrejes
0
Wat een nieuws van Here, geen interesse in TT??
Nee zijn gewoon uitgespeeld door een andere.
Staan ook niet op het lijstje :)
ketchup
0

TT is toast, de tent zo snel mogelijk verkopen - zijn ze mee bezig, hopelijk lukt het

Garmin wint tenders en die gebruiken HERE maps, vandaar dat HERE zegt dat ze opschrijven in het orderboek en daarom is HG muisstil die voelde het begin jaar 2018 al aankomen.

goed, ze doen het enige juiste bij TT en dat is kapitaliseren

verder eens met Dutchy een cancel Brexit gaat de beurzen een boost geven, maar wel cancel - geen delay.
Dutchy Ron
0
andrejes
0
[verwijderd]
2
boem!
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 14 januari 2019 09:00:

TT is toast, de tent zo snel mogelijk verkopen - zijn ze mee bezig, hopelijk lukt het

Garmin wint tenders en die gebruiken HERE maps, vandaar dat HERE zegt dat ze opschrijven in het orderboek en daarom is HG muisstil die voelde het begin jaar 2018 al aankomen.

goed, ze doen het enige juiste bij TT en dat is kapitaliseren

verder eens met Dutchy een cancel Brexit gaat de beurzen een boost geven, maar wel cancel - geen delay.
Garmin wint tenders???????????????Van wie en waar?

Zelden zulk een onzin gehoord verklaar je nader.
[verwijderd]
2
Met slechts 7000 stukken kreeg men bij opening van de beurs TomZtom 25 cent ofwel 3% omlaag.
Kun je nagaan als een grote koper zich met de koers gaat bemoeien hoe hard het omhoog gaat.
HERE laat weer van zich horen ( geen feiten maar mogelijke toekomstige stappen), Harold WAAR BLIJF JIJ?!
Bert van M
1
Meneer Overbeek weet toch, bij elk berichtje over Here, de Tomtom koers te drukken.
Blijkbaar tellen zijn woorden zeer zwaar voor de pers en onder de aandeelhouders van Tomtom.
marathon 11
1
En iedereen trapt er weer in. Fundamenteel helemaal top maar een paar nietszeggende berichten en de paniek en angst slaan weer toe. Met een paar stukken de koers omlaag trappen maar de druk omhoog blijft aanwezig. TT gaat snel naar hogere regionen. Succes allemaal.
mjmj
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 14 januari 2019 09:00:

TT is toast, de tent zo snel mogelijk verkopen - zijn ze mee bezig, hopelijk lukt het

Garmin wint tenders en die gebruiken HERE maps, vandaar dat HERE zegt dat ze opschrijven in het orderboek en daarom is HG muisstil die voelde het begin jaar 2018 al aankomen.

goed, ze doen het enige juiste bij TT en dat is kapitaliseren

verder eens met Dutchy een cancel Brexit gaat de beurzen een boost geven, maar wel cancel - geen delay.
Een "cancel Brexit" gaat er niet komen m.i., dat is een ondraaglijk reputatieverlies voor de Britten. Delay-Brexit lijkt me waarschijnlijk met een Norway-constructie op termijn.
[verwijderd]
1
Met een CEO als Goddijn gaan we allemaal onze ondergang tegemoet
Deze man kan NIET:
1 communiceren
2 zijn bedrijf promoten
3 beloftes waarmaken
4 meerwaarde creeeren
5 deals die er al zijn niet openbaar ventileren
6 zeer slechte performance bij cijferpresentatie
[verwijderd]
1
quote:

Brouwer285 schreef op 14 januari 2019 08:53:

Toont een beetje de zwakte van Here. TT is zo te zien te duur en ze willen TT City kopieren..
Klopt. Zijn gewoon uit de TomTom tender gegooid met een consortium waar ze zelf inzaten voor de maps. En dan even blazen dat je het niet nodig hebt.
tatje
0
Tja Here.

LAS VEGAS (AFN/BLOOMBERG) - Navigatiebedrijf HERE wil buiten de automobiele sector groeien en is op zoek naar nieuwe investeerders. De concurrent van TomTom denkt erover na om in financiële dienstverlening te stappen. Ook het maken van optimale transportroutes voor gemeentes, die steeds meer oog voor het milieu hebben, behoort tot de mogelijkheden. Dit vertelde topman Edzard Overbeek in een interview tijdens de grote technologiebeurs in Las Vegas.

Om de uitbreiding te kunnen financieren wil HERE nieuwe type investeerders aantrekken, die niet uit de auto-industrie afkomstig zijn. Het navigatiebedrijf is sinds 2015 in handen van BMW, Daimler en Audi. Vervolgens zijn Intel, Continental en Bosch aangeschoven.

HERE heeft geen interesse om TomTom over te nemen, in zijn geheel of gedeeltelijk, vertelde Overbeek tijdens het interview. Eerder gingen er geruchten dat de kaartenmaker dat wel van plan was.

Heb maar enkele stukjes geplaatst.

- willen in de financiële dienstverlening
- op zoek naar investeerders NIET uit de auto industrie.
- kunnen Tom Tom niet betalen.
- duitse auto industrie zegt miz Here houdt je eigen broek maar op.

Gewoon mijn mening en geen advies.

Je denkt toch niet, dat Mercedes, dadelijk met misschien 20% of te wel dik 500 miljoen in Here, hun toekomst (van 500 miljoen in Here) laat afhangen.

Kijk hier nog een stukje uit het interview van Harold 22 dec 2018 in de Volkskrant.

""Hoe kun je als klein Amsterdams bedrijf overleven tegenover de reuzen uit China en Silicon Valley?
‘De truc is: niet direct met Google concurreren. Dat hebben velen geprobeerd en dat is ze slecht bevallen. Wij opereren in nichemarkten die groot genoeg zijn en waar we ons voldoende kunnen onderscheiden om te blijven groeien.’

Waarom kent Europa zo weinig Googles? Of zo weinig TomToms?
‘Zowel samenleving als politiek staat redelijk naïef in dat debat. Als je kijkt naar discussie over kunstmatige intelligentie en het belang daarvan, dan gebeurt er niet zo veel in Europa. Wetenschappelijk onderzoek is hier uitstekend. Maar het lukt niet om dat te vertalen naar business. Dat is een probleem.’

Wat gaat er fout?
‘We komen in het verhaal niet voor. Ik zie ook geen breed gedragen ambitie om terug te knokken. Terwijl dit bepalend is voor hoe onze maatschappij er over tien of twintig jaar uitziet. En dat is niet alleen maar leuk.’ ""

Mijn mening over het stukje.

Harold verontschuldigt zich bijna dat ie aan de amerikaanse tech gaat verkopen.

KI in Europa doet het wetenschappelijk uitstekend.
Maar Europa kan KI niet vertalen naar business.
boem!
0
HERE is toast, met een veel te dure huishouding en vergeten te investeren in toekomstige markten proberen de huidige aandeelhouders de schade aan hun investering te beperken.

De investering op zichzelf door BAD werd ingegeven ter bescherming tegen een te grote dominantie door Google, direct daarna heeft BAD al alles op alles gezet om hun belang te verminderen en dat is gelukt door een aantal grote tier-1 partijen over de streep te trekken.

Ik ben benieuwd of er nog andere partijen zijn die een belang willen nemen in een bedrijf dat duidelijk te laat heeft gereageerd op nieuwe marktontwikkelingen en daardoor een forse achterstand heeft opgelopen tov haar concurrenten.
gvanmaarsum
0
L5HD
@geert1815
3m3 minutes ago

The CEO of #HERE, Edzard Overbeek, confirms that not only the #Telematics division, but the entire #TomTom group is up for sale:

www.bloomberg.com/news/articles/2019-...

[verwijderd]
1
Ladies and Gentlemen, Mr. 750 has left the building!!

Marshall Wace hun werk zit erop, vandaag de uitslag van hun gemanipuleer de afgelopen maanden/jaren.
tatje
1
235 miljoen aandelen.

5 miljoen aandelen voor de opties. Geen stemrecht.

Over 230 miljoen.

Founders 104 miljoen aandelen.
4,99% van Pon naar de koper van TT 11,75 miljoen.

Totaal 115,75 miljoen.

Echt meer dan de helft.

Het spel is al begin 2017 begonnen.

Dus de rest heeft totaal geen invloed wat er met de centen van TTT gebeurt.

Aandelen inkoop of dividend, misschien geen van beiden.

We zullen het zien.

Maar de founders bepalen de spelregels.

De vraag is, wil ik blijven fietsen in Amsterdam of niet !
4.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront